Από το κείμενο στην εικόνα: Εισαγωγή στην Οπτικοακουστική Έκφραση

Από το κείμενο στην εικόνα: Εισαγωγή στην Οπτικοακουστική Έκφραση

Από το Κείμενο στην Εικόνα
Εισαγωγή στην Οπτικοακουστική Έκφραση
Κύκλος σεμιναρίων Υγεία και Τέχνη
27 Νοεμβρίου 08:45-18:45
Δημοτικός Κινηματογράφος Δήμου Νέας Ιωνίας "ΑΣΤΕΡΑΣ"
Ασκληπιού 4, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Διοργάνωση
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β’ ΑΘΗΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016, ώρες 08:45-18:45

08:45-09:00  Προσέλευση
09:00-09:05 Έναρξη
 Συντονισμός: Ευαγγελία Φρυδά, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας
09:05-13:35  ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Εργαστήριο 1ο: Εισήγηση: «Λόγος, μυθοπλασία, αφήγηση»
Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος
«Εργαστήριο κινηματογραφικού σεναρίου» 
Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος
Εργαστήριο 2ο: «Το κείμενο ζωντανεύει...»
Πένυ Φυλακτάκη, Θεατρική συγγραφέας, μεταφράστρια
«Εργαστήρι Διασκευής»
Πένυ Φυλακτάκη, Θεατρική συγγραφέας, μεταφράστρια

13:35-14:15  Διάλειμμα
14:15-18:45 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Εργαστήριο 1ο: Εισήγηση: «Η γλώσσα των εικόνων, φωτογραφία» 
Αργύρης Θέος, Διευθυντής Φωτογραφίας στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση
«Εργαστήριο Φωτογραφίας» 
Αργύρης Θέος, Διευθυντής Φωτογραφίας στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση
Εργαστήριο 2ο: «Οπτικοακουστικός λόγος, κινηματογράφος»
 Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος
«Εργαστήριο Κινηματογράφου»
 Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος

 

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΟΜΙΛΙΩΝ
«Κινηματογραφικό σενάριο»
 Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος
Περί αφήγησης. Η αφήγηση στον Κινηματογράφο. Μορφές αφήγησης. Τι διδάσκεται και τι όχι. Τι είναι το σενάριο. Με ποιον τρόπο γράφουμε ένα σενάριο. Τα εκφραστικά μέσα του σεναριογράφου (η σκηνή και η σεκάνς). Οι σημαντικότερες τεχνικές συγγραφής. Πως γράφεται μια σκηνή. Πώς γράφετε μια σεκάνς. Ποια η πρακτική σημασία της εικόνας και της πρόζας. Πως αποδίδουμε συναισθήματα με εικόνες. Πότε ξεκινάμε τη γραφή. Πως επεξεργαζόμαστε την αρχική έμπνευση. Που ξεκινά και τελειώνει ο ρόλος του σεναριογράφου σε σχέση με το σκηνοθέτη.
«Το κείμενο ζωντανεύει...»
Πενυ Φυλακτάκη, Θεατρική συγγραφέας, μεταφράστρια
Η μεταφορά ενός κειμένου από τη σελίδα ενός βιβλίου στη θεατρική σκηνή ή στην κινηματογραφική οθόνη είναι μια διαδικασία ιδιαίτερης μεταμόρφωσης που χρειάζεται πάντρεμα τεχνικής και αισθητικής. Μια γνωριμία με τις εγγενείς διαφορές των αφηγηματικών ειδών, τους χωριστούς κώδικες που κάθε είδος υπηρετεί στην χαρακτηρολογία, τη μυθοπλασία και την ανάπτυξη της πλοκής και τις λεπτές ισορροπίες ανάμεσα στο κείμενο-έμπνευση και στο τελικό παραστάσιμο προϊόν που ενσαρκώνεται από ζωντανούς ανθρώπους. Οι έννοιες της πυκνότητας και της προφορικότητας ως αγωγοί συναισθηματικής και πραγματολογικής πληροφορίας στην αφήγηση της εικόνας. Η γνώση των βασικών εργαλείων διασκευής μπορεί να συμβάλλει τόσο στη δραματοποίηση ή συρραφή υπαρχόντων κειμένων που συχνά χρησιμοποιούνται στις μαθητικές παραστάσεις ή ταινίες, όσο και σαν εκπαιδευτικό εργαλείο για την καλύτερη αφομοίωση του γνωστικού αντικειμένου από τους μαθητές κατά την παράδοση της διδακτέας ύλης.
«Η γλώσσα των εικόνων, φωτογραφία»
Αργύρης Θέος, Διευθυντής Φωτογραφίας στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση
Έτοιμοι; Κλικ! Με το κινητό στο χέρι, ενθουσιώδεις φωτογράφοι ή σκηνοθέτες, όλοι και κυρίως τα παιδιά απεικονίζουμε το περιβάλλον μας και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε πληροφορίες και συναισθήματα. Το κάνουμε με τον τρόπο που χειρίζεται ένα νήπιο την μητρική του γλώσσα: Με περιορισμένο λεξιλόγιο και χωρίς καμία γνώση γραμματικής ή σύνταξης. Στην συνάντησή μας θα επιχειρήσουμε μια πρώτη προσεγγίσουμε στους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να εισάγει τα παιδιά στην γλώσσα της εικόνας.
«Οπτικοακουστικός λόγος, κινηματογράφος»
Νίκος Γιαννόπουλος, Σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος
Η δραστηριότητα του κινηματογράφου μπορεί να συμβάλει στη ψυχαγωγία και στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, επαναπροσεγγίζουν τη γνώση με έναν άλλο τρόπο, αναλαμβάνουν ευθύνες και ρόλους, μαθαίνουν αυτοπειθαρχία, εξασκούν κι αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα τους, ψυχαγωγούνται. Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα είναι ότι εξοικειώνονται με τους οπτικοακουστικούς κώδικες, με τις σύγχρονες μεθόδους επικοινωνίας και με τη χρήση των αντίστοιχων εργαλείων.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΠΕΝΥ ΦΥΛΑΚΤΑΚΗ
Η Πένυ Φυλακτάκη είναι θεατρική συγγραφέας και μεταφράστρια. Αριστούχος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Μετάφραση (MA in Translation) από το Πανεπιστήμιο του Surrey και Διδακτορικού Διπλώματος στη Θεατρική Μετάφραση από το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε μαθήματα Δημιουργικής Γραφής (Creative Writing) στο College of Creative Arts, Manchester, UK, το σεμινάριο «Γραφή Κινηματογραφικού Σεναρίου» στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και το Εργαστήριο Θεατρικής Γραφής του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου στην Αθήνα. Από το 2001-2011 δίδαξε Δημιουργική Γραφή και Μετάφραση στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ από το 2009 διδάσκει Λογοτεχνική Μετάφραση και Θεατρική γραφή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Έχει τιμηθεί με Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου από το Υπουργείο Πολιτισμού (2004) και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας «Αφιέρωμα στα Βαλκάνια» του Ελληνικού Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (2014). Έργα της έχουν ανέβει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Ελλάδας καθώς και στο εξωτερικό, και έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά και στα Ισπανικά.


ΑΡΓΥΡΗΣ ΘΕΟΣ
Ο Αργύρης Θέος, gsc είναι Διευθυντής Φωτογραφίας στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.Έχει βραβευτεί για την δουλειά του στην σειρά «Τα παιδιά της Νιόβης» Το έργο του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 8 μεγάλου μήκους ταινίες, 19 τηλεοπτικές σειρές και φωτισμούς σε 61 παραστάσεις θεάτρου και χορού.Μέσα από την τάση του να αναζητά το καινούριο, έγινε ο πρώτος στην Ελλάδα που δημιούργησε στερεοσκοπική (3D) ταινία μικρού μήκους κινηματογραφικών προδιαγραφών. Με βαθύτατο ενδιαφέρον για την εκπαίδευση στην εικόνα, διδάσκει σεμινάρια και ετοιμάζει συνεχώς νέες δράσεις πάνω στον Οπτικό και Οπτικοακουστικό Γραμματισμό.


ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
- *Σπουδές ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ στη Σχολή Καλών Τεχνών- Παρίσι- Γαλλία.
- *ΔIΠΛΩMA EIΔIKOY ΠAIΔAΓΩΓOY από Yπουργείο Nεότητας και Aθλητισμού Γαλλίας
- *ΔIΠΛΩMA KINΗΜΑΤΟΓΡΑΦOY, Paris III- Γαλλία &
- *ΔIΠΛΩMA KINΗΜΑΤΟΓΡΑΦOY&THΛEOPAΣHΣ, Paris VIII- Γαλλία
Aπό το 1976 εργάζεται ως Σκηνοθέτης, Παραγωγός και Σεναριογράφος στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Mέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει ως Παραγωγός ή Συμπαραγωγός: 17 ταινίες μεγάλου μήκους Ελλήνων και Ευρωπαίων σκηνοθετών, 3 τηλεταινίες, 7 ταινίες μικρού μήκους, πολλά ντοκιμαντέρ και 17 τηλεοπτικές σειρές, και ως Σκηνοθέτης και Σεναριογράφος: 2 ταινίες μεγάλου μήκους, πάνω από 40 ντοκιμαντέρ, 11 τηλεοπτικές σειρές, διαφημιστικά, μουσικά clips, CD ROM, βιομηχανικά ντοκιμαντέρ και εκπομπές πολιτιστικού περιεχομένου. Έλαβε μέρος σε Ευρωπαϊκά και Διεθνή Φεστιβάλ και σε πολλές Ελληνικές διοργανώσεις. Κείμενα του δημοσιεύτηκαν σε πολλά ελληνικά περιοδικά και είναι συγγραφέας 2 Παιδικών Βιβλίων. Έχει διδάξει το αντικείμενο: ‘’Χρήση των οπτικοακουστικών μέσων και των νέων τεχνολογιών στην ψυχαγωγία και εκπαίδευση των παιδιών’’ στο Μεταπτυχιακό της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, ‘’Σκηνοθεσία Κινηματογράφου‘’ στο Τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, και ''Παραγωγή'' στην ''Ακμή'', στο ''NewYorkCollege'' και στη Σχολή κινηματογράφου ''Σταυράκος'' και συντονίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ''ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;''
IMOB: http://www.imdb.com/name/nm0947961/

Επιμέλεια κειμένου

Ελένη - Χριστίνα Γκαμπούρα

Φοιτήτρια, ανερχόμενη οικονομολόγος και «πτυχιούχος» αναγνώστρια. Διαβάζει, γράφει και ξαναδιαβάζει. Υποστηρίζει ότι ο κόσμος των βιβλίων είναι πολύ πιο όμορφος από τον πραγματικό και συνήθως κατοικεί εκεί. Όσο ζει θα διαβάζει κι όταν πεθάνει θέλει να (ξανα)γίνει αστερόσκονη.

Υποβολή σχολίου

Υποβολή συμμετοχής!

Εγγραφείτε στο newsletter

Αρχείο

Είσοδος