Διαβάσαμε και μας άρεσε: ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΤΙΠΟΤΑ και άλλες ιστορίες από την Προϊστορία όπως τις είπα στην κόρη μου

12.12.2017

 

«Πώς έμαθαν οι άνθρωποι να περπατάνε όρθιοι;» ρωτάει η Μυρτώ.

Από το τι ανάγκασε τον άνθρωπο να σταθεί στα δυο του πόδια, μέχρι τις πρώτες του ανακαλύψεις, και από εκεί στις σπουδαίες εφευρέσεις, στην τεράστια αλλαγή που έφερε στη ζωή του η γεωργία και η εξημέρωση των ζώων, μέχρι τη δημιουργία των πρώτων κοινωνιών, τα ερωτήματα, το ένα μετά το άλλο, μαζί με τις απαντήσεις συγκροτούν μια αφήγηση απολαυστική, ένα ταξίδι στην Προϊστορία με ξεναγό… τον ιστορικό μπαμπά της.

Έξυπνη και πρωτότυπη παρουσίαση της ιστορικής διαδρομής των πρώτων ανθρώπων. Ένα βιβλίο που διαβάζεται ευχάριστα όχι μόνο από μικρούς αλλά και από μεγάλους αναγνώστες. Πάρα πολύ καλή η εικονογράφησή του. Από τα καλύτερα βιβλία που διαβάσαμε τον τελευταίο καιρό…

Ο Νίκος Ποταμιάνος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Κατοικεί στο Ρέθυμνο. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία και εξειδικεύτηκε στη νεότερη ελληνική ιστορία. Το Γιατί οι πρωτόγονοι δεν ήξεραν τίποτα είναι το πρώτο του παιδικό βιβλίο. Έχει εκδώσει τις ιστορικές μελέτες Οι νοικοκυραίοι. Μαγαζάτορες και βιοτέχνες στην Αθήνα 1880-1925 (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2015) και Ευγενή παχύδερμα και πάσχοντες εργάτες. Επίκαιρες ιστορίες από τις αρχές του εικοστού αιώνα (εκδόσεις Ασίνη, 2016).

Ακολουθήστε μας

Διαβάζοντας το νέο βιβλίο της Ειρήνης Δερμιτζάκη, “Γεννημένος Λούζερ”

Διαβάζοντας το νέο βιβλίο της Ειρήνης Δερμιτζάκη, “Γεννημένος Λούζερ”

Βρισκόμαστε στο Σκορποχώρι ένα φανταστικό χωριό της Κρήτης, γενέτειρα της συγγραφέως Ειρήνης Δερμιτζάκη που από την αρχή του βιβλίου μας διαβεβαιώνει πως οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική. Στο Σκορποχώρι μεγαλώνει ένας… λούζερ, ο...

Τα «κινητά» χρονογραφήματα της Αρχοντούλας Διαβάτη

Τα «κινητά» χρονογραφήματα της Αρχοντούλας Διαβάτη

Το χρονογράφημα αποτελεί ένα ιδιαίτερο είδος κειμένου. Μεταξύ λογοτεχνίας και δημοσιογραφίας με επικέντρωση στο επίκαιρο συμβάν προσπαθεί να αναγάγει το εφήμερο ή την είδηση σε διαχρονικό, να γεννήσει στοχασμούς μέσα από μία γλώσσα απλή, αφήνοντας τον...

«σε τούτη τη χώρα» του Πασχάλη Χριστοδουλίδη

«σε τούτη τη χώρα» του Πασχάλη Χριστοδουλίδη

Η νέα ποιητική συλλογή του Πασχάλη Χριστοδουλίδη, «σε τούτη τη χώρα» (σμίλη, 2018), διακρίνεται για την πειραματική χρήση της γλώσσας. Άλλοτε με έναν λόγο αντιποιητικό και άλλοτε γεμάτο ιδιωματισμούς (ο Αχιλλέας προς τη Θέτιδα) ή παρηχήσεις (τι τρων οι...

Η αισιόδοξη οπτική του Άγγελου Μητσόπουλου

Η αισιόδοξη οπτική του Άγγελου Μητσόπουλου

Είναι η ποίηση απαισιόδοξη ή οι ποιητές; Στερεοτυπικά σχεδόν όλοι μας τείνουμε να διαπιστώσουμε το μελαγχολικό κλίμα της σύγχρονης ποίησης. Κι όμως οι συλλογές δεν τα ποιήματα που ανακλούν μία αισιόδοξη οπτική δεν είναι λίγες. Καθώς η ποίηση ως τέχνη στόχο...

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Οι Ρώσοι Φορμαλιστές αναζητώντας τη λογοτεχνικότητα εισήγαγαν την ανοικείωση ως τέχνασμα. Όσο μεγαλύτερος ο χρόνος πρόσληψης ενός έργου τόσο τούτο δικαιώνεται, κατά τον Shklovsky. Ο ίδιος, άλλωστε, έβλεπε την ποίηση ως οργανωμένη βία εναντίον της πρακτικής...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Οι Ρώσοι Φορμαλιστές αναζητώντας τη λογοτεχνικότητα εισήγαγαν την ανοικείωση ως τέχνασμα. Όσο μεγαλύτερος ο χρόνος πρόσληψης ενός έργου τόσο τούτο δικαιώνεται, κατά τον Shklovsky. Ο ίδιος, άλλωστε, έβλεπε την ποίηση ως οργανωμένη βία εναντίον της πρακτικής...

η συγκινησιακή χρήση της γλώσσας ως διακριτό στοιχείο της ποίησης

η συγκινησιακή χρήση της γλώσσας ως διακριτό στοιχείο της ποίησης

Ο I. A. Richards διέκρινε την παραδοσιακή αισθητική από τις καντιανές ιδεαλιστικές καταβολές της και της έδωσε μία επιστημονική διάσταση συνδέοντάς την με την πειραματική ψυχολογία. Στην πραγματικότητα ο μελετητής διέκρινε την αισθητική αξία ως διακριτό...

Εθελούσια γλωσσική αυστηρότητα σε χαϊκού

Εθελούσια γλωσσική αυστηρότητα σε χαϊκού

Από καιρό έχει παρατηρηθεί μία σχετικά αυξητική τάση στα χαϊκού τα τελευταία χρόνια. Η αναγέννηση της δημιουργικής αυτής επιθυμίας πιθανολογούμε πως συνδέεται με μία διάθεση πειραματισμού που έλκει πολλούς ποιητές. Ταυτόχρονα για κάποιους φαντάζει ως μία...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου