Ωραία Ελένη

9.08.2017

Ο Μενέλαος, βασιλιάς της Σπάρτης, ήταν ένας τριχωτός κρεμανταλάς. Είχε τόσες πολλές τρίχες αλλά δεν ξυριζόταν, γιατί τα γένια του μεγάλωναν ακόμα πιο γρήγορα και γιατί, όταν ξυριζόταν, οι τρίχες ήταν τόσο σκληρές που έγδερναν το ευαίσθητο δέρμα της Ελένης όταν προσπαθούσαν να κάνουν φίκι- φίκι, μια γυμνοπαιδεία στην οποία ο Μενέλαος δεν σημείωνε υψηλές επιδόσεις, λόγω του ότι είχε πρόβλημα με το πόμολό του.
Ο Μενέλαος είχε έναν μεγαλύτερο αδελφό, τον Αγαμέμνονα. Κι αυτός κρεμανταλάς και τριχωτός, αλλά κι αρχομανής και νταής. Ο Μενέλαος, παρά το τρομερό του παρουσιαστικό, έκλανε εύκολα μέντες και κάθε φορά που ενέσκηπτε κάποιο πρόβλημα κατέφευγε στον Αγαμέμνονα να καθαρίσει για πάρτη του.
Ο Αγαμέμνων, βασιλιάς των Μυκηνών, το έκανε με προθυμία, γιατί ο μικρότερος αδελφός του όσο και να μεγαλώσει πάντα ήταν ο μικρότερος και γιατί έτσι ικανοποιούσε το νταηλίκι του και τα αιμοβόρα ένστικτά του. Σκότωσε τον θετό γιο του, το παιδί δηλαδή που απέκτησε η γυναίκα του η Κλυταιμνήστρα με τον προηγούμενο σύζυγό της, τον Τάνταλο, κι αργότερα, όπως δεν θα δούμε στην ιστορία μας, και την κόρη του Ιφιγένεια κατά την εκστρατεία στην Τροία. Στην Κλυταιμνήστρα φερόταν “σκαιότατα”, που στα νέα ελληνικά σημαίνει ότι την ξυλοφόρτωνε συχνά και χωρίς λόγο αν δεν είχε κάτι άλλο να ξεσπάσει τα νεύρα του και τον θυμό του. Με δυο λόγια, είχε πρόβλημα διαχείρισης του θυμού του κι η αιτία ήταν αφ’ ενός η κρητική καταγωγή του -ήταν γιος του Κατρέως, βασιλιά της Κρήτης, που ήταν γιος του Μίνωα από τον οποίο κονόμησε το βασίλειο- κι αφετέρου το γεγονός ότι κι αυτός, όπως κι ο αδελφός του Μενέλαος, είχε πρόβλημα με το πόμολό του. Δυστυχώς δεν υπήρχαν τότε ψυχολόγοι και ηρεμιστικά ούτε σεξολόγοι και βιάγκρα κι η Κλυταιμνήστρα, αφού είδε κι απόειδε, δεν άντεξε άλλο την αγαμία και την αιδοιοθωπεία, ούτε τη συζυγική κακοποίηση και αφού τον κεράτωσε -δικαιολογημένα- με τον ξάδελφό του Αίγισθο, στη συνέχεια, με τη βοήθειά του, τον καθάρισε -δικαιολογημένα- μόλις γύρισε από την Τροία.
Η Ελένη ήταν κόρη του βασιλιά Τυνδάρεω και της Λήδας, κατά τον Όμηρο κόρη του Δία, που πήδηξε τη Λήδα αφού την ξεγέλασε μεταμορφωμένος σε κύκνο, κατά τον Ησίοδο κόρη του Ωκεανού και της Θέτιδος και κατά άλλη εκδοχή κόρη της Νέμεσις ή της Αφροδίτης και του Ήλιου. Άντε τώρα να βρεις άκρη σε μια εποχή που δεν υπήρχαν ληξιαρχεία με μηχανογραφημένα μητρώα όπως σήμερα, που μπορεί να μη βρίσκουν πότε ακριβώς γεννήθηκες αλλά σου λένε τουλάχιστον τίνος παιδί είσαι. Ήταν όμως, σίγουρα, αδελφή της Κλυταιμνήστρας και αφού έβγαλε τα μάτια της με τον πρώτο της ξάδελφο Εναρφόρο κι ύστερα με τον θρυλικό ήρωα Θησέα, κατέληξε με τον Μενέλαο, μετά από πανελλήνιο διαγωνισμό ντέιτινγκ που οργάνωσε ο πατέρας της στο Άργος, γιατί, όπως αναφέρουν τα ιστορικής σημασίας κουτσομπολιά της εποχής, ήταν ο πιο πλούσιος και ο πιο αφελής! Αλλά, την πάτησε. Ο Μενέλαος είχε πρόβλημα με το πόμολό του και τότε αυτό ήταν πολύ σημαντικό θέμα επειδή δεν υπήρχε ούτε ηλεκτρικό, ούτε τηλεόραση, ούτε καν ίντερνετ, κι οι άνθρωποι δεν ήξεραν τι να κάνουν τα βράδια, ειδικά τον χειμώνα που νύχτωνε νωρίς κι η νύχτα διαρκούσε πολύ.
Για λίγο τα πράγματα μεταξύ Μενέλαου και Ελένης κύλισαν ομαλά, μέχρι που εμφανίστηκε φάντης μπαστούνι, ο Πάρης, γιος του Πρίαμου, βασιλιά της Τροίας, που κέρδισε δωρεάν ταξίδι, αλέ ρετούρ/μπίσνες κλας, για Σπάρτη, από στημένη λαχειοφόρο που διοργάνωσε η τεκνατζού θεά Αφροδίτη.
Ο Πάρης ήταν ακριβώς το αντίθετο του Μενέλαου, δηλαδή νέος, ωραίος, άτριχος και φυσικά δεν είχε κανένα πρόβλημα με το πόμολό του, κάτι που εκτίμησε δεόντως η άνυδρη Ελένη κι έτσι, όταν ο Μενέλαος αναγκάστηκε να πεταχτεί στην Κρήτη για να φροντίσει την κηδεία του πατέρα του και τα διάφορα κληρονομικά θέματα, αυτή την κοπάνισε με τον Πάρη για την Τροία μαζί με όλα της τα ρούχα και τα μπιζού, τη συλλογή από τα έργα τέχνης και το βασιλικό χρηματοκιβώτιο με τις μετοχές, τα ομόλογα, τις πιστωτικές και τα μετρητά.
Όταν γύρισε ο Μενέλαος βρήκε το ανάκτορο ρημαγμένο, τα ταμεία αδειανά, ένα σωρό ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς από τράπεζες, ασφαλιστικούς φορείς, εφορία και ΕΝΦΙΑ και το προσωπικό σε απεργία πείνας, έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε σάλιο για τρόφιμα, να διεκδικεί τους καθυστερημένους του μισθούς. Ως γνωστόν, έκλασε μέντες και μετά το πρώτο σοκ μήνυσε στον αδελφό του Αγαμέμνονα ο οποίος όταν έμαθε τα τραγικά γεγονότα αναφώνησε το περίφημο: “ΩΡΑΙΑ στην έφερε η ΕΛΕΝΗ!” κι επειδή “δεν γαμείς που δεν γαμείς” οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Τροίας.
Ο θρύλος λέει ότι τα ενδιάμεσα δεν ακούστηκαν κι η Ελένη έμεινε στην ιστορία ως “Ωραία Ελένη”. Τα υπόλοιπα μας τα εξιστορεί με γλαφυρότητα ο Όμηρος σε 15.693 έμμετρους δακτυλικόυς εξάμετρους στίχους, στο 1ο μπεστ σέλερ Ομηρικό Έπος, το οποίο συνέθεσε προφορικά γιατί ήταν τυφλός και δεν έβλεπε να γράφει. Η ακριβής τοποθεσία γέννησης του ποιητή δεν εντοπίστηκε ποτέ, γεγονός που δεν απέτρεψε τους ερευνητές από το να προσπαθήσουν: άλλοι τον τοποθέτησαν στην Ιωνία, άλλοι στη Σμύρνη, άλλοι στα παράλια της Μικράς Ασίας, άλλοι στη Χίο και δεν συμμαζεύεται. Είναι άλλωστε περίφημο το γεγονός ότι εφτά ελληνικές πόλεις διεκδικούν τον Όμηρο ως δικό τους παιδί. Κι όλα αυτά, ελλείψει ληξιαρχείων.
Αντίθετα, γνωρίζουμε ότι είχε μια γυναίκα, την Αρσιφόνη ή Αρσινόη, που σημαίνει ότι μπορεί να μην έβλεπε να γράψει αλλά προφανώς δεν είχε θέμα με το πόμολό του. Διαφορετικά, γιατί να κάτσει μια γυναίκα μ’ έναν ποιητή.

Σημ. Για την εμπεριστατωμένη συγγραφή αυτής της πραγματείας χρησιμοποιήθηκε ποικιλία επιστημονικών και άλλων βιβλίων, χειρόγραφων και DVD από τo “discovery history channel”.

_

γράφει ο Νίκος Γιαννόπουλος

Μην ξεχνάτε πως το σχόλιό σας είναι πολύτιμο!

Ακολουθήστε μας

Σαπουνόφουσκες

Σαπουνόφουσκες

ΣΑΠΟΥΝΟΦΟΥΣΚΕΣ επώδυνος αποχωρισμός στον πεζόδρομο Έζησα τα πέντε πρώτα χρόνια της ζωής μου στον πεζόδρομο, στον οποίο βρισκόταν το προποτζίδικο του παππού και της γιαγιάς μου. Από πάνω ήταν το σπίτι μας.  Ήταν ένας ήσυχος πεζόδρομος μέσα στη μεγαλούπολη. Αν κάποιος...

Μια αναπάντεχη συνάντηση

Μια αναπάντεχη συνάντηση

- γράφει η Αγάπη Χαριτάκη - Το αμφιθέατρο είναι τεράστιο. Ανεβαίνω τα σκαλιά προσπαθώντας να επιλέξω που θέλω να καθίσω σήμερα. Διαλέγω ένα από αυτά στην tρίτη σειρά από το τέλος. Όσο πιο ψηλά τόσο πιο μακριά από τα μάτια του καθηγητή. Εισαγωγή στη μυθολογία στις 8...

Το τηλέφωνο της μοναξιάς

Το τηλέφωνο της μοναξιάς

ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ. Μεγάλη εφεύρεση του ανθρώπου. Εκτός των πολλαπλών χρήσεών του και εφαρμογών, έχει γίνει απαραίτητο συμπλήρωμα, ας το πούμε κι’ έτσι, της καθημερινότητάς μας είτε μέσα στο σπίτι είτε έξω απ΄ αυτό. Αν τύχει και συμβεί κάποια βλάβη στο δίκτυο και δεν...

Το τηλέφωνο της μοναξιάς

Το τηλέφωνο της μοναξιάς

ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ. Μεγάλη εφεύρεση του ανθρώπου. Εκτός των πολλαπλών χρήσεών του και εφαρμογών, έχει γίνει απαραίτητο συμπλήρωμα, ας το πούμε κι’ έτσι, της καθημερινότητάς μας είτε μέσα στο σπίτι είτε έξω απ΄ αυτό. Αν τύχει και συμβεί κάποια βλάβη στο δίκτυο και δεν...

Το φλερτ

Το φλερτ

_ γράφει ο Νίκος Πουλικίδης _ Η οθόνη του κινητού αναβόσβηνε. Μόλις ήρθε το μήνυμα από το αγόρι της. Περιχαρής πληκτρολόγησε την απάντηση αγάπης. Όλα ήταν τόσο αυτοματοποιημένα πλέον. Η αγάπη μπορούσε να βρει καταφύγιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να γίνει story...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Το φλερτ

Το φλερτ

_ γράφει ο Νίκος Πουλικίδης _ Η οθόνη του κινητού αναβόσβηνε. Μόλις ήρθε το μήνυμα από το αγόρι της. Περιχαρής πληκτρολόγησε την απάντηση αγάπης. Όλα ήταν τόσο αυτοματοποιημένα πλέον. Η αγάπη μπορούσε να βρει καταφύγιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να γίνει story...

Ανώνυμος τόπος

Ανώνυμος τόπος

Δεν ξέρω πως βρέθηκα εδώ σε αυτήν την παραλία να κοιτάζω τους γλάρους και να γεύομαι την μεθυστική αλμύρα της ατίθασης θάλασσας, το μόνο που επιθυμώ είναι να παραμείνω σε αυτόν τον αλλόκοτο τόπο που μου μιλά μέσα από τα τοπία του. Πριν λίγο τα χέρια μου άγγιξαν τα...

Η μάσκα

Η μάσκα

Μόλις πριν λίγα χρόνια, έβλεπε κανείς αραιά και πού, κανέναν ξένο, κυρίως Κινέζο- εύκολα εντοπίζεις την Εθνικότητά του,- να περιδιαβαίνει τους Αρχαιολογικούς χώρους του τόπου, σαν τουρίστας, φορώντας, περιέργως, χειρουργική μάσκα. Δεν ήξερα τι να υποθέσω. Να ήταν ο...

4 σχόλια

4 Σχόλια

  1. Χάρης Αγγελογιάννης

    Μια άλλη εκδοχή της ιστορίας και της μυθολογίας.Με μια σύγχρονη θεώρηση, εναρμονισμένη στα σημεία των καιρών.Μια καλή πρόταση για αναμόρφωση της διδακτέας ύλης και για την εμπέδωση της γνώσης της ιστορίας.Όταν οι προσπάθειες με την κλασσική μέθοδο δεν έχουν αποτέλεσμα.Για την επαναλαμβανόμενη λέξη “πόμολο” διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις.Κι απορίες.Τι αποκαλείτο τοιουτοτρόπως στην αρχαιότητα ;

    Απάντηση
  2. Σοφία Ντούπη

    Σας διαβάζω σχεδόν κάθε φορά που σας ανταμώνω (και έχω χρόνο φυσικά) και σχεδόν πάντα μένω άφωνη με την ευρηματικότητα, την γεμάτη χιούμορ και την διαφορετική οπτική των κειμένων σας!!! Χαρισματική η πένα σας, μπράβο!!!

    Απάντηση
  3. nikosgian

    ευχαριστώ για τα καλά σας σχόλια….

    Απάντηση

Υποβολή σχολίου