Select Page

Συζητάμε για το “4 3 2 1” του Paul Auster

Συζητάμε για το “4 3 2 1” του Paul Auster

 

Τα PUBLIC και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν
σε μια βραδιά αφιερωμένη στο magnum opus
 του κορυφαίου αμερικανού συγγραφέα Paul Auster
 
4 3 2 1
 
τη Δευτέρα, 25 Iουνίου 2018, στις 9 μ.μ.,
στο Public Café Συντάγματος (Καραγεώργη Σερβίας 1).
 
Για το μυθιστόρημα της χρονιάς
θα μιλήσουν οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Η Καθημερινή»
 Τασούλα Επτακοίλη και Σάκης Ιωαννίδης,
ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Τζαμιώτης
και η μεταφράστρια του βιβλίου Μαρία Ξυλούρη.
 
Θα προβληθεί οπτικοακουστικό υλικό
από τη συνέντευξη του Paul Auster στον Σάκη Ιωαννίδη.
 
 

Ο Paul Austerένας από τους σημαντικότερους στιλίστες της αμερικάνικης λογοτεχνίας, επανέρχεται με ένα αριστουργηματικό έργο 1.200 σελίδων. Μπορεί να μας είχε συνηθίσει στα σύντομα, παράδοξα, μπεκετικά βιβλία, όμως το αποτέλεσμα σίγουρα έτσι «εθιστικό» και «μακροσκελές» που είναι θα μας κρατήσει καλή παρέα, όπως γράφει και η Βένα Γεωργακοπούλου στην Εφημερίδα των Συντακτών. Η αλλαγή αυτή στην έκταση επιβάλλεται άλλωστε εν μέρει από την ίδια τη φύση του έργου, καθώς το 4 3 2 1 αποτελεί τέσσερα οστερικά μυθιστορήματα σε ένα.
 
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
Στις 3 Μαρτίου 1947 γεννιέται ο Άρτσιμπαλντ Ισαάκ Φέργκιουσον, το μοναδικό παιδί της Ρόουζ και του Στάνλεϊ Φέργκιουσον. Από αυτή την αφετηρία ξεκινούν τέσσερα παράλληλα μονοπάτια ζωής: τέσσερις Φέργκιουσον που θα ζήσουν τέσσερις εντελώς διαφορετικές ζωές. Η τύχη των οικογενειών τους αποκλίνει. Οι έρωτες, οι φιλίες και τα πάθη τους είναι αντίθετα. Ωστόσο κάθε εκδοχή της ιστορίας του Φέργκιουσον διατρέχει το κατακερματισμένο πεδίο της Αμερικής των μέσων του 20ού αιώνα σε ένα μεγαλόπνοο μυθιστόρημα για το δικαίωμα στην ύπαρξη και τις ατελείωτες εκδοχές της, για την αγάπη και την πληρότητα της ζωής. 

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ:
«Ένα επικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης και μαθητείας… Πρωτότυπο και σύνθετο. Αδύνατο να μη σας εντυπωσιάσει, αδύνατο να μην αισθανθείτε δέος από το κατόρθωμα του Auster. Ένα φιλόδοξο έργο μοναδικής τέχνης, ένα αξιομνημόνευτο μοντάζ ανταγωνιστικών και συμπληρωματικών αφηγήσεων, ένα πολλαπλό μυθιστόρημα».
New York Times Book Review
 
«Το καλύτερο μυθιστόρημα του Auster…. Ένα μεταμοντέρνο έπος που είναι τόσο εθιστικό όσο ένα μακροσκελές σίριαλ».
Financial Time
 
«Τέσσερις υπέροχες, διεξοδικές αποτυπώσεις της νεανικής παραφοράς – της αμηχανίας και της ματαίωσης, του πάθους για τα βιβλία, τις ταινίες, τα σπορ, την πολιτική και το σεξ… Δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο λογοτεχνικό βιβλίο… Δεν μιλά μόνο για την τυχαιότητα και το απρόοπτο, αλλά για το τι θα γινόταν αν που μας στοιχειώνει, για τις επινοημένες ζωές που έχουμε στον νου μας και τρέχουν παράλληλα με την πραγματική μας ύπαρξη».
Guardian
 
«Ο Auster παίζει με το μυαλό των αναγνωστών εδώ και τρεις δεκαετίες, διευρύνοντας τα αφηγηματικά όρια… Αυτό είναι το πιο απαιτητικό, αγωνιώδες, αστείο, συναισθηματικό, ερωτικό, δομικά τολμηρό μυθιστόρημά του έως σήμερα. Ένα μαγευτικό έργο».
Booklist
 
«Ένα μεγάλο επίτευγμα του αμερικανού συγγραφέα. Ένα μυθιστόρημα 1.200 σελίδων που μας οδηγεί στην καρδιά της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών του 1950 και του 1960. Η στέρεη παράδοση του αμερικανικού ρεαλισμού αλλά και η ευρωπαϊκή επιρροή. [...]
Ένα bildungsroman, ένα μυθιστόρημα της ενηλικίωσης τόσο φιλόδοξο και πρωτότυπο ως σύνθεση και κατασκευή, το οποίο ωστόσο το αρχίζεις και δεν θέλεις να το αφήσεις από τα χέρια σου.

Αναστάσης Βιστωνίτης, ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής
 
«Ο Φέργκιουσον, ο ήρωας στο μυθιστόρημα του Πολ Όστερ, νομίζω ότι θα γίνει ένας από τους αξιομνημόνευτους και παραδειγματικούς ήρωες της αμερικανικής λογοτεχνίας. [...]
Ο Πολ Όστερ επινοεί τέσσερις διαφορετικές εκδοχές του ίδιου προσώπου και παρακολουθεί την εξέλιξή τους, από τη χρονιά της γέννησής τους, το 1947, μέχρι το 1970. [...]
Με το εύρημα αυτό ο Όστερ δημιουργεί ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα ταυτότητας και επινόησης του εαυτού, που είναι από τα πλέον κρίσιμα θέματα της εποχής μας».

Νίκος Μπακουνάκης, ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής
 
«Για το 4 3 2 1 ισχύει μέχρι κεραίας αυτό που είχε σημειώσει ο Οράτιος: “Materiam superabat opus” (σ.σ.: το έργο ξεπέρασε το υλικό). Και μπορεί το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο να μην θεωρείται αμελητέο, το τελικό αποτέλεσμα, όμως, ξεπερνάει ακόμα και την αρχική σκέψη του Όστερ. Πρόκειται για ένα πλήρως αυτονομημένο μυθιστόρημα που αναπτύσσεται φυγόκεντρα, ενώ η πρόθεσή του να μείνει σε κεντρομόλα διάθεση δεν χάνεται. Σαν να λέμε: λειτουργεί άλλοτε από μέσα προς τα έξω κι άλλοτε με αντίρροπη διάθεση. Προφανέστατα έχουμε να κάνουμε με ένα μυθιστόρημα πλήρους άνθισης και ωρίμανσης – μαεστρικά δομημένο και με δραματουργικές κορυφές άξιες επαίνων. Ο Όστερ, ακόμη και αν προετοιμάζει τον εαυτό του για την έξοδο, το κάνει με τους δικούς του όρους. Είναι ένας δεξιοτέχνης και με τούτο το μυθιστόρημα έδειξε και στους πλέον δύσπιστους πως είναι άξιος μάστορας του métier». 
Διονύσης Μαρίνος, BOOK PRESS
 
«Οστερ-ο-πώρωση: θα πει πώρωση, λατρεία, έρωτας, εξάρτηση, αρρώστια με τον Πολ Όστερ».
Στέφανος Τσιτσόπουλος, ATHENS VOICE
 
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:
Ο Paul Auster (Πολ Όστερ) γεννήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου του 1947 στο Νιου Τζέρσι από γονείς πολωνοεβραϊκής καταγωγής. Απόφοιτος του πανεπιστημίου Κολούμπια, μετά τις σπουδές του έζησε για ένα διάστημα στη Γαλλία. Το πρώτο του πεζογραφικό βιβλίο είναι το αυτοβιογραφικό δοκίμιο Η επινόηση της μοναξιάς (1982). Ακολούθησε η Τριλογία της Νέας Υόρκης: Γυάλινη πόλη (1985), Φαντάσματα (1986) και Το κλειδωμένο δωμάτιο (1986), μεταμοντέρνες παραλλαγές της ιστορίας μυστηρίου που τον καθιέρωσαν ως έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς. Έκτοτε έχει γράψει πλήθος πεζογραφικών έργων μεταξύ των οποίων τα μυθιστορήματα: Mr. Vertigo, Το βιβλίο των ψευδαισθήσεων, Σάνσετ Παρκ, Αόρατος. Έχει ασχοληθεί με τον κινηματογράφο τόσο ως σκηνοθέτης όσο και ως σεναριογράφος. Ζει στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Γραμμάτων.

Επιμέλεια κειμένου

Χριστίνα Παπαβασιλείου

Γεννήθηκα στην όμορφη Θεσσαλονίκη, όμως οι συγκυρίες με έφεραν στη ζεστή Λάρισα. Με τα χρόνια την αγάπησα και αυτήν. Τελευταία, οι γύρω μου λένε πως μεγάλωσα, δεν είμαι πια παιδί. Τους αγνοώ και συνεχίζω να ονειρεύομαι. Από μικρή ήμουν βιβλιόπαιδο, αγαπούσα τα βιβλία και τις περίεργες λέξεις τους. Μια νύχτα με βροχή στάθηκε η αφετηρία για να πιάσω ενεργά χαρτί και μολύβι. Έπειτα, ακολούθησαν και άλλες τέτοιες νύχτες -ενίοτε και μέρες- που οι σκέψεις μου αποτυπώνονταν στο χαρτί. Ελπίζω ότι κάποια μέρα θα γίνω καλύτερος άνθρωπος. Ως τότε, θα συνεχίσω να χορεύω στο ρυθμό της ζωής...

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Ημερολόγιο 2019 – Πρόσκληση

Προτεινόμενα Σχολικά Βοηθήματα

Κερδίστε το!

Εγγραφείτε στο newsletter

Οδηγός ιστοσελίδας

Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος