Select Page

Νέες κυκλοφορίες από τις Εκδόσεις ΒΑΚΧΙΚΟΝ

Νέες κυκλοφορίες από τις Εκδόσεις ΒΑΚΧΙΚΟΝ

 

Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Μεταφραστής:Νίκη Τριανταφυλλίδη
Εξώφυλλο: William Powell Frith
Είδος: Θέατρο
ISBN: 978-618-5286-27-9
Σελίδες: 92

 


Το θεατρικό έργο "Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε μετάφραση-διασκευή Νίκης Τριανταφυλλίδη, ανεβαίνει σε πολυχώρους της Αθήνας το φθινόπωρο του 2017 σε σκηνοθεσία Ζωής Μασούρα.

 

Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ ανήκουν ολοφάνερα στην εποχή όπου το ύφος του ποιητή είναι ακόμα γεμάτο κέφι, αισιοδοξία, νεανικό παλμό και ευφορία. Έτσι τουλάχιστον μαρτυρεί η ατμόσφαιρα του έργου. Ένας κόσμος χωρατατζήδων, φλύαρων, κουτοπόνηρων ανθρώπων, ιδωμένος από τον ποιητή με διάθεση πρόσχαρη, «ανοιχτή» και με άκακο μάτι. Αν και δεν είναι γνωστό το πότε γράφτηκε το έργο από τον Σαίξπηρ, είναι πιθανό να ανέβηκε για πρώτη φορά το 1597, ενώ δημοσιεύτηκε σε κείμενο το 1602. Έργο με πολλά ηθογραφικά στοιχεία της εποχής του Σαίξπηρ, κωμωδία γραμμένη με μπρίο και κέφι.

Η διασκευή-μετάφραση της κας Νίκης Τριανταφυλλίδη μεταξύ άλλων παρουσιάζει ενδιαφέρον ως προς το εξής: προσαρμόζει τη γλώσσα στο ύφος της ελληνικής πραγματικότητας της υπαίθρου, ειδικά σε ό,τι αφορά την «ιδιόλεκτο» της υπηρέτριας, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής. Γλώσσα άμεση, με αφήγηση, που δίνει την αίσθηση ότι οι ήρωες ζουν ανάμεσά μας και τις φάρσες που σκαρώνουν θα μπορούσαμε άνετα να τις σκαρώσουμε κι εμείς για να δώσουμε «μάθημα ζωής» σε κάποιον που πιθανώς το χρειάζεται.

Το θέμα είναι αν ο αυτός ο κάποιος -και εν προκειμένω ο «μπούφος», κουτοπόνηρος και καιροσκόπος Φάλσταφ- είναι σε θέση να το εισπράξει.

Επίμετρο: Ασημίνα Ξηρογιάννη

 

Για τον συγγραφέα:

Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (1564-1616) γεννήθηκε στο Στράτφορντ της Αγγλίας. Ως το 1592 βρισκόταν στο Λονδίνο, όπου εργαζόταν ως ηθοποιός και δραματουργός με έργα του να παίζονται ήδη στη λονδρέζικη σκηνή. Μεταξύ 1589 και 1613, έγραψε τουλάχιστον 37 έργα και συνεργάστηκε στη συγγραφή άλλων. Τα περισσότερα από τα έργα του είχαν μεγάλη επιτυχία τόσο μπροστά στη βασίλισσα, όπου παίζονταν συχνά, όσο και στα θέατρα. Το 1613, μετά από μία εικοσαετή και επιτυχημένη καριέρα με τον θίασό του (Lord Chamberlain’s Men ως τον θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ Α’ και αργότερα The King’s Men επί βασιλείας Ιάκωβου Α’), αποσύρθηκε από το θέατρο και επέστρεψε στο Στράτφορντ όπου και έμεινε ως το θάνατό του. Το έργο του Σαίξπηρ επηρέασε σημαντικά το θέατρο, τη λογοτεχνία αλλά και την ποίηση, καθώς επέκτεινε τις δραματικές δυνατότητες των χαρακτήρων, της πλοκής, της γλώσσας και του ύφους. Ο Άγγλος δραματικός και λυρικός ποιητής Μπεν Τζόνσον, είπε πως: «Ο Σαίξπηρ δεν ανήκε στην εποχή του, μα στο διηνεκές του χρόνου». Από τότε, πολλοί άλλοι από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, έχουν συμφωνήσει.

 

 

 

Λουκίνο Βισκόντι: ο Κόμης του Μιλάνου

Π.Ε.Κ.Κ.

Αρχισυντάκτες: Νίνος Φένεκ Μικελίδης, Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Νέστορας Πουλάκος
Είδος:Κινηματογράφος
ISBN: 978-618-5286-28-6 // 978-960-85504-5-2
Σελίδες:62

 


Η έκδοση κυκλοφορεί με αφορμή την πλήρη ρετροσπεκτίβα του έργου του Λουκίνο Βισκόντι, που διοργανώθηκε από το 30ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στην Αθήνα (18 Οκτωβρίου - 1 Νοεμβρίου 2017).

14 κριτικά κείμενα για τις ισάριθμες μεγάλου μήκους ταινίες του Κόκκινου Κόμη ή Κόμη του Μιλάνου, όλες τους δοσμένες με την ξεχωριστή εικαστική μάτια του σκηνοθέτη, συνδυασμένη με μια μελοδραματική αντιμετώπιση (με την έννοια εκείνη που ξεκινάει από την όπερα, την άλλη ενασχόλησή του) και που τις κάνει τόσο ιδιαίτερες, πολυεπίπεδες και πάντα απολαυστικές όσες φορές και αν τις βλέπεις.

 

Για τον συγγραφέα:

Μαρξιστής; Αριστοκράτης; Νεορεαλιστής; Στιλίστας; Ποιος αλήθεια ορισμός θα ταίριαζε καλύτερα για τον Λουκίνο Βισκόντι; Πιστεύουμε πως ο καθένας περιγράφει και μια πλευρά του εκπληκτικού, ανεξιχνίαστου ακόμη, μέχρι σε ένα βαθμό, ταλέντου του. Αυτές τις πλευρές ελπίζουμε να φωτίσει το αφιέρωμα αυτό στο πλούσιο, αν και λιγοστό, κινηματογραφικό του έργο.

 

 

Άνθρωπος στη σοφίτα

Τίμοθι Ντέιλι

Μεταφραστής: Γλύκα Στόιου
Εξώφυλλο: Στράτος Προύσαλης
Είδος: Θέατρο
ISBN: 978-618-5286-29-3
Σελίδες: 134

 


Το θεατρικό έργο Άνθρωπος στη Σοφίτα του Τίμοθι Ντέιλι είναι βασισμένο σε ένα συνταρακτικό -όχι όμως και τόσο γνωστό- περιστατικό από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένα παντρεμένο ζευγάρι από το Έλμσχορν της ναζιστικής Γερμανίας δίνει καταφύγιο σε έναν Εβραίο. Ο πόλεμος τελειώνει, αλλά το ζευγάρι αποφασίζει να μην του αποκαλύψει την αλήθεια, καθώς εξακολουθεί να έχει ανάγκη από την οικονομική του βοήθεια.

Αποκομμένος εντελώς από τον έξω κόσμο και πάντα ευγνώμων στο αντρόγυνο, ο Εβραίος παραμένει κρυμμένος στη σοφίτα του σπιτιού από τον Απρίλιο ως το Νοέμβριο του 1945. Ο χρόνος που περνάει αναπτύσσει έναν υποδόριο έρωτα ανάμεσα σε αυτόν και στη Γερμανίδα «σωτήρα» του.

Πρόκειται για μια κωμικοτραγική ιστορία αγάπης, ένα πραγματικό γεγονός που ο Αυστραλός συγγραφέας διασκεύασε για το θέατρο με τόση επιτυχία ώστε βραβεύτηκε με το Patrick White Playwrights’ Award και πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο δημοφιλές Φεστιβάλ της Αβινιόν.

 

Έγραψε ο Τύπος:

Μας προτρέπει να δούμε τους χαρακτήρες ως θύματα μιας τερατώδους κατάστασης και μας αναγκάζει να απαντήσουμε στο ερώτημα: Τι θα έκανες εσύ στη θέση τους;
-Les Trois Coups

Ο υπέροχος αυτός Αυστραλός συγγραφέας γράφει μιαν παράξενη και τραγική ιστορία που αγγίζει τα όρια της κωμικοτραγωδίας.
-Memoires Vives

Ένα έργο αποκαλυπτικό, αστείο, αιχμηρό, μα συγχρόνως ευχάριστο. Η αλήθεια έρχεται να στοιχειώσει τη μνήμη μας.
-Un Fauteuil pour l’Orchestre

Αστείο και σκληρό μαζί.
-Theatre Fontanay-sous-bois

Οι εικόνες του παραμένουν χαραγμένες στη μνήμη μας.
-L’Union Presse

 

Για τον συγγραφέα:

Ο Τίμοθι Ντέιλι (Timothy Daly) είναι ο πιο πολυπαιγμένος Αυστραλός θεατρικός συγγραφέας σε διεθνές επίπεδο. Ηθοποιοί, όπως οι βραβευμένοι με Όσκαρ Κέιτ Μπλάνσετ και Τζέφρι Ρας έχουν πρωταγωνιστήσει σε έργα του. Το θεατρικό του Derrida In Love (2008) γράφτηκε αποκλειστικά για την υποψήφια για Όσκαρ Τζάκι Γουίβερ και πραγματοποίησε στο Σίδνεϋ sold-out παραστάσεις. Το έργο του Kafka Dances έχει κερδίσει δεκάδες εθνικά και διεθνή βραβεία και έχει κάνει τις περισσότερες διεθνείς παραγωγές από Αυστραλό συγγραφέα. Τα θεατρικά του Richard III (or almost) και Άνθρωπος στη Σοφίτα έκαναν πρεμιέρα στο κορυφαίο θεατρικό Φεστιβάλ της Αβινιόν και στη συνέχεια ανέβηκαν στο Παρίσι. Ο Άνθρωπος στη Σοφίτα βραβεύτηκε ως το καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο έργο με το έγκυρο Patrick White Playwrights’ Award, έκανε την ιταλική του πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2015, κι επιστρέφει στο Σίδνεϋ τον Ιούλιο του 2018. Στο μεταξύ θα πραγματοποιήσει την ελληνική του πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2017.

 

 

Το μνημόσυνο

Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος

Εξώφυλλο: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος
Είδος: Μυθιστόρημα
ISBN: 978-618-5286-24-8
Σελίδες: 170

 

 

Ένας δολοφόνος που εξομολογείται, ένας χασάπης που μορφώνεται ακατάπαυστα, μια παρέα από επιδειξιομανείς παντογνώστες σε ατέρμονες συζητήσεις, ο φύλακας του χρόνου και το ταξίδι στη γενέτειρά του για το μνημόσυνο ενός φίλου οδηγούν τον πρωταγωνιστή σ’ ένα οδυνηρό συμπέρασμα. Περιπλανώμενος στους δρόμους της πόλης του, ο ήρωας αναβιώνει το παρελθόν του. Ξεκινά τότε ένα δεύτερο ταξίδι, στις αναμνήσεις του.

Δύο παράλληλα ταξίδια τον ίδιο σκοπό: ένα μνημόσυνο.

Το μνημόσυνο του Παναγιώτη Κωνσταντόπουλου είναι μια ιστορία τεσσάρων ημερών. Ξεκινά με μια γιορτή και τελειώνει μ’ ένα γλέντι. Περιγράφει την πραγματικότητα και την επίφασή της. Την πραγματικότητα και την άρνησή της.

 

Για τον συγγραφέα:

Ο Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος γεννήθηκε στην Καλαμάτα, το 1964. Τυγχάνει δικηγόρος στην Αθήνα. Το μνημόσυνο είναι το πρώτο του μυθιστόρημα, αν και θα ’πρεπε να είναι το τρίτο -τουλάχιστον.

 

 

Δεν με ξέρεις

Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης


Εξώφυλλο:Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης, Γιώργος Επιστήμονας
Είδος: Διηγήματα
ISBN: 978-618-5286-30-9
Σελίδες:70

 


Η ιστορία αυτή είναι αλήθεια... περίπου αλήθεια.

Ο Αντώνης είναι ένα παιδί που πίστεψε ότι ο κόσμος είναι αυτό που νιώθει. Χωρίς να ξέρει τη γραφή, ο ίδιος αφηγείται τις πρώτες του ιστορίες με τους ανθρώπους. Άλλες φορές ζώντας την πραγματικότητα και άλλες μπερδεύοντας την αλήθεια με τα όνειρα... και τους εφιάλτες.

Ο κόσμος του, όμως, αλλάζει ένα βράδυ που κοιτάζει τους πλανήτες. Ξαφνικά, βρίσκεται σε ένα χώρο όπου άγνωστα παιδιά με σάλια και πόδια - ρόδες τον περικυκλώνουν. Η μαμά παίρνει μία άλλη μορφή και το ίδρυμα γίνεται το νέο σπίτι.

«Σήμερα το βράδυ, έκλεισα τα μάτια μου και σταύρωσα τα χέρια. Μου είπαν ότι μπορώ να σου μιλάω κι εσύ να με ακούς. Ένα ήθελα να ξέρεις. Σε μισώ».

Η συλλογή Δεν με ξέρεις του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη, αποτελείται από 45 μικροδιηγήματα που εσωκλείουν τον τραυματισμένο παιδικό κόσμο ο οποίος άλλοτε σοκάρει κι άλλοτε προβληματίζει.

 

Για τον συγγραφέα:

Ο Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Εργοθεραπείας και της Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού «Λάκης Κουρετζής». Έχει παρακολουθήσει το Studio Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου, ενώ θεατρικά του έργα έχουν παρουσιαστεί σε Αθηναϊκές σκηνές. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ πλέον συνεργάζεται με το eidikospaidagogos.gr και το Aegean College στο Τμήμα Εργοθεραπείας και στο πιστοποιημένο πρόγραμμα «Θεατρικό Παιχνίδι και Ειδική Αγωγή». Το 2016 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βακχικόν το θεατρικό του έργο Θεριά, στην κοινή έκδοση Delete με την Βάνα Πεφάνη.

 

 

Για μια Φαύστα

Ιωάννα Κοσιώρη


Είδος: Ελληνική ποίηση
ISBN:978-618-5286-26-2
Σελίδες: 54

 

 

Μην αγνοείς τις αρρυθμίες σου.
Προδίδουν πρόσωπα,
υποθάλπουν στιγμές.
Όταν ο σφυγμός σου λοξοδρομεί
και αρχίζει να χορεύει ατάκτως ειρημένος,
ψάξε τα μάτια που σε καρφώνουν.
Σκοπός του έρωτα, η σταύρωση.
Η πρόκα, στον καρπό βυθίζεται πρώτα.
Να πάψει να υφίσταται παλμός!
Όταν ο σφυγμός σου μαρμαρυγεί,
ξεκινά η άνιση μάχη.

 

Για την συγγραφέα:

Η Ιωάννα Κοσιώρη γεννήθηκε το 1982. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το βιβλίο Για μια Φαύστα είναι η πρώτη ποιητική συλλογή της.

 

Επιμέλεια κειμένου

Χριστίνα Παπαβασιλείου

Γεννήθηκα στην όμορφη Θεσσαλονίκη, όμως οι συγκυρίες με έφεραν στη ζεστή Λάρισα. Με τα χρόνια την αγάπησα και αυτήν. Τελευταία, οι γύρω μου λένε πως μεγάλωσα, δεν είμαι πια παιδί. Τους αγνοώ και συνεχίζω να ονειρεύομαι. Από μικρή ήμουν βιβλιόπαιδο, αγαπούσα τα βιβλία και τις περίεργες λέξεις τους. Μια νύχτα με βροχή στάθηκε η αφετηρία για να πιάσω ενεργά χαρτί και μολύβι. Έπειτα, ακολούθησαν και άλλες τέτοιες νύχτες -ενίοτε και μέρες- που οι σκέψεις μου αποτυπώνονταν στο χαρτί. Ελπίζω ότι κάποια μέρα θα γίνω καλύτερος άνθρωπος. Ως τότε, θα συνεχίσω να χορεύω στο ρυθμό της ζωής…

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Follows

Κερδίστε το!

Εγγραφείτε στο newsletter

Εκδηλώσεις

Φόρτωση περισσότερων

Διαγωνισμοί σε εξέλιξη

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος

Pin It on Pinterest

Αν σας άρεσε...

κοινοποιήστε το στους φίλους σας!