Η Στεφανί Ιακώβου συνομιλεί με τη Βούλα Παπατσιφλικιώτη

Δημοσίευση: 25.04.2018

Ετικέτες

Κατηγορία

Μέσα από την πένα της μας ξεναγεί στο εγκαταλελειμμένο και μυστήριο «Κάστρο του Τύμβρη»

Ποια ήταν η πρώτη σας επαφή με τη γραφή;
Την πρώτη φορά που δοκίμασα να γράψω κάτι ήμουν οχτώ χρόνων. Ήταν η πρώτη μου απόπειρα να γράψω βιβλίο, η οποία όμως δεν απέδωσε –για προφανείς λόγους- καρπούς. Χωρίς όμως να πτοηθώ ιδιαίτερα, έκανα και μια δεύτερη απόπειρα στην ίδια ηλικία, η οποία επίσης δεν είχε κανένα αποτέλεσμα, οπότε στα εννιά μου αποφάσισα να γίνω ποιήτρια, αντί συγγραφέας, και είχα τη δικιά μου ποιητική συλλογή – τα ίχνη της οποίας τώρα αγνοούνται.

Τι σημαίνει «γράφω» για σας;
Σημαίνει «κατάθεση ψυχής». Είναι η επίπονη διαδικασία κατά την οποία μεταφέρονται όλες οι σκέψεις και τα συναισθήματα στο χαρτί, και στη δικιά μου την περίπτωση, μέσω μιας φανταστικής ιστορίας.

Υπήρξε κάποιο πρόσωπο στη ζωή σας, το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας;
Οι γονείς μου ήταν, σίγουρα, οι πρώτοι που με έμαθαν να αγαπώ τα βιβλία και το διάβασμα. Θυμάμαι επίσης ορισμένους δάσκαλους και καθηγητές μου στο σχολείο που με ενθάρρυναν πολύ να γράφω, γιατί τους άρεσε ο τρόπος που εκφράζομαι.

Ποια νοήματα θέλετε να περάσετε στους αναγνώστες μέσα από το βιβλίο σας;
Τα κύρια θέματα του «Ημίφως», που αφορούν όμως ολάκερη την τριλογία κι όχι μόνο το πρώτο βιβλίο, «Το κάστρο του Τύμβρη» είναι δύο. Το πρώτο έχει να κάνει με την ιστορία και την τάση της να επαναλαμβάνεται· όπως έχει πει ο Ισπανο-Αμερικανός George Santayana, ο άνθρωπος που δε γνωρίζει το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει. Το δεύτερο αφορά τις έννοιες της μετάνοιας και της συγχώρεσης, πραγματεύεται δηλαδή το κατά πόσον οι άνθρωποι που έχουν σφάλει μπορούν να νιώσουν ειλικρινή μεταμέλεια για τα λάθη τους, και κατά πόσον είναι σε θέση να συγχωρέσουν με όλη τους την καρδιά κάποιον που τους έχει βλάψει.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το είδος του μυθιστορήματος;
Δεν είχα πάρει ακριβώς την απόφαση να ασχοληθώ με τη λογοτεχνία του φανταστικού, περισσότερο εκείνη με έχει επιλέξει! Η ιστορία δεν ήταν ακριβώς συνειδητή απόφαση, αλλά μάλλον ανάγκη, που προέκυψε ξαφνικά, μια υπέροχη βραδιά του χειμώνα.

Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είχατε γράψει;
Πολλά! Υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία που θαυμάζω, και πάρα πολλοί συγγραφείς των οποίων οι ιδέες και το στυλ γραφής μού είναι πολύ αγαπητά. «Το φάντασμα της όπερας» του Gaston Leroux είναι ένα από αυτά.

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση;
Θα γράψω μια φράση που έχω συμπεριλάβει και στο βιβλίο μου, “nonomnismoriar”. Την έχει γράψει ο Ρωμαίος ποιητής Οράτιος και στα ελληνικά σημαίνει «δε θα πεθάνω ολόκληρος». Κάτι από μένα θα παραμείνει ζωντανό, ακόμη και μετά το θάνατο. Είναι κάτι που με συγκινεί πάρα πολύ κάθε φορά που το σκέφτομαι, το ότι δηλαδή ένας συγγραφέας ποτέ δεν πεθαίνει ολοκληρωτικά, ακόμη κι αφότου έχει αφήσει την τελευταία του πνοή: ένα κομμάτι της ψυχής του μένει για πάντα στη γη, έχοντας απαθανατιστεί μέσα στα έργα του.

Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;
Αυτή τη στιγμή έχω στα σκαριά το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας «Ημίφως», το οποίο δουλεύω εδώ και πολύ καιρό κι ευελπιστώ να τελειώσει σύντομα.

 

Ημίφως: Το Κάστρο του Τύμβρη
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή

«Είχες δίκιο για μένα Ρωξάνη, είχες δίκιο από την αρχή! Είμαι ένα τέρας, ένα σιχαμερό, ποταπό, άθλιο τέρας! Δεν έχεις άδικο που με μισείς… είμαι καταραμένος, Ρωξάνη, είμαι καταραμένος, κι εγώ, και όλοι οι υπόλοιποι δυστυχείς που παρέσυρα μαζί μου…»
Κανείς δεν τολμάει να πλησιάσει το παλιό, εγκαταλελειμμένο κάστρο που δεσπόζει στο λόφο του Τύμβρη. Όλοι πιστεύουν πως είναι στοιχειωμένο.
Η δεκαεξάχρονη Ρωξάνη δεν πιστεύει στα φαντάσματα, και το να μπει στο κάστρο είναι απλά μια πρόκληση. Αυτό, όμως, που ανακαλύπτει στο εσωτερικό του, κλονίζει όλα όσα ήξερε· η αλήθεια τη φοβίζει, αλλά ταυτόχρονα τη γοητεύει· τη βάζει σε κίνδυνο, μα την ίδια στιγμή τη μαγεύει· και ταυτόχρονα τη γεμίζει με περιέργεια. Τυραννική κι ακατασίγαστη περιέργεια, σε τέτοιο βαθμό, που δεν μπορεί να σταματήσει να επιστρέφει, ξανά και ξανά, μέχρι να ανακαλύψει όλα τα μυστικά του.
Δρασκελίζοντας το κατώφλι του παλιού αρχοντικού, ξεκινά η μεγαλύτερη περιπέτεια της ζωής της. Ερωτεύεται, πληγώνεται, κάνει αλλόκοσμες παρέες… Δοκιμάζει τις αντοχές της ψυχής της, συνειδητοποιεί τη δύναμη της συγχώρεσης και το κυριότερο, ανακαλύπτει ότι η ίδια η ζωή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το κάστρο, τον μυστήριο ιδιοκτήτη του και τα φαντάσματά του.
Όταν στο τέλος, άθελά της, κινδυνεύει να προδώσει τα μυστικά του, οι συνέπειες για εκείνους, αλλά περισσότερο για την ίδια, είναι ολέθριες…
Το κάστρο του Τύμβρη είναι το πρώτο βιβλίο της τριλογίας «Ημίφως»· μια δυναμική μπαλάντα που δεν γράφτηκε με μουσική και στίχους, αλλά με πεζό κείμενο και λέξεις.

 

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:
Η Στεφανί Ιακώβου γεννήθηκε και µεγάλωσε στην Κύπρο. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τµήµα Δηµοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αργότερα σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, όπου και πήρε το μεταπτυχιακό της δίπλωµα στις Ψηφιακές Τεχνολογίες, Επικοινωνία κι Εκπαίδευση. Σήµερα ζει κι εργάζεται στην Πάφο.

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 20 – 21 Απριλίου 2024

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 20 – 21 Απριλίου 2024

Real News Καθημερινή Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να διαγραφείτε με ένα κλικ και δεν θα...

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

- Συνέντευξη της Ευαγγελίας Τσακίρογλου στην Κατερίνα Σιδέρη - Πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας; Καταρχάς σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όταν ξεκίνησα πλέον να διαβάζω...

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

- Συνέντευξη της Καίτης Δροσίνη στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Παλέτα δολοφόνου». Πρόκειται για μια ιστορία, με αστυνομική χροιά, που διαδραματίζεται σε δυο χρόνους. Από τη μια παρακολουθούμε την πορεία ενός ταλαντούχου ζωγράφου και την μεθοδική...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

- Συνέντευξη της Καίτης Δροσίνη στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Παλέτα δολοφόνου». Πρόκειται για μια ιστορία, με αστυνομική χροιά, που διαδραματίζεται σε δυο χρόνους. Από τη μια παρακολουθούμε την πορεία ενός ταλαντούχου ζωγράφου και την μεθοδική...

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

- Συνέντευξη του Χρήστου Φλουρή στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Volcano». Το Volcano είναι ένα κοινωνικό, θα έλεγα, μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στην περίοδο από τη δεκαετία του 1950 μέχρι το 2004, με το μεγαλύτερο μέρος της δράσης να...

Ελένη Πουλημένου: “Κόκκινό μου είναι η διαρκής εγρήγορση για την αναζήτηση του ‘κόκκινου’”

Ελένη Πουλημένου: “Κόκκινό μου είναι η διαρκής εγρήγορση για την αναζήτηση του ‘κόκκινου’”

- Συνέντευξη της Ελένης Πουλημένου στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Ταξίδι στο κόκκινο». Το «ταξίδι στο κόκκινο» είναι ένα βιβλίο που το έγραφα για αρκετά χρόνια και γι’ αυτό αναπαριστά πολλές φάσεις της πρόσφατης ζωής μου. Με «ταξίδεψε», δηλαδή,...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου