Το ποτάμι στον καθρέφτη

2.02.2016

σχόλια

Με τελείως διαφορετικό ύφος από τα προηγούμενα βιβλία της, η Κατερίνα Τεμπέλη έρχεται τούτη τη φορά με μια συλλογή διηγημάτων που κινούνται γύρω από τον άνθρωπο. Η κάθε μία από τις ιστορίες πραγματεύεται διαφορετικά πράγματα, τα οποία όμως έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη ψυχολογία, έχοντας κυρίως ως φόντο τη ζωή και το θάνατο όπως αυτός βιώνεται από εκείνους που μένουν πίσω αλλά και τη σύγχρονη, σκληρή καθημερινότητα.

Η συγγραφέας με ύφος απλό κι ανεπιτήδευτο, περιγράφει με εξαίσιο τρόπο την ψυχοσύνθεση των ηρώων της αλλά και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο αυτοί κινούνται. Το βιβλίο κάνει αυτό που κάθε βιβλίο προορίζεται να κάνει! Να προβληματίσει τον αναγνώστη, να τον βάλει να διεισδύσει στα κατάβαθα της ψυχής του, να νιώσει και να σκεφτεί την ίδια του την ύπαρξη. Η Κατερίνα Τεμπέλη πλάθει εικόνες ζωντανές και καταφέρνει να βάλει τον αναγνώστη της στη θέση του πρωταγωνιστή της με μεγάλη μαεστρία. Παρά το γεγονός πως οι ιστορίες είναι το αποτέλεσμα της παραγωγικής δημιουργίας της φαντασίας της συγγραφέως, είναι σχεδόν βέβαιο πως υπάρχουν πινελιές τόσο της προσωπικής της εμπειρίας ως άνθρωπος όσο και της επιστημονικής της ως ψυχολόγος μέσα στα κείμενά της, γεγονός που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την ανάγνωση. Είναι ίσως από τα λίγα βιβλία που η ανθρώπινη ψυχή σκιαγραφείται τόσο έντονα μέσα από τις λέξεις των ιστοριών που συμπεριλαμβάνονται σε αυτό.

Το ποτάμι στον καθρέφτη είναι ένα βιβλίο που ο καθένας μπορεί να διαβάσει με μεγάλο ενδιαφέρον. Ταυτίζεται με τους ήρωες και προβάλει τον εαυτό του μέσα στις σελίδες τους. Η Κατερίνα Τεμπέλη, μετά τα δύο εξαιρετικά μυθιστορήματά της, έρχεται με αυτή τη συλλογή των διηγημάτων να επιβεβαιώσει πως ξέρει πολύ καλά τόσο την τέχνη της συγγραφής όσο και τον Άνθρωπο, που τον γυμνώνει μπροστά στα μάτια του αναγνώστη της.

Ακολουθήστε μας

Το φιλί του φεγγαριού, της Εύης Γεροκώστα

Το φιλί του φεγγαριού, της Εύης Γεροκώστα

Ένα αγόρι ψάχνει τρόπους να φτάσει στο φεγγάρι που τον κοιτάζει από ψηλά. Προσπαθεί ξανά και ξανά. Θα τα καταφέρει τελικά; Αποζητάει κάποιου είδους επιβράβευση ή απλά ικανοποιεί την έμφυτη περιέργειά του; Οι γονείς του θα το στηρίξουν στον αγώνα του; Η Εύη Γεροκώστα...

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Η Λένα είναι μια ποντικίνα που μια μέρα ξύπνησε κακόκεφη. Ρωτάει συνέχεια το «γιατί», όχι τόσο για να μάθει όσο για να γκρινιάξει, με αποτέλεσμα να κουράζει τους γύρω της και ταυτόχρονα να παίρνει απρόσμενες απαντήσεις. Πόσο σημαντικό είναι να ρωτάμε και πόσο συχνά...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου Κώστας Θερμογιάννης

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Μα γιατί; της Σαντρίν Φριγκού

Η Λένα είναι μια ποντικίνα που μια μέρα ξύπνησε κακόκεφη. Ρωτάει συνέχεια το «γιατί», όχι τόσο για να μάθει όσο για να γκρινιάξει, με αποτέλεσμα να κουράζει τους γύρω της και ταυτόχρονα να παίρνει απρόσμενες απαντήσεις. Πόσο σημαντικό είναι να ρωτάμε και πόσο συχνά...

Καχαραμπού, της Φραντζέσκας Μάνγγελ

Καχαραμπού, της Φραντζέσκας Μάνγγελ

Η Στέφη, μετά την αποκάλυψη του πρώτου βιβλίου, βρίσκεται σε κίνδυνο. Ταυτόχρονα, η κίνηση του Κίμωνα να τα παρατήσει όλα για να τη βρει άλλαξε τα συναισθήματά της απέναντί του. Αυτό θα της δώσει δύναμη να παλέψει με τον νέο της εχθρό και να τραπεί σε φυγή. Χάρη στη...

Σταύρος Σταμπόγλης: ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ. Ριζάκη‘

Σταύρος Σταμπόγλης: ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ. Ριζάκη‘

_ γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης - «…εχ μονιά ερημιά μου τσακάλι/αχυρόστρωμα σβήσε το αίμα: / μη σπαράζεις τα γόνατα ποίημα…» Κώστας Θ. Ριζάκης Σε ένα σύντομο βιβλίο (μονογραφία) που εν προκειμένω φέρει τον τίτλο ‘Η γενναιότητα του πένθους στην ποιητική του Κώστα Θ....

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου