ΝΕΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ

7.08.2015

 

Περιφερόταν ώρες πολλές επί ματαίω

στους δρόμους της αγοράς και στη θάλασσα του Φαλήρου

με το πρόσωπο του σκυφτό

και το σώμα του γυρτό σχεδόν να αγγίζει τη γη.

Είχε δυο μάτια ξεπλυμένα από τα πρωτοβρόχια της ποίησης

μα στείρα τώρα πια ποτίζονταν από τις περασμένες ελπίδες.

Νέος- υπήρξε κάποτε φέρελπις- μα με τη φλόγα τώρα στα μάτια να σβήνει

και τα δάχτυλα του κυρτωμένα πια από το βάρος των στίχων.

Χέρια και δάχτυλα που τη γραφίδα μόνο γνώρισαν

και μια ψυχή που αποτύπωνε σε ξεθωριασμένους παπύρους

αυτά που οι άλλοι πετούσαν στα απορριμματοφόρα της συνείδησης.

Έψαχνε από τα σκοτάδια του Άδη να σύρει στο φως τη δική του Ευρυδίκη

μα πάντοτε οι Μαινάδες θα τον τεμάχιζαν

και η λύρα του θα επέπλεε σε βρωμερά, λιμνάζοντα νερά.

Ποτέ δεν άκουσε τον έπαινο στις συναθροίσεις όπου αγόρευαν οι ρήτορες

και ουδέποτε οι στίχοι του χαράχτηκαν σε χρυσόδετα κιτάπια.

Στις Αμφικτιονίες δεν γνώριζαν τους λόγους του για τα ιερά και τα θεία.

Τι κι αν πολλές ήσαν οι φορές που εξύμνησε της φυλής του το μεγαλείο

και με την τέχνη της ποίησης του πανηγυρικούς έγραψε λόγους

κανείς δεν ενέσκηψε στα γραπτά του.

Αυτοί μόνο τον Πίνδαρο γνώριζαν, τον Όμηρο και τη Σαπφώ

και στεφάνωναν με τους κλάδους της υστεροφημίας

αυτούς που ούρλιαζαν στις αγορές

κι ας μην είχαν κάτι να πουνž

παρά μόνο κάτι ακαλαίσθητους και τετριμμένους στίχους

γεμάτους ναρκισσισμό και φωνήεντα.

Αυτός ζούσε αθόρυβα.

Τη φωνή του ελάχιστοι την είχαν ακούσει.

Σε Δελφικούς δεν τον κάλεσαν της ποίησης αγώνες

και σε λαμπρές δεν συμπεριλήφθηκε το όνομα του ανθολογίες.

Πάντα περνούσε απρόσωπος και αταυτοποίητος.

Στα γυμνάσια καθόταν απόμακρα σε σκιερές γωνιές

για να θαυμάσει αθόρυβα το κάλλος των σωμάτων.

Εραστής δεν υπήρξε καμιάς εταίρας και κανενός γραμματιζούμενου κίναιδου.

Συνήθιζε να ζει άηχα κλεισμένος στην κάμαρα του.

Σε ένα μικρό δωμάτιο που, όμως, περίσσευε το φως

και η θάλασσα έφτανε στο μονό κρεβάτι του

φέρνοντας όστρακα σπάνια, καβούρια και ψάρια που μιλούσαν.

Εκεί άφηνε το σώμα του να δοθεί στους ερωτικούς αναστεναγμούς των Μουσών.

Τι κι αν στην πόλη δεν θα τον στεφανώσουν ποτέ

αυτός είναι των Μουσών ο εραστής

και στον ίσκιο των στίχων του αφήνονται να του δοθούν ερωτικά.

 

_

γράφει ο Αντρέας Πολυκάρπου

Μην ξεχνάτε πως το σχόλιό σας είναι πολύτιμο!

Ακολουθήστε μας!

Οι προσφορές των εφημερίδων

Οδηγός ιστοσελίδας

Αρχείο

Διαβάστε κι αυτά

Η κλεψύδρα

Η κλεψύδρα

Κι έρχεται το πλήρωμα του χρόνου. Και συνειδητοποιείς δεν υπάρχουν περιθώρια για ανοχές. Έζησες, προσπαθώντας όσο γινόταν να καταλαβαίνεις τους άλλους να ανέχεσαι συμπεριφορές λόγια, πράξεις κι όταν αντιλαμβάνεσαι πως η κλεψύδρα τελειώνει κοιτάζεις τον εαυτό σου....

H γνωριμία

H γνωριμία

Δειλό, ξεκίνημα δειλό μ’ ανώριμα στιχάκια στο διάβα σου πλανήθηκα, λαθραία μου πορεία να ξεκουράζομαι γυμνός στης μνήμης τα παγκάκια να καρτερώ την αύρα σου, ονείρων καπηλεία. Στα χέρια σου ανδρώθηκα, φωλιά ελπιδοφόρα στάχυ να ‘ναι η τέρψη σου, το πάθος η τροφή ρόζους...

Μνήμη

Μνήμη

Εκείνο το αύριο που στην πλάτη του κουβαλούσε μια υπόσχεση πως οι μέρες που θα έρθουν θα είναι καλύτερες πλημμυρισμένες φως και όνειρα πού χάθηκε; Τώρα, στη θέση του στέκεται ο φόβος Πλέκει τον ιστό του Τον παρατηρώ από μακριά και τον πολεμώ με κομμάτια μνήμης Μνήμη,...

8 σχόλια

8 Σχόλια

  1. drmakspy

    Υπέροχο…. Νομίζω ότι μιλά για κάθε έναν από εμάς τους μη ενταγμένους στο κατεστημένο της “ποίησης”…. Με συγκίνησε βαθιά….

    Απάντηση
  2. Μαριάνθη Πλειώνη

    Eξαιρετικό!!! Συγκινεί με τις αλήθειες του ,γραμμένες τόσο ποιητικά!

    Απάντηση
  3. Άννα Ρουμελιώτη

    Έξοχο!!!

    Απάντηση
  4. Θάνος

    Αντανακλά την πραγματικότητα! Μπράβο!

    Απάντηση
  5. Ανώνυμος

    Πραγματικά τέλειο!!!!!

    Απάντηση
  6. Παναγιώτα Καραγιαννίδη

    Πάρα πολύ όμορφο!!!!!!!!!!!!!! Εραστής των Μουσών… Για κάποιο λόγο, μου θυμίζει το “Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου, ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.Χ” του Κ.Καβάφη.

    Απάντηση
  7. Μαχη Τζουγανακη

    Εξαιρετικό!!!

    Απάντηση

Υποβολή σχολίου