Η γραμμή, των Βασίλη Κουτσιαρή και Γιάννη Διακομανώλη

16.03.2018

σχόλια

Ο Αλέξανδρος κάθεται στο ίδιο θρανίο με τον Θοδωρή, ένα παιδί που φέτος ήρθε πρώτη φορά στο σχολείο και μένει ψηλά στο βουνό με τον πατέρα του και τα ζώα τους. Τον θεωρεί ενοχλητικό και ακατάστατο και χαράζει μια μεγάλη μαύρη γραμμή στο θρανίο ανάμεσά τους : «Έτσι, κανείς δε θα μπορούσε να μπει στο χώρο του άλλου». Ο Θοδωρής κάνει προσπάθειες για να γίνουν φίλοι, πέφτουν όμως όλες στο κενό. Πώς μπορεί λοιπόν αυτή η μαύρη γραμμή να σβηστεί; Πόσα προτερήματα του άλλου χάνουμε όταν είμαστε αδικαιολόγητα εγωιστές; Τι θα συμβεί στη γνωριμία αυτών των δύο παιδιών όταν μια μέρα ο Θοδωρής δεν έρθει στο σχολείο; Πώς θα αρχίσει να αλλάζει τρόπο σκέψης ο Αλέξανδρος; Τι συνέβη στο παιδί και δεν εμφανίστηκε ξανά;

Ένα τρυφερό και συγκινητικό κείμενο για τη φιλία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της αναγνώρισης και της επανόρθωσης του λάθους. Μέσα από μια καλογραμμένη, στρωτή ιστορία, που ζωντανεύει τον μικρόκοσμο μιας σχολικής αίθουσας και καταγράφει διεισδυτικά και διεξοδικά την ψυχολογία των δύο παιδιών, ξεδιπλώνεται μια διαφορετική φιλία, που σφυρηλατείται σελίδα τη σελίδα μέσα από μικρά γεγονότα που κάποια στιγμή γιγαντώνονται και δείχνουν στον Αλέξανδρο το λάθος του.

Η εικονογράφηση της κυρίας Αιμιλίας Κονταίου παίζει ενεργό ρόλο στην ιστορία, δεν την απεικονίζει απλώς. Ο Αλέξανδρος είναι ο μόνος γκρίζος χαρακτήρας στο βιβλίο, ώσπου κι αυτός να αρχίσει να αλληλεπιδρά με τον Θοδωρή και να βλέπει την αλήθεια στις πραγματικές της διαστάσεις. Ωραίες οπτικές γωνίες, γλυκύτατη απεικόνιση ειδικά του Θοδωρή (οι δύο πρώτες σελίδες καθρεφτίζουν ακριβώς αυτήν την παιδική αθωότητα και τη σκανταλιά στο βλέμμα), σωστές λεπτομέρειες δημιουργούν ένα σωστό και κατάλληλο οπτικά περιβάλλον για να ενεργοποιηθεί η παρατηρητικότητα και να ενισχυθεί το ενδιαφέρον του μικρού αναγνώστη.

«Η γραμμή» των κυρίων Βασίλη Κουτσιαρή και Γιάννη Διακομανώλη είναι μια αξιέπαινη ιστορία για τη φιλία και με τις κατάλληλες αναγνωστικές εκπλήξεις που θα βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει τα μειονεκτήματα του εγωισμού και τα προτερήματα της δοτικότητας και της φιλίας.

Ακολουθήστε μας

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

- γράφει η Άννα Δεληγιάννη - Τσιουλπά - Ο γνωστός και πολυγραφότατος λογοτέχνης Γιάννης Καλπούζος, με το τελευταίο του έργο-μυθιστόρημα «ραγιάς - ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821» Εκδόσεις Ψυχογιός, εισχωρεί τολμηρά στα δύσβατα μονοπάτια της πεζογραφίας και χαράσσει δρόμους και...

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

«Τα χρόνια της βραδύτητας» τιτλοφορείται το βραβευμένο μυθιστόρημα του Ισπανού συγγραφέα  Φερνάντο Αραμπούρου, μιας βραδύτητας πνευματικής, ηθικής και πολιτιστικής που ευνοήθηκε από το δικτατορικό καθεστώς του Φράνκο και τον αγώνα των Βάσκων κατά τις δεκαετίες του ’60...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου Πάνος Τουρλής

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

«Τα χρόνια της βραδύτητας» τιτλοφορείται το βραβευμένο μυθιστόρημα του Ισπανού συγγραφέα  Φερνάντο Αραμπούρου, μιας βραδύτητας πνευματικής, ηθικής και πολιτιστικής που ευνοήθηκε από το δικτατορικό καθεστώς του Φράνκο και τον αγώνα των Βάσκων κατά τις δεκαετίες του ’60...

Το κουτί, των Camilla Läckberg & Henrik Fexeus

Το κουτί, των Camilla Läckberg & Henrik Fexeus

Η Camilla Läckberg επιστρέφει στο λογοτεχνικό είδος που τη γνωρίσαμε και την αγαπήσαμε, το αστυνομικό, αυτή τη φορά με συνοδοιπόρο της τον βραβευμένο πνευματιστή και συγγραφέα Henrik Fexeus. Αποτέλεσμα της συνεργασίας τους είναι το Κουτί, το πρώτο μέρος μιας τριλογίας...

Μην πατάς ξυπόλυτη, της Αστερόπης Λαζαρίδου

Μην πατάς ξυπόλυτη, της Αστερόπης Λαζαρίδου

- γράφει η Λεύκη Σαραντινού - "Γιατί γράφεις για σένα;" "Γιατί τόσο καλά δεν ξέρω κανέναν άλλο". "Η ζωή μου είναι αστεία και γλυκόπικρη. Σαν γαλλική ταινία με ρουμάνικους υπότιτλους. Και αποκτά νόημα, μόνο όταν την αφηγούμαι σε όσους έχουν όρεξη να ακούσουν. Αυτές...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου