Ο κρατών μια πένα και η στόφα του

10.01.2017

writer-patrick_b

Λογοτέχνες παντός είδους, ποιητές κι όλοι όσοι αποτυπώνουν την ψυχή τους γράφοντας λέξεις είναι άνθρωποι άλλοι. Άνθρωποι ξεχωριστοί, που δεν έχουν καμία σχέση με τους υπόλοιπους. Πριν, τώρα, πάντα. Έτσι ήταν, έτσι είναι κι έτσι θα είναι. Άνθρωποι ευαίσθητοι, έχουν δείξει πως διαφέρουν από την παιδική τους ηλικία, ακόμη. Άνθρωποι ανήσυχοι, που αντιλαμβάνονται και βλέπουν αλλιώτικα τα πράγματα, βιώνοντας ακόμη πιο αλλιώτικα συναισθήματα και καταστάσεις. Άνθρωποι, προφανώς, ασυμβίβαστοι, που δεν τους αρέσει ο υπαρκτός κόσμος, μα φαντάζονται έναν δικό τους και ζουν εκεί.


Αυτούς τους ανθρώπους είναι αδύνατο να τους καταλάβει ο οποιοσδήποτε. Ενδεχομένως, φαντάζουν στην καλύτερη των περιπτώσεων ρομαντικοί, και στη χειρότερη αυτό που λέμε πειραγμένοι, για να το θέσω ευγενικά. Αυτοί οι άνθρωποι δε μπαίνουν σε καλούπια, δε ζουν καν με τους πραγματικούς ρυθμούς του χρόνου που κυλάει και δεν ακολουθούν καμία καθημερινότητα πεπατημένη. Δεν είναι ότι δεν θέλουν να ξέρουν την πραγματικότητα και τα τεκταινόμενα. Είναι ότι δεν έχουν καμία θέση σε αυτήν.


Δεν είναι απλή υπόθεση να ζει κανείς, ή να συναναστρέφεται, μ’ έναν τέτοιον άνθρωπο. Πρέπει να σεβαστεί ότι χρειάζεται το χώρο, τον χρόνο και την ηρεμία του. Πρέπει να κατανοήσει πως έχει να κάνει με ένα ον ξεχωριστό. Πως αυτό το ον, εκφράζεται και εκφράζει τα πάντα με την πένα του. Κάθε του έργο είναι και μία κραυγή. Με τις λέξεις υποδηλώνει την αγάπη του, τον πόνο του, τα όνειρά του και το πώς βλέπει τον κόσμο. Έχει προβληματισμούς, έχει να προσφέρει πολλά κι αν δεν τα εκφράσει όλα αυτά με τον τρόπο που ξέρει, δε ζει. Δεν το κάνει για την αναγνώριση. Αυτό έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Άλλωστε, έχει γεμάτα συρτάρια και τετράδια με γραπτά, που ποτέ δε θα δουν το φως. Το κάνει γιατί απλά αυτό είναι το οξυγόνο του.

_

γράφει η Θώμη Μπαλτσαβιά

 

Μην ξεχνάτε πως το σχόλιό σας είναι πολύτιμο!

Ακολουθήστε μας

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Σύμφωνα με το ενδιαφέρον άρθρο του Βαγγέλη Κανσίζογλου στο lavart.gr, "η απόλυτη χρονολόγηση συγκρότησης των ομηρικών επών είναι αδύνατη, εικάζεται ότι αυτά, στη μνημειώδη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, συντέθηκαν ήδη κατά τον 8o προχριστιανικό αιώνα, δηλαδή ακριβώς την...

Ερωτικό

Ερωτικό

  γράφει η Άντια Αδαμίδου - Ερωτικό oι πόλεις συντρίβονται λίγο πριν εκτοξευθούμε στο φως μη με κοιτάζεις έτσι μόνο δώσε μου ένα μενεξέ του απρίλη -μα είναι χειμώνας- μια σταγόνα της αυγής -μα εδώ είναι έρημος- κοίταξε από το παράθυρό σου βλέπεις ό,τι βλέπεις δεν...

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Είναι εξόχως αυθαίρετη η σκέψη πως η επιλογή και η ‘διαλογή’ μπορεί να λειτουργήσει θετικά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Θαλασσινοί θρήνοι

Θαλασσινοί θρήνοι

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Η μοναξιά, το αναπόφευκτο του θανάτου και η πανίσχυρη Μοίρα είναι θέματα που απαντώνται συχνά στην λογοτεχνία και μάλιστα συχνά σε ειδυλλιακά φυσικά τοπία. Ίσως γιατί ο αφανισμός είναι κομμάτι της υπόστασής μας και κατ’ επέκταση της φύσης...

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

- γράφει ο Φιλόλογος & Συγγραφέας Χρίστος Σοροβέλης - Στον Επιτάφιο του Θουκυδίδη ο αγορευτής Περικλής υπερασπίζεται το δημοκρατικό πολίτευμα, διότι η πόλη δεν είναι έρμαιο κάποιου ή κάποιων πολιτικών, αλλά αποφασίζει ο λαός για την τύχη του. Ο Αθηναίος πολιτικός...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

- γράφει ο Φιλόλογος & Συγγραφέας Χρίστος Σοροβέλης - Στον Επιτάφιο του Θουκυδίδη ο αγορευτής Περικλής υπερασπίζεται το δημοκρατικό πολίτευμα, διότι η πόλη δεν είναι έρμαιο κάποιου ή κάποιων πολιτικών, αλλά αποφασίζει ο λαός για την τύχη του. Ο Αθηναίος πολιτικός...

Η τέχνη μέσα απ’ τα μάτια του Δημήτρη Μαυροκεφαλίδη

Η τέχνη μέσα απ’ τα μάτια του Δημήτρη Μαυροκεφαλίδη

- γράφει η Άντια Αδαμίδου -   Ανάμεσα στις πολλές και διαφορετικές απόψεις που κυκλοφορούν περί τέχνης και έκφρασης στην εποχή μας, μπορεί κανείς να διακρίνει ορισμένες οπτικές, οι οποίες αποτελούν αναμφίβολα μαθήματα και φιλοσοφία ζωής. Ο Δημήτρης...

«Θα πω τραγούδια όμορφα και άσματα σπουδαία»: Η Θέση της Καλεβάλα στη Weltliteratur

«Θα πω τραγούδια όμορφα και άσματα σπουδαία»: Η Θέση της Καλεβάλα στη Weltliteratur

- γράφει ο Ανδρέας Αντωνίου - Στα τελευταία μου άρθρα για τον Νεοφορμαλισμό και για τα προβλήματα που παρουσιάζει η σύγχρονη κυπριακή ποίηση, έχω υποστηρίξει πως ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική/κυπριακή ποίηση είναι ο δρόμος της weltliteratur, δηλαδή τον...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου