Πόλεμος και Ειρήνη

27.11.2017

Πόλεμος και Ειρήνη (απόσπασμα)

…Ο Πφουλ ήταν από κείνους τους αθεράπευτα, αμετάλλακτα και βασανιστικά οιηματίες, όπως είναι μόνον οι Γερμανοί, γιατί μόνον οι Γερμανοί βασίζουν την αυτοπεποίθησή τους σε μια αφηρημένη έννοια, στην επιστήμη, δηλαδή στη γνώση, δήθεν, της απόλυτης αλήθειας. Η έπαρση του Γάλλου πηγάζει απ’ την πίστη του ότι, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά, είναι ακαταμάχητα γοητευτικός τόσο στους άντρες, όσο και στις γυναίκες. Η έπαρση του Άγγλου προέρχεται από το γεγονός ότι είναι πολίτης του καλύτερα οργανωμένου κράτους στον κόσμο, επειδή, ως Άγγλος, ξέρει πάντα τι πρέπει να κάνει κι επειδή έχει συνείδηση πως ό,τι κι αν κάνει ως Άγγλος είναι καλώς καμωμένο. Ο Ιταλός έχει έπαρση επειδή είναι ευερέθιστος, επειδή εύκολα συγκινείται κι εξίσου εύκολα ξεχνάει και τον εαυτό του και τους άλλους. Ο Ρώσος έχει την έπαρση της άγνοιάς του: τίποτα δεν ξέρει και τίποτα δε θέλει να μάθει, επειδή δεν πιστεύει ότι είναι δυνατόν να μάθει κάτι απόλυτα. Η έπαρση του Γερμανού είναι η χειρότερη απ’ όλες, η πιο πεισματική κι η πιο αποκρουστική, γιατί ο Γερμανός φαντάζεται ότι γνωρίζει την αλήθεια, δηλαδή την αλήθεια που επινόησε μόνος του, μα που γι’ αυτόν είναι η απόλυτη αλήθεια…

 

Λέων Τολστόι (9 Σεπτεμβρίου 1828 – 20 Νοεμβρίου 1910) Ρώσος συγγραφέας και φιλόσοφος. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους συγγραφείς όλων των εποχών και επηρέασε την εξέλιξη της ρωσικής και της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ήταν κυρίως ηθικολόγος και ηθογράφος και πίστευε ότι ο Θεός είναι το πνεύμα που υπάρχει στον άνθρωπο, η συνείδηση του ανθρώπου και η γνώση του τι είναι άνθρωπος και ζωή.  Στα έργα του περιέγραφε θαυμάσια τα ήθη, τα έθιμα και τη ρωσική νοοτροπία καθώς και το ιστορικό παρελθόν της Ρωσίας.

 

Ακολουθήστε μας

Κλεοπάτρα Μακρίδου – Robinet

Κλεοπάτρα Μακρίδου – Robinet

Ο πόνος Ο πόνος θέλεις να γίνεται άνοιξη Κι ανθός αμυγδαλιάς που να περιπλανιέται Κι από τα ανήλιαγα δρομάκια Στις φλέβες του Έρωτα να ρέει Εκεί που η ζωή σφίγγει Και κοκκινίζει το αίμα από την ενέργεια… Σε όλες τις εποχές ο πόνος Ενώνει τους ανθρώπους στον Έρωτα Κι...

Κλεοπάτρα Μακρίδου – Robinet

Ευφροσύνη Μαντά Λαζάρου

«Ηλακάτη» Γεννιόμουνα και μια ηλακάτη γύρισε στο χέρι μου. Να υφαίνομαι να γίνομαι και πάνω στην κλωστή την πρώτη να συρράπτω όλες τις μέρες του βίου μου. Τελετουργία σε καθρέφτη ενώπιος. Υφαίνομαι• με μια σκιά μενεξελιά στα βλέφαρα• τυλίγομαι το πράσινο κασκόλ και...

Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη»

Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη»

Οι άνθρωποι έχουμε αμέτρητα πρόσωπα. Ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουμε όλες τις εκδοχές τού εαυτού μας.   Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη» Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ  - γράφει ο Άγγελος Πετρουλάκης - Η Πασχαλία Τραυλού είναι συγγραφέας με γόνιμη πορεία και μυθιστορήματα με...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη»

Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη»

Οι άνθρωποι έχουμε αμέτρητα πρόσωπα. Ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουμε όλες τις εκδοχές τού εαυτού μας.   Πασχαλία Τραυλού: «Άγγελοι από στάχτη» Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ  - γράφει ο Άγγελος Πετρουλάκης - Η Πασχαλία Τραυλού είναι συγγραφέας με γόνιμη πορεία και μυθιστορήματα με...

Κλεοπάτρα Μακρίδου – Robinet

Αλεξάνδρα Γαλανού

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΝ Από του ύπνου το παράθυρο ξεφεύγει ο στίχος ο μοναχικός.   Περιδιαβάζει στην πόλη ανενόχλητος. Κάθεται σε παγκάκια ερωτευμένων, κλείνει το μάτι στις μικρές εφημερίδες, κλεφτά κοιτά και τις γυμνές φωτογραφίες.   Σε σκουριασμένης αρχοντιάς...

Κλεοπάτρα Μακρίδου – Robinet

Νένα Φιλούση

Κατά ειδική ομολογία Τα ποιήματα είναι για να περπατάνε πάνω τους οι τυφλοί. Με κομβία αμέτρητα ευχές και παράπονα άφοβοι, γυμνοί, μεθυσμένοι. Φωνάζοντας ονόματα νεκρών, ζωντανών νεκροζώντανων ολοζώντανων. Σε χορούς όπου πνίγεται η φωνή κι η τιμή αντιστρατεύεται τα’...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου