Μια ατελείωτη φυγή
Αλκυόνη Παπαδάκη
Σελίδες: 304, Eξώφυλλο: μαλακό,
Διάσταση: 14×21, Τιμή: 15,00 ευρώ,
ISBN: 978-960-594-019-5
Το ημερολόγιο μιας γυναίκας, η διαδρομή της, με τις ιστορίες προσώπων που έγιναν σταθμοί στη ζωή της. Ιστορίες ανθρώπινες και αληθινές.
Πάντα ήθελα να φεύγω. Να πετάει η ψυχή μου σαν τα πουλιά. Να νιώθω τη γλύκα μιας ατέλειωτης φυγής.
Όχι να φεύγω γι’ άλλους τόπους. Από την ίδια τη ζωή μου να φεύγω. Να ρίχνω τα «στοπ» στον δρόμο μου. Να γκρεμίζω τις πινακίδες που σηματοδοτούσαν διαδρομές. Να πατάω στις διαχωριστικές γραμμές. Ν’ αψηφώ τα όρια της ταχύτητας. Να φεύγω χωρίς προορισμό. Μια φυγή μέσα στην ίδια τη φυγή.
Σα να με κυνηγούσε πάντα ο εαυτός μου. Και μόλις έβρισκα ένα ξέφωτο, να πάρω μια ανάσα, βρε αδερφέ, να στήσω μια σκηνή να ξαποστάσω, βαρούσε ο συναγερμός μέσα μου και με ξεκούφαινε.
Φεύγοντας, άφησα πίσω μου πολλά σκουπίδια.
Άφησα όμως, στη φούρια μου, και πράγματα πολύ σημαντικά.
Κάτι κοσμήματα, ας πούμε, ακριβά, που κάποιοι μου είχαν χαρίσει για να στολίσω την ψυχή μου…
Η Αλκυόνη Παπαδάκη γεννήθηκε στο Νιο Χωριό, κοντά στα Χανιά. Αφού αποφοίτησε από τη Γαλλική Σχολή, ήρθε στην Αθήνα με το όνειρο να αλλάξει τον κόσμο. Με την εμφάνισή της στη λογοτεχνία κατέκτησε το αναγνωστικό κοινό, το οποίο την ακολουθεί πιστά σε όλη τη συγγραφική πορεία της. Τα έργα της ανήκουν στη σύγχρονη μυθιστορία και διακρίνονται για την προσωπική, λυρική γραφή της. Η ποιητική έκφραση της συγγραφέως ξεδιπλώνεται με ιδιαίτερο τρόπο στα έργα της Το τετράδιο της Αλκυόνης και Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή. Τα υπόλοιπα βιβλία της αποτελούν μυθιστόρημα που καταγράφουν με ευαισθησία αλλά και ρεαλισμό την ανθρωπογεωγραφία της ελληνικής κοινωνίας μέσα στις δεκαετίες, αφήνοντας πάντα το δικό της ελπιδοφόρο αποτύπωμα στην εποχή της βαθιάς αξιακής κρίσης.
Τα βιβλία της Αλκυόνης Παπαδάκη κυκλοφορούν αποκλειστικά από τις εκδόσεις Καλέντη.
Η συγγραφέας-φαινόμενο από το Νιο Χωριό Χανίων, μια ευγενής και αθόρυβη παρουσία στον εκδοτικό χώρο, έχει ένα απίστευτα μεγάλο και πιστό κοινό που με τα βιβλία της ψυχαγωγείται και ψυχαναλύεται.
Μανώλης Πιμπλής, Τα Νέα
Η πολυγραφότατη Αλκυόνη είναι το «φιλαράκι του αναγνώστη».
Μικέλα Χαρτουλάρη, Τα Νέα
Η συγγραφέας των μπεστ-σέλερ επιδίδεται σ’ ένα δικό της είδος ποιητικής πεζογραφίας που ξεχειλίζει από γυναικεία ευαισθησία.
Λώρη Κέζα, Το Βήμα
Η Αλκυόνη Παπαδάκη μάς θυμίζει τις έναστρες νύχτες των παιδικών μας χρόνων. Μας ξεναγεί στα χαμένα τοπία της εφηβείας, στους έρωτες και στις αγάπες των άδολων χρόνων, που ζουν μόνο σαν απόηχοι στη ρευστή και τόσο διφορούμενη εποχή μας.
Κώστας Τραχανάς, Μαχητής
Η συγγραφέας Αλκυόνη Παπαδάκη έχει δώσει αξιόλογα δείγματα σύνθετης γραφής, κείμενα με πλοκή και συγχρόνως ποιητικά. Εκεί που ξεφεύγει από το ρεαλιστικό στοιχείο και την απόδοση της ωμής πραγματικότητας, συναντάς υπέροχες ποιητικές εκτινάξεις, που ξαφνιάζουν και δίνουν άλλη διάσταση στα πράγματα∙ συνήθως μετριάζουν την τραγικότητα της πραγματικότητας, που ζουν οι ήρωες μέσα από τη δική της αισθαντικότητα.
Ελένη Χωρεάνθη, Ριζοσπάστης
Η Αλκυόνη Παπαδάκη είναι η ήρεμη δύναμη στο χώρο της λογοτεχνίας. […] Όσοι την έχουν γνωρίσει γοητεύονται από την απλότητα και τη γλυκύτητά της. Όσοι την έχουν διαβάσει μένουν πεισματικά πιστοί στα μυθιστορήματά της. […] Είναι σίγουρα ένα φαινόμενο στο χώρο της σύγχρονης πεζογραφίας και βαδίζει σταθερά και αταλάντευτα στο δρόμο που χάραξε.
Ραλλού Κορφιάτη, Public Life
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΣΚΡΙΒΕΝΕΡ
Κλοντ Χάουτον
Μετάφραση: Αλέξανδρος Καλοφωλιάς
Σελίδες: 384, Εξώφυλλο: Μαλακό,
Διάσταση: 14X21, Τιμή: 16,00 €
ISBN: 978-960-219-328-0
Όταν ο Τζέιμς Ρέξαμ προσλαμβάνεται ως γραμματέας του μυστηριώδους Τζόναθαν Σκρίβενερ, βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν γρίφο. Καθώς μπροστά του ξεκινάει μια παρέλαση από φίλους του Σκρίβενερ, ο Ρέξαμ προσπαθεί να συνθέσει τα στοιχεία της προσωπικότητας του αόρατου εργοδότη του μέσα από ιστορίες, υπαινιγμούς και μια σειρά από ανατροπές που οδηγούν στην καθαρτήρια κλιμάκωση. Σε αυτό το αριστουργηματικό μυθιστόρημα, που η δομή του επηρέασε τον Όρσον Γουέλς στη σύλληψη του «Πολίτη Κέιν», ο Κλοντ Χάουτον υφαίνει με αριστοτεχνικό τρόπο ένα συναρπαστικό φιλοσοφικό και ψυχολογικό παιχνίδι. Γραμμένη ανάμεσα στους δύο μεγάλους πολέμους του 20ού αιώνα, η ιστορία του Τζόναθαν Σκρίβενερ αντικατοπτρίζει την περιπέτεια της συγκρότησης της ανθρώπινης ταυτότητας μέσα σε μια κατακερματισμένη πραγματικότητα.
Η νέα σειρά λογοτεχνίας Επιλεγμένα Έργα Λογοτεχνίας περιλαμβάνει επιλογές σημαντικών
συγγραφέων της παγκόσμιας βιβλιοθήκης, κλασικών αριστουργηματικών κειμένων, καθώς και βιβλίων που μεταφράζονται για πρώτη φορά στα ελληνικά.
Στη σειρά κυκλοφορούν επίσης: Οι δύο φίλες και η υπόθεση φαρμακείας του Άλφρεντ
Ντέμπλιν, μετάφραση Γιώτα Λαγουδάκου και Ο σύζυγός της του Λουίτζι Πιραντέλο,
μετάφραση Δήμητρα Δότση (υπό έκδοση).
Ο Κλοντ Χάουτον Όλντφιλντ (Claude Houghton Oldfield) γεννήθηκε το 1889 στο Σέβενοουκς του Κεντ και φοίτησε στο Κολέγιο του Ντάλγουιτς. Σπούδασε λογιστής και εργάστηκε στο Ναυαρχείο κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς κρίθηκε ανίκανος για μάχιμη υπηρεσία λόγω προβλημάτων όρασης. Το 1920 παντρεύτηκε τη θεατρική ηθοποιό Ντόλσι Μπένσον και έζησαν σε αγροικία του Τσίλτερν Χιλς. Μέχρι το 1930 ο Κλοντ Χάουτον είχε ήδη γράψει μερικούς τόμους με ποίηση, ένα βιβλίο με δοκίμια, δύο θεατρικά και τέσσερα μυθιστορήματα, το πρώτο εκ των οποίων είχε τίτλο Neighbours (1926). Κατά τη δεκαετία του 1930 εξέδωσε αρκετά μυθιστορήματα με ικανοποιητικές πωλήσεις και ευνοϊκές κριτικές. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται το αναμφίβολα πιο δημοφιλές έργο του Εγώ είμαι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ (I Am Jonathan Scrivener, 1930), καθώς και τα Chaos Is Come Again (1932), Julian Loses His Way (1933), This Was Ivor Trent (1935), Strangers (1938), Hudson Rejoins the Herd (1939).
Μολονότι εξέδωσε σχεδόν δώδεκα ακόμη μυθιστορήματα στη διάρκεια των δεκαετιών του 1940 και του 1950, οι περισσότεροι κριτικοί θεωρούν τα μεταγενέστερα έργα του λιγότερο σημαντικά από αυτά της δεκαετίας του 1930. Παραγωγικότατος αλληλογράφος, ο Χάουτον αφιέρωνε γενναιόδωρα τον χρόνο του στους αναγνώστες που απολάμβαναν τα βιβλία του, απαντώντας στις επιστολές τους και υπογράφοντας αντίτυπα. Ο Χένρι Μίλερ, ο οποίος δεν συνάντησε ποτέ τον Χάουτον, ξεκίνησε μαζί του μια παθιασμένη ανταλλαγή επιστολών, όταν ένιωσε να συγκινείται από τα έργα του. Ανάμεσα στους θαυμαστές του ήταν και οι σύγχρονοί του Π.Τζ. Γούντχαουζ, Κλέμενς Ντέιν και Χιου Γουόλπολ. Ο Χάουτον πέθανε το 1961.
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑΣ
Άλφρεντ Ντέμπλιν
Μετάφραση: Γιώτα Λαγουδάκου
Σελίδες: 160, Εξώφυλλο: Μαλακό,
Διάσταση: 14X21, Τιμή: 12 €
ISBN: 978-960-219-993-0
Βερολίνο, 1923. Η δίκη για μια υπόθεση φαρμακείας πολύ γρήγορα τράβηξε τα φώτα του Τύπου της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Η 22χρονη Έλλη κατηγορείται ότι δηλητηρίασε τον άντρα της με αρσενικό. Επιπλέον, ύποπτη θεωρείται για απόπειρα δολοφονίας του άντρα της, αλλά και για συνέργεια στη δολοφονία του συζύγου της Έλλης, η φίλη της, Μαργκαρέτε.
Η όμορφη ξανθιά Έλλη ζει ήδη δύο χρόνια στο Βερολίνο όταν παντρεύεται με τον ξυλουργό Λινκ, ο οποίος στην αρχή μοιάζει διαφορετικός από όσους είχε γνωρίσει μέχρι τότε, αλλά σύντομα αποδεικνύεται εξαιρετικά βίαιος. Την κακοποιεί συστηματικά. Η Έλλη καταφεύγει στο πατρικό της, σπρωγμένη όμως από τους γονείς της ξαναγυρίζει κοντά του, πράγμα που αποδεικνύεται μεγάλο λάθος: ο άντρας της γίνεται όλο και πιο βίαιος, η συμπεριφορά του όλο και πιο αποκλίνουσα. Στο μεταξύ η Έλλη γνωρίζει τη Μαργκαρέτε, συνδέονται φιλικά, νιώθουν να τις ενώνει η ίδια μοίρα, στην πραγματικότητα βρίσκουν καταφύγιο η μία στην άλλη, αποφασίζοντας τελικά να δολοφονήσουν τους άντρες τους με αρσενικό.
Μια νεαρή γυναίκα δολοφονεί τον άντρα της με τη βοήθεια της φίλης της. Τι ήταν αυτό που την ώθησε σε μια τέτοια πράξη; Ποια ήταν τα κίνητρα για μια τέτοια απόφαση; Ο Ντέμπλιν αφηγείται με παραστατικότητα ένα από τα πιο γνωστά εγκλήματα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, μετατρέποντας συγχρόνως τη θρυλική ιστορία της φαρμακείας σε ένα εξαιρετικό λογοτεχνικό κείμενο.
Η αριστοτεχνική σύνθεση μυθοπλασίας και πραγματικότητας, η αντικειμενική έκθεση των γεγονότων και η δραματική περιγραφή, κυρίως όμως η αφηγηματική ανατροπή κάθε απόλυτης δικαστικής απόφασης καθιστούν το αφήγημα του Γερμανού συγγραφέα-ψυχιάτρου Άλφρεντ Ντέμπλιν ένα πραγματικό υπόδειγμα αστυνομικής λογοτεχνίας, του οποίου η θεματική και αισθητική επικαιρότητα παραμένει αναλλοίωτη.
ΑΛΦΡΕΝΤ ΝΤΕΜΠΛΙΝ (Alfred Döblin, 1878-1957). Γερμανός συγγραφέας και δοκιμιογράφος. Σπούδασε ιατρική, ειδικεύτηκε στην ψυχιατρική και το 1911 δημιούργησε μια δημόσια κλινική για νευροπαθείς στο Βερολίνο. Αρθρογραφούσε, από το 1910, στο εξπρεσιονιστικό περιοδικό Sturm. Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρέτησε ως στρατιωτικός γιατρός, κατόπιν δραστηριοποιήθηκε, εκτός από τον τομέα της ιατρικής, ως πολιτικός αρθρογράφος αριστερών πεποιθήσεων. Το 1933, λόγω της εβραϊκής καταγωγής του, μετανάστευσε αρχικά στο Παρίσι και το 1940 στις ΗΠΑ. Αντιμετώπισε οικονομικά
προβλήματα εξαιτίας των ελάχιστων δυνατοτήτων που είχε να δημοσιεύει κείμενά του, ενώ
ασπάστηκε τον καθολικισμό, με αποτέλεσμα να απομονωθεί από τους υπόλοιπους Γερμανούς
αυτοεξόριστους συγγραφείς. Μετά το τέλος του πολέμου επέστρεψε στη Γερμανία, δεν παρέμεινε όμως, καθώς γύρισε και πάλι στο Παρίσι. Το έργο του περιλαμβάνει μυθιστορήματα, ποιήματα, θεατρικές κριτικές και δοκίμια. Στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό έγινε ευρύτερα γνωστός με τη νουβέλα του Βερολίνο Αλεξάντερπλατς, η οποία μεταφέρθηκε αριστουργηματικά στην οθόνη από τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ.
ΠΟΡΦΥΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ
Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ
Μετάφραση: Τίνα Πλυτά
Σελίδες: 480, Εξώφυλλο: Μαλακό,
Διάσταση: 14X21, Τιμή: 15,00 ευρώ
ISBN: 978-960-594-015-7
Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ που αγάπησαν χιλιάδες αναγνώστες και έγινε κινηματογραφική επιτυχία επανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καλέντη.
Στην πανεπιστημιούπολη του Γκερνόν ένας νεαρός άνδρας βρίσκεται στραγγαλισμένος, με φρικτά ίχνη βασανισμού στο γυμνό του κορμί. Την υπόθεση αναλαμβάνει ο εμμονικός και βίαιος αστυνόμος Πιερ Νιεμάν, που αναζητεί απαντήσεις στους πάγους των Άλπεων.
Στο Σαρζάκ, ένα μικρό χωριό πολλά χιλιόμετρα από ’κει, ο Καρίμ Αμπντούφ, ένας ανορθόδοξος μοναχικός μπάτσος, ερευνά τη σύληση του τάφου ενός μικρού παιδιού και την εξαφάνιση των στοιχείων του από τα σχολικά αρχεία.
Οι έρευνές τους θα τους οδηγήσουν από μυστήριο σε μυστήριο κι από ψεύτικες ενδείξεις σε αληθινά ίχνη. Ώσπου θα διαπιστώσουν πως οι υποθέσεις τους συγκλίνουν…
Ο δράστης είναι άραγε ένας ψυχοπαθής δολοφόνος ή κάποιος που αναζητεί εκδίκηση; Ποια μυστικά κρύβουν τα αρχεία του πανεπιστημίου, όπου διδάσκει η ελίτ της Νοτιοανατολικής Γαλλίας; Ποιος είναι θαμμένος στον τάφο του μικρού αγοριού στο Σαρζάκ; Η πένα του Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ κρατά αμείωτη την αγωνία του αναγνώστη, επιφυλάσσοντας εκπλήξεις κι ανατροπές ως την πηγή των πορφυρών ποταμιών.
Η μυθιστορηματική αλήθεια του Γκρανζέ ξεπερνά κάθε φαντασία. Ο μετρ του είδους, με το έντεχνο και συναρπαστικό σασπένς αιχμαλωτίζει τους αναγνώστες, που παρακολουθούν την ιστορία ως το τέλος της με κομμένη την ανάσα.
Τα Πορφυρά Ποτάμια έχουν βραβευτεί με το Grand Prix RTL-Lire 1998.
Ο Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ γεννήθηκε το 1961 στη Boulogne-Billancourt και ζει στο Παρίσι. Με εμπειρία στον γαλλικό Τύπο και βραβευμένος ρεπόρτερ σε διεθνή μέσα, ίδρυσε την εταιρεία L&G για να εργαστεί ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος. Από τα ρεπορτάζ του έχουν ξεχωρίσει το Nomades, les passagers de la terre, για τους τελευταίους νομαδικούς πληθυσμούς του πλανήτη, το Les seigneurs des îles, για εκατομμυριούχους που έχουν επιλέξει να ζουν σε νησιά, και το Le trésor caché de Prusse, για τις πρωτότυπες παρτιτούρες των μεγαλύτερων Γερμανών συνθετών που έκρυψαν οι Ναζί σε ένα μοναστήρι της Πολωνίας.
Ξεκίνησε να γράφει ψυχολογικά θρίλερ το 1994 και έως σήμερα έχει εκδώσει δώδεκα μυθιστορήματα που γνώρισαν και γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία· ορισμένα δε έχουν γίνει ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές. Κοινός παρονομαστής των έργων του είναι ο γοργός ρυθμός της αφήγησης και η αγωνία την οποία επιτείνουν οι καταιγιστικές ανατροπές της πλοκής. Είναι επίσης σεναριογράφος για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και για ταινίες κινουμένων σχεδίων.
Από τις Εκδόσεις Καλέντη κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά του Ελέησόν με, Καϊκέν, Ταξιδιώτης δίχως αποσκευές και Πορφυρά ποτάμια. Άλλα έργα του: Το πέταγμα των γλάρων, Η αυτοκρατορία των λύκων, Η μαύρη γραμμή, Πέτρινος κύκλος.