Club 23.4, του Ντίνου Γιώτη

γράφει η Λεύκη Σαραντινού

Μπορεί άραγε ένας έρωτας να διαρκέσει μία ολόκληρη ζωή και να μας ακολουθεί ως τον θάνατο; Γιατί καταλήγουμε τελικά να παντρευόμαστε και να φτιάχνουμε τη ζωή μας με κάποιον που  δεν είναι ο έρωτας της ζωής μας, εφόσον έχουμε την επιλογή να πράξουμε το αντίθετο; Για ποιους ακριβώς λόγους οδηγείται εν τέλει κάποιος στην αυτοκτονία; Γιατί οι παρέες της νιότης και των φοιτητικών μας χρόνων είναι καταδικασμένες να διαλυθούν; Τι ακριβώς καθορίζει την περιπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων; Μπορούμε να απωθήσουμε στο βάθος του μυαλού μας όσα ζήσαμε και να τα ξεχάσουμε εντελώς; Πώς γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας; Και, τέλος, συνδέεται με κάποιον τρόπο η φιλοσοφία με την επιστήμη;

Το πέμπτο μυθιστόρημα του συγγραφέα Ντίνου Γιώτη με τον τόσο ιδιαίτερο και κάπως παράδοξο τίτλο “Club 23,4”είναι η ιστορία ενός έρωτα που στοίχειωσε μια ανθρώπινη ύπαρξη, μία ιστορία φιλοσοφικής αναζήτησης, μια ιστορία της χαρούμενης και ανέμελης νιότης, αλλά και η ιστορία μιας σφιχτά δεμένης παρέας. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι η μερική βιογραφία του Σένον και της Αταλάντης, του κοριτσιού που αυτός αγάπησε βαθιά από τα μικράτα του.

Ο Σένον και η Αταλάντη γνωρίζονταν από παιδιά, συγκεκριμένα μοιράζονταν από κοινού τις πιο όμορφες παιδικές αναμνήσεις με τις οικογένειές τους. Και οι παιδικές αναμνήσεις μένουν για πάντα, ως γνωστόν, ανεξίτηλα χαραγμένες στο μυαλό μας. Ήταν, επομένως, απολύτως φυσιολογικό να δεθούν τόσο πολύ ο Σένον και η Αταλάντη.

Η αυλαία του μυθιστορήματος ανοίγει με τον μεσήλικα πια Σένον που ζει πλέον εδώ και χρόνια μακριά από την Αταλάντη σε φαινομενική ηρεμία. Ένα εντελώς απρόσμενο τηλεφώνημά της, όμως, και ένα αίτημα για επανασύνδεση αρκούν προκειμένου να επανέλθει αυτή στη ζωή του και να ξετυλίξει από την αρχή το κουβάρι των κοινών τους αναμνήσεων. Αυτές ο συγγραφέας τις παραθέτει με ιδιαίτερη έμφαση στα νεανικά και φοιτητικά χρόνια  της Αταλάντης, του Σένον και της φοιτητοπαρέας της Αθήνας, με την οποία μοιράζονταν τις φιλοσοφικές και επιστημονικές τους ανησυχίες.

Γύρω από τον κεντρικό αυτόν ερωτικό άξονα του βιβλίου, αναπτύσσονται, επομένως, αρκετά επιμέρους θέματα, δεμένα αρμονικά μεταξύ τους με μία γλώσσα γλαφυρή και έντονα περιγραφική. Ο συγγραφέας περνάει, συχνά, από το πρώτο του εξομολογητή, στο δεύτερο-όταν ο πρωταγωνιστής απευθύνεται στην Αταλάντη με άκρως ερωτική διάθεση-, αλλά και το τρίτο-το πιο αποστασιοποιημένο- ενικό πρόσωπο.

Η ίδια η Αταλάντη, που εμφανίζεται πάντοτε σαν αερικό στη ζωή του Σένον, διατηρεί μία γοητεία, αλλά και μία αύρα μυστηρίου γύρω από το πρόσωπό της. Πρόκειται, το δίχως άλλο, για μία αινιγματική προσωπικότητα που θα εξιτάρει τη φαντασία κα την περιέργεια του αναγνώστη. Τι ήταν τελικά ακριβώς αυτή η γυναίκα, η οποία πάντα έφευγε χωρίς να κοιτάξει ποτέ πίσω της;

«Η Αταλάντη συνήθιζε να φεύγει από το σπίτι της, την οικογένειά της, τους εραστές της, από τον άντρα της, από το παιδί της, από μένα, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, ίσως και χωρίς καμία τύψη. Έφευγε και πάντα επέστρεφε αδιαφορώντας αν θα την περιμένουν ή αν με την κίνησή της θα γκρέμιζε μεμιάς και διά παντός ό,τι είχε χτίσει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Έφευγε για το ταξίδι και επέστρεφε εξαιτίας του νόστου. Χωρίς το πρώτο δεν μπορούσε να υπάρξει η επιθυμία για το δεύτερο και χωρίς το δεύτερο δεν μπορούσε να υπάρξει η ανάγκη για το πρώτο».

Το “Club 23,4”  είναι ένα βιβλίο που ξεχωρίζει, αφού μπορούμε να πούμε ότι ο συγγραφέας πραγματεύεται με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο θέματα απλά, καθημερινά και συνηθισμένα. Ερωτικό, φιλοσοφικό, ενίοτε περιπετειώδες και μυστηριακό, του Ντίνου Γιώτη είναι ένα μυθιστόρημα αναζήτησης του νοήματος της ζωής, του έρωτα, της πραγματικής φιλίας, της αιώνιας νιότης, αλλά και της ευτυχίας.

Ο Ντίνος Γιώτης γεννήθηκε στην Άρτα και σπούδασε στην Αθήνα Γεωλογία και Πολιτικές Επιστήμες. Καταγράφει στο ιστορικό του πολλές συνεργασίες με εφημερίδες και περιοδικά, έχει γράψει σενάρια για τη μικρή οθόνη, ενώ έχει σκηνοθετήσει επίσης ντοκιμαντέρ για τη μεγάλη οθόνη.

Πρωτοεμφανίστηκε στον λογοτεχνικό στίβο το 2000 με το μυθιστόρημά του Email που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη. Ακολούθησε η συμμετοχή του στον συλλογικό τόμο των εκδόσεων Κοχλία Κοκτέιλ Μολότωφ και ακολούθως τα μυθιστορήματά του Η αναγνώριση του Μάξιμου Ροδομάνου από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και τα βιβλία Η γαλλίδα δασκάλα και Ο Άγγελος που έχασε τον δρόμο για τον παράδεισο από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Το βιβλίο Club 23.4 κυκλοφόρησε το 2022 από τις εκδόσεις Βακχικόν

Ακολουθήστε μας

Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη

Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη

Ένα νεαρό έγχρωμο παιδί νιώθει μπερδεμένο στη σχέση του κι αποφασίζει να χωρίσει με την κοπέλα του. Ταυτόχρονα ένα συνομήλικό του αγόρι προσπαθεί να ανακαλύψει την ερωτική του ταυτότητα. Γνωρίζονται μέσω μιας εφαρμογής κι από την αρχή η χημεία μεταξύ τους χτυπάει...

Το αίμα της αμαρυλλίδας, του Μιχάλη Παπαγεωργίου

Το αίμα της αμαρυλλίδας, του Μιχάλη Παπαγεωργίου

Ένας νεαρός άντρας που ασχολείται με τη μουσική ταξιδεύει σε διάφορα μέρη της Ευρώπης και της Αμερικής ώστε με αφορμή διάφορα γκρουπάκια που προμοτάρει να γνωρίζει τον τόπο και τους ανθρώπους του. Ποιος όμως είναι πραγματικά ο σκοπός των ταξιδιών του; Θα καταφέρει να...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Βιβλιοκριτικές
Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη
Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη

Α΄ στον έρωτα, του Γιώργου Αγγελίδη

Ένα νεαρό έγχρωμο παιδί νιώθει μπερδεμένο στη σχέση του κι αποφασίζει να χωρίσει με την κοπέλα του. Ταυτόχρονα ένα συνομήλικό του αγόρι προσπαθεί να ανακαλύψει την ερωτική του ταυτότητα. Γνωρίζονται μέσω μιας εφαρμογής κι από την αρχή η χημεία μεταξύ τους χτυπάει...

Βιβλιοκριτικές
Το αίμα της αμαρυλλίδας, του Μιχάλη Παπαγεωργίου
Το αίμα της αμαρυλλίδας, του Μιχάλη Παπαγεωργίου

Το αίμα της αμαρυλλίδας, του Μιχάλη Παπαγεωργίου

Ένας νεαρός άντρας που ασχολείται με τη μουσική ταξιδεύει σε διάφορα μέρη της Ευρώπης και της Αμερικής ώστε με αφορμή διάφορα γκρουπάκια που προμοτάρει να γνωρίζει τον τόπο και τους ανθρώπους του. Ποιος όμως είναι πραγματικά ο σκοπός των ταξιδιών του; Θα καταφέρει...

Βιβλιοκριτικές
Ηλίας Τσέχος: ‘Ο Λωτός δεν Ξεχνά’
Ηλίας Τσέχος: ‘Ο Λωτός δεν Ξεχνά’

Ηλίας Τσέχος: ‘Ο Λωτός δεν Ξεχνά’

Ηλίας Τσέχος Ο Λωτός δεν Ξεχνά _ γράφει ο Σίμος Ανδρονίδης - Από τις εκδόσεις ‘Φεγγίτη’ με έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης, κυκλοφορεί η 14η ποιητική συλλογή του Ηλία Τσέχου, που εν προκειμένω φέρει τον τίτλο ‘Ο Λωτός Δεν Ξεχνά.’ Θα μπορούσαμε κάλλιστα να αναφέρουμε...

Βιβλιοκριτικές
Λένια, μια ιστορία με όνομα, της Αλεξάνδρας Συρίγου
Λένια, μια ιστορία με όνομα, της Αλεξάνδρας Συρίγου

Λένια, μια ιστορία με όνομα, της Αλεξάνδρας Συρίγου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Σε ένα σπίτι που ξεχειλίζει η αγάπη και η καλοσύνη γεννήθηκε η μικρή Γιασεμή. Το όνομά της κρύβει μια ιστορία και το άρωμα του γιασεμιού θα χαρακτηρίζει τόσο την ίδια όσο και τους οικείους της. Μητέρα της η Ελενίτσα, πατέρας της ο...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Πώς να γίνεις κατάσκοπος, του Ντανιέλ Νεσκένς
Πώς να γίνεις κατάσκοπος, του Ντανιέλ Νεσκένς

Πώς να γίνεις κατάσκοπος, του Ντανιέλ Νεσκένς

Τι είναι κατάσκοπος; Ποια είναι τα προσόντα και ποιοι οι δώδεκα χρυσοί κανόνες του καλού κατασκόπου; Τι τεχνικές κατασκοπείας να ακολουθήσω και τι λάθη γίνονται συνήθως; Τι περιέχει η βαλίτσα του κατασκόπου; Ποιοι είναι οι θρυλικότεροι κατάσκοποι; Αυτά και άλλα...

Βιβλιοκριτικές
Ο άνεμος ξέρει τ’ όνομά μου, της Ιζαμπέλ Αλιέντε
Ο άνεμος ξέρει τ’ όνομά μου, της Ιζαμπέλ Αλιέντε

Ο άνεμος ξέρει τ’ όνομά μου, της Ιζαμπέλ Αλιέντε

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Ο Ζάμουιλ είναι ένα παιδί 6 χρονών. Πατέρας του είναι ο γιατρός Ρούντολφ που προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες του σχεδόν στους μισούς ασθενείς του και μητέρα του η Ράχελ, δασκάλα μουσικής. Είναι Εβραίοι και ζουν στην Αυστρία. Ο Ζάμουιλ...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου