Ο Σάββας Πατρίκιος, από τους πιο γνωστούς Έλληνες αρχαιολόγους, συνεργάστηκε με την Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγο Μάρθα Τζόουνς σε ανασκαφές στη Νέα Γουινέα και χρόνια αργότερα ανακαλύπτει μια φριχτή αλήθεια, για την οποία καλεί εσπευσμένα τη Μάρθα στην Ελλάδα. Αυτή θα είναι η αρχή μιας ασύλληπτης περιπέτειας, γεμάτης παγίδες, ερωτηματικά, ανατροπές, εκπλήξεις, ενός ανθρωποκυνηγητού που εξαπολύει ο πάμπλουτος και αδίστακτος Απόλλωνας Ροδόπουλος και μια δυσεπίλυτη υπόθεση για τον αστυνόμο Βαρσάμη, προϊστάμενο του Τμήματος Ανθρωποκτονιών. Ποιοι σκοτώνουν αθώους ανθρώπους και τους τοποθετούν σε τρίστρατα σε τελετουργική στάση; Τι σχέση έχει με όλα αυτά η θεά Εκάτη και γιατί εγκαταλείφθηκε νωρίς η λατρεία της στην αρχαιότητα; Γιατί είναι σημαντικό να έχει κανείς στην κατοχή του το τρικέφαλο ειδώλιο της θεότητας; Ποιος είναι πραγματικά ο Απόλλων Ροδόπουλος και τι σχέδια έχει για την αίρεση που συγκρότησε;
Η Ελευθερία Μεταξά επιστρέφει με άλλο ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα δράσης και αγωνίας, γεμάτο μυστικούς κώδικες, ανθρωποκυνηγητό, απαγωγές και ανομολόγητα μυστικά που διαδραματίζεται κυρίως στην Αίγινα. Ο Απόλλωνας Ροδόπουλος είναι ο απόλυτος κακός της ιστορίας κι ένας από τους καλύτερα σκιαγραφημένους παλιανθρώπους της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Είναι μια προσωπικότητα που σκιαγραφείται με τα μελανότερα χρώματα κι ενώ αρχικά φαίνεται άπληστος και με διαστρεβλωμένες αντιλήψεις περί καλού και κακού, στην πορεία αποκαλύπτονται τα πραγματικά του σχέδια και διαπίστωσα πως ο ήρωας αυτός έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα επίπεδα της ύβρεως. Ο «σύγχρονος θεός» δεν ορρωδεί προ ουδενός και σταδιακά αποκαλύπτεται πως έχει πολλά μυστικά κρυμμένα για όλους τους συμπρωταγωνιστές και ταυτόχρονα ένα καλά μελετημένο σχέδιο. Ασύνδετες αρχικά δολοφονίες αρχίζουν να ενώνονται με αιματηρούς κρίκους ενώ σποραδικά ίχνη πονοκεφαλιάζουν τον Βαρσάμη, που απελπισμένα ψάχνει να βρει μιαν άκρη για να ξετυλίξει το δυσκολότερο κουβάρι της καριέρας του. Μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε η συγγραφέας τον πάμπλουτο αρχικακοποιό, μιας και αναρωτιόμουν πώς θα τιμωρηθεί ένας άνθρωπος που ουσιαστικά είναι αήττητος και ανίκητος. Έτσι, η ζωή του κινδυνεύει από κάτι εντελώς απρόσμενο και απόλυτα λογικοφανές.
Εκτός από τον Ροδόπουλο, έχουμε ένα περίεργο δίπολο «καλών» πρωταγωνιστών, τον αστυνόμο και την αρχαιολόγο. Έχουν μεγάλη διαφορά ηλικίας και πνευματικού επιπέδου, αυτό όμως δεν τους εμποδίζει να αποτελέσουν ένα καλό ντουέτο και να συνεργαστούν υποδειγματικά για την επίλυση μιας υπόθεσης που αφορά την ίδια την οικογένεια της Τζόουνς! Το εύρος και ο πλούτος των εγκυκλοπαιδικών γνώσεων της γυναίκας κεντρίζουν το ενδιαφέρον του αστυνόμου και από την άλλη η δική του πείρα που πηγάζει από τα χρόνια που εργάζεται σε δυσεπίλυτες υποθέσεις και η πατρική του φιγούρα ενισχύουν σημαντικά τον χαρακτήρα της ανθρωπολόγου που ως νέα κοπέλα είτε θα αντιδράσει σπασμωδικά είτε θα λιγοψυχήσει πιο εύκολα.
Οι πληροφορίες που αφορούν την Εκάτη, ο τρόπος που πείθει ο Ροδόπουλος ανθρώπους να γίνουν μέλη της αίρεσής του, οι κωδικοποιημένες πληροφορίες που με προκάλεσαν να ασχοληθώ μαζί τους κατά την πορεία της ανάγνωσης, το κείμενο της ανατριχιαστικής προφητείας που σταδιακά αρχίζει να κουμπώνει πάνω σε πραγματικούς χαρακτήρες και χρονικές στιγμές της πλοκής, οι αποκαλύψεις ως προς τη σημαντικότητα του ειδωλίου και του μέρους όπου έχει κρυφτεί αυτό, ο ορφικός ύμνος προς την Εκάτη, ο διπλός ρόλος κάποιων χαρακτήρων και η κατά περιόδους καταιγιστική δράση είναι κάποια από τα θετικά χαρακτηριστικά του νέου βιβλίου της Ελευθερίας Μεταξά που με ταξίδεψε για άλλη μια φορά σε πρωτόγνωρα γνωστικά μονοπάτια και μου σύστησε νέους, ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Η εμφάνιση μάλιστα της ψυχολόγου της αστυνομίας Έλσας Γληνού που γνωρίσαμε στα «Μαύρα σαν τον έβενο μαλλιά» (εκδόσεις Ωκεανίδα, 2013) είναι ένα κλείσιμο του ματιού στον αναγνώστη κι ένα ασφαλές και οικείο περιβάλλον για να κλείσει ικανοποιητικά η συναρπαστική περιπέτεια. Τέλος, ήθελα να επισημαίνω πως η εξιστόρηση ξεκινάει δυναμικά και με έντονη αγωνία, μιας και στα πρώτα κεφάλαια γνωρίζουμε μια γυναίκα με αμνησία, αιχμάλωτη κάποιων απαγωγέων, και κάποιες σκηνές που εκτυλίσσονται με γέμισαν αμφιβολίες ως προς την πραγματική της ταυτότητα, έχουμε δηλαδή πραγματικά ένα πήδημα στα βαθιά της πλοκής κι όχι ένα χαλαρό, γλυκανάλατο ξεκίνημα, επομένως ο αναγνώστης γίνεται αμέσως κομμάτι της αφήγησης κι αρχίζει από τις πρώτες σελίδες να σκέφτεται, να παρακολουθεί, να αναρωτιέται και να διαβάζει πυρετωδώς.
«Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης» είναι ένα συναρπαστικό θρίλερ, με αγωνία, σασπένς, άφθονο πραγματολογικό υλικό, ζωντανούς χαρακτήρες, εκπλήξεις και δράση που δε σταματά ποτέ. Παρασύρει και συναρπάζει, ξετυλίγεται κλιμακωτά και παραθέτει άφθονες αξέχαστες σκηνές και καλά μελετημένους, απόλυτα ρεαλιστικούς χαρακτήρες σ’ ένα βιβλίο με σασπένς και αλλεπάλληλες ανατροπές.
0 Σχόλια