Νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

6.03.2018

ΝΙΚΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ

 

Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ

Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ – Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ – Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ

 

Σειρά: Ελληνική λογοτεχνία

Υπεύθυνη σειράς: Ελένη Μπούρα

 

(ISBN: 978-618-03-1358-1, Εξώφυλλο: σκληρό,

Σχήμα: 14 x 20,5, Σελίδες: 1392, τιμή: 29,90€)

Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2018

 

Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται για πρώτη φορά σε έναν τόμο τα τρία μυθιστορήματα του Νίκου Θέμελη: Η αναζήτηση, Η ανατροπή και Η αναλαμπή, τα οποία αποτελούν τριλογία. Τα βιβλία έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 700.000 αντίτυπα, ενώ το δεύτερο μέρος της τριλογίας, Η ανατροπή, έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος, καθώς και με το αντίστοιχο του περιοδικού Διαβάζω. Η έκδοση συμπληρώνεται από σημείωμα του συγγραφέα και κριτικά κείμενα
για το έργο του.

 

Η αναζήτηση

Έξι πρόσωπα αφηγούνται ισάριθμες ιστορίες και συνθέτουν συγχρόνως την περιπέτεια ζωής του κεντρικού ήρωα και των σχέσεών τους μαζί του. Σχέσεις εξουσίας και δεσμοί καταπίεσης, αλλά και σχέσεις φιλίας και έρωτα, ελευθερίας και δημιουργίας. Σ’ έναν κόσμο που φεύγει και σ’ έναν κόσμο που έρχεται, στα τέλη του περασμένου αιώνα και στις αρχές του 20ού, κάποιοι αναζητούν καινούριες απαντήσεις, συγκρούονται για τις ιδέες τους, κυνηγούν προσωπικά και συλλογικά οράματα.

 

Η ανατροπή

Λίγο πριν το γύρισμα του 1900, ενώ η αστική τάξη διευρύνει την ακτινοβολία της και την ισχύ της, οι αυτοκρατορίες που απλώνονται στη χερσόνησο του Αίμου μέχρι ψηλά στη Νότια Ρωσία, αμφισβητούνται από κάθε λογής κινήματα. Κινήματα απελευθέρωσης από δυνάστες ή κατακτητές, από αλλοεθνείς ή αλλόδοξους, απ’ οτιδήποτε κρατάει τον κόσμο δεμένο στο χθες, στο τέλμα, στην υποταγή, πνίγει τις ικανότητές του και κάθε φωνή για ελευθερία και δικαιοσύνη. Στον κόσμο αυτό, μια γυναίκα αποφασίζει τον δικό της μακρύ δρόμο για μια ζωή που θέλει η ίδια να ορίζει με τα αισθήματά της, τις ιδέες της και τις επιλογές της. Μια ζωή που η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη, μαζί με τις ανατροπές που παρασέρνουν έθνη και κοινωνίες.

 

Η αναλαμπή

Η ιστορία μιας οικογένειας που θέλει να προκόψει, ν’ ανεβεί κοινωνικά, να ορίσει την ταυτότητά της με την αστική τάξη στην οποία ανήκει. Το μεγάλο μυστικό της οικογένειας που σέρνεται πάνω από τριάντα χρόνια και τη σφραγίζει. Δρόμοι ζωής, που αναμετρώνται με τη Μεγάλη Ιδέα, τον Διχασμό, τη Μικρασιατική Καταστροφή, ξετυλίγονται στην Πάτρα, στην Αθήνα, στον Πειραιά, στο Βερολίνο.

 

«Γράφω γιατί αισθάνομαι την ανάγκη να αναστοχαστούμε για ένα παρελθόν ολοκληρωμένο, όμως όχι και πεπερασμένο. Γιατί ήταν χωλή η παιδεία που μας προσέφεραν για να πορευτούμε και ανέκαθεν με ενοχλούσαν, στην πραγματικότητα που ζούσα, ιδέες και αντιλήψεις που τις θεωρούσα υπεύθυνες για τις κάθε λογής υστερήσεις και μας εμπόδιζαν “να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα”.

Γράφω γιατί δεν μπορώ να αρκεστώ στα όσα άλλα έχω κατακτήσει ή ακόμα επειδή ίσως νιώθω κάποιο έλλειμμα απ’ όσα επιδίωξα και δεν κατάφερα να επιτύχω, π.χ. να γίνω αρχιτέκτονας, να κάνω θέατρο, να μάθω πιάνο, να ανοίξω περισσότερο τις γνώσεις μου και τα μυαλά μου. 

Γράφω γιατί δεν έχω χρόνο, γιατί με κυνηγά ο χρόνος και γράφοντας έχω την αίσθηση ότι προλαβαίνω να χωρέσω αυτά που αλλιώς δεν θα μπορούσα να βιώσω. 

Δεν γράφω για να αρέσω. Μου αρκεί ότι μπορώ κάποια πράγματα να τα επικοινωνήσω, επειδή κάποιους μπορεί να ενδιαφέρουν και άλλους ίσως να ψυχαγωγούνε. Γι’ αυτό άλλωστε πάντα αμφίθυμα εκτίθεμαι και τα δημοσιεύω». 

Νίκος Θέμελης

 

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Απαλλαγµένος από πατριδολατρικές φανφάρες, πεπεισµένος θιασώτης του ∆ιαφωτισµού, αλλά και κριτικός γνώστης των ελληνικών ορίων του, ο Θέµελης ανανέωσε την παράδοση του ιστορικού µυθιστορήµατος συνδυάζοντας τη συναρπαστική δράση, την ποικιλία των πηγών και την πολύµορφη τοπιογραφία του µε µια πικρή, πλην απολύτως στέρεη, αυτογνωσία. Έτσι επινόησε µαζί µε τη λογοτεχνία του και το κοινό του: ένα κοινό που δεν επιζητεί να καταναλώσει τυχαίες ή εξωτικές ιστορικές περιπέτειες, αλλά να νιώσει κάτι από τον ασθµατικό ρυθµό και το υπόγειο ρίγος της ζωντανής Ιστορίας.

 

Bαγγέλης Χατζηβασιλείου, Το Βήμα 28.08.2011

 

 

Ο Νίκος Θέμελης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947 και σπούδασε στη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία σε θέματα Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Από το 1981 υπήρξε στενός συνεργάτης του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη σε όλη τη μετέπειτα πολιτική του πορεία – στα υπουργεία Γεωργίας, Εθνικής Οικονομίας, Παιδείας, Βιομηχανίας και τέλος στο Μέγαρο Μαξίμου κατά τη θητεία του ως πρωθυπουργού (1996-2004). Εργάστηκε επίσης στην Εμπορική Τράπεζα, στο υπουργείο Οικονομικών και στη Νομική Υπηρεσία του συμβουλίου υπουργών στις Βρυξέλλες. Στην ελληνική πεζογραφία εμφανίστηκε το 1998 με την Αναζήτηση (Έλληνες και Τούρκοι στη Μικρασία, ελληνικές κοινότητες στα τέλη του 19ου αιώνα ως τις αρχές του 20ού). Ακολούθησαν: Η ανατροπή, 2000 (Στο γύρισμα του 19ου αιώνα, τα ποικίλα πολιτικά αδιέξοδα και οι διαψεύσεις της ελληνικής κοινωνίας), Η αναλαμπή, 2003 (Μια αθηναϊκή οικογένεια στην Ελλάδα του Τρικούπη και του Βενιζέλου, ως τη δικτατορία του Μεταξά), Για μια συντροφιά ανάμεσά μας, 2005 (Στα χρόνια του Διαφωτισμού, στα Καρπάθια, ο αναβρασμός της εποχής τόσο στο επίπεδο των ιδεών όσο και σε εκείνο της πολιτικής πράξης), Μια ζωή, δυο ζωές, 2007 (Ένας άντρας στο σταυροδρόμι της ωριμότητάς του ανιχνεύει την ταυτότητά του στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία), Οι αλήθειες των άλλων, 2008 (Με επίκεντρο την εθνική ιδεολογία, η πορεία ζωής τεσσάρων γενεών, από τη Μικρασιατική Καταστροφή ως τον Εμφύλιο). Η συμφωνία των ονείρων εκδόθηκε το 2010 (Πολιτική-οικογενειακή σάγκα για τη μεταπολεμική ελληνική νοοτροπία, από τον Εμφύλιο ως τη δεκαετία του ’90). Και το 2014 εκδόθηκε Η αναχώρηση, το μεταθανάτιο βιβλίο του Νίκου Θέμελη (η παρακαταθήκη του στον κόσμο των ιδεών). Το 2001 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας και με το Βραβείο του περιοδικού Διαβάζω για το μυθιστόρημά του Ανατροπή και το 2009 με το Βραβείο Πρωτοποριακής δημιουργίας – Γιάννος Κρανιδιώτης, στη Λευκωσία. Η Αναζήτηση εκδόθηκε στα γερμανικά (Piper Verlag), στα ιταλικά (Crocetti) και στα τουρκικά (Dogan Kitapcilik AS). Η Ανατροπή μεταφράστηκε και εκδόθηκε στα ιταλικά (Crocetti) και στα τουρκικά (Dogan Kitapcilik AS). To Για μια συντροφιά ανάμεσά μας μεταφράστηκε και εκδόθηκε στα ρουμανικά (Omonia Editura). Η Αναλαμπή στα τουρκικά από τον εκδοτικό οίκο Dogan Kitapcilik.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΑΚΥΡΑΚΗΣ

ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΙ ΩΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ;

Μια συζήτηση με τον Απόστολο Δοξιάδη για τη Δημοκρατία

στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης

 

Σειρά: Non fiction

(ISBN: 978-618-03-1463-2, Εξώφυλλο: Μαλακό,

Σχήμα: 13×18, Σελίδες: 120, Τιμή: 9,90€)

Χρόνος έκδοσης: Μάρτιος 2018

O Σταύρος Τσακυράκης, καθηγητής Συνταγµατικού ∆ικαίου στο Πανεπιστήµιο της Αθήνας, καλεσµένος της ελληνικής κοινότητας του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης, συζητά µε τον συγγραφέα Απόστολο ∆οξιάδη για τη ∆ηµοκρατία στη Μεταπολίτευση. Μερικά από τα θέµατα που τους απασχολούν:

  • Είναι η αντίσταση στη δικτατορία µυθοποιηµένη;
  • Πώς µας καθόρισαν τα πρώτα µεταπολιτευτικά χρόνια;
  • Από πού κι ως πού όλοι οι αγώνες είναι δίκαιοι; Ο ρόλος του συνδικαλισµού στην ελληνική κοινωνία.
  • Τι είναι το κράτος; Είµαστε όλοι εµείς;
  • Η λειτουργία των ελληνικών πανεπιστηµίων, ο φοιτητικός συνδικαλισµός και η ίδρυση µη κρατικών πανεπιστηµίων.
  • Συγκρούεται η αρχή της ισότητας µε την ελευθερία;
  • Υπάρχει πρόβληµα ελευθερίας λόγου στην Ελλάδα;
  • Ποιος ο ρόλος της δικαιοσύνης στη σύγχρονη δηµοκρατία;

Το μεθυστικό κλίμα νοήματος που έδινε η αντίσταση σε όσους έδρασαν κατά της δικτατορίας εκείνα τα χρόνια δεν μπορείς να το μεταδώσεις αν δεν το έχεις νιώσει ο ίδιος. Αυτό το αίσθημα βαθύτατου νοήματος δεν μπορείς να το εγκαταλείψεις εύκολα. Την απώλειά του, μεταδικτατορικά, μπορώ να την περιγράψω πιο ευαίσθητα ως απώλεια αγαπημένου προσώπου ή, σκληρότερα, με την απώλεια που νιώθει κάποιος τοξικομανής όταν του παίρνουν τα ναρκωτικά του. Πολλοί από όσους έζησαν σε αυτό το κλίμα δεν χειρίστηκαν καλά την απώλεια, δηλαδή δεν την πένθησαν.

Απόστολος Δοξιάδης

 

Έχετε ακούσει εσείς στις μέρες μας κανέναν αγώνα που να θεωρείται άδικος; Βγήκαν ας πούμε οι αγρότες και έκλεισαν τους δρόμους. Τι θέλουν; Λεφτά. Από ποιον τα θέλουν τα λεφτά; Από μένα. «Δίκαιος ο αγώνας!» Γιατί; Αν τα θέλουν πρέπει να με πείσουν, όχι με το ζόρι. Έτσι δεν είναι; Έχετε ακούσει εσείς κανέναν να λέει για κάποια κινητοποίηση ότι είναι άδικη; Ότι δεν συμφωνεί μαζί της; Εγώ δεν ξέρω, δεν έχω στο μυαλό μου καμία. Όλοι αγωνίζονται. Για τι αγωνίζονται; Για να πάρουν παραπάνω λεφτά. Σοβαρά; Αυτοί είναι οι αγώνες που υποτίθεται ότι κάνουν; Και όποιος αγωνίζεται είναι καλός, ακόμα και άμα καθαρίζει ανθρώπους; Αλλά θέλω να ρωτήσω: Από πού κι ως πού όλοι οι αγώνες είναι δίκαιοι; Η πεποίθηση ότι είναι δίκαιοι είναι παιδί της δικτατορίας.

Σταύρος Τσακυράκης

 

Ο Σταύρος Τσακυράκης σπούδασε νομικά στο πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη φιλοσοφία του Δικαίου. Διδάκτορας του συνταγματικού δικαίου στο πανεπιστήμιο Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της χούντας ήταν γραμματέας της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος και μέλος της συντονιστικής επιτροπής κατάληψης του Πολυτεχνείου. Για την αντιδικτατορική του δράση συνελήφθη και φυλακίστηκε. Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι ο τομέας με τον οποίον ασχολείται ως επί το πλείστον. Έχει δημόσιο λόγο και παρεμβαίνει ως συνταγματολόγος στα δημόσια πράγματα. Τελευταία ήρθε σε διαμάχη με την πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου.

 

Ο Απόστολος Δοξιάδης μαθηματικός και συγγραφέας, είναι συνιδρυτής με τον Τεύκρο Μιχαηλίδη της ομάδας Θαλής και Φίλοι που υποστηρίζουν λέσχες ανάγνωσης σε όλη την Ελλάδα σε σχέση με τα μαθηματικά. Διανοητής και συγγραφέας με πιο γνωστά βιβλία του: Ο Θείος Πέτρος και η Εικασία του Γκόλντμπαχ και το graphic novel Logicomix. Τελευταία, είναι ο άνθρωπος ο οποίος μάχεται για την ασυλία των 8 Τούρκων αξιωματικών που ζητούν άσυλο από την Ελληνική Δημοκρατία.

 

ΤΑΣΟΣ ΚΑΛΟΥΤΣΑΣ

 

ΥΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

 

Σειρά: Ελληνική λογοτεχνία

Υπεύθυνη σειράς: Ελένη Μπούρα

(ISBN: 978-618-03-1190-7, Εξώφυλλο: μαλακό,

Σχήμα: 14 x 20,5, Σελίδες: 256, τιμή: 12,20€)

Χρόνος έκδοσης: Μάρτιος 2018

Το παράξενο χόμπι ενός συνταξιούχου πρώην υπαλλήλου που κρύβει στην ψυχή του ένα φοβερό «μυστικό».

Η απόδραση ενός οικογενειάρχη με προβλήματα από την κόλαση της μεγαλούπολης και την καταστροφική μανία των διαδηλωτών-κουκουλοφόρων.

Η απελπισία ενός πατέρα που θέλει να γλιτώσει από την αρρώστια του, αλλά κι από τη θηλιά αγάπης των δικών του ανθρώπων.

Το όνειρο μιας ολόκληρης ζωής ενός επιτυχημένου βιοτέχνη που σβήνει ξαφνικά και άδοξα.

Ο διχασμός προσωπικότητας ενός νέου οικογενειάρχη που νιώθει ενοχές για τα δεινά που υποφέρουν οι συνάνθρωποί του.

Η απεγνωσμένη έκκληση για βοήθεια ενός άντρα που απειλείται να πέσει θύμα εγκλήματος.

Η δραματική απόπειρα ενός συγγραφέα, με αφορμή τον τρόμο της προσωπικής του ζωής, να συγγράψει ένα βιβλίο.

Αυτές είναι μερικές από τις (23) ιστορίες καθημερινότητας του βιβλίου, των οποίων οι πρωταγωνιστές, παρόλο που βιώνουν συχνά οδυνηρές καταστάσεις από τις συγκυρίες μιας δύσκολης πραγματικότητας, προσπαθούν να διατηρήσουν εν ενεργεία μέσα τους έναν θερμό πυρήνα ονείρου, αντίστασης και καλοσύνης.

Ο Τάσος Καλούτσας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζει. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ κι εργάστηκε ως εκπαιδευτικός στη Μέση Εκπαίδευση. Έχει γράψει πέντε ακόμα βιβλία με διηγήματα και μία μελέτη. Στα γράμματα πρωτοεμφανίστηκε με Το κελεπούρι (1987). Ακολούθησαν Το κλαμπ (1990) και Το καινούριο αμάξι (1995). Για το βιβλίο του Το τραγούδι των σειρήνων (2000) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος, καθώς και με το αντίστοιχο βραβείο του περιοδικού Διαβάζω (2001). Το 2011 τιμήθηκε από το Ίδρυμα Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών με το Βραβείο Διηγήματος για τη συλλογή του Η ωραιότερη μέρα της (Μεταίχμιο, 2010). Έχει συνεργαστεί με αξιόλογα λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες, ενώ διηγήματά του έχουν μεταφραστεί σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες. Αυτή είναι η έκτη του συλλογή διηγημάτων. 

 

ΕΡΝΕΣΤΟ ΣΑΜΠΑΤΟ

 

ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ

 

Μετάφραση & Πρόλογος: Κλαίτη Σωτηριάδου

Σειρά: Ξένη κλασική λογοτεχνία

(ISBN: 978-618-03-1255-3, Eξώφυλλο: Μαλακό,

Σχήμα: 14×20,5, Σελίδες: 176, Τιμή: 13,30€)

Χρόνος έκδοσης: Μάρτιος 2018

 

«Όλοι ξέρουν ότι σκότωσα τη Μαρία Ιριµπάρνε Χάντερ. Όµως κανείς δεν ξέρει πώς τη γνώρισα, ποια ήταν ακριβώς η σχέση µεταξύ µας και πώς µου µπήκε η ιδέα να τη σκοτώσω. Θα προσπαθήσω να τα διηγηθώ όλα αµερόληπτα γιατί, αν και υπέφερα πολύ εξαιτίας της, δεν έχω την ανόητη αξίωση να είµαι τέλειος».

Ο Ερνέστο Σάµπατο (1911-2011), µαέστρος της γλώσσας, αλλά και βαθύς γνώστης της ψυχολογίας και της ψυχανάλυσης, θεωρείται ίσως ο µεγαλύτερος σύγχρονος συγγραφέας της Αργεντινής και ένας από τους σηµαντικότερους της Λατινικής Αµερικής. Στο αριστουργηµατικό µυθιστόρηµά του Το τούνελ αφηγείται µια καταστροφική ιστορία έρωτα, πάθους και ζήλιας που καταλήγει στο έγκληµα.

«Εντυπωσιακό».

 Τόµας Μαν

«Θαυµάζω τη δριµύτητα και την έντασή του».

Αλµπέρ Καµύ

«Το Μπουένος Άιρες έχει δώσει στον κόσµο τρεις µεγάλους συγγραφείς: Μπόρχες, Κορτάσαρ και Σάµπατο, τον µέγα µάντη».

Le Magazine Littéraire 

«Ο Σάµπατο συλλαµβάνει την ένταση των παθών που κυκλοφορούν στα αχαρτογράφητα µονοπάτια όπου η αγάπη δεν εγκυµονεί γαλήνη αλλά κίνδυνο».

Los Angeles Times

«Ένα κλασικό υπαρξιακό αριστούργηµα… Με καθηλωτική, αξιοµνηµόνευτη επιρροή».

New York Times Book Review

Ο Ερνέστο Σάµπατο γεννήθηκε στην επαρχία Ρόχας του Μπουένος Άιρες το 1911. Μελέτησε φιλοσοφία και πήρε το διδακτορικό του στη Φυσική στο πανεπιστήµιο της Λα Πλάτα. Στη συνέχεια έζησε για µεγάλο χρονικό διάστηµα στο Παρίσι, φοίτησε στη Σορβόννη και εργάστηκε στο εργαστήριο Κιουρί. Μετά τον ∆εύτερο Παγκόσµιο Πόλεµο έχασε την πίστη του στην επιστήµη, οπότε από το 1945 αφιερώθηκε αποκλειστικά στη λογοτεχνία. Το Τούνελ, το πρώτο του εκδοµένο µυθιστόρηµα (είχε προηγηθεί η Βουβή πηγή, έργο που δεν κυκλοφόρησε), το οποίο διαπνέεται από µια βαθιά υπαρξιακή προβληµατική, είχε µεγάλο αντίκτυπο, µεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, ενώ µεταφέρθηκε και στον κινηµατογράφο. Μαζί µε τα δύο άλλα µείζονα λογοτεχνικά του έργα, το Περί ηρώων και τάφων (1961) και Αβαδδών ο Εξολοθρευτής (1974, Βραβείο Καλύτερου Ξένου Μυθιστορήµατος στη Γαλλία) συνιστούν την άτυπη τριλογία που τον καθιέρωσε ως εξέχουσα µορφή της λατινοαµερικάνικης λογοτεχνίας. Εκτός από µυθιστορήµατα, έγραψε επίσης αρκετά δοκίµια. Συγγραφείς τόσο διαφορετικοί όπως ο Καµύ, ο Γκριν και ο Τόµας Μαν, ο Κουαζίµοντο, ο Πιοβένε και ο Γκοµπρόβιτς έγραψαν µε θαυµασµό για το έργο του, το οποίο τιµήθηκε µε τα βραβεία Θερβάντες, Μενέντες Πελάγιο, Χερουσαλέν και το χρυσό µετάλλιο του Κύκλου των Καλών Τεχνών της Μαδρίτης. Σηµαντική ήταν εξάλλου η ακτινοβολία του στον πολιτικό και δηµόσιο βίο της Αργεντινής, και το 1984, λόγω του κύρους του, ο Σάµπατο ορίστηκε επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για την Εξαφάνιση Προσώπων, η οποία διερεύνησε την τύχη των ανθρώπων που εξαφανίστηκαν κατά τη διάρκεια του δικτατορικού καθεστώτος Βιντέλα. Πέθανε λίγο πριν συµπληρώσει τα εκατό του χρόνια το 2011.

SHEILA FITZPATRICK

ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ

 Τα επικίνδυνα χρόνια της σοβιετικής πολιτικής

Μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής

 

Σειρά: Non fiction

(ISBN: 978-618-03-1101-3, Εξώφυλλο: Μαλακό,

Σχήμα: 14 x 20,5, Σελίδες: 656, Τιμή: 19,90 €)

Χρόνος έκδοσης: Μάρτιος 2018

Τίτλος πρωτοτύπου: On Stalin’s Team: The Years of Living Dangerously in Soviet Politics

  • Αργυρό Βραβείο Ιστορίας 2015 της επιθεώρησης Foreword Reviews
  • Βραβείο 2016 του Τµήµατος Επικοινωνίας και Τεχνών του Αυστραλού Πρωθυπουργού
  • Ένας από τους κορυφαίους ακαδηµαϊκούς τίτλους του 2016 σύµφωνα µε το περιοδικό Choice

H διακεκριµένη ιστορικός Sheila Fitzpatrick καταπιάνεται µε τις δοµές εξουσίας στην ΕΣΣ∆ υπό τον Στάλιν και ανατρέπει πολλές από τις κρατούσες απόψεις. Ο Ιωσήφ Στάλιν ήταν ο αδιαµφισβήτητος ηγέτης επί δεκαετίες, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και για τον δυτικό κόσµο, µε αποτέλεσµα οι περισσότεροι ιστορικοί να αντιµετωπίζουν τους αξιωµατούχους του ως πειθήνια όργανα µε διακοσµητικό ρόλο. Όµως στην πραγµατικότητα αυτοί οι αξιωµατούχοι µοιράστηκαν σε έναν βαθµό την εξουσία και λειτούργησαν ως µία συλλογική οµάδα διακυβέρνησης από τα τέλη της δεκαετίας του ’20 ως τον θάνατο του Στάλιν.

Μετά από εκτεταµένη, πρωτότυπη έρευνα, η συγγραφέας παρουσιάζει πρώτη φορά σε βάθος αυτό τον στενό κύκλο. Περιγράφει πώς αυτοί οι σύντροφοι συνεργάζονταν στενά µε τον ηγέτη τους, τον οποίο φοβούνταν αλλά και θαύµαζαν: από τον Μπέρια, που η υπόλοιπη οµάδα φρόντισε να εκτελεστεί αµέσως µετά τον θάνατο του Στάλιν· τον Μόλοτοφ, που παρέµεινε µέλος της οµάδας ακόµα και όταν συνέλαβαν και εξόρισαν τη σύζυγό του· τον Ορτζονικίτζε, υπεύθυνο της βιοµηχανίας· τον Αντρέγεφ, που πήγαινε στις εκκαθαρίσεις ακούγοντας Μπετόβεν σε ένα φορητό γραµµόφωνο· ως τον Χρουστσόφ, που διέλυσε τελικά την οµάδα το 1957.

Από τις Μεγάλες Εκκαθαρίσεις και τον B΄ Παγκόσµιο ως την παράνοια των ύστατων χρόνων του σταλινισµού, το βιβλίο παρουσιάζει µια ολότελα νέα εικόνα του Στάλιν µέσα στον περίγυρό του – µια εικόνα που αλλάζει την αντίληψή µας για τη διακυβέρνηση του σοβιετικού καθεστώτος.

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ

Ένα έξοχο οµαδικό πορτρέτο των υπασπιστών του δικτάτορα σε µια καθοριστική στιγµή της ιστορίας.

Wall Street Journal

Το βιβλίο δεν τεκµηριώνει µόνο τη θέση της συγγραφέα, αλλά προσφέρει επίσης µια θαυµαστή, τροµακτική, και µερικές φορές ακόµα και διασκεδαστική µατιά στο πώς ήταν πραγµατικά οι κορυφαίοι σταλινιστές.

Times

Μια εξαιρετικά ευκολοδιάβαστη, ζωντανή και συναρπαστική αφήγηση της ζωής και της σταδιοδροµίας όσων βρέθηκαν στο στενό περιβάλλον του απρόβλεπτου δικτάτορα. Ο αναγνώστης σαν ηδονοβλεψίας βλέπει από την κλειδαρότρυπα πώς διαπλέκονταν οι προσωπικές και οι πολιτικές σχέσεις ισχυρών ανδρών που συνεργάζονταν στην κόψη του ξυραφιού. Πώς να µη γοητευτείς από αυτούς τους άνδρες που η Sheila Fitzpatrick σκιαγραφεί µε τόση µαεστρία – η τεκµηρίωσή της είναι άψογη, ενώ οι δραµατικές ιστορίες της σε µαγνητίζουν.

Ronald Grigor Suny, ιστορικός

Μία συναρπαστική µελέτη, ένα σπάνιο επίτευγµα που θα συνέστηνα σε ιστορικούς, φοιτητές και ευρύ κοινό εξίσου. Η καινοτόµος προσέγγιση της Fitzpatrick τοποθετεί τον Στάλιν για πρώτη φορά στο προσωπικό του περιβάλλον, αναδεικνύοντας πώς ασκούσε πραγµατικά την εξουσία µέσω της οµάδας του.

Times Higher Education

 

Πρόκειται τόσο για µια µελέτη µε θέµα την οµαδική άσκηση πολιτικής και τις διαπροσωπικές σχέσεις στην κορυφή της σοβιετικής πολιτικής ηγεσίας όσο και για µια καθηλωτική ιστορία των σκαµπανεβασµάτων που βίωναν οι στενότεροι συνεργάτες του Στάλιν. ∆ιαβάζεται απνευστί και θα συναρπάσει τον αναγνώστη.

Russian Review

Η αυστραλέζα Sheila Fitzpatrick (1940) είναι διακεκριµένη ιστορικός που ειδικεύεται στην ιστορία της Σοβιετικής Ένωσης. Ύστερα από δεκαετίες διδασκαλίας στα πανεπιστήµια του Σικάγο, του Τέξας και της Νέας Υόρκης (Κολούµπια), σήµερα διδάσκει στο Πανεπιστήµιο του Σίδνεϊ. Για το επιστηµονικό της έργο έχει λάβει πλήθος διακρίσεων, µεταξύ των οποίων η βράβευσή της το 2012 από την American Historical Association – η υψηλότερη διάκριση στον τοµέα των ιστορικών σπουδών στις ΗΠΑ. Είναι µέλος της Αµερικάνικης Ακαδηµίας Τεχνών και Επιστηµών καθώς και µέλος της Αυστραλέζικης Ακαδηµίας Ανθρωπιστικών Σπουδών. Άλλα βιβλία της: The Russian Revolution, Everyday Stalinism, Tear Off the Masks!, A Spy in the Archives.

ALI LAND

Η ΚΑΛΗ ΚΑΙ Η ΚΑΚΗ

Μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη

 

Σειρά: Αστυνομικό

(ISBN: 978-618-03-0271-4, Εξώφυλλο: Μαλακό,

Σχήμα: 14 x 20,5, Σελίδες: 384, τιμή: 16,60€)

Χρόνος έκδοσης: Μάρτιος 2018

Τίτλος πρωτοτύπου: Good me, bad me

ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΤΩΝ SUNDAY TIMES

ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ HEAT

ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 20 ΓΛΩΣΣΕΣ

Καινούργιο όνομα. Καινούργια οικογένεια. Ο λαμπερός. Καινούργιος. Εαυτός μου.

Η μητέρα της Άννι είναι σίριαλ κίλερ. Ο μόνος τρόπος για να τη σταματήσει είναι να την καταδώσει στην αστυνομία. Μάνα και κόρη θα χωριστούν, αλλά δεν θα ξεχάσουν η μία την άλλη. Με καινούργιο όνομα −Μίλι− και με καινούργια ανάδοχη οικογένεια, το κορίτσι ελπίζει πως θα κάνει μια νέα αρχή. Πλέον μπορεί να είναι όποια θέλει. Όμως καθώς πλησιάζει η δίκη της μητέρας της, τα μυστικά του παρελθόντος δεν αφήνουν τη Μίλι να κλείσει μάτι. Γιατί η μαμά της Μίλι είναι σίριαλ κίλερ. Και το αίμα νερό  δεν γίνεται…

ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ

Σπάνια συναντάς ένα βιβλίο το οποίο δεν μπορείς να πάψεις να σκέφτεσαι, να συζητάς και να δίνεις πιεστικά σε όλους σου τους γνωστούς να το διαβάσουν.

Heat

 

Ένα σκληρό, έντονο, παθιασμένο ανάγνωσμα.

Ian Rankin, συγγραφέας

 

Δεν παίρνεις ανάσα. Ένα εντυπωσιακά καθηλωτικό θρίλερ. Η λέξη έντονο είναι πολύ φτωχή για να
το περιγράψει.

Matt Haig, συγγραφέας 

Το πιο εθιστικό ψυχολογικό θρίλερ που έχετε διαβάσει. Σας εγγυόμαστε πως θα κολλήσετε.

Sunday Express

 

Σκοτεινό, κλειστοφοβικό, θα προκαλέσει το μυαλό σας ενώ θα το διαβάσετε με κομμένη την ανάσα.

Prima

Σε καθηλώνει από την πρώτη σελίδα.

Guardian

 

Αφού αποφοίτησε από το πανε­πιστή­μιο με πτυχίο στην ψυχική υγεία, η Ali Land (Άλι Λαντ) εργάστηκε επί μια δεκαετία ως νοσηλεύτρια σε Μονάδες Ψυ­χικής Υγείας για παιδιά και εφήβους στη Μ. Βρετανία και στην Αυστραλία. Μετά την επιτυχία του ντεμπούτου της Η καλή και η κακή, το οποίο κυκλοφόρησε το 2017 και ήδη μεταφράζεται σε περισ­σότερες από 20 γλώσσες, αφοσιώ­θηκε στη συγγραφή. Ζει στο Λονδίνο. Για να διαβάσετε περισσότερα για τη συγγραφέα www.metaixmio.gr

 

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 19 – 20 Οκτωβρίου 2024

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 19 – 20 Οκτωβρίου 2024

Real News  Καθημερινή  Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να διαγραφείτε με ένα κλικ...

10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών

10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών

Φέτος είναι η δέκατη χρονιά του Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών του Κύκλου Ποιητών. Από τις 23 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2024, θα φιλοξενήσει πενήντα έναν ποιητές από δώδεκα χώρες (Αλβανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ιταλία, Κούβα, Κύπρος, Νιγηρία, Ολλανδία, Ουκρανία, Παλαιστίνη,...

Βάλια Καραμάνου – STELLA

Βάλια Καραμάνου – STELLA

Βάλια Καραμάνου STELLA Εκδόσεις Φιλιππότη ISBN: 9789602951200 Σελ. 184 Τιμή: 13,72 ευρώ Τον Σεπτέμβρη του 2021 η Στέλλα  επιστρέφει στην Θασιά, λόγω της μυστηριώδους εξαφάνισης της θείας της Ανδρομάχης, που ήταν και η γιατρός του νησιού.  Στο μακρινό αυτό  νησί του...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Δελτία τύπου
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών

10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών

Φέτος είναι η δέκατη χρονιά του Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών του Κύκλου Ποιητών. Από τις 23 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2024, θα φιλοξενήσει πενήντα έναν ποιητές από δώδεκα χώρες (Αλβανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ιταλία, Κούβα, Κύπρος, Νιγηρία, Ολλανδία, Ουκρανία, Παλαιστίνη,...

Βιβλιοκριτικές
Δυο καλοκαίρια και μισό φθινόπωρο, της Άννας Δαμιανίδη
Δυο καλοκαίρια και μισό φθινόπωρο, της Άννας Δαμιανίδη

Δυο καλοκαίρια και μισό φθινόπωρο, της Άννας Δαμιανίδη

γράφει ο Πάνος Τουρλής Τέσσερις φίλες ετοιμάζονται μεσούσης της Δικτατορίας του 1967 να δώσουν εξετάσεις. Είναι εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, προέρχονται από ποικίλα οικογενειακά και κοινωνικά περιβάλλοντα, δέθηκαν όμως και απολαμβάνουν η μία την παρέα της...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου
Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου

Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου

Μια συναρπαστική ιστορία, η οποία, με αφορμή ένα παιδικό δόντι που πέφτει, μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να μάθουμε τις αντίστοιχες συνήθειες άλλων χωρών! Το δόντι αυτό λοιπόν είτε το παίρνουν διάφορα ζώα είτε το φυτεύουν στο χώμα είτε το κάνουν σκουλαρίκι....

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Πώς είναι ο κόσμος, της Κατερίνας Ζωντανού
Πώς είναι ο κόσμος, της Κατερίνας Ζωντανού

Πώς είναι ο κόσμος, της Κατερίνας Ζωντανού

Μια εκπληκτική ιστορία που δείχνει στα παιδιά πώς είναι ο κόσμος μέσα από διάφορες, διαφορετικές μεταξύ τους και ποικίλες απόψεις. Ένα μικρό παιδί ρωτάει, ψάχνει, αναρωτιέται πώς είναι ο κόσμος και δέχεται τόσα αντιφατικά μηνύματα που κουράζεται. Πώς θα καταφέρει...

ΒιβλιοκριτικέςΕφηβική λογοτεχνία
Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου
Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου

Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου

Μια παρέα παιδιών σε μια σχολική τάξη της έκτης δημοτικού θα ζήσει διάφορες και ποικίλες περιπέτειες. Κάποιοι θα υποστούν bullying, κάποιοι θα κινδυνέψουν, κάποιοι θα χάσουν τη γη κάτω απ’ τα πόδια τους, όλοι τους όμως αν τους παρατηρήσει κανείς καλά θα διαπιστώσει...

Βιβλιοκριτικές
Από ήλιο σε ήλιο – Ανέσπερος, της Μαίρης Κόντζογλου
Από ήλιο σε ήλιο – Ανέσπερος, της Μαίρης Κόντζογλου

Από ήλιο σε ήλιο – Ανέσπερος, της Μαίρης Κόντζογλου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Το δεύτερο μέρος της διλογίας «από ήλιο σε ήλιο», φέρει βαρύ συναισθηματικό φορτίο και πληθώρα γεγονότων. Ο αναγνώστης θα παραβρεθεί σε έναν γάμο που ναι μεν η νύφη φορεί κεντημένο στο χέρι νυφικό, αλλά είναι τόσο σκυθρωπή και απόκοσμη...