Ποιητικά βιώματα από μέσα από ένα “ημιυπόγειο”

5.09.2017

Γιώργος Μπακλάκος
βακχικόν
ISBN: 978-618-5286-12-5

Σε μια κοινωνία που έχει μάθει σαν από παράδοση και κεκτημένη ταχύτητα να μιλά για τους νέους, χωρίς να τους προσφέρει όσα έχουν ανάγκη, οι ίδιοι αισθάνονται συχνά απόκληροι κι εγκαταλελειμμένοι στο κοινωνικό περιθώριο. Η ανεργία, η απουσία εμπιστοσύνης και ο φόβος για τις δυνάμεις τους με την κυριαρχία της αναξιοκρατίας και της εκμετάλλευσης δημιουργούν ένα εφιαλτικό περιβάλλον.

Τούτη τη μελαγχολία εκφράζει με διαύγεια ποιητική και η συλλογή του Γιώργου Μπακλάκου «ημιυπόγειο» (βακχικόν, 2017), η οποία αποτυπώνει το εύρος της νεανικής απογοήτευσης για τη ζωή. Ο δημιουργός στην πρώτη του εμφάνιση στα γράμματα αναζητά την ποιητική του ταυτότητα. Στρέφεται στην ίδια την κοινωνία και τα προσωπικά βιώματα αντλώντας έμπνευση μέσα από τον πόνο και την οργή που αισθάνεται.

Πειραματίζεται τόσο με τον έμμετρο στίχο όσο και με την ελευθεροστιχία. Το ύφος του συχνά γίνεται –ελεγχόμενα κι ηθελημένα– τραχύ και αντιποιητικό, εκθέτοντας ακριβώς την ποιητική κι υπαρξιακή του αγωνία σε έναν κόσμο δίχως όνειρα. Ας μην λησμονούμε πως η ποίηση διδάσκει την αναζήτηση του αληθινού συναισθήματος σαν μία ανοιχτή διαδικασία αιφνιδιασμών, ένα ξεφάντωμα αισθήσεων που διεγείρει τον ακροατή/αναγνώστη.

Ο νεαρός δημιουργός στοχάζεται για τη ζωή και την κοινωνική κατάντια. Η ποίησή του είναι εξωστρεφής, ενώ διακρίνεται –μες την προφορικότητα της στιχουργικής του– για την αμεσότητα των μηνυμάτων της. Αγανακτεί από τη μονοτονία των συχνών ανατροπών και την αγχόνη που τυλίγει τον ίδιο και τη γενιά του.

Δήμος Χλωπτσιούδης
Μανδραγόρας, 2016
ISBN: 978-960-592-032-6

Αντιεικαστική η έκφραση του Μπακλάκου χαρακτηρίζεται από τη λιτότητα του καθημερινού λόγου δίχως μεταφορές ή άλλα ποιητικά στολίδια. Με ύφος αυθόρμητο, το πρωτοενικό υποκείμενο που ταυτίζεται με τον δημιουργό, αναζητά το νόημα στη ζωή, τον έρωτα.

Μέσα σ’ αυτήν τη διαταραγμένη αλληλουχία της μετάβασης των γενεών, οι νέοι σήμερα εισπράττουν με έντονα συναισθήματα τη σύγκρουση του χτες με το σήμερα και κινούνται σε ριζοσπαστικά δικό τους δρόμο διαμορφώνοντας το δικό τους παρόν. Η νεαρή ποίηση αναστοχάζεται τις συνθήκες που τη σημάδεψαν και ανέτρεψαν τα όνειρά της και φορτώνεται θαρραλέα τις δικές της στιχουργικές επιλογές απέναντι στο εμπορικά δόκιμο και καλαίσθητο.

Στους πάντα δύσκολους καιρούς, είναι ζωτική ανάγκη μέσα στην πολυπλοκότητά της να διαφυλάξει η Τέχνη ένα καθεστώς ετοιμότητας, πνευματικής αφύπνισης και κριτικού νου. Και μαζί την υγιή, εγωιστική πολυφωνία της και τον πλούτο της διαφορετικότητάς της.

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Ακολουθήστε μας!

Οδηγός ιστοσελίδας

Κερδίστε το!

Κερδίστε το!

Αρχείο

Διαβάστε κι αυτά

Αντέτι, της Μαρίας Πρινάρη – Καρκαβατσάκη

Αντέτι, της Μαρίας Πρινάρη – Καρκαβατσάκη

Από τη δεκαετία του 1930 ως αυτήν του 1970 τρεις γυναίκες, η Κατερίνα, η Αφροδίτη και η Ανέζα, γνωρίζουν τον έρωτα κι έρχονται σε σύγκρουση με το αντέτι, τον άγραφο νόμο της Κρήτης. Ποιος θα νικήσει, το «θέλω» ή το «πρέπει»; Ποιες θα είναι οι συνέπειες για τις...

Καιρός να πούμε αντίο, της Κιμ Σένα

Καιρός να πούμε αντίο, της Κιμ Σένα

Η μικρή Μία σώζει μια κουκουβάγια από τραυματισμό και μεγαλώνουν μαζί. Τώρα ήρθε η ώρα να αποχωριστούν. Πώς θα χειριστούν αυτή τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή τους; Τι κάνει κάποιος όταν έρχεται η ώρα να αφήσει να φύγει μακριά του αυτός που αγαπάει; Πόσο σημαντικό είναι να...

Μεχμέτ Γιασίν: Ιχθύς ομογενής, Ένας Ευρωπαίος Χωρίς Πατρίδα

Μεχμέτ Γιασίν: Ιχθύς ομογενής, Ένας Ευρωπαίος Χωρίς Πατρίδα

  Μεχμέτ Γιασίν Ιχθύς ομογενής, Ένας Ευρωπαίος Χωρίς Πατρίδα (μτφρ. Ροδή Τομουρτζούκγκιουλ) Εκδόσεις Αστάρτη - γράφει ο Αιμίλιος Σολωμού - Το βιβλίο του Μεχμέτ Γιασίν Ιχθύς ομογενής είναι ένα μυθιστόρημα για τον παραλογισμό της εποχής μας. Ένα ιδιαίτερο,...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου