ΣΟΦΙΑ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΕ ΟΝΟΜΑΖΩ ΧΙΟΥΡΡΕΜ

25.05.2019

σχόλια

ΣΟΦΙΑ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΕ ΟΝΟΜΑΖΩ ΧΙΟΥΡΡΕΜ

Σχήμα 16 Χ 23 εκ.,  σελ. 72,  τιμή: 10 €,  ISBN  978–618–5248-54-3

Εκδόσεις Το Ροδακιό, Απρίλιος 2019 – ποίηση –

Το βιβλίο της Σοφίας Διονυσοπούλου με τον τίτλο Σε ονομάζω Χιουρρέμ είναι μια ποιητική σύνθεση για την επιβίωση, την εξουσία, τη βία, τον έρωτα και την πολιτική, με πολλαπλά κατάγματα στη φόρμα: ένα κείμενο-κραυγή. Κατασκευασμένο σαν μια πολυφωνία δίνει το λόγο στη σκλάβα που έγινε σουλτάνα και στα πρόσωπα που την περιτριγυρίζουν και, με το τέχνασμα της αφηγήτριας-ποιήτριας, συνθλίβει το χρόνο και από τα ψήγματά του πλάθει μια φαντασιακή μνήμη που κινείται στο παρόν. Η καλόπλαστη γλώσσα με την οποία συνθέτει τις μονωδίες και τα χορικά αποκτά ελαστικότητα τόξου και ηχεί σαν κελάηδισμα πουλιού. Ο χωροχρόνος αμβλύνεται, ένα φόρεμα του 16ου αιώνα μπαίνει σε ένα σύγχρονο διαμέρισμα, ένα κοτσύφι ζωντανεύει κάποιο μήνυμα αλλοτινών καιρών και η ανθρώπινη φύση απλώνεται κυρίαρχη παντού, άγρια, ωμή, παθιασμένη και απαράλλαχτη σε κάθε εποχή.

ΑΣΤΡΑΨΗΛΆΜΑ Της έστριψα το χέρι

Έπεσε το μαχαίρι Τσιρίδες ουρλιαχτά

Και πριν προλάβω να της πάρω μια κουβέντα

Κατάπιε το φαρμάκι της και έγινε μπλαβιά

Οι σκηνές της ζωής είν’ αιχμηρές ΑΣΤΕΡΙΑ ΚΑΡΦΩΜΈΝΑ ΣΤΟ

ΣΤΕΡΕΩΜΑ Βρες τρόπο να τις γράψεις χωρίς περιστροφές Βρες

τρόπο οδυνηρό αλλιώς άσ’ το σ’ εμένα. 

Γνωστή κυρίως από το ποιητικό της θέατρο ( η Νυχτωδία  απέσπασε το Α’ κρατικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου θεατρικού συγγραφέα το 1999, ενώ η πρόσφατη Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο μας παρουσίασε μια ακραιφνώς αιρετική εκδοχή του μύθου), η Σοφία Διονυσοπούλου χειρίζεται την ποίηση σαν δραματική μέτζο σοπράνο με όποιο είδος και αν καταπιαστεί. Άλλα της έργα: Με τις ευλογίες των νεκρών (σπονδυλωτά διηγήματα, Άγρα 1997),  Νεροπομπή (θέατρο, Νεφέλη 2001), Ιφιγένεια της Ευριπίδου (θέατρο, Νεφέλη 2010),  Η κόρη του ξενοδόχου (μυθιστόρημα, Άγρα 2012), Ψυχές στην ερημιά του (ποιητικά πεζά, Το Ροδακιό 2016).

Ακολουθήστε μας

Το υφάδι της προσμονής, της Ζωγραφιάς Τσαβέα

Το υφάδι της προσμονής, της Ζωγραφιάς Τσαβέα

Από το Χαλέπι και τη Δαμασκό ταξιδεύουμε στην Αλεξάνδρεια και την Κωνσταντινούπολη ακολουθώντας τα ίχνη της ζωής του μεγαλέμπορου χαλιών Μοσά Χαντάντ. Μόλις γεμίσουν τα ρουθούνια μας ευωδιές και τα χείλη μας γεύσεις προχωράμε στην Κρήτη για να γνωρίσουμε τους αγώνες...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

4ος διεθνής Ποιητικός και Λογοτεχνικός Διαγωνισμός της Ζακυνθινής Εστίας Πολιτισμού «Διονύσιος Ρώμας»

4ος διεθνής Ποιητικός και Λογοτεχνικός Διαγωνισμός της Ζακυνθινής Εστίας Πολιτισμού «Διονύσιος Ρώμας»

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 4ου ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Ο 4ος διεθνής Ποιητικός και Λογοτεχνικός Διαγωνισμός της Ζακυνθινής Εστίας Πολιτισμού «Διονύσιος Ρώμας» είναι αφιερωμένος, στα πλαίσια των 200 χρόνων από την Επανάσταση, στον ποιητή ΟΥΓΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΦΩΣΚΟΛΟ, ο οποίος...

Ακόμα μια φορά…

Ακόμα μια φορά…

Το ρολόι σήμανε δώδεκα. Έβαλε το ψεύτικο χαμόγελό του και δέχτηκε για ακόμη μια φορά ευχές ουτοπικές για επιθυμίες που σκοντάφτουν στην ίδια την πραγματικότητα. Όσο περνούσαν τα χρόνια, άλλωστε, είχε αποδεχτεί την προσποιητή ευγένεια του κόσμου. Μοτίβο...

Εποχικό

Εποχικό

Το φούντωμα του Απριλομαγιού που κοκκινίζει πάλλευκους καρπούς, θόλους γαλάζιους, του Ιούνη τα ερωτόπληκτα ιστία, τα ξέσκεπα του Ιούλη στήθη που τα ρουφούν Αυγούστου χείλη φλόγινα, η μελωδία του Σεπτέμβρη διαδέχεται ενώ τα φύλλα λυπημένα μουρμουρίζουν το αναπότρεπτο....

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου