«χάσμα βαθύ» από τον Βασίλη Πανδή

16.08.2018

Βασίλης Πανδής
Οδός Πανός
ISBN: 978-960-477-323-7

Η πρώτη ποιητική συλλογή του Βασίλη Πανδή, «χάσμα βαθύ» (Οδός Πανός, 2018) αφήνει θετικές εντυπώσεις. Μολονότι δεν αναδεικνύεται να ακολουθεί κάποιο ρεύμα, διατηρεί ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά της «ποίησης της περιφέρειας». Το φυσικό στοιχείο εισάγεται στην εκφραστική του με έναν τρόπο αβίαστο, αποτελώντας λειτουργικό μέρος της στιχουργικής του (Πρωτομαγιά, αστρακερή, ρόδο, το φεγγάρι).

Η ποιητική του όμως δεν είναι φυσιολατρική. Η φύση προσφέρει απλώς τα λεκτικά μέσα, ώστε μέσα από συνυποδηλώσεις και παρομοιώσεις να εκφραστεί το μήνυμα. Την ίδια όμως στιγμή η ανάδυση των φυσικών εικόνων προσφέρει μία χαλαρότητα και μία φωτεινότητα που αφήνει αισιοδοξία (γαλήνη, ο ιριδισμός του άφατου, είσαι η νύχτα) ακόμα και σε πιο σκοτεινά ποιήματα (γαλήνη, γυμνό).

Παράλληλα, αξίζει να ξεχωρίσουμε τον πειραματισμό του Πανδή με ποιητικές συνθέσεις (το χιόνι, η έκπαγλη Κυριακή, χάσμα βαθύ), με στιχουργήματα με κοινή θεματική ως ένα ενιαίο ποίημα.

Οφείλουμε δε να υπογραμμίσουμε πως ο νεαρός δημιουργός αναζητά το δικό του ύφος δείχνοντας μία ερευνητική δημιουργικότητα στην ποιητική έκφραση, μέσα από τη μελέτη ποιητών -κλασικών και σύγχρονων. Συνθέσεις που ακολουθούν το ύφος των ποιητών στα οποία αφιερώνονται συνεργασία δημιουργικής γραφής (αλγήλατος κόσμος, από απώλεια σε απώλεια, Νίκος Καρούζος, η έκπαγλη Κυριακή).

Κράτα το

Κράτα το

Ακολουθήστε μας

Άδειο σπίτι

Άδειο σπίτι

Μπήκα μετά από καιρό. Στο άδειο σπίτι. Με πήρε αγκαλιά το κύμα του χρόνου. Ήταν κρυμμένος εκεί πριν από μένα. Χρόνος Οικόσιτος. Χρόνος Άγγελος. Άυλος. Η ρομφαία του, ακίδα διπλόχορδη.   Περιφέρεται Ανάμεσα στ’ αγαπημένα φορέματα της μάννας. Άδεια φορέματα στις...

Αναζητώντας τη Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη, του Γεωργίου Αναπνιώτη

Αναζητώντας τη Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη, του Γεωργίου Αναπνιώτη

Ο Γεώργιος Αναπνιώτης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου και σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (Mimar Sinan Universitesi). Το 1966 αναγκάστηκε να διαφύγει στην Ελλάδα και συνεργάστηκε με αρχιτεκτονικά γραφεία ενώ στη συνέχεια μελέτησε και επέβλεψε...

Θα σε περιμένω

Θα σε περιμένω

Στου κόσμου τα τελευταία απομεινάρια  στου Ήλιου την ατελεύτητη σιωπή  τα άστρα αφήνουν χρώματα και σημάδια  να βρίσκεις το δρόμο σ’ άγνωστη εποχή.  Η μέρα που φεύγει όμορφη και σκληρή  το ίδιο θα ‘ναι κι η άλλη που ξεκινάει  ας ήταν μετά τη δύση της ν’ ακουστεί ...

Μπαλάντα μέσα στο Χάος που τραγουδάει

Μπαλάντα μέσα στο Χάος που τραγουδάει

Στου κόσμου τα τελευταία απομεινάρια  στου Ήλιου την ατελεύτητη σιωπή  τα άστρα αφήνουν χρώματα και σημάδια  να βρίσκεις το δρόμο σ’ άγνωστη εποχή.  Η μέρα που φεύγει όμορφη και σκληρή  το ίδιο θα ‘ναι κι η άλλη που ξεκινάει  ας ήταν μετά τη δύση της ν’ ακουστεί ...

«Ο Δράκος», της  Καίτης Δροσίνη

«Ο Δράκος», της Καίτης Δροσίνη

γράφει η Βάλια Καραμάνου - Ο Δράκος ζει σ’ ένα παραθαλάσσιο χωριό της Πελοποννήσου, όπου το Φως πλημμυρίζει τα σοκάκια με τις βουκαμβίλιες και τα μικρά γραφικά σπίτια  σκαρφαλώνουν το ένα πάνω στο άλλο. Ένα μέρος παραδεισένιο, όπου νομίζεις πως το Κακό δεν μπορεί να...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

«Ο Δράκος», της  Καίτης Δροσίνη

«Ο Δράκος», της Καίτης Δροσίνη

γράφει η Βάλια Καραμάνου - Ο Δράκος ζει σ’ ένα παραθαλάσσιο χωριό της Πελοποννήσου, όπου το Φως πλημμυρίζει τα σοκάκια με τις βουκαμβίλιες και τα μικρά γραφικά σπίτια  σκαρφαλώνουν το ένα πάνω στο άλλο. Ένα μέρος παραδεισένιο, όπου νομίζεις πως το Κακό δεν μπορεί να...

Το τρένο των παιδιών, της Βιόλα Αρντόνε

Το τρένο των παιδιών, της Βιόλα Αρντόνε

- γράφει η Λεύκη Σαραντινού - "Μερικές φορές αυτός που σε αφήνει να φύγεις σε αγαπάει περισσότερο από αυτόν που σε κρατάει κοντά του..." Αυτή είναι η φράση η οποία αντιπροσωπεύει εν ολίγοις το νόημα του βιβλίου "Το τρένο των παιδιών" της Ναπολιτάνας λογοτέχνιδας Βιόλα...

Ο ουρανός που δεν ήθελε να είναι μόνος του, της Ελένης Θεοδοσίου

Ο ουρανός που δεν ήθελε να είναι μόνος του, της Ελένης Θεοδοσίου

Συνήθως όταν διαλέγουμε παραμύθια ψάχνουμε αυτά που έχουν ένα κοινωνικό μήνυμα να περάσουν, αυτά που είναι διασκεδαστικά ή αυτά που κινητοποιούν τις δεξιότητες των παιδιών. Τα τελευταία χρόνια η παιδική λογοτεχνία καταπιάνεται όλο και συχνότερα με πιο «δύσκολες»...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου