Για τον ορισμό του έρωτα

1.09.2016

Άπειρες οι ώρες αναζήτησης του κατάλληλου ορισμού του έρωτα. Μα πώς άραγε να ορίσει κανείς το κατεξοχήν αόριστο; Γιατί πράγματι είναι στιγμές που νιώθεις τον έρωτα να κατακλύζει όλο σου το είναι και παρασυρόμενος από την ένταση νομίζεις πως μπορείς να τον εξηγήσεις.

Ο έρωτας δεν μπορεί να οριστεί γιατί διαφέρει και μεταλλάσσεται. Αλλιώς ζει μέσα σου όταν είσαι 15 και αλλιώς όταν είσαι 15 ετών και 5 ωρών… Και σκόπιμα λέω ζει, διότι πρόκειται ξεκάθαρα για έναν ζωντανό (παρασιτικό) οργανισμό. Άλλοτε τον καταλαβαίνεις και σε ενοχλεί ενώ άλλοτε τον παρεξηγείς και τον νομίζεις για αόρατο.

Ο έρωτας μπορεί να σε οδηγήσει στο υψηλότερο και ταυτόχρονα στο χαμηλότερο σημείο της ανθρώπινης υπόστασής σου. Μπορεί να γεννήσει μέσα σου τον Θεό ή τον διάβολο. Μπορεί να σε κάνει να νιώσεις την απόλυτη ευτυχία ή την απόλυτη δυστυχία και όλα αυτά μέσα σε κλάσματα ενός δευτερολέπτου. Και το ίδιο απλά, μπορεί αυτό το τόσο μαγικό συναίσθημα μέσα στο επόμενο λεπτό να εξαφανιστεί. Χωρίς να προετοιμάσει και χωρίς να ειδοποιήσει.

Είναι ο καλύτερος φίλος και ταυτόχρονα ο χειρότερος εχθρός του ανθρώπου. Οφείλεις να είσαι έτοιμος για όλα. Πρέπει να τον υποστηρίζεις αλλά πρέπει και να τον φοβάσαι, ενώ έχεις το ελεύθερο να τον μεταχειριστείς όπως θέλεις. Δεν μπορείς να τον διώξεις όμως. Θα φύγει όποτε θέλει εκείνος. Και κανείς δεν σου εγγυάται πως δεν θα ξαναγυρίσει.

Ο έρωτας δεν μπορεί να οριστεί. Όπως δεν μπορεί να οριστεί το πάθος και ο πόθος. Κι ας λένε τα λεξικά και οι φιλόλογοι… Ο κάθε άνθρωπος τον νιώθει και τον εκφράζει διαφορετικά, η κάθε καρδιά χτυπάει σε άλλον ρυθμό, το κάθε μυαλό παράγει άλλες ουσίες και η κάθε ψυχή πάλλεται με διαφορετική δύναμη.

Ο έρωτας δεν είναι σαν την αγάπη ή το μίσος. Δεν είναι ξεκάθαρο, κοφτό συναίσθημα. Ο έρωτας είναι μια μίξη συναισθημάτων, με διαφορετική κάθε φορά δοσολογία. Γι’ αυτό και άλλωστε δεν είναι πρέπον να χαρακτηρίζουμε έναν ερωτευμένο άνθρωπο. Γιατί δεν είναι ατόφιος, ο εαυτός του.

Ο έρωτας κάνει κατάληψη μέσα σου και χρησιμοποιεί όλο σου το σώμα. Άλλοτε σε αφήνει να φας ή να κοιμηθείς και άλλοτε δεν σου επιτρέπει ούτε να αναπνεύσεις. Άλλοτε σε κάνει δυναμικό και απροσδόκητα ζηλιάρη και άλλοτε σε κάνει αδιάφορο και ανίκανο ακόμη και να μιλήσεις. Άλλοτε σου αρέσει η «συγκατοίκηση» μαζί του και άλλοτε μισείς και τον ίδιο σου τον εαυτό για αυτήν.

Ο έρωτας δεν μπορεί να οριστεί γιατί είναι ανούσιος ο ορισμός του. Όπως οι σπάνιες ασθένειες με τις χιλιάδες μεταλλάξεις, έτσι κι αυτός. Δεν είναι πάντοτε ανιχνεύσιμος. Και φυσικά, δεν είναι πάντοτε θεραπεύσιμος. Κι ούτε έχει νόημα να γίνει.

Κάποια πράγματα, υλικά ή άυλα, στάλθηκαν ως δώρο ή ως κατάρα από τον Θεό στον άνθρωπο για να ορίσουν και να γεμίσουν την ανθρώπινη ζωή. Έτσι, ήρθε και ο έρωτας, το κύριο, πρωτεύον, θεμελιώδες και περικλείον όλης της ζωής συναίσθημα. Το συναίσθημα το δίχως λογική και δίχως λόγο.

Κάποιοι προσπαθούν χρόνια τώρα να προσδώσουν έναν ορισμό στον έρωτα. Μα, άραγε πώς να ορίσει κανείς το κατ’ εξοχήν αόριστο;

 

_

γράφει η Άντια Αδαμίδου

Μην ξεχνάτε πως το σχόλιό σας είναι πολύτιμο!

Ακολουθήστε μας

Η Ποίηση στον κινηματογράφο

Η Ποίηση στον κινηματογράφο

- - γράφει η Βάλια Καραμάνου - Όταν η Ποίηση «εισβάλλει» στον χώρο της έβδομης Τέχνης προκύπτουν μικρά αριστουργήματα που συμπληρώνουν την μουσική, τις ερμηνείες και τα σκηνικά υπογραμμίζοντας κάθε καρέ της ιστορίας που λαμβάνει σάρκα και οστά. Παραθέτω μερικές μόνο...

Αν μείνουν τα πράγματα, όπως έχουν

Αν μείνουν τα πράγματα, όπως έχουν

  γράφει η Άντια Αδαμίδου - Αν μείνουν τα πράγματα, όπως έχουν   Αν μείνουν τα πράγματα, όπως έχουν, είστε ηττημένοι. Ο φίλος σας είναι η αλλαγή. Η συμμαχία σας είναι το δίλλημα. Από το τίποτα, εσείς πρέπει να κάνετε το κάτι. Ωστόσο και το παντοδύναμο οφείλει να...

Ακούγοντας λογοτεχνία

Ακούγοντας λογοτεχνία

Σήμερα, όταν αναφερόμαστε στον όρο «λογοτεχνία» εννοούμε τα έντυπα βιβλία και ίσως να συμπεριλαμβάνουμε σε αυτά και τις ιστοσελίδες λογοτεχνικού περιεχομένου στο διαδίκτυο, τα ιστολόγια (blogs) συγγραφέων και τις πύλες εκδοτών ή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Έτσι, τα...

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Σύμφωνα με το ενδιαφέρον άρθρο του Βαγγέλη Κανσίζογλου στο lavart.gr, "η απόλυτη χρονολόγηση συγκρότησης των ομηρικών επών είναι αδύνατη, εικάζεται ότι αυτά, στη μνημειώδη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, συντέθηκαν ήδη κατά τον 8o προχριστιανικό αιώνα, δηλαδή ακριβώς την...

Ερωτικό

Ερωτικό

  γράφει η Άντια Αδαμίδου - Ερωτικό oι πόλεις συντρίβονται λίγο πριν εκτοξευθούμε στο φως μη με κοιτάζεις έτσι μόνο δώσε μου ένα μενεξέ του απρίλη -μα είναι χειμώνας- μια σταγόνα της αυγής -μα εδώ είναι έρημος- κοίταξε από το παράθυρό σου βλέπεις ό,τι βλέπεις δεν...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Ερωτικό

Ερωτικό

  γράφει η Άντια Αδαμίδου - Ερωτικό oι πόλεις συντρίβονται λίγο πριν εκτοξευθούμε στο φως μη με κοιτάζεις έτσι μόνο δώσε μου ένα μενεξέ του απρίλη -μα είναι χειμώνας- μια σταγόνα της αυγής -μα εδώ είναι έρημος- κοίταξε από το παράθυρό σου βλέπεις ό,τι βλέπεις δεν...

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Είναι εξόχως αυθαίρετη η σκέψη πως η επιλογή και η ‘διαλογή’ μπορεί να λειτουργήσει θετικά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Θαλασσινοί θρήνοι

Θαλασσινοί θρήνοι

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Η μοναξιά, το αναπόφευκτο του θανάτου και η πανίσχυρη Μοίρα είναι θέματα που απαντώνται συχνά στην λογοτεχνία και μάλιστα συχνά σε ειδυλλιακά φυσικά τοπία. Ίσως γιατί ο αφανισμός είναι κομμάτι της υπόστασής μας και κατ’ επέκταση της φύσης...

1 σχόλια

1 Σχόλιο

Υποβολή σχολίου