Με οδηγό το φως

Κώστας Μοναστήρας
LIBRON Εκδοτική
ISBN: 978-618-82421-1-1

Η πρώτη ποιητική συλλογή του Κώστα Μοναστήρα, «Ηλιοτριβείο» (Libron Εκδοτική, 2016), Ο δημιουργός αξιοποιεί τα ατομικά και κοινωνικά βιώματα εκτελώντας την αγωνία του για την κοινωνία, το χρόνο και τη μνήμη.

Υπερρεαλιστικές νότες προσδίδουν μία ονειρική διάσταση στην ποιητική του και μία αίσθηση ρευστότητας και υψηλής ταχύτητας μέσα στη συνειρμική κίνηση του στίχου. Ταυτόχρονα συμβάλλουν σε μία ιδιαίτερης ζωντάνιας εικονοποιία (ηλιοτριβείο, ροδιές, ο τσαλαπετεινός των Πατησίων, σπασμένοι ήρωες, ίσως).

Σε έναν κόσμο παράλογο στον οποίο η “βιτρίνα” καθίσταται οδηγός, ο Μοναστήρας αναζητά σουρεαλιστικές διεξόδους, στρέφοντας την προσοχή του αναγνώστη/ακροατή στον Άνθρωπο και τα συναισθήματά του (λέξεις σε ένα κορίτσι που μεγαλώνει). Στην πεζότητα των αριθμών και των αόρατων ανθρώπων ο δημιουργός απαντά με το ποιητικό συναίσθημα. Απέναντι στους εφιάλτες του παρόντος ορθώνει ως ασπίδα το υπερρεαλιστικό παράλογο σε μία ποίηση ανθρωποκεντρική που μιλά για τη μνήμη (ίσως, κήποι) τη λήθη (λίθοι) και το χρόνο (μονάδα μέτρησης).

Η στιχουργική του είναι αστική (μαζεύω, φθινάνθρωποι). Εικόνες αστικού χάους ξεπροβάλλουν αναζητώντας απαντήσεις για τον παραλογισμό του τσιμέντου και τους μετασχηματισμούς των πόλεων (ροδιές, ο τσαλαπετεινός των Πατησίων). Ο ποιητής εκφράζει την απογοήτευση και το βαθύ πόνο του για την κατάντια των αστικών κέντρων.

Ο φυσικός χώρος αντιμετωπίζεται ως κάτι εξωτικό ως μία ανάγκη για συναισθηματική πινελιά στη ζωή του κατοίκου του αστικού κέντρου. Παράλληλα, με το φυσικό στοιχείο ο Μοναστήρας φέρνει και μία αισθητική ισορροπία προς τις αστικές εικόνες. Ωστόσο, οι χώροι του είναι πάντα εξωτερικοί. Δεν πρόκειται για ποίηση κλειστού δωματίου σε κάποιο άστυ, αλλά για μέρη όπου η παρουσία των ανθρώπων είναι διαρκώς παρούσα.

Άλλωστε, η κοινωνική ποίηση δεν υπάρχει δυναμικά στη συλλογή αποκαλύπτοντας με ευαισθησία τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της στιχουργικής του (γιατρός, φθινάνθρωποι χωλός, Οδυσσέας) ακόμα και με σαφείς αναφορές στους πρόσφυγες (μουλαράς, το δεύτερο της ζωής μου ταξίδι, Αϊ-Λαν). Άλλοτε επιστρατεύει την ποιητική σάτιρα με αλληγορική διάθεση (αλχημιστής).Κράτα το

Ακολουθήστε μας

Θα σε φροντίσω – Maria Loretta Giraldo

Θα σε φροντίσω – Maria Loretta Giraldo

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Η σημερινή μας ιστορία, είναι ξέχειλη αγάπη, τρυφερότητα και φροντίδα. Πρόκειται για την ιστορία ενός σπόρου, τόσο μικρού που μπροστά στην απεραντοσύνη του κόσμου μας έμοιαζε ακόμη μικρότερος και ασήμαντος. Όμως, μη βιαστείτε να βγάλετε...

Το εγχειρίδιο του καλού απατεώνα, του Θωμά Σιταρά

Το εγχειρίδιο του καλού απατεώνα, του Θωμά Σιταρά

γράφει ο Πάνος Τουρλής Ποιοι ήταν οι μάγκες του ρολογιού; Ποια ήταν η ιεραρχία στο σινάφι των κακοποιών; Ποια ήταν τα σωματικά προτερήματα για να πετύχει κανείς; Πόσες κατηγορίες απατεώνων έχουν καταγραφεί με το πέρασμα του χρόνου; Γιατί έγιναν διάσημοι ο Σπύρος...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Το εγχειρίδιο του καλού απατεώνα, του Θωμά Σιταρά

Το εγχειρίδιο του καλού απατεώνα, του Θωμά Σιταρά

γράφει ο Πάνος Τουρλής Ποιοι ήταν οι μάγκες του ρολογιού; Ποια ήταν η ιεραρχία στο σινάφι των κακοποιών; Ποια ήταν τα σωματικά προτερήματα για να πετύχει κανείς; Πόσες κατηγορίες απατεώνων έχουν καταγραφεί με το πέρασμα του χρόνου; Γιατί έγιναν διάσημοι ο Σπύρος...

Το στοιχειό του Αχέροντα, της Ελευθερίας Μεταξά

Το στοιχειό του Αχέροντα, της Ελευθερίας Μεταξά

γράφει ο Πάνος Τουρλής Το 1943 στην Παραμυθιά μια γυναίκα υποκύπτει στη γοητεία ενός Γερμανού αξιωματικού και μένει έγκυος. Όταν εκείνος εξαφανίζεται, οι χωριανοί της την καταδιώκουν και τη ρίχνουν στον γκρεμό. Στο σήμερα, στις όχθες του ποταμού Αχέροντα, εμφανίζεται...

Κάνε με να εξαφανιστώ, της Jessica Payne

Κάνε με να εξαφανιστώ, της Jessica Payne

γράφει ο Πάνος Τουρλής Ένας άντρας χειρίζεται τις γυναίκες με τις οποίες κάνει σχέση και προσπαθεί να μην απογοητεύσει τη μητέρα του στις επιλογές του. Η πρώην του έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς αλλά η νυν καταλαβαίνει την κακοποιητική του συμπεριφορά και προσπαθεί να...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου