Ο Χάρης Γαντζούδης μιλάει με την Ευρυδίκη Αμανατίδου για το καινούριο της  βιβλίο ‘Έρωτας στον καθρέφτη’ από τις εκδόσεις Μίνωας.

Την Ευρυδίκη Αμανατίδου τη γνώρισα σαν συγγραφέα, μέσα από τα παραμύθια της που κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Σαΐτα και από διάφορα διηγήματά της που έχω διαβάσει κατά καιρούς σε διάφορα βιβλιογραφικά site. Θαύμασα τις ιστορίες της και τον τρόπο γραφής της, ο οποίος κατά τη γνώμη μου, είναι μοναδικός. Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της μυθιστορήματος «Έρωτας στον καθρέφτη», από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ, της ζήτησα να μας πει λίγα λόγια για το νέο της λογοτεχνικό έργο.

 

 

Αφορμή για να γραφτεί αυτό το  βιβλίο ήταν…

Οι αφορμές στην ουσία ήταν δύο. Μία εικόνα στον δρόμο, και είναι αυτή που περιγράφω στην εισαγωγή του μυθιστορήματος, και ένα τραγούδι που έδεσε στη συγκεκριμένη στιγμή.

 

Η μεγαλύτερη δυσκολία κατά τη συγγραφή του ήταν …

Σαν μυθιστόρημα εσωτερικών καταστάσεων, δεν είχε την έρευνα που έχω κάνει σε όλα τα προηγούμενα. Οπότε και γράφτηκε αβίαστα και μάλιστα σε διάστημα οκτώ μηνών.

 

Η υπόθεσή του …

Η Αριάδνη Αργυρού, θεατρική συγγραφέας, δέχεται κάποια κείμενα από άγνωστο αποστολέα. Αντιλαμβάνεται δύο πράγματα. Πως η γραφή τους είναι συναρπαστική και πως πρόκειται για ένα μυθιστόρημα σε συνέχειες. Κι όταν τελικά γνωρίσει τον δημιουργό τους, η ζωή της θα μπλεχτεί με αυτή των χάρτινων ηρώων.

 

Οι χαρακτήρες του …

Οι χαρακτήρες είναι στην ουσία δύο: Η Αριάδνη, ήδη καταξιωμένη επαγγελματικά. Ο Πέτρος, ο νεαρός συγγραφέας που κάνει τα πρώτα του βήματα. Φυσικά παρακολουθούμε και δύο ακόμη ήρωες, τον Ιάσονα και τη Γλαύκη, πρόσωπα «χάρτινα» που ο Πέτρος έχει δημιουργήσει στο μυθιστόρημά του.

 

Επέλεξα αυτόν τον τίτλο γιατί… 

Επέλεξα τον τίτλο «Έρωτας στον καθρέφτη», γιατί και οι δύο ιστορίες που τρέχουν μέσα στο μυθιστόρημα έχουν να κάνουν στην ουσία με τον έρωτα. Το πώς τον βλέπουν οι ίδιοι οι ήρωες, πώς νομίζουν πως τον βλέπουν οι άλλοι. Αυτή η αιώνια διαφορά ανάμεσα στο τι πιστεύουμε, τι φαινόμαστε, τι δείχνουμε. Ο καθρέφτης είναι το μέσο που εξωραΐζει, ο καθρέφτης θαμπώνει. Τι βλέπουμε αλήθεια μέσα του; Ο τίτλος βασικά είναι αυτό το παιχνίδι της εικόνας που έχει το ανάλογο μερίδιο και στα συναισθήματά μας.

 

Το μήνυμα που θέλω να περάσω στους αναγνώστες είναι…

Το μήνυμα το δικό μου είναι ότι ο έρωτας σε κάθε του έκφραση είναι η ίδια η ζωή. Αυτό που πονάει, αλλά και ομορφαίνει τα πάντα, όσο και να κρατήσει. Παγίδα, ιδανικό, πάθος, όπως και να τον ονομάσουμε, υπάρχει και θα υπάρχει.

 

Περίληψη Βιβλίου

 

Κρύος ιδρώτας έτρεξε σε όλο της το σώμα, η αναπνοή της κόπηκε, κι αν κοίταζε σ’ έναν καθρέφτη μπροστά της ήταν σίγουρη πως η επιδερμίδα της θα είχε την ίδια απόχρωση με τα τριαντάφυλλα.

Αυτά τα ίδια λουλούδια που προορίζονταν για εκείνη.

Η 40χρονη Αριάδνη Αργυρού, καταξιωμένη θεατρική συγγραφέας, δέχεται τα κείμενα ενός αγνώστου που συνοδεύονται πάντα από ένα λευκό τριαντάφυλλο.

Η γραφή τη συναρπάζει καθώς αποκαλύπτει σε συνέχειες τη σχέση που γεννιέται ανάμεσα στον ερημίτη ζωγράφο Ιάσονα Σοφιανό και την ένοικο του «πύργου με τα κυκλάμινα».

Η Αριάδνη αρχίζει να κάνει εικασίες σχετικά με τον μυστηριώδη συγγραφέα.

Μια ιδιοτροπία της μοίρας θα ικανοποιήσει την περιέργειά της και θα γίνει η αφορμή να γνωρίσει τον 23χρονο Πέτρο, τον φοιτητή Θεολογίας που κρύβεται πίσω από τα γοητευτικά κείμενα.

Κάπως έτσι ο Πέτρος μπαίνει σαν κλέφτης στη ζωή της Αριάδνης, μέσα από μια ιδιότυπη συνύπαρξη πραγματικών και χάρτινων ηρώων.

Τελικά τι καθρεφτίζει ο έρωτας;

Την υπαρκτή ή την επιθυμητή προβολή του εαυτού μας;

 

Η Ευρυδίκη Αμανατίδου ζει στην Αθήνα. Παρά το ότι σπούδασε νομικά, της αρέσει να παίζει με τις λέξεις, τα χαρτιά και τα μολύβια.

Έργα της που έχουν εκδοθεί: «Ένα καπέλο για τον καθηγητή», Δελφίνι 1993 «Στη Μεσόγειο κολυμπούν παράξενοι θεοί», Βασιλείου 2006 «Σιωπηλή πέτρα», Μίνωας 2007 «Η ακριβή ανάσα του νερού», Μίνωας 2009 «Ο φύλακας στο φάρο» Μίνωας 2011, «Η Πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα», «Το αεράκι και η καμινάδα», «Ο ήλιος που έχασε το δρόμο του» Σαΐτα 2012, «Το συναχωμένο ηφαίστειο», «Μαζί» Σαΐτα 2013 (συλλογή διηγημάτων με τον Γιάννη Λαμπράκη), “Όσα ποτέ δεν είπαμε”, Ωκεανός,  συλλογικό μυθιστόρημα με το ψευδώνυμε Νία Μαγγέλου και συνδημιουργούς του τους Δημήτρη Νίκου, Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και Χρύσα Λουλοπούλου. http://evriam.blogspot.gr/ είναι το προσωπικό της ιστολόγιο.

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 25 – 26 Ιανουαρίου 2025

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 25 – 26 Ιανουαρίου 2025

Real News https://youtu.be/Y1TtsIwJFKsΚαθημερινή Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να...

Αγάθη Προδρόμου: “Τα μικρά παιδιά καταλαβαίνουν με τον δικό τους τρόπο τη σημαντικότητα της ισότητας και της δικαιοσύνης”

Αγάθη Προδρόμου: “Τα μικρά παιδιά καταλαβαίνουν με τον δικό τους τρόπο τη σημαντικότητα της ισότητας και της δικαιοσύνης”

- Συνέντευξη της Αγάθης Προδρόμου στην Κατερίνα Σιδέρη - Αγάθη, πόσο δύσκολη είναι η συγγραφή ενός παιδικού βιβλίου; Αρκετός κόσμος πιστεύει πως η συγγραφή ενός παιδικού βιβλίου είναι σχετικά απλή γιατί συνήθως τα παιδικά βιβλία είναι πιο μικρά από τα βιβλία για...

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

- Συνέντευξη της Ευαγγελίας Τσακίρογλου στην Κατερίνα Σιδέρη - Πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας; Καταρχάς σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όταν ξεκίνησα πλέον να διαβάζω...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

Ευαγγελία Τσακίρογλου: “Τις μεγαλύτερες ανατροπές στη ζωή τις φέρνει η αλήθεια”

- Συνέντευξη της Ευαγγελίας Τσακίρογλου στην Κατερίνα Σιδέρη - Πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας; Καταρχάς σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όταν ξεκίνησα πλέον να διαβάζω...

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

Καίτη Δροσίνη: “Η έπαρση κάνει τον άνθρωπο αλαζόνα”

- Συνέντευξη της Καίτης Δροσίνη στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Παλέτα δολοφόνου». Πρόκειται για μια ιστορία, με αστυνομική χροιά, που διαδραματίζεται σε δυο χρόνους. Από τη μια παρακολουθούμε την πορεία ενός ταλαντούχου ζωγράφου και την μεθοδική...

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

Χρήστος Φλουρής: “Όταν μιλάμε για αγάπη μιλάμε για την αγάπη που έχει ως βάση της την αρχή της ειλικρίνειας”

- Συνέντευξη του Χρήστου Φλουρή στην Κατερίνα Σιδέρη - Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «Volcano». Το Volcano είναι ένα κοινωνικό, θα έλεγα, μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στην περίοδο από τη δεκαετία του 1950 μέχρι το 2004, με το μεγαλύτερο μέρος της δράσης να...

1 σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Τάσος Αγγελίδης - Γκέντζος

    Καλοτάξιδο κι αυτό το βιβλίο της Ευρυδίκης Αμανατίδου!!!!
    Μαζί με την “Σιωπηλή πέτρα” να ταξιδέψουν σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας!!!!!

    Απάντηση

Υποβολή σχολίου