JONATHAN HARRIS
ΒΥΖΑΝΤΙΟ: ΕΝΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής
Σειρά: Non fiction
ISBN: 978-618-03-0856-3
Σελίδες: 496
τιμή: 18,80€)
Τίτλος πρωτοτύπου: The lost world of the Byzantium
Για πάνω από µια χιλιετία, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία κυριάρχησε µεταξύ Ανατολής και ∆ύσης και ηγήθηκε της µετάβασης στον σύγχρονο κόσµο. Ο Jonathan Harris, επιφανής ακαδηµαϊκός που ειδικεύεται στο Βυζάντιο, διηγείται τη συναρπαστική ιστορία της αυτοκρατορίας εστιάζοντας σε ιδιαίτερες ιστορικές φιγούρες, σηµαντικές δυναστείες και µοναδικές τοποθεσίες. Αξιοποιεί πλήθος πηγών και καλύπτει την κοινωνική, πολιτική, στρατιωτική, θρησκευτική και καλλιτεχνική ζωή του Βυζαντίου.
Με µεγάλη παραστατικότητα, ο Harris αναδεικνύει έναν πολιτισµό πλούσιο σε αντιθέσεις, που συνδυάζει την Ορθοδοξία µε τον παγανισµό και την κλασική ελληνική παιδεία µε τη ρωµαϊκή ισχύ. Υπό διαρκείς επιθέσεις από πολυάριθµους εχθρούς, το Βυζάντιο επιβίωσε για αιώνες και µάλιστα άνθισε χάρη στην ασυνήθιστη εξωτερική πολιτική του και χάρη στην τέχνη και την αρχιτεκτονική του, που ενστάλαξε στον λαό του µια βαθιά αίσθηση ταυτότητας.
Η χριστιανική κοινωνία και τα ήθη του Βυζαντίου διαµορφώθηκαν ως αντίδραση στην εντονότατη, συνεχή πίεση στα σύνορά του. Μπροστά σε µια τέτοια πρόκληση, δεν ήταν αρκετή µόνο η στρατιωτική ικανότητα. Έπρεπε να αναπτυχθεί ένας τελείως νέος τρόπος σκέψης για την εξουδετέρωση της απειλής, είτε µε την εγκατάσταση και αφοµοίωση των ξένων λαών είτε µε τη δωροδοκία και τις συγκαλυµµένες ενέργειες είτε –και αυτό είναι το πιο ασυνήθιστο από όλα– µε την απόκτηση τέτοιας αίγλης, που θα προκαλούσε δέος στους εχθρούς και θα τους ενέτασσε στους κόλπους της αυτοκρατορίας ως φίλους και συµµάχους. Αυτές οι πλευρές του βυζαντινού πολιτισµού δεν έχουν εκτιµηθεί όσο θα έπρεπε. […] Στην πραγµατικότητα, το Βυζάντιο εξελισσόταν διαρκώς και προσαρµοζόταν στις ατελείωτες απειλές που αντιµετώπιζε. […] Το ζήτηµα δεν είναι γιατί εξαφανίστηκε, αλλά γιατί επέζησε, και µάλιστα σε ορισµένες περιόδους άκµασε και αναπτύχθηκε παρά τα τεράστια εµπόδια.
Από τον πρόλογο του συγγραφέα
ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ:
Η εµπεριστατωµένη γραφή του Harris προσφέρει µια συναρπαστική και προσιτή µελέτη του µακροβιότερου πολιτικού συστήµατος του χριστιανικού κόσµου.
Christopher Tyerman, συγγραφέας
Ο Jonathan Harris αποφεύγει τους “συνήθεις υπόπτους” και αντ’ αυτού µάς προσφέρει µια φρέσκια µατιά σ’ αυτόν τον µυθικό πολιτισµό µε τους κρυµµένους θησαυρούς.
Colin Wells, συγγραφέας
Για τον συγγραφέα:
Ο Jonathan Harris είναι καθηγητής Βυζαντινής Ιστορίας στο Royal Holloway του Πανεπιστηµίου του Λονδίνου. Έχει εκδώσει έξι βιβλία σχετικά µε το Βυζάντιο και συνεργάζεται επίσης µε τα ιστορικά περιοδικά History Today και BBC History Magazine. Στα ελληνικά κυκλοφορεί το βιβλίο του Το Βυζάντιο και οι σταυροφορίες, ενώ έργα του έχουν µεταφραστεί επίσης στα πολωνικά, ιαπωνικά και ιταλικά.
ΤΖΕΙΜΣ Μ. ΚΕΙΝ
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ
Μετάφραση: Ιωάννα Καρατζαφέρη
Σειρά: Αστυνομικό
ISBN: 978-618-03-1413-7
Σελίδες: 184
τιμή: 8,80€
Τίτλος πρωτοτύπου: The postman always rings twice
Ο περιπλανώµενος Φρανκ Τσέιµπερς καταλήγει στην Καλιφόρνια και πιάνει δουλειά στο εστιατόριο του Νικ Παπαδάκη. Εκεί γνωρίζει την Κόρα, τη δυσαρεστηµένη σύζυγο του ιδιοκτήτη, και ακολουθεί ένα µοιραίο πάθος µε ολέθριες συνέπειες.
Ένα κλασικό βιβλίο, η συνάντηση του νουάρ µυθιστορήµατος µε το ερωτικό πάθος, που διασκευάστηκε τέσσερις φορές για τον κινηµατογράφο και το µιµήθηκαν δεκάδες συγγραφείς και σκηνοθέτες.
Για τον συγγραφέα:
Ο Τζέιµς Μάλαχαν Κέιν γεννήθηκε το 1892 στο Μέριλαντ, όπου και πέθανε το 1977. Σπούδασε στο Ουάσινγκτον Κόλετζ, όπου δίδασκε ο πατέρας του, ενώ από τη µητέρα του, τραγουδίστρια όπερας, κληρονόµησε µια αγάπη για τη µουσική που διαφαίνεται και σε αρκετά έργα του. Ύστερα από τις σπουδές του άρχισε να αρθρογραφεί σε εφηµερίδες και περιοδικά, γράφοντας µεταξύ άλλων για τα New York World και Τhe New Yorker. Το 1917 επιστρατεύθηκε και πέρασε τον τελευταίο χρόνο του Α΄ Παγκόσµιου πολέµου στη Γαλλία, γράφοντας για ένα περιοδικό του στρατού. Το 1931 έφυγε για το Χόλιγουντ, όπου εργάστηκε δεκαεπτά χρόνια ως σεναριογράφος για λογαριασµό της Κολούµπια, της Παραµάουντ και της Γιουνιβέρσαλ. Το πρώτο του µυθιστόρηµα Ο ταχυδρόµος χτυπάει πάντα δυο φορές κυκλοφόρησε το 1934, σκανδαλίζοντας τη συντηρητική αµερικανική κοινωνία. Ακολούθησαν το ∆ιπλό άλλοθι το 1936, η Θύελλα σε µητρική καρδιάτο 1941 κ.ά. Το έργο του περιλαµβάνει πάνω από δεκαπέντε µυθιστορήµατα, καθώς και συλλογές διηγηµάτων.
Με ζωντανό, άµεσο ύφος, που επηρέασε µέχρι και τον Καµί στη συγγραφή του έργου του Ο ξένος, ο Κέιν υπήρξε πρωτοπόρος για την εποχή του και θεωρείται πλέον κλασικός συγγραφέας της αστυνοµικής και όχι µόνο λογοτεχνίας. Πολλά βιβλία του έχουν µεταφερθεί στη µικρή και στη µεγάλη οθόνη – στην περίπτωση του Ταχυδρόµου µάλιστα τέσσερις φορές. Έλαβε το Ανώτατο Βραβείο της Ένωσης Αµερικανών Συγγραφέων Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος, παντρεύτηκε τέσσερις φορές και συνέχισε να γράφει µέχρι τον θάνατό του σε ηλικία 85 ετών, παρότι τα µετέπειτα έργα του δεν γνώρισαν την ίδια επιτυχία.
ΡΟΣ ΜΑΚΝΤΟΝΑΛΝΤ
ΓΑΛΑΖΙΑ ΦΛΕΒΑ
Μετάφραση: Χίλντα Παπαδημητρίου
Σειρά: Αστυνομικό
ISBN: 978-618-03-1411-3
Σελίδες: 488
τιμή: 9,90€
Τίτλος πρωτοτύπου: The blue hammer
Όταν ο ντετέκτιβ Λιου Άρτσερ καλείται από το πλούσιο ζεύγος Μπιµάγιερ να βρει έναν πίνακα που εκλάπη από το σπίτι τους, πιστεύει πως δεν θα αργήσει να λύσει το µυστήριο. Τα πράγµατα όµως, ως συνήθως, δεν είναι τόσο απλά. Ο πίνακας είναι το γυµνό πορτρέτο µιας µοιραίας ξανθιάς και φέρει την υπογραφή ενός διάσηµου ζωγράφου. Ξετυλίγοντας το κουβάρι της υπόθεσης, ο ντετέκτιβ θα βρεθεί στην έρηµο της Αριζόνα, όπου ο αέρας της είναι καυτός, γεµάτος έρωτες και προδοσίες, θάνατο και τρέλα. Τα πτώµατα αρχίζουν να συσσωρεύονται και ο Λιου Άρτσερ µοιάζει να είναι ο µόνος που µπορεί να αναγνωρίσει έναν δολοφόνο που κάνει τα εγκλήµατά του έργα τέχνης.
Για τον συγγραφέα:
Το αληθινό όνοµα του Ρος Μακντόναλντ ήταν Κένεθ Μίλαρ. Γεννήθηκε κοντά στο Σαν Φρανσίσκο το 1915 και µεγάλωσε στη Βρετανική Κολοµβία. Μόλις ενηλικιώθηκε, επέστρεψε στις Ηνωµένες Πολιτείες όπου εξέδωσε το πρώτο του µυθιστόρηµα, το 1944. Το 1949 εισήγαγε τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Λιου Άρτσερ στο βιβλίο Κινούµενος στόχος. Αν και όφειλε το όνοµά του στον Χάµετ (Μάιλς Άρτσερ ονοµαζόταν ο συνεταίρος του Σαµ Σπέιντ στο Γεράκι της Μάλτας), ο Άρτσερ ξέφυγε γρήγορα από το στερεότυπο του σκληρού ντετέκτιβ ο οποίος έχει έτοιµη πάντοτε µια έξυπνη ατάκα στο στόµα κι ένα περίστροφο στο χέρι. ∆ηµιουργώντας τον χαρακτήρα του Άρτσερ, ο Μακντόναλντ προσδιόρισε εκ νέου τον ιδιωτικό ντετέκτιβ· τον έκανε ένα άτοµο µε ηθικές αρχές που περιπλανιέται στο επικίνδυνο όριο µεταξύ εγκληµατικής ενοχής και ανθρώπινης αµαρτίας.
Με ένα συγγραφικό έργο που φτάνει τα είκοσι πέντε βιβλία, ο Μακντόναλντ εµπλούτισε το αµερικανικό αστυνοµικό µυθιστόρηµα µε ψυχολογικό βάθος και σύνθετα ηθικά διλήµµατα. Στα βιβλία του το έγκληµα έχει συνήθως τις ρίζες του στο απώτατο παρελθόν και συνδέεται µε θαµµένα οικογενειακά µυστικά. Παιδί διαλυµένης οικογένειας κι ο ίδιος, γνώριζε από προσωπική πείρα τις ψυχολογικές επιπτώσεις που έχουν οι δυσλειτουργικές οικογένειες στο άτοµο και την εξέλιξή του.
∆ιετέλεσε πρόεδρος της Ένωσης Αµερικανών Συγγραφέων Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος και του απονεµήθηκε το Ανώτατο Βραβείο της ένωσης, όπως επίσης το Ασηµένιο Στιλέτο της Ένωσης Βρετανών Συγγραφέων Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος. Πέθανε το 1983.