Ένα αλλιώτικο πιρούνι, του Βασίλη Τερζόπουλου

31.08.2016

σχόλια

alliotiko piroyniΠολλά χρόνια μετά τον ομηρικό καβγά του Αλατιού και του Πιπεριού, στην ίδια αγαπημένη Κουζίνα, φτάνει ένα νέο σετ με μαχαίρια και πιρούνια, ασημένια και ολοκαίνουργια. Μόνο που ένα πιρούνι από αυτά, ο Άρης, δεν έχει ένα δόντι και φοβάται ότι δε θα είναι και τόσο χρήσιμος. Η κυρά-Κουτάλα και η Κατσαρόλα ανησυχούν εξίσου, αν και «Κανείς δεν είναι άχρηστος ή ανίκανος, ακόμη κι αν μειονεκτεί σε κάτι» (σελ. 13).

Ο Άρης αντιμετωπίζει τον χλευασμό και την ειρωνεία πολλών από την παρέα της Κουζίνας και αποφασίζει τελικά να φύγει από το σπίτι. Η Ρίτα η πετσέτα, το Αλάτι και το Πιπέρι πέφτουν πάνω του να του αλλάξουν γνώμη. Θα τα καταφέρουν; Θα μείνει ο Άρης; Και αν ναι, πώς θα αντιμετωπίσει αυτούς που τον κοροϊδεύουν και τον ενοχλούν; Είναι στο χέρι του μικρού αναγνώστη να αποφασίσει το τέλος της ιστορίας.

Ο συγγραφέας γράφει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία σχετική με τη διαφορετικότητα και τις συνέπειές της σε έναν κόσμο σκληρό, εγωιστικό και αδιάφορο για τον οποιονδήποτε συνάνθρωπο. Οι παραλληλισμοί που διαπίστωνα διαβάζοντάς την ήταν πολύ καλοδουλεμένοι και έβρισκαν εφαρμογή σε πολλές φάσεις της αληθινής ζωής. Και οι δύο λύσεις που προτείνονται για το τέλος της ιστορίας είναι πολύ καλές, συγκινητικές και τρυφερές. Το κείμενο είναι κατάλληλο για παιδιά από 8 ετών και πάνω και συνοδεύεται από μια πολύ όμορφη εικονογράφηση, γεμάτη λεπτομέρειες και αστείες φατσούλες που όλα τα παιδιά θα αγαπήσουν (προσωπικά, θα την προτιμούσα έγχρωμη, ακριβώς λόγω αυτού του σκίτσου και των υπέροχων γραμμών που αναπαριστούν τον μικρόκοσμο της κουζίνας). Στο Επίμετρο, που απευθύνεται κυρίως στους μεγάλους, υπάρχουν κείμενα της καθηγήτριας Διεθνούς Δικαίου Παρούλας Νάσκου-Περράκη για τα δικαιώματα του ανθρώπου και την ελευθερία της έκφρασης και του ψυχιάτρου Ιάκωβου Μαρτίδη για την ωφελιμότητα αυτής της ιστορίας στους μικρούς αναγνώστες.

Μια πολύ όμορφη ιστορία για το διαφορετικό στη σημερινή κοινωνία που πρέπει όλοι να αγκαλιάσουμε και όχι να ψεύσουμε, ένα καλογραμμένο κείμενο με δύο φινάλε, από τα οποία θα αποφασίσει ο μικρός αναγνώστης ποιο θα διαλέξει να κλείσει την αγαπημένη του ιστορία. Για άλλη μια φορά οι εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη δείχνουν έμπρακτα την αγάπη τους για το καλό παιδικό βιβλίο.

Ακολουθήστε μας

Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173, του Βαγγέλη Γιαννίση

Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173, του Βαγγέλη Γιαννίση

Ο Βαγγέλης Γιαννίσης είναι ο πρώτος Έλληνας συγγραφέας που καταφέρνει να… εισβάλλει στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών της ΓΑΔΑ, να συνεργαστεί με τους αξιωματικούς του και να καταγράψει πέντε υποθέσεις που κλήθηκαν να εξιχνιάσουν στη σταδιοδρομία τους, αλλά και τις συνθήκες...

Το ποτάμι, του Αιμίλιου Σολωμού

Το ποτάμι, του Αιμίλιου Σολωμού

Ο Χάρης ζει δίπλα στο ποτάμι και ξεχνιέται ψαρεύοντας πέστροφες όσο περιμένει την επιστροφή του πατέρα του από τον πόλεμο. Μια μέρα αρχίζουν να κατεβαίνουν διάφορα παιχνίδια μέσα σε ξύλινα κιβώτια. Ποιος τα έχασε; Τι κρύβεται λίγα μόλις μέτρα πιο πάνω και πώς θα...

Επιμέλεια άρθρου Πάνος Τουρλής

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Το ποτάμι, του Αιμίλιου Σολωμού

Το ποτάμι, του Αιμίλιου Σολωμού

Ο Χάρης ζει δίπλα στο ποτάμι και ξεχνιέται ψαρεύοντας πέστροφες όσο περιμένει την επιστροφή του πατέρα του από τον πόλεμο. Μια μέρα αρχίζουν να κατεβαίνουν διάφορα παιχνίδια μέσα σε ξύλινα κιβώτια. Ποιος τα έχασε; Τι κρύβεται λίγα μόλις μέτρα πιο πάνω και πώς θα...

Οι οικογενειακοί μας δράκοι, της Χρυσάνθης Τσιαμπαλή

Οι οικογενειακοί μας δράκοι, της Χρυσάνθης Τσιαμπαλή

Η Πινακοθήκη της πόλης διοργανώνει διαγωνισμό ζωγραφικής για παιδιά δημοτικού σχολείου με θέμα τους δράκους. Ο Γιάννης διαπιστώνει πως δύο συμμαθητές του τα καταφέρνουν καλύτερα από κείνον, γιατί, μεταξύ άλλων, δέχτηκαν βοήθεια από γονείς κι αδέλφια. Έτσι, ο Γιάννης...

Τα χέρια της θεάς, του Διονύση Λεϊμονή

Τα χέρια της θεάς, του Διονύση Λεϊμονή

Τι συνέβη την ημέρα της αρπαγής της Αφροδίτης από τη Μήλο; Πού χάθηκαν τα χέρια της; Πώς ρίζωσε το άγαλμα στο Μουσείο του Λούβρου; Πώς θα καταφέρουν κάποια παιδιά να αγκαλιάσουν την ιστορία της και να δουλέψουν πάνω σε αυτήν, χρησιμοποιώντας όλα τα εκφραστικά μέσα των...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου