Διαβάσαμε και μας άρεσε: Η ΧΑμένη ΧΑρά της Θυμιώς

26.12.2017

Μια φορά, ίσως να ήτανε παλιά, ίσως και στα χρόνια τα τωρινά, ζούσε ένα κορίτσι γελαστό και σαν μέλι γλυκό, η Ευθυμία…

Η Ευθυμία, που λέτε, φαινόταν στα μάτια των άλλων παιδιών διαφορετική… και η ζεστή καρδιά της με τα χρόνια πάγωσε και γέμισε με θυμό! Τόσο θυμό, που άλλαξε το όνομά της και το έκανε Θυμιώ.

Η Θυμιώ έμαθε να μισεί τη ΧΑΡΑ! Ακόμη και στο άκουσμα της λέξης πάθαινε αλλεργία… Μια μέρα βροχερή, όμως, κάποιος χτυπά επίμονα την πόρτα του σπιτιού της. Θα ανοίξει την πόρτα η Θυμιώ; Θα δώσει μία ευκαιρία στον εαυτό της να αλλάξει; 

Ακολουθήστε μας

Διαβάζοντας το νέο βιβλίο της Ειρήνης Δερμιτζάκη, “Γεννημένος Λούζερ”

Διαβάζοντας το νέο βιβλίο της Ειρήνης Δερμιτζάκη, “Γεννημένος Λούζερ”

Βρισκόμαστε στο Σκορποχώρι ένα φανταστικό χωριό της Κρήτης, γενέτειρα της συγγραφέως Ειρήνης Δερμιτζάκη που από την αρχή του βιβλίου μας διαβεβαιώνει πως οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική. Στο Σκορποχώρι μεγαλώνει ένας… λούζερ, ο...

Τα «κινητά» χρονογραφήματα της Αρχοντούλας Διαβάτη

Τα «κινητά» χρονογραφήματα της Αρχοντούλας Διαβάτη

Το χρονογράφημα αποτελεί ένα ιδιαίτερο είδος κειμένου. Μεταξύ λογοτεχνίας και δημοσιογραφίας με επικέντρωση στο επίκαιρο συμβάν προσπαθεί να αναγάγει το εφήμερο ή την είδηση σε διαχρονικό, να γεννήσει στοχασμούς μέσα από μία γλώσσα απλή, αφήνοντας τον...

«σε τούτη τη χώρα» του Πασχάλη Χριστοδουλίδη

«σε τούτη τη χώρα» του Πασχάλη Χριστοδουλίδη

Η νέα ποιητική συλλογή του Πασχάλη Χριστοδουλίδη, «σε τούτη τη χώρα» (σμίλη, 2018), διακρίνεται για την πειραματική χρήση της γλώσσας. Άλλοτε με έναν λόγο αντιποιητικό και άλλοτε γεμάτο ιδιωματισμούς (ο Αχιλλέας προς τη Θέτιδα) ή παρηχήσεις (τι τρων οι...

Η αισιόδοξη οπτική του Άγγελου Μητσόπουλου

Η αισιόδοξη οπτική του Άγγελου Μητσόπουλου

Είναι η ποίηση απαισιόδοξη ή οι ποιητές; Στερεοτυπικά σχεδόν όλοι μας τείνουμε να διαπιστώσουμε το μελαγχολικό κλίμα της σύγχρονης ποίησης. Κι όμως οι συλλογές δεν τα ποιήματα που ανακλούν μία αισιόδοξη οπτική δεν είναι λίγες. Καθώς η ποίηση ως τέχνη στόχο...

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Οι Ρώσοι Φορμαλιστές αναζητώντας τη λογοτεχνικότητα εισήγαγαν την ανοικείωση ως τέχνασμα. Όσο μεγαλύτερος ο χρόνος πρόσληψης ενός έργου τόσο τούτο δικαιώνεται, κατά τον Shklovsky. Ο ίδιος, άλλωστε, έβλεπε την ποίηση ως οργανωμένη βία εναντίον της πρακτικής...

Διαβάστε κι αυτά

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Η ποίηση της Φρεγγίδου ως αισθητικό γεγονός

Οι Ρώσοι Φορμαλιστές αναζητώντας τη λογοτεχνικότητα εισήγαγαν την ανοικείωση ως τέχνασμα. Όσο μεγαλύτερος ο χρόνος πρόσληψης ενός έργου τόσο τούτο δικαιώνεται, κατά τον Shklovsky. Ο ίδιος, άλλωστε, έβλεπε την ποίηση ως οργανωμένη βία εναντίον της πρακτικής...

η συγκινησιακή χρήση της γλώσσας ως διακριτό στοιχείο της ποίησης

η συγκινησιακή χρήση της γλώσσας ως διακριτό στοιχείο της ποίησης

Ο I. A. Richards διέκρινε την παραδοσιακή αισθητική από τις καντιανές ιδεαλιστικές καταβολές της και της έδωσε μία επιστημονική διάσταση συνδέοντάς την με την πειραματική ψυχολογία. Στην πραγματικότητα ο μελετητής διέκρινε την αισθητική αξία ως διακριτό...

Εθελούσια γλωσσική αυστηρότητα σε χαϊκού

Εθελούσια γλωσσική αυστηρότητα σε χαϊκού

Από καιρό έχει παρατηρηθεί μία σχετικά αυξητική τάση στα χαϊκού τα τελευταία χρόνια. Η αναγέννηση της δημιουργικής αυτής επιθυμίας πιθανολογούμε πως συνδέεται με μία διάθεση πειραματισμού που έλκει πολλούς ποιητές. Ταυτόχρονα για κάποιους φαντάζει ως μία...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου