Η Ανθούσα Κορτσίνογλου συνομιλεί με τη Βούλα Παπατσιφλικιώτη

Με το πρώτο της έργο ταξιδεύει τους έφηβους αναγνώστες σε έναν Νεραϊδόκοσμο!

 

Tι σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή παιδικών- εφηβικών βιβλίων;

Το παιδικό μέσα μου. Σαφώς ο ρόλος και η αποστολή σου απέναντι στο παιδί.

Τι σημαίνει «γράφω» για σας;

Σημαίνει ταξίδι πρώτης θέσης με μεταφορικό μέσο τη φαντασία. Σημαίνει ελευθερία, αυτογνωσία, λύτρωση… Σημαίνει κοινωνικότητα, μα και μοναξιά… Σημαίνει παρατηρώ μυστικά το σύμπαν και καταγράφω τους παλμούς του, δίχως τις ενοχλητικές παρωπίδες. Αφού έτσι έχουν τα πράγματα… Να σε θεωρούν εκτός πραγματικότητας, όταν την αντιλαμβάνεσαι καλύτερα απ’ όλους.

Ο συγγραφέας γεννιέται ή γίνεται;

Συγγραφέας γεννιέσαι σαν κυνηγήθηκες, γεννιέσαι μάλλον. Γίνεσαι σαν κυνήγησες. Συμβαίνουν και τα δυο. Ο δημιουργός που κυνηγήθηκε, κυνηγήθηκε ασφαλώς από την Τέχνη. Του δόθηκε ουρανός και ξεσηκώνει τα πλήθη. Ο δημιουργός που κυνήγησε, κυνήγησε την απέραντη πορεία, πάλι την Τέχνη. Ζει κατακεραυνωμένος. Ας γνωρίζουμε πως η Τέχνη είναι ανοικτή. Εργάζεται σκληρά το ταλέντο σου. Όποιος αντέξει, λοιπόν.

Ποια νοήματα θέλετε να περάσετε στους μικρούς αναγνώστες, με το βιβλίο σας;

Την αισθητική συγκίνηση… Την πίστη γίγαντα στο σπάνιο και ωραίο, αισιόδοξα. Το ίδιο το όνειρο.

Τι ιδιαιτερότητες έχουν τα παιδιά ως αναγνώστες; Είναι πιο δύσκολο να τους τραβήξεις την προσοχή;

Οι μικροί μας φίλοι είναι το πιο απαιτητικό αναγνωστικό κοινό. Γι’ αυτούς παίρνεις προαγωγή ή μένεις στάσιμος. Και δικαίως. Ξεκινάς και γράφεις για τρυφερές ψυχές. Χρειάζεται τρομερή δεξιότητα, συνειδητή ευαισθησία. Αν επιθυμείς να τους εμπνεύσεις, θα θυμηθείς ποιος ήσουν στα παιδικά σου χρόνια, τι σου υπαγόρευε η τότε ευγένεια… Κάθισε σ’ εκείνο το έδρανο της βιβλιοθήκης, που συνήθιζες να τελειώνεις τις σχολικές εργασίες… Με λίγα λόγια, θα “ξυπνήσουν” παραστάσεις. Η συγγραφή παιδικών βιβλίων, το μεγάλο στοίχημα.

Πείτε μας για ένα παιδικό βιβλίο που δεν έχετε γράψει εσείς και θα θέλατε να το είχατε γράψει.

Ένα κλασικό παραμύθι. Ανεκτίμητη συμβολή.

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση στην καθημερινότητα σας;

Από το ποίημα ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ του Κωνσταντίνου Καβάφη, το στίχο «Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους».

Για ποιο λόγο θα εγκαταλείπατε τον μαγικό κόσμο του παιδικού – εφηβικού βιβλίου;

Ίσως αν έσπευδε να με εγκαταλείψει πρώτος. Θα ομολογούσε “δεν έχω άλλο, στέρεψα, αγαπητή μου φίλη…”. Βέβαια, η γλύκα αφήνεται; Είναι τόσο νωρίς κι εγώ είμαι πολύ νέα…

 

Η Λέξα και το Άνοιγμα του Νεραϊδόκοσμου

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωρίωνας

Η Λέξα, Πριγκίπισσα του Βόρειου Βασιλείου της Fairyland και του κόσμου των Παραμυθιών, είναι νεράιδα στη νεραϊδοεφηβεία της! Το όνειρο μιας νεραϊδονύχτας σηματοδοτεί την αρχή ενός ταξιδιού… Και όλα ανατρέπονται!

Μάθετε το μεγάλο μυστικό του Παλατιού, χορέψτε στο Βασιλικό χορό, ρωτήστε τον μαγικό καθρέφτη, γιατί… στο Άνοιγμα του Νεραϊδόκοσμου, κανείς δε θα λείπει!

Λίγα λόγια για την συγγραφέα:

Η Ανθούσα Κορτσίνογλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Διακρίθηκε στο διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής με θέμα: «Ζωγραφίζω το Περιβάλλον» για την έκδοση του ημερολογίου του 2001 και, αργότερα, σε διαγωνισμό της συμπλήρωσης 90 χρόνων από την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων του 1912-13 που πραγματοποίησε η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «Ήπειρος, Κρήτη, Μακεδονία, Νησιά του Β. και Α. Αιγαίου: ταξιδεύω στο χθες, παρατηρώ το σήμερα, φαντάζομαι το αύριο και ζωγραφίζω…». Είναι απόφοιτη της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε επιστημονικές ημερίδες, επιστημονικά συνέδρια, αλλά και βιωματικά εργαστήρια, όπως: «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ: Ιατρική, Θεολογική & Νομική προσέγγιση», «Εκκλησιαστική Μουσική. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές», «ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ: Προβληματισμοί-Επισημάνσεις-Προτάσεις», «Οικογένεια, Εφηβεία & Επαγγελματικές Επιλογές». Επίσης, είναι κάτοχος του πτυχίου Microsoft Office Specialist Master.

Ακολουθήστε μας

Αγάθη Προδρόμου: “Τα μικρά παιδιά καταλαβαίνουν με τον δικό τους τρόπο τη σημαντικότητα της ισότητας και της δικαιοσύνης”

Αγάθη Προδρόμου: “Τα μικρά παιδιά καταλαβαίνουν με τον δικό τους τρόπο τη σημαντικότητα της ισότητας και της δικαιοσύνης”

- Συνέντευξη της Αγάθης Προδρόμου στην Κατερίνα Σιδέρη - Αγάθη, πόσο δύσκολη είναι η συγγραφή ενός παιδικού βιβλίου; Αρκετός κόσμος πιστεύει πως η συγγραφή ενός παιδικού βιβλίου είναι σχετικά απλή γιατί συνήθως τα παιδικά βιβλία είναι πιο μικρά από τα βιβλία για...

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

- Συνέντευξη της Ευαγγελίας Τσακίρογλου στην Κατερίνα Σιδέρη - Πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας; Καταρχάς σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όταν ξεκίνησα πλέον να διαβάζω...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

- Συνέντευξη της Ευαγγελίας Τσακίρογλου στην Κατερίνα Σιδέρη - Πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας; Καταρχάς σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όταν ξεκίνησα πλέον να διαβάζω...

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

- Συνέντευξη της Καίτης Δροσίνη στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Παλέτα δολοφόνου». Πρόκειται για μια ιστορία, με αστυνομική χροιά, που διαδραματίζεται σε δυο χρόνους. Από τη μια παρακολουθούμε την πορεία ενός ταλαντούχου ζωγράφου και την μεθοδική...

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

- Συνέντευξη του Χρήστου Φλουρή στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Volcano». Το Volcano είναι ένα κοινωνικό, θα έλεγα, μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στην περίοδο από τη δεκαετία του 1950 μέχρι το 2004, με το μεγαλύτερο μέρος της δράσης να...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου