Η Αχίλλειος πτέρνα του θανάτου

10.03.2014

 

Βιβλίο_s_white_2 Είναι ανθρωπίνως αδύνατο ν΄ αποδεχτείς έτσι εύκολα τη βεβαιότητα της επερχόμενης ανυπαρξίας, ώστε την μετατρέπεις αφενός σε πιθανότητά της, όπερ οικτρή αυταπάτη, αφετέρου σε συνείδησή της, όπερ μια εντελώς ανυπόφορη κατάσταση.

Γιατί, ποιος είναι αυτός, που έστω και μια φορά κατά τη διάρκεια της ζωής του δεν έκανε την σκέψη πως ίσως ν΄ αποτελέσει μια πρώτη  φωτεινή εξαίρεση σκαπουλαρίσματος θανάτου?

Ή ποιος είναι εκείνος, που επίσης ενόσω ζει δεν υποδύθηκε νοερά προς στιγμήν τον εγκατεστημένο στο σκοτάδι της γης, όπου όμως έχει απόλυτη συνείδηση του τι ακριβώς συμβαίνει, ασφυκτιά και λυσσομανάει?

Ουδείς πιστεύω.

Για να μην πω ότι ο μέσος όρος των παραπάνω δύο περιπτώσεων ξεπερνάει κατά πολύ τη μία φορά στην ιστορία του καθενός , αλλά η στατιστική δεν είναι την στιγμή αυτή το αντικείμενό μου. Άλλο είναι.

Υπάρχει ένα αδιαφιλονίκητο επιχείρημα απέναντι σε όλους όσους υποστηρίζουν πώς τίποτα δεν έχει νόημα σε τούτο τον κόσμο γιατί χάνεται στο κενό, στο χάος, στο άχρονο, στο άπειρο. Και μια αποστομωτική απάντηση σ΄ εκείνους που πρεσβεύουν πως ό,τι κάνεις πρέπει να εξαργυρώνεται στο παρόν, σε χρήμα μόνο. Η δημιουργία ήταν, είναι και θα είναι ένα αντίδοτο θανάτου γενικώς. Κάνεις ό,τι μπορείς όχι για να ξεχάσεις το θάνατο, ο θάνατος δεν ξεχνιέται τόσο απλά, μαζί του κοιμάσαι, μαζί του ξυπνάς, στην σκιά του βαδίζεις. Η παρουσία του βρίσκεται μέσω της απουσίας του παντού. Σε κάθε σκέψη, σε κάθε πράξη. Τον αποφεύγεις καθώς σκέφτεσαι και καθώς πράττεις. Σκέφτεσαι και πράττεις για να τον αποφύγεις. Κάθε στιγμή. Σε κάθε ανάσα. Κι όσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη σου να δημιουργήσεις διαχρονικά τόσο πιο πολύ φοβάσαι. Τόσο πιο πολύ ζητάς να μεγαλώσεις την απόσταση ανάμεσα σας. Δεν είναι εγωισμός, είναι η αξιοποίηση της μιας και μόνης ευκαιρίας σου. Γι΄ αυτό θέλεις να τεκνοποιήσεις, να μεγαλουργήσεις, να πετύχεις. Κι αν η αγάπη είναι ο μόνος και σίγουρος τρόπος για να το καταφέρεις, έχεις υποχρέωση σε μια ύστατη προσπάθεια νίκης σε μια τόσο σκληρή μονομαχία να την επιλέξεις. Να κάνεις ό,τι αγαπάς. Και την επόμενη φορά που θα σε ρωτήσουν με βλέμμα αμφισβητία, που ειρωνεύεται, «και τι απ΄ όλο αυτό κερδίζεις?», εσύ σκυμμένος επάνω σ΄ αυτό, που ολοκληρωτικά δίνεσαι, να σηκώσεις το κεφάλι και να πεις «αθανασία, φυσικά!».

Μην ξεχνάτε πως το σχόλιό σας είναι πολύτιμο!

Ακολουθήστε μας

Λάσπη

Λάσπη

Κατακαλόκαιρο. Η ζέστη, ειδικά στις τσιμεντουπόλεις, αφόρητη. Τα παιδιά, που άλλες χρονιές βρίσκονταν ήδη σε παραλίες και πλατσούριζαν, τούτη τη χρονιά παραμένουν “εις το κλεινόν άστυ”. Οι νεολαίοι, οι περισσότεροι τουλάχιστον, ειδικά όσοι φοιτούν σε πανεπιστήμια,...

Επίπονη φιλαναγνωσία

Επίπονη φιλαναγνωσία

- γράφει η Μαρία Βασιλειάδου - Κυριακή πρωί καθισμένη στο καφέ-στέκι της οικογένειας με την εξάχρονη κόρη δίπλα μου να διαβάζουμε και οι δυο με προσήλωση τα βιβλία μας. Λίγο πιο πέρα μια οικογένεια με δυο παιδιά, λίγο πιο μεγάλα σε ηλικία από την κόρη μου, φωνάζουν...

Φόνισσες στην λογοτεχνία

Φόνισσες στην λογοτεχνία

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Συχνά οι δολοφόνοι αποτελούν έναυσμα έμπνευσης για τους λογοτέχνες και μάλιστα σε αυτό οφείλει την ύπαρξή της η κατηγορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. Ωστόσο, θα ήθελα να κάνω μνεία σε μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία δολοφόνων που δεν δρα...

«Κάπου περνούσε μια φωνή» – Ναπολέων Λαπαθιώτης

«Κάπου περνούσε μια φωνή» – Ναπολέων Λαπαθιώτης

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - «Κάπου περνούσε μια φωνή» (επέτειος αυτοχειρίας του Ν. Λαπαθιώτη) Στις 7 Ιανουαρίου 1944 ο Ναπολέων Λαπαθιώτης βάζει τέλος στην ζωή του με το περίστροφο του πατέρα του Λεωνίδα Λαπαθιώτη (υψηλόβαθμου αξιωματικού του ελληνικού στρατού) στο...

Παιδιά και Παιδεία

Παιδιά και Παιδεία

Όταν συναναστρέφεσαι με παιδιά και είσαι και κάποιας ηλικίας, “κλέβεις” από την νιότη τους. Θέλεις κι εσύ να μοιραστείς μαζί τους. Να παίξεις μαζί τους. Κι είναι, μα την αλήθεια, μια μαγεία όταν το πετυχαίνεις. Και το συνειδητοποιείς, όταν εξαφανίζονται μεμιάς οι...

Διαβάστε κι αυτά

Παιδιά και Παιδεία

Παιδιά και Παιδεία

Όταν συναναστρέφεσαι με παιδιά και είσαι και κάποιας ηλικίας, “κλέβεις” από την νιότη τους. Θέλεις κι εσύ να μοιραστείς μαζί τους. Να παίξεις μαζί τους. Κι είναι, μα την αλήθεια, μια μαγεία όταν το πετυχαίνεις. Και το συνειδητοποιείς, όταν εξαφανίζονται μεμιάς οι...

Αγαπημένα λογοτεχνικά φαντάσματα

Αγαπημένα λογοτεχνικά φαντάσματα

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Υπάρχει μια ιδιαίτερη κατηγορία φαντασμάτων στην λογοτεχνία, που- πέρα από ρίγη και ανατριχίλες- σκορπούν αφειδώς νοσταλγία κι ένα κύμα τρυφερότητας σε όσους τα αναπολούν. Ίσως γιατί τα συγκεκριμένα στοιχειά είναι συνδεδεμένα με το πατρικό...

Τι είναι θεός, τι μη θεός και τι το ανάμεσό τους;

Τι είναι θεός, τι μη θεός και τι το ανάμεσό τους;

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Στις 25 Οκτωβρίου 1962 τιμάται με το Νόμπελ Λογοτεχνίας ο Αμερικανός συγγραφέας John Ernst Steinbeck (27 Φεβρουαρίου 1902 – 20 Δεκεμβρίου 1968). Το πλούσιο έργο του περιλαμβάνει το βραβευμένο με βραβείο Πούλιτζερ (1940) μυθιστόρημα «Τα...

1 σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Βάσω Αποστολοπούλου-Αναστασίου

    “Τον αποφεύγεις καθώς σκέφτεσαι και καθώς πράττεις. Σκέφτεσαι και πράττεις για να τον αποφύγεις.”

    Αποφεύγεται όμως; Η αρχή και το τέλος μας είναι προαποφασισμένα ερήμην μας – το ενδιάμεσο είναι που μετράει, το μόνο στο οποίο έχουμε (κάποιο και με όρια πάντα) λόγο… και εναπόκειται σε μας να το χειριστούμε με μεγαλύτερη ή μικρότερη (ή και καθόλου) επιτυχία…

    “… είναι η αξιοποίηση της μιας και μόνης ευκαιρίας σου” – συμφωνώ ανεπιφύλακτα. Κι όλα εκεί κατατείνουν – και στην αθανασία που αναφέρεις, Θέδα μου, με όποια μορφή κι αν την επιδιώκει κανείς… παιδιά, δημιουργία, προσφορά!

    Απάντηση

Υποβολή σχολίου