Διπρόσωπη Κίρκη, του Ανδρέα Μηλιού

Δημοσίευση: 29.03.2023

Ετικέτες

Κατηγορία

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη

Κατά την ελληνική μυθολογία, η Κίρκη, θεότητα, μάγισσα ή νύμφη, ζούσε στο μυθικό νησί Αιαία και μεταμόρφωνε όποιους η ίδια επιθυμούσε σε ζώα, με τη χρήση των μαγικών ποτών της, καθώς γνώριζε τη φαρμακευτική επίδραση των βοτάνων. Η σχέση της Κίρκης με το μυθιστόρημα, θα ξεδιπλωθεί κατά την ανάγνωση του βιβλίου και ολοκληρώνοντας θα έχετε αντιληφθεί, γιατί ο συγγραφέας επέλεξε εύστοχα αυτόν για τίτλο.

Μα ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή…

Ο Στέφανος, κατάγεται από τη Νάξο και λατρεύει την αρχιτεκτονική. Σε ηλικία 18 ετών, θα μεταβεί στη Γερμανία, σε συγγενείς της οικογένειας για να σπουδάσει. Στο σπίτι του θείου Θωμά, ο Στέφανος δέχεται θαλπωρή και αγάπη, ο ξάδερφος Νίκος τον αγκαλιάζει με περίσσεια στοργή και τον κατατοπίζει και εκείνος για να φανεί αντάξιος της φιλοξενίας τους, αποφασίζει να τους βοηθά όποτε έχει ελεύθερο χρόνο, στην ταβέρνα «Νάξος» του θείου του στη Φρανκφούρτη.

Επιμελής φοιτητής, προσηλωμένος στο στόχο του, συγκροτημένη προσωπικότητα και λάτρης της μουσικής, ο Στέφανος είναι υποδειγματική φυσιογνωμία που πολύ γρήγορα αφομοιώθηκε στη νέα τάξη πραγμάτων της ζωής του.

Μαζί με τον Νίκο, πείθουν τον Θωμά να παίζουν μουσική κάθε Σάββατο και η ιδέα τους είναι κάτι παραπάνω από καλή. Οι πελάτες λατρεύουν τη νέα μουσική πινελιά και το μαγαζί αποκτά περισσότερη φήμη και ένα ακόμη ελληνικό στοιχείο που προσεγγίζει σαν μαγνήτης τους Γερμανούς αλλά και τους Έλληνες που ζουν εκεί.

Τόσο ο Στέφανος όσο και ο Νίκος εργάζονται με μεράκι πάνω στα μουσικά μονοπάτια και δημιουργούν ένα ρεπερτόριο δέλεαρ, ικανό να δημιουργήσει τις συνθήκες δημιουργίας ενός συγκροτήματος χωρίς ιδιαίτερους αρχικά στόχους. Συνταξιδιώτες σε αυτό τους το εγχείρημα, έχουν τον Ορέστη υποψήφιο διδάκτορα παιδαγωγικών, τον Ηλία φοιτητή της κοινωνιολογίας και την Αντιγόνη που σπουδάζει διοίκηση επιχειρήσεων και καθηλώνει τόσο με τις μελωδίες στο βιολί, όσο και με την ίδια τη φωνή της.

Το ταξίδι τους αρχίζει και τους χαρίζει πολλές μοναδικές εμπειρίες σε έναν δικό τους χώρο, ένα μουσικό εστιατόριο που κάνει πραγματική θραύση και προσεγγίζει σωρεία πελατών. Ιδιοκτήτες πέραν από τα ξαδέρφια, τον Νίκο και τον Στέφανο, είναι ο γιατρός Δημήτρης Μακρής, αρωγός στην υλοποίηση του ονείρου τους, μιας και οι οικονομικές απαιτήσεις μιας τέτοιας ιδέας, ήταν μακριά από τα δικά τους βαλάντια.

Η εμβληματική παλιά όπερα της Φρανκφούρτης, η βόλτα στο καζίνο, ο μετρ Αλέξανδρος, η εμφάνιση στο Παρίσι, ο NOTOS, το SYMPOSIUM, η αναπάντεχη καραμπόλα μια νύχτα με καταρρακτώδη βροχή και ομίχλη, η περιοδεία στην Αυστραλία και τη Νέα Υόρκη αλλά και μια αποκαλυπτική έκπληξη με γιγάντιες διαστάσεις, κρατούν σε υψηλά επίπεδα την αγωνία του αναγνώστη που αδημονεί για τη συνέχεια και την πορεία των ηρώων, μετά τις ανατρεπτικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα.

Ποια είναι η Άννα και ποιος ο Κουρτ Φίγκελ και πώς εμπλέκονται με τους υπόλοιπους του συγκροτήματος;

Ποιον επισκέπτεται ο καρκίνος και τι συμπεριφορά έχει;     

Μπορεί ένας φτασμένος και διάσημος μουσικός να επιστρέψει στη γενέτειρά του και να ζήσει σαν ψαράς, καλλιεργώντας κτήματα;

Είναι ικανή μια αναπηρία να βάλει φρένο στα όνειρα που λαχταρούν να πραγματοποιηθούν;

Τι γυρεύει η οδοντίατρος Μάριον ξανά στη Νάξο και πόσο εύκολο είναι να διαχειριστεί τη νέα τάξη πραγμάτων που την καλωσορίζει;

 

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Ανδρέα Μήλιου, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:

…η εμμονή στην τελειότητα είναι παγίδα, που μπορεί να σε οδηγήσει στην ατέλεια! Η ουσία κρύβεται στην ικανοποίηση της σταδιακής βελτίωσης…

 

Το ψαροκάικο «Κασσάνδρα», τα πλούσια στοιχεία για τη Γερμανία και τα μνημεία της, ένα μαγαζί στου Ψυρρή, ένα αθώο παιδί που κρατά στα χέρια του μια βαριά κληρονομιά και οι τέσσερις επιθυμίες ενός άνδρα, έχουν τη δική τους θέση στο μυθιστόρημα με τη γάργαρη γραφή και τις περίτεχνες παρομοιώσεις, έτοιμες να προσφέρουν ένα συγκινησιακό περιβάλλον ακόμα και για τους απαιτητικούς αναγνώστες που αναζητούν δυνατά βιβλία.

Ο Ανδρέας Μήλιος γεννήθηκε στην Καστοριά. Είναι διδάκτωρ Πολιτειολογίας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης και οικονομολόγος με μεταπτυχιακό στο Μάρκετινγκ. Εργάστηκε στη Γερμανία, στην Ελβετία και στην Αθήνα.

Είναι συγγραφέας οκτώ επιστημονικών συγγραμμάτων και δύο μυθιστορημάτων. Τρία από τα συγγράμματά του διανέμονται ως διδακτικά εγχειρίδια σε εννέα πανεπιστήμια. «Η Διπρόσωπη Κίρκη» είναι το δεύτερο μυθιστόρημά του. Το πρώτο του μυθιστόρημα, «Η Νοσηλεύτρια», κυκλοφορεί σε δεύτερη έκδοση, επίσης, από τις εκδόσεις ΑΡΜΟΣ.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αρμός.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο, θα βρείτε εδώ.

Ακολουθήστε μας

Με ένα λευκό φτερό, της Ελένης Μπετεινάκη

Με ένα λευκό φτερό, της Ελένης Μπετεινάκη

Σε μια λίμνη ζει ένας κύκνος που μένει καθηλωμένος στο ίδιο μέρος, παρατηρεί τα άλλα πουλιά να πετούν μακριά και καρτερά την επιστροφή τους. Στη λίμνη έρχεται καθημερινά ένα κορίτσι που του αρέσει να καθρεφτίζεται στα νερά και να παρατηρεί τους κύκνους. Η Μυρσίνη...

Ο Γκόλντι και ο χαμένος θησαυρός – Ιωάννα Αλεξάκου

Ο Γκόλντι και ο χαμένος θησαυρός – Ιωάννα Αλεξάκου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Ξέρατε εσείς ότι μπορεί ένας λαγός να γίνει οδηγός λεωφορείου; Ότι μια στρουμπουλή ελεφαντίνα μπορεί να γίνει δασκάλα; Εγώ δεν το ήξερα μέχρι που διάβασα το παραμύθι με ήρωα τον Γκόλντι και την παρέα του. Ο Γκόλντι ένα χαριτωμένο...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Με ένα λευκό φτερό, της Ελένης Μπετεινάκη
Με ένα λευκό φτερό, της Ελένης Μπετεινάκη

Με ένα λευκό φτερό, της Ελένης Μπετεινάκη

Σε μια λίμνη ζει ένας κύκνος που μένει καθηλωμένος στο ίδιο μέρος, παρατηρεί τα άλλα πουλιά να πετούν μακριά και καρτερά την επιστροφή τους. Στη λίμνη έρχεται καθημερινά ένα κορίτσι που του αρέσει να καθρεφτίζεται στα νερά και να παρατηρεί τους κύκνους. Η Μυρσίνη...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Ο Γκόλντι και ο χαμένος θησαυρός – Ιωάννα Αλεξάκου
Ο Γκόλντι και ο χαμένος θησαυρός – Ιωάννα Αλεξάκου

Ο Γκόλντι και ο χαμένος θησαυρός – Ιωάννα Αλεξάκου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Ξέρατε εσείς ότι μπορεί ένας λαγός να γίνει οδηγός λεωφορείου; Ότι μια στρουμπουλή ελεφαντίνα μπορεί να γίνει δασκάλα; Εγώ δεν το ήξερα μέχρι που διάβασα το παραμύθι με ήρωα τον Γκόλντι και την παρέα του. Ο Γκόλντι ένα χαριτωμένο...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Ξέρεις πού ζει η αγάπη; της Λίζα Βάισμπροντ
Ξέρεις πού ζει η αγάπη; της Λίζα Βάισμπροντ

Ξέρεις πού ζει η αγάπη; της Λίζα Βάισμπροντ

Μια μέρα ρωτάει ο Τομ τον παππού του «Πού ζει η αγάπη;» κι έτσι ξεκινάει μια συναρπαστική περιπέτεια για τον εντοπισμό της. Οι σελίδες του βιβλίου στάζουν γλύκα και τρυφερότητα, μυρίζουν χαρά κι ευτυχία και τα παιδιά, ξεφυλλίζοντάς το, ανακαλύπτουν πως η αγάπη...

Βιβλιοκριτικές
Η κραυγή του φεγγαριού – Θοδωρής Δεύτος
Η κραυγή του φεγγαριού – Θοδωρής Δεύτος

Η κραυγή του φεγγαριού – Θοδωρής Δεύτος

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Η κραυγή του φεγγαριού, αναδύεται από τη Μάνη. Τη Μάνη με τα μοναδικά τοπία φυσικού πλούτου, τους αυθεντικούς ανθρώπους της αλλά και τους ιδιαίτερους άγραφους νόμους τιμής. Εκεί μεγαλώνουν δυο νέοι και μαζί τους μεγαλώνει και θεριεύει...

Βιβλιοκριτικές
Εγχειρίδιο μυθικών πλασμάτων, του Κωνσταντίνου Λουκόπουλου
Εγχειρίδιο μυθικών πλασμάτων, του Κωνσταντίνου Λουκόπουλου

Εγχειρίδιο μυθικών πλασμάτων, του Κωνσταντίνου Λουκόπουλου

Γιατί τα άλογα του Διομήδη τρέφονταν με ανθρώπινο κρέας; Τι κοινό έχουν οι Κέρκωπες με τις μαϊμούδες; Γιατί βασάνιζαν οι Άρπυιες τον μάντη Φινέα; Σε τι χρησίμευαν τα αυτόματα στην καθημερινή ζωή των αρχαίων; Γιατί ήταν τόσο οργισμένοι οι Γίγαντες; Τι συμβολίζουν οι...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου
Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου

Το φαφούτικο, της Δέσποινας Κοκκίδου

Μια συναρπαστική ιστορία, η οποία, με αφορμή ένα παιδικό δόντι που πέφτει, μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να μάθουμε τις αντίστοιχες συνήθειες άλλων χωρών! Το δόντι αυτό λοιπόν είτε το παίρνουν διάφορα ζώα είτε το φυτεύουν στο χώμα είτε το κάνουν σκουλαρίκι....

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου