Το ημερολόγιο ενός αδέξιου εραστή – Θόδωρος Σούμας

23.11.2019

σχόλια

Η ιστορία, με ήρωες έναν άντρα και τις γυναίκες που ερωτεύεται, περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του ανεκπλήρωτου πόθου: Άγονοι έρωτες, αδυναμία πραγμάτωσης κι ενσάρκωσης της σεξουαλικής επιθυμίας, ερωτική αποστέρηση, πίκρα του ατελέσφορου έρωτα. Αλλά και συγκρούσεις ανάμεσα στα δύο φύλα, ανάμεσα στον έρωτα και τον σεξισμό, τον ρομαντισμό και τη φαλλοκρατία, το συναίσθημα και τον κυνισμό, το πάθος και τη ματαίωση· αντιθέσεις μεταξύ των τάσεων των ανθρώπων για άμεσο, πρωτογενές σεξ και για διάλογο με το άλλο φύλο.

Γύρω από τον Φάνη περιφέρονται λικνιζόμενες, δελεαστικές γυναίκες που δεν μπορεί να αδράξει. Γραμμένο άλλοτε σε ένα ύφος ημερολογιακό, εσωτερικών σκέψεων, και άλλοτε σκωπτικό και διαλογικό, ηδυπαθές και ενίοτε ζοφερό, το μυθιστόρημα αφηγείται μία κεντρική, «σύγχρονη», σκοτεινή ερωτική ιστορία του ήρωα που περιστρέφεται γύρω από την ίδια γυναίκα, την Ηλέκτρα, και, εμβόλιμες, διαφορετικές παλαιότερες ερωτικές σχέσεις του.

*

Ο Θόδωρος Σούμας είναι συγγραφέας και κριτικός κινηματογράφου. Έχει δημοσιεύσει στις εκδόσεις Απόπειρα τη συλλογή διηγημάτων Η Κλαίρη και η θάλασσα. Στα ηλεκτρονικά περιοδικά Vakxikon.gr και Fractalart.gr έχουν δημοσιευτεί τρία διηγήματά του. Στις εκδόσεις Αιγόκερως δημοσίευσε πέντε βιβλία για τον κινηματογράφο: Κινηματογράφος & σεξουαλικότητα/ερωτισμός· Έρωτας, ψυχολογία και αισθητική στο χολιγουντιανό σινεμά· 12 Ευρωπαίοι σκηνοθέτες· Κινηματογράφος και έρωτας· Εθνικές κινηματογραφίες, στιλ και σκηνοθέτες. Στις εκδόσεις Νεφέλη δημοσίευσε το κινηματογραφικό βιβλίο Σταύρος Τσιώλης, του οποίου είχε και την επιμέλεια. Γράφει στα περιοδικά The Βooks’ Journal και Το Δέντρο. Έχει γράψει πολλά κείμενα για το σινεμά σε διάφορα έντυπα: στα κινηματογραφικά περιοδικά Σύγχρονος Κινηματογράφος· Οθόνη· Καθρέφτης· Camera Stylo· Κινηματογράφος και επικοινωνία, σε βιβλία-μονογραφίες σκηνοθετών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην εφημερίδα Αυγή και στο περιοδικό Τέταρτο. Aνέλαβε την αρχισυνταξία και έγραψε άρθρα στα ετήσια αλμανάκ της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Κινηματογράφος (2003-2009). Υπήρξε υπεύθυνος ύλης του κινηματογραφικού περιοδικού ΚΙΝΟ. Έχει σκηνοθετήσει το ένα μέρος της μεγάλου μήκους ταινίας-δίπτυχο Περί έρωτος, και δύο ταινίες μικρού μήκους, Ταυτότητες και ρόλοι και Ο διαγραμμένος.

Ακολουθήστε μας

Άγιο Αίμα, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Άγιο Αίμα, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Τι ρόλο έπαιξε η Τεργέστη στο προεπαναστατικό ζύμωμα, αν και κάτω από το αυστηρό βλέμμα του καγκελάριου Μέτερνιχ; Πώς φτάσαμε στην ανατίναξη στο Κούγκι και στον χορό του Ζαλόγγου; Γιατί ο Αλή πασάς των Ιωαννίνων ενόχλησε τελικά την Υψηλή Πύλη και πώς θα εκμεταλλευτούν...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Κερδίστε το βιβλίο “Καρφωμένοι ήλιοι” του Αθανασίου Νικολόπουλου

Κερδίστε το βιβλίο “Καρφωμένοι ήλιοι” του Αθανασίου Νικολόπουλου

Αθανάσιος Νικολόπουλος Εξώφυλλο: Μαλακό Σελίδες: 102 ISBN: 978-618-5525-91-0 Τιμή: 10,00 ευρώ Χρόνος έκδοσης: 2021 Εκδόσεις ΕλκυστήςΓΙΑΤΙ Γράφω ποίηση, γιατί όλες οι άλλες αναπνοές, γίναν δύσκολες και ψεύτικες.Αφήστε το σχόλιό σας μέχρι την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου...

Κορωνοϊός: Τι ισχύει για τα σχολεία από 17/1/2022

Κορωνοϊός: Τι ισχύει για τα σχολεία από 17/1/2022

Σύμφωνα με την αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 2158/14-1-2022 (ΦΕΚ 67/Β) "Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από τη Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 6:00 έως και τη...

Άγιο Αίμα, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Άγιο Αίμα, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Τι ρόλο έπαιξε η Τεργέστη στο προεπαναστατικό ζύμωμα, αν και κάτω από το αυστηρό βλέμμα του καγκελάριου Μέτερνιχ; Πώς φτάσαμε στην ανατίναξη στο Κούγκι και στον χορό του Ζαλόγγου; Γιατί ο Αλή πασάς των Ιωαννίνων ενόχλησε τελικά την Υψηλή Πύλη και πώς θα εκμεταλλευτούν...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου