Ο όρκος του μάγου, του Βασίλη Κρουστάλη

9.12.2020

σχόλια

γράφει η Σοφία Κραββαρίτη

 

Μια παράδοξη ομάδα αποτελούμενη από τρεις παράξενους άντρες, διασχίζει τη χώρα του Καγάντο. Πρόκειται για τον πανίσχυρο μάγο Άλαντορ Σίλντιμορ, τον επαγγελματία εκτελεστή και ανίκητο μαχητή, προστάτη του μάγου, Άξελ Ράντεθ, και έναν νάνο, από τους ικανότερους σιδηρουργούς, αλλά και σπουδαίο πολεμιστή εξίσου, τον Λόκο Χάμερ. Αποστολή τους, ν’ ανακαλύψουν τρία σπάνια συστατικά για την κατασκευή του περίφημου “Δρακοσφαγέα”, το μόνο όπλο που μπορεί να εξοντώσει ένα μυθικό δράκο που τα ίχνη του χάνονται στο βάθος των αιώνων. Λόγος της εξολόθρευσής του, είναι ν’ αποκτήσει ο Άλαντορ ένα πανάρχαιο βιβλίο που μέσα στις σελίδες του κρύβεται η υπέρτατη γνώση που έχει ορκιστεί ν’ αποκτήσει, φύλακας της οποίας είναι το μυθικό αυτό πλάσμα.

Στο δρόμο τους, θα χρειαστεί ν’ αναμετρηθούν με τη φυλή των πολεμοχαρών γκοργκ και το βασιλιά τους Ντούγκο Χλούτκα, τον οποίο τραυματίζουν σχεδόν θανάσιμα. Λίγο πριν ο τρομερός ηγέτης εκπνεύσει, καταφτάνει ο, από χρόνια εξαφανισμένος αδελφός του, ιερέας Ντρίγκι Χλούκτα και τον επαναφέρει στη ζωή. Έτσι τουλάχιστον νομίζουν όλοι οι υπήκοοί του. Η ανάνηψη αυτή, καθορίζει την τύχη ολόκληρης της χώρας, καθώς ο σκοπός του βασιλιά είναι να υποτάξει ολόκληρο το Καγάντο, συγκεντρώνοντας όλες τις επικίνδυνες φυλές, υπό τη διοίκησή του. 

Κι ενώ οι τρεις ταξιδιώτες συνεχίζουν την αναζήτησή τους, δύο ακόμα επικίνδυνοι δολοφόνοι βρίσκονται πίσω τους, μιας και έχουν παλιούς λογαριασμούς με τον νάνο. Στην ομάδα μπαίνει και η Σελάνα Ίλιριν, ξωτικιά πολεμίστρια και ορκισμένη εχθρός του Ντούγκο Χλούτκα. Όταν έρχονται αντιμέτωποι με τους κυνηγούς τους, λίγο πριν την κατατρόπωσή τους, μια απρόσμενη βοήθεια, τους σώζει τη ζωή και από την επόμενη περιπέτειά τους, αποκτούν δύο νέους συντρόφους, τα δίδυμα αδέρφια Ρίκο και Λούνα Χιέντες, που έχουν τελειοποιήσει την τέχνη της κλοπής. Λίγο πριν φτάσουν στο πέρας της αποστολής τους, από την άλλη πλευρά ο βασιλιάς των γκορκ, έχει καταφέρει να φτιάξει έναν αναρίθμητο στρατό που διψά για αίμα και ετοιμάζεται να σπείρει τον όλεθρο. 

Η στιγμή της κορύφωσης για την ομάδα έχει φτάσει, καθώς το πανίσχυρο όπλο είναι έτοιμο και βρίσκεται στα χέρια τους. Το απαγορευμένο, όπως αποκαλούν όσοι γνωρίζουν, βουνό, τους περιμένει. Μένει ν’ ανακαλύψουν αν ο δράκος είναι μύθος ή πραγματικότητα. Και το ανακαλύπτουν. Η γνώση, είναι εκεί. Αλλά κάποιες φορές, εμφανίζεται με τρομερές συνέπειες. Και τα πάντα ανατρέπονται σε μια μάχη που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει ποιος είναι ο νικητής και ποιος ο χαμένος.

Ο Βασίλης Κρουστάλης, με το βιβλίο “Ο όρκος του μάγου”, βρίσκεται στο στοιχείο του και μας χαρίζει ένα απολαυστικό βιβλίο επικής φαντασίας. Καθ’ όλη την ανάγνωσή του, η ιστορία ρέει όπως το αίμα χιλιάδων πολεμιστών που έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι. Η αγωνία κορυφώνεται ακατάπαυστα, καθώς η δράση εναλλάσσεται σε παράλληλες ιστορίες, τις οποίες δένει μεταξύ τους περίτεχνα ο συγγραφέας, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.  Κι ενώ τα περίεργα ονόματα των ηρώων, αλλά και των φανταστικών τόπων, είναι σε μεγάλη συχνότητα και οι πληροφορίες που δίνει ο συγγραφέας μοιάζουν καταιγιστικές, τίποτα δε σου αποσπά την προσοχή, μιας και τα τακτοποιεί όλα μ’ ένα μαγικό τρόπο, συνθέτοντας ένα καλοδεμένο ανάγνωσμα εκπληρώνοντας τον σκοπό του κάθε βιβλίου: να σε ταξιδέψει όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται, στους κόσμους που σε ξεναγεί ο κάθε δημιουργός. 

Ο Βασίλης Κρουστάλης αγαπά τη φαντασία και αυτό φαίνεται από τον τρόπο που έχει δουλέψει το μυθιστόρημά του. Ξεθάβει αρχαίους μύθους, πλάθει κόσμους από την αρχή, φέρνει στο φως θαμμένους θαρρείς, πολιτισμούς. Χτίζει οικοδομήματα, κάστρα, πόλεις ολόκληρες, τα διακοσμεί με τρόπο έμπειρο και αληθοφανή. Οι περιγραφές του, λεπτομερείς και ολοκληρωμένες. Η ξενάγηση στις πόλεις, κατατοπιστική. Είναι σίγουρο πως αν ανατρέξετε στις σελίδες του και μπείτε μέσα σε κάποιο καπηλειό, οι αισθήσεις σας θα διεγερθούν, καθώς θα νιώσετε την αποπνικτική ατμόσφαιρα της κλεισούρας, του καπνού, αλλά και τη μυρωδιά του φθηνού αλκοόλ. Οι περιηγήσεις στη ζούγκλα δείχνουν μελετημένες, μιας και ο συγγραφέας ξέρει πού ακριβώς να τοποθετήσει το κάθε βήμα των ηρώων του, αλλά και από τί πρέπει να τους προφυλάξει. Οι μάχες σφοδρές, αιματηρές, πιο γρήγορες και από τον άνεμο κάποιες φορές, αλλά ο συγγραφέας δε λείπει ούτε στιγμή δίπλα από τους πρωταγωνιστές του, με αποτέλεσμα ο αναγνώστης να μη διαβάζει, αλλά να βλέπει μπροστά στα μάτια του την κάθε σύγκρουση. Η γραφή του κατανοητή, ρέουσα, δίχως υπερβολές, αποφεύγοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων. Η γλώσσα εναλλάσσεται, αναλόγως τις ανάγκες του μυθιστορήματος. Πότε χιουμοριστική, πότε κυνική, πότε καυστική, άλλοτε σκεπτόμενη και σοφή. Οι ήρωές του, και οι κεντρικοί, αλλά και οι δευτερεύοντες, άρτιοι, όλοι σωστά τοποθετημένοι και προσαρμοσμένοι στους ρόλους τους. 

Κάποια μικρά λάθη, τα παραβλέπεις ακριβώς επειδή η ιστορία τρέχει και δε θέλεις να χάσεις τη συνέχεια. Αν πρέπει να βρω κάτι αρνητικό, θα πω πως έπρεπε να έχω πάρει και τα δύο μαζί, ώστε να μην περιμένω να παραλάβω το δεύτερο. Αν αγαπάτε τη φαντασία και σας αρέσει αυτός ο κόσμος, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα. Αν από την άλλη δεν τη γνωρίζετε, ευκαιρία να κάνετε την αρχή.

Ακολουθήστε μας

Το φιλί του φεγγαριού, της Εύης Γεροκώστα

Το φιλί του φεγγαριού, της Εύης Γεροκώστα

Ένα αγόρι ψάχνει τρόπους να φτάσει στο φεγγάρι που τον κοιτάζει από ψηλά. Προσπαθεί ξανά και ξανά. Θα τα καταφέρει τελικά; Αποζητάει κάποιου είδους επιβράβευση ή απλά ικανοποιεί την έμφυτη περιέργειά του; Οι γονείς του θα το στηρίξουν στον αγώνα του; Η Εύη Γεροκώστα...

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Η Λένα είναι μια ποντικίνα που μια μέρα ξύπνησε κακόκεφη. Ρωτάει συνέχεια το «γιατί», όχι τόσο για να μάθει όσο για να γκρινιάξει, με αποτέλεσμα να κουράζει τους γύρω της και ταυτόχρονα να παίρνει απρόσμενες απαντήσεις. Πόσο σημαντικό είναι να ρωτάμε και πόσο συχνά...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου Ομάδα σύνταξης

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Η Λένα είναι μια ποντικίνα που μια μέρα ξύπνησε κακόκεφη. Ρωτάει συνέχεια το «γιατί», όχι τόσο για να μάθει όσο για να γκρινιάξει, με αποτέλεσμα να κουράζει τους γύρω της και ταυτόχρονα να παίρνει απρόσμενες απαντήσεις. Πόσο σημαντικό είναι να ρωτάμε και πόσο συχνά...

Καχαραμπού, της Φραντζέσκας Μάνγγελ

Καχαραμπού, της Φραντζέσκας Μάνγγελ

Η Στέφη, μετά την αποκάλυψη του πρώτου βιβλίου, βρίσκεται σε κίνδυνο. Ταυτόχρονα, η κίνηση του Κίμωνα να τα παρατήσει όλα για να τη βρει άλλαξε τα συναισθήματά της απέναντί του. Αυτό θα της δώσει δύναμη να παλέψει με τον νέο της εχθρό και να τραπεί σε φυγή. Χάρη στη...

Σταύρος Σταμπόγλης: ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ. Ριζάκη‘

Σταύρος Σταμπόγλης: ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ. Ριζάκη‘

_ γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης - «…εχ μονιά ερημιά μου τσακάλι/αχυρόστρωμα σβήσε το αίμα: / μη σπαράζεις τα γόνατα ποίημα…» Κώστας Θ. Ριζάκης Σε ένα σύντομο βιβλίο (μονογραφία) που εν προκειμένω φέρει τον τίτλο ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ....

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου