Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη

Δημοσίευση: 25.02.2024

Ετικέτες

Κατηγορία

Ένα νεαρό έγχρωμο παιδί νιώθει μπερδεμένο στη σχέση του κι αποφασίζει να χωρίσει με την κοπέλα του. Ταυτόχρονα ένα συνομήλικό του αγόρι προσπαθεί να ανακαλύψει την ερωτική του ταυτότητα. Γνωρίζονται μέσω μιας εφαρμογής κι από την αρχή η χημεία μεταξύ τους χτυπάει κόκκινο. Μόνο που η αλήθεια είναι καλά κρυμμένη κι όταν έρθει στο φως θα φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές τους. Το πρώτο ελληνικό gay θεματολογίας Άρλεκιν που καταρρίπτει τα στερεότυπα της ελαφράς αισθηματικής λογοτεχνίας και ταυτόχρονα ο πρώτος τίτλος της σειράς Eros Pride μόλις κυκλοφόρησε.

Ο Γιώργος Αγγελίδης έγραψε μια τρυφερή και ρομαντική ιστορία που διαδραματίζεται στο σήμερα ανάμεσα σε δύο νεαρούς ενήλικες άντρες οι οποίοι προσπαθούν να ανακαλύψουν τη σεξουαλικότητά τους με διαφορετικό τρόπο ο καθένας. Ο Ορέστης ζει με τη μητέρα του που στάθηκε στο πλάι του όταν ο γιος της συνειδητοποίησε πως νιώθει ερωτική έλξη για τους άντρες και αυτήν τη χρονιά αποφασίζει να ξεπεράσει τους φόβους του, να συνεχίσει να είναι αυτός που είναι χωρίς να ντρέπεται και ναι, το βάζει στόχο να ερωτευτεί, να πάρει Α στον έρωτα! Για τον λόγο αυτό κατεβάζει την εφαρμογή που θα τον βοηθήσει να γνωρίσει ανθρώπους, μόνο που, χωρίς να το ξέρει, πέφτει πάνω στον Σπύρο, τον αδελφό του κολλητού του, τον οποίο ερωτεύτηκε από την πρώτη στιγμή που γνώρισε. Και τώρα τι κάνουμε;

Από την άλλη, ο Σπύρος, ο αγαπημένος πλέι μέικερ της ομάδας μπάσκετ του σχολείου και μεγάλος καρδιοκατακτητής, αλλάζει ριζικά στάση και συμπεριφορά μετά τον τελευταίο του χωρισμό. Ευερέθιστος και εριστικός, προκαλεί ανησυχία στους γύρω του, με τους γονείς του να κάνουν τα πράγματα χειρότερα με τις πρωτοβουλίες τους. Ο Σπύρος χώρισε την Αντιγόνη γιατί άρχισε να νιώθει μπερδεμένος και ταυτόχρονα, με την ψευδαίσθηση πως η ομάδα μπάσκετ στην οποία ανήκει άρχισε να υποπτεύεται τον πραγματικό του εαυτό, αποφάσισε να συμμετέχει στις πλάκες και στις καζούρες για να εξακολουθεί να ανήκει κάπου, σαν μια ασπίδα που τον προστατεύει από το μίσος για το σκούρο δέρμα του και γι’ αυτό που διστάζει να παραδεχτεί στον εαυτό του. Ντρέπεται για όσα κάνει αλλά ξέρει πως έτσι εξασφαλίζει ότι δε θα γίνει δακτυλοδεικτούμενος για τους λάθος λόγους («…αυτό που τώρα μου φαίνεται σαν το τέλος του κόσμου είναι μονάχα το τέλος ενός κεφαλαίου», σελ. 140). Ανυπομονεί να πετύχει στο πανεπιστήμιο για να αλλάξουν τα πράγματα στη ζωή του, να νιώσει πιο ελεύθερος, λιγότερο μόνος ενώ ταυτόχρονα αμφιβάλλει για το ποιος πραγματικά είναι και νιώθει πως κανείς δεν τον καταλαβαίνει. Όταν ξεκινάει να ψάχνεται μέσω της εφαρμογής γνωριμιών δεν μπορεί να πιστέψει αυτό που θα ανακαλύψει εκεί μέσα.

Η πλοκή εξελίσσεται μέσα από τις παράλληλες πρωτοπρόσωπες αφηγήσεις των δύο αγοριών και μέσα από πρωθύστερα που καθυστερούν την πλοκή σε κρίσιμα σημεία, εντείνοντας την αγωνία για τη συνέχεια. Έχουμε κινηματογραφική, απτή, ρεαλιστική, στακάτη, γρήγορη γραφή που ζωντανεύει καθημερινές καταστάσεις της σύγχρονης εποχής και πραγματικότητας αλλά φυσικά και τις απαραίτητες για το είδος στο οποίο εντάσσεται το βιβλίο ερωτικές αλλά και υπερβολικές σκηνές, όπως αυτή με το φιλί μπροστά σε όλο το σχολείο. Παρ’ όλ’ αυτά, ο Γιώργος Αγγελίδης ξέρει να διεισδύει στην ψυχή των χαρακτήρων του και να τους παρουσιάζει ολοκληρωμένους και συνεπείς, καθόλου χάρτινους ή ψεύτικους. Βήμα προς βήμα παρακολουθούμε την πορεία των δύο νέων, τις διαφορετικές τους νοοτροπίες και αντιλήψεις με τις οποίες συμπληρώνουν τελικά ο ένας τον άλλον, δυναμιτίζοντας το πάθος και τον έρωτα ανάμεσά τους, με τα απαραίτητα εμπόδια και μυστικά να τους οδηγούν σε χωριστά αρχικά μονοπάτια. Το μυθιστόρημα, μέσα από μια φυσιολογική, καθημερινή ανθρώπινη σχέση, καταγράφει και καταρρίπτει τα περισσότερα στερεότυπα που θα συναντήσει κάποιος στον μοναχικό δρόμο για την ερωτική του αυτογνωσία, ειδικά όταν νιώθει πως έλκεται από άτομα του ίδιου φύλου. Τα ενοχλητικά πειράγματα αλλά και η υποστήριξη, η εσωστρέφεια αλλά και ο έρωτας, είναι όλα εδώ, ανάμεσα στις σελίδες και χαρίζουν αισιοδοξία, δύναμη και γνώση στον αναγνώστη. «Γιατί, αν τα συναισθήματά μου ήταν για κάποιον σαν εσένα, πώς θα μπορούσαν να ήταν κακά;» (σελ. 113).

Ο Σπύρος και ο Ορέστης δεν κομπάζουν ούτε δείχνουν «κουλ» ή «άνετοι», δεν αποστασιοποιούνται από τα γεγονότα αλλά βουτάνε βαθιά μέσα τους, με συστολή, δισταγμό, ακόμη και ενοχές αλλά το κάνουν, προχωράνε για να γνωρίσουν και να γνωριστούν. Παραθέτουν στην αφήγησή τους όλα όσα βιώνουν και σκέφτονται, παραδέχονται τα λάθη τους και μαθαίνουν από αυτά, εξετάζουν τις διαφορετικές οπτικές των προβλημάτων μα πάνω απ’ όλα ζουν τον απόλυτο έρωτα. Και πώς ξέρουν ότι είναι έρωτας; Τι άλλο θα μπορούσε να είναι, αφού δεν έχουν νιώσει ποτέ ξανά έτσι (κάψιμο στο στήθος και μυρμήγκιασμα χαμηλά στην κοιλιά) για κανέναν άλλον; Επιπλέον, σηκώνουν ένα διττό βάρος: ο Σπύρος είναι πιο μελαμψός και ήδη νιώθει τον ρατσισμό στο πετσί του, ο δε Ορέστης νιώθει πως προδίδει τον κολλητό του, Ιάσονα, μιας και αγαπάει τον αδελφό του! Η ιστορία επίσης φωτίζει, αν και λιγότερο, τον Ιάσονα, τους γονείς των παιδιών, έναν-δύο καθηγητές τους και κάποιες συμμαθήτριές τους, ώστε όλοι μαζί να φτιάξουν ένα όμορφο, καλοσχηματισμένο και με ποικίλες πτυχές παζλ, μια ποικιλία χαρακτήρων που θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον και θα αποτυπώσουν διάφορα στιγμιότυπα και καταστάσεις της σημερινής εποχής, χαρίζοντας αληθοφάνεια και ρεαλισμό.

Με το «Α΄ στον έρωτα», ο συγγραφέας κατάφερε να ανεβάσει τον πήχη στον τομέα του άρλεκιν μυθιστορήματος γράφοντας ένα κείμενο γεμάτο διεισδυτικά ψυχογραφήματα, απρόσμενες εξελίξεις, γρήγορες σκηνές που με έκανε να προβληματιστώ, να γελάσω, να παρακολουθώ με αγωνία ως το τέλος μια κατά βάση απλή ιστορία που όμως σταδιακά διαπίστωσα πως είναι ολοκληρωμένη και μελετημένη, με διακριτικά καλολογικά στοιχεία και μια σωστά προετοιμασμένη πλοκή που με ικανοποίησε απόλυτα. Αλήθειες και ψέματα, μυστικά και λάθη, τύψεις και αγάπη δίνονται με μέτρο και ρεαλισμό και όλα θα κριθούν σ’ εκείνη την εκδρομή στην Καστοριά, η οποία αποτυπώνεται κι αυτή με ενάργεια και ομορφιά. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να είσαι οποιοσδήποτε άλλος και όχι ο εαυτός σου, όποιος λοιπόν εμφύσησε αυτόν τον φόβο μέσα σου δεν πρέπει να τον φοβάσαι και η απάντηση στον φόβο τους για τη διαφορετικότητα είναι η υπερηφάνεια! Αυτά πρεσβεύει μεταξύ άλλων το νέο μυθιστόρημα του Γιώργου Αγγελίδη που εγκαινιάζει μια σειρά queer λογοτεχνίας στις πάντα πρωτοποριακές εκδόσεις Bell.

Ακολουθήστε μας

Cyber story, των Μανώλη Σφακιανάκη και Εύης Βουκελάτου

Cyber story, των Μανώλη Σφακιανάκη και Εύης Βουκελάτου

Ο Ορφέας ανυπομονεί να τελειώσει το διάβασμα για να βυθιστεί στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας που τον ενθουσιάζει με τις δυνατότητές της και τον κάνει να νιώθει όμορφα. Δεν υπάρχουν κανόνες και όρια, τιμωρίες και «πρέπει», αντιθέτως, όλα επιτρέπονται, όλα μπορούν...

Μαρία Σκουρολιάκου: ‘Μικρογραφές. Ποιητικοί Στοχασμοί’

Μαρία Σκουρολιάκου: ‘Μικρογραφές. Ποιητικοί Στοχασμοί’

Μαρία Σκουρολιάκου ΜικροΓραφές ΠΟΙΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ _ γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης - Τον Απρίλιο του 2024, το Κέντρο Ευρωπαϊκών Εκδόσεων Χάρη Πάτση προχώρησε στην έκδοση της νέας ποιητικής συλλογής της Μαρίας Σκουρολιάκου, που εν προκειμένω φέρει τον τίτλο ‘Μικρογραφές....

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Cyber story, των Μανώλη Σφακιανάκη και Εύης Βουκελάτου
Cyber story, των Μανώλη Σφακιανάκη και Εύης Βουκελάτου

Cyber story, των Μανώλη Σφακιανάκη και Εύης Βουκελάτου

Ο Ορφέας ανυπομονεί να τελειώσει το διάβασμα για να βυθιστεί στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας που τον ενθουσιάζει με τις δυνατότητές της και τον κάνει να νιώθει όμορφα. Δεν υπάρχουν κανόνες και όρια, τιμωρίες και «πρέπει», αντιθέτως, όλα επιτρέπονται, όλα...

Βιβλιοκριτικές
Μαρία Σκουρολιάκου: ‘Μικρογραφές. Ποιητικοί Στοχασμοί’
Μαρία Σκουρολιάκου: ‘Μικρογραφές. Ποιητικοί Στοχασμοί’

Μαρία Σκουρολιάκου: ‘Μικρογραφές. Ποιητικοί Στοχασμοί’

Μαρία Σκουρολιάκου ΜικροΓραφές ΠΟΙΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ _ γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης - Τον Απρίλιο του 2024, το Κέντρο Ευρωπαϊκών Εκδόσεων Χάρη Πάτση προχώρησε στην έκδοση της νέας ποιητικής συλλογής της Μαρίας Σκουρολιάκου, που εν προκειμένω φέρει τον τίτλο...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Ο βασιλιάς που δεν ήθελε να κάνει πόλεμο, της Lucia Giustini
Ο βασιλιάς που δεν ήθελε να κάνει πόλεμο, της Lucia Giustini

Ο βασιλιάς που δεν ήθελε να κάνει πόλεμο, της Lucia Giustini

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας βασιλιάς που δεν ήθελε να κάνει πόλεμο. Όλοι οι βασιλιάδες έφευγαν με τον στρατό τους για να κατακτήσουν κι άλλα εδάφη ώστε να κάνουν τα βασίλειά τους μεγαλύτερα αλλά ο βασιλιάς Φλωρέντιος αρνούνταν! Προτιμούσε να κοιμάται μέχρι...

Βιβλιοκριτικές
Η ζωγράφος – Άνδρεα Αρβανιτίδου
Η ζωγράφος – Άνδρεα Αρβανιτίδου

Η ζωγράφος – Άνδρεα Αρβανιτίδου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Η ζωγράφος της ιστορίας μας, ονομάζεται Άννα. Είναι ένα ιδιαίτερο, χαρισματικό και ταλαντούχο κορίτσι που μένει σε μια μονοκατοικία στα Πετράλωνα με τους γονείς της. Μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον γεμάτο θαλπωρή και αγάπη και από νεαρή...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Μια φορά ήταν ο καιρός, του Κωνσταντίνου Ιωακειμίδη
Μια φορά ήταν ο καιρός, του Κωνσταντίνου Ιωακειμίδη

Μια φορά ήταν ο καιρός, του Κωνσταντίνου Ιωακειμίδη

Μια φορά κι έναν καιρό… ήταν ο καιρός! Με πολλά σπάνια ταλέντα, αεικίνητος και πάντα άστατος ώστε να μη βαριέται και να τον αγαπούν οι θαυμαστές του, κάνει καζούρα σε όλο τον κόσμο με τις διαρκείς αλλαγές: στις νότιες χώρες έχει πολλές μέρες ηλιοφάνεια, στις...

Βιβλιοκριτικές
Μιλάς ξένες γλώσσες, το ξέρεις; της Αλέκας Ζωγράφου
Μιλάς ξένες γλώσσες, το ξέρεις; της Αλέκας Ζωγράφου

Μιλάς ξένες γλώσσες, το ξέρεις; της Αλέκας Ζωγράφου

Το ξέρατε ότι μιλώντας ελληνικά μιλάμε και ξένες γλώσσες; Μπορείτε να φανταστείτε πόσες από αυτές τις λέξεις έχουν παρεισφρήσει στην καθημερινή μας ομιλία και δεν το έχουμε αντιληφθεί; Ελάτε λοιπόν να ανακαλύψουμε τις πιο γνωστές λέξεις-δάνεια που υπάρχουν στο...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου