Φονικές εικόνες, του Jonathan Santlofer

santloferΤο τρίτο βιβλίο της σειράς με πρωταγωνίστρια την πρώην αστυνομικό Κέιτ Μακίνον, μετά τον Καλλιτέχνη του Θανάτου και τα Χρώματα στο σκοτάδι, είναι το καλύτερο μέχρι στιγμής. Αυτή τη φορά η Μακίνον έχει να αντιμετωπίσει έναν παράφρονα που καταστρέφει τους πίνακες των καλλιτεχνών που είναι γνωστοί ως «Σχολή της Νέας Υόρκης», μόνο που από ένα σημείο και μετά αποφασίζει να σκοτώσει και όσους συναντά στον ίδιο χώρο και τον εμποδίζουν! Ποιος είναι τελικά ο Χαρακωτής (όσο κι αν έψαξα δε βρήκα τον πρωτότυπο τίτλο του, μιας και η λέξη στα ελληνικά δε μ’ αρέσει); Γιατί καταστρέφει τους πίνακες της συγκεκριμένης σχολής; Και γιατί η Κέιτ έχει την αίσθηση ότι οι δολοφονίες την αφορούν;

Η Κέιτ Μακίνον, έναν χρόνο μετά την υπόθεση του Δολοφόνου με την Αχρωματοψία, προσπαθεί να συνέλθει από τον άδικο και βίαιο θάνατο του άντρα της και τη νέα της ζωή, που πλέον είναι ελάχιστα πολυτελής και εντελώς διαφορετική από ό,τι είχε συνηθίσει. Η τηλεοπτική της εκπομπή πηγαίνει ακόμη καλά, απλώς έχει περιοριστεί σε ένα διαμέρισμα και έχει χάσει αρκετές από τις κοινωνικές της επαφές. Περιέργως, όμως, δεν της λείπουν αυτά, μόνο ο άντρας της και η ζωή τους μαζί. Γράφοντας λοιπόν μια μελέτη για το κίνημα της Σχολής της Νέας Υόρκης, αρχίζει να μπλέκεται σε μια νέα υπόθεση που γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη και παράλογη όσο περνάει ο καιρός.

Η Σχολή της Νέας Υόρκης αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1940 και είναι ίσως το πρώτο σημαντικό κίνημα τέχνης που γεννήθηκε στην Αμερική, δηλώνοντας την ανεξαρτησία του από τα ευρωπαϊκά ιδεώδη. Κέντρο του ήταν ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός που συνδυάζει τον γερμανικό εξπρεσιονισμό με τις καθαρά αφηρημένες τάσεις κινημάτων όπως ο φουτουρισμός και ο κυβισμός. Σημαντικοί εκπρόσωποι του κινήματος είναι οι: Τζάκσον Πόλοκ, Βίλεμ ντε Κούνινγκ, Μαρκ Ρόθκο, Άρσιλ Γκόρκι, Χανς Χόφμαν, Φραντς Κλάιν, Ρόμπερτ Μάδεργουελ και πολλοί άλλοι. Ο συγγραφέας έχει εμπνευστεί από αυτήν τη σχολή και στήνει έναν αριστοτεχνικό καμβά μυστηρίου γύρω από αυτήν την ομάδα και το μυστικό που κρύβανε τα μέλη της. Ο δολοφόνος είναι λοιπόν κάποιος από αυτούς, κάποιος θαυμαστής τους, κάποιος μελετητής τους, ποιος;

Το μυθιστόρημα είναι πολυπρόσωπο αλλά καθόλου χαοτικό. Εδώ μάλιστα εντόπισα για πρώτη φορά την ιδέα του συγγραφέα να γεμίσει το κείμενό του με εικόνες ζωγραφικής και σχεδίου, κάτι που θα αξιοποιήσει επαρκέστερα στη σειρά μυστηρίου με τον Νέιτ Ροντρίγκεζ αργότερα. Αναπαράσταση των πινάκων λοιπόν σε ένα χαοτικό παζλ, τα βήματα για το επόμενο θύμα είναι κρυμμένα μέσα σε αυτά τα πρωτότυπα κολλάζ πινάκων ζωγραφικής και βρέθηκα με κομμένη ανάσα να ψάχνω κι εγώ μαζί με τη Μακίνον τις κρυφές εικόνες-μηνύματα του δολοφόνου.

Μέσα σε όλα αυτά ο συγγραφέας καταφέρνει να τοποθετήσει κι ένα κύκλωμα λαθρεμπορίου έργων τέχνης, κάνοντας την ιστορία πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη, χωρίς όμως να χαθώ σε κανένα σημείο. Η αφήγηση ήταν δεμένη και η πλοκή πολύ καλά οργανωμένη. Παραδέχομαι βέβαια ότι γέλασα όταν ο Πάμπλο Εσκομπάρ ήταν ένας από τους συλλέκτες των πινάκων ζωγραφικής κι εμφανίστηκε μάλιστα για αρκετές σελίδες στο μυθιστόρημα.

Οι Φονικές εικόνες είναι λοιπόν ένα καλογραμμένο, ανατρεπτικό, γεμάτο αγωνία και ένταση αστυνομικό θρίλερ, που με άφησε άφωνο αρκετές φορές, λόγω των εκπλήξεων, της ταυτότητας του δολοφόνου και του καλοδουλεμένου συνδυασμού πραγματικότητας και φαντασίας. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 25 – 26 Μαΐου 2024

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 25 – 26 Μαΐου 2024

Real News https://youtu.be/qfdFLiYwg8gΚαθημερινή Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να...

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί της Alice Feeney

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί της Alice Feeney

Μια εκκλησία στη μέση του πουθενά, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει αποξενωθεί, ένα τέλος που πλησιάζει γοργά. Τι κρύβεται πίσω από την πρόταση για ένα Σαββατοκύριακο στα Χάιλαντς; Τι μυστικά έχουν ο ένας από τον άλλον; Θα διορθωθεί ή θα διαλυθεί ο γάμος τους; Ποιος...

Δύο μοναξιές, των Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και Μάριο Βάργας Γιόσα

Δύο μοναξιές, των Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και Μάριο Βάργας Γιόσα

Τον Σεπτέμβριο του 1967 ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και ο Μάριο Βάργας Γιόσα συναντιούνται στο Εθνικό Πολυτεχνείο του Περού στη Λίμα για να συζητήσουν για το λατινοαμερικάνικο μυθιστόρημα. Οι δύο εξέχοντες εκπρόσωποι της ισπανόφωνης λογοτεχνίας τότε ήταν δύο νέοι...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Βιβλιοκριτικές
Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί της Alice Feeney
Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί της Alice Feeney

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί της Alice Feeney

Μια εκκλησία στη μέση του πουθενά, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει αποξενωθεί, ένα τέλος που πλησιάζει γοργά. Τι κρύβεται πίσω από την πρόταση για ένα Σαββατοκύριακο στα Χάιλαντς; Τι μυστικά έχουν ο ένας από τον άλλον; Θα διορθωθεί ή θα διαλυθεί ο γάμος τους; Ποιος...

Βιβλιοκριτικές
Δύο μοναξιές, των Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και Μάριο Βάργας Γιόσα
Δύο μοναξιές, των Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και Μάριο Βάργας Γιόσα

Δύο μοναξιές, των Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και Μάριο Βάργας Γιόσα

Τον Σεπτέμβριο του 1967 ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και ο Μάριο Βάργας Γιόσα συναντιούνται στο Εθνικό Πολυτεχνείο του Περού στη Λίμα για να συζητήσουν για το λατινοαμερικάνικο μυθιστόρημα. Οι δύο εξέχοντες εκπρόσωποι της ισπανόφωνης λογοτεχνίας τότε ήταν δύο νέοι...

Βιβλιοκριτικές
Σε πέντε χρόνια – Rebecca Serle
Σε πέντε χρόνια – Rebecca Serle

Σε πέντε χρόνια – Rebecca Serle

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Ένα ζευγάρι Εβραίων, η Ντάνι και ο Ντέιβιντ, εργασιομανείς και οι δύο, συζούν εδώ και κάμποσο καιρό και στα μελλοντικά τους σχέδια έχουν τοποθετήσει τον γάμο τους. Ο Ντέιβιντ, είναι ψηλός και αδύνατος, γενναιόδωρος και ευγενικός και...

Βιβλιοκριτικές
Γάμοι μεταξύ ανδρών: οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα, Ρώμη και μεσαιωνική Ευρώπη, του Τζων Μπόσγουελ
Γάμοι μεταξύ ανδρών: οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα, Ρώμη και μεσαιωνική Ευρώπη, του Τζων Μπόσγουελ

Γάμοι μεταξύ ανδρών: οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα, Ρώμη και μεσαιωνική Ευρώπη, του Τζων Μπόσγουελ

O John Boswell (1947-1994) ήταν διακεκριμένος Αμερικανός ιστορικός με ειδίκευση στην ομοφυλοφιλία συγκριτικά με τη θρησκεία και αυτό είναι το τέταρτο και τελευταίο βιβλίο που εξέδωσε πριν πεθάνει. Ήταν πολύγλωσσος και τα έργα του επέφεραν σημαντικές αλλαγές στον...

ΒιβλιοκριτικέςΕφηβική λογοτεχνία
Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου
Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου

Τα χρώματα των παιδιών, της Αλέκας Τρίπου – Μάνου

Μια παρέα παιδιών σε μια σχολική τάξη της έκτης δημοτικού θα ζήσει διάφορες και ποικίλες περιπέτειες. Κάποιοι θα υποστούν bullying, κάποιοι θα κινδυνέψουν, κάποιοι θα χάσουν τη γη κάτω απ’ τα πόδια τους, όλοι τους όμως αν τους παρατηρήσει κανείς καλά θα διαπιστώσει...

Βιβλιοκριτικές
Μακάριος: οι μεγάλες αλήθειες, του Γιώργου Παπαδόπουλου – Κυπραίου
Μακάριος: οι μεγάλες αλήθειες, του Γιώργου Παπαδόπουλου – Κυπραίου

Μακάριος: οι μεγάλες αλήθειες, του Γιώργου Παπαδόπουλου – Κυπραίου

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος Γ΄ (1913-1977) ήταν ο προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου (από το 1950) και πρώτος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας (από το 1960) -και τα δύο αξιώματα τα διατήρησε ως τον θάνατό του. Η ηγετική μορφή του και...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου