Έρωτες από πηλό, της Ελένης Γαληνού

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη

Όταν πήρα στα χέρια μου το βιβλίο της Ελένης Γαληνού, ψηλάφισα το εύστοχο εξώφυλλό του, το άνοιξα σε τυχαία σημεία, διάβασα κάποιες σκόρπιες λέξεις και κάπως έτσι προετοίμασα τον εαυτό μου να ζήσει άλλο ένα ταξίδι μαζί με τους ήρωές της, μέσα από την ιδιαίτερα αγαπημένη για μένα πένα της. Θεωρούσα ότι ξέρω τι περιμένω από την Ελένη, ενόσω έχω διαβάσει κάποια από τα βιβλία της, αλλά πραγματικά, είχα υπολογίσει λάθος. Ήταν πολλά περισσότερα αυτά που εισέπραξα από τις προσδοκίες μου και πιστέψτε με, είχα τοποθετήσει ψηλά τον πήχη.

Όμως, ας μην χρονοτριβώ. Πιάνω στα χέρια μου την άκρη του νήματος και σας παραθέτω κάποια λίγα μυστικά του βιβλίου, ίσα – ίσα για να αποτελέσουν δέλεαρ ώστε να αναζητήσετε και να διαβάσετε ένα αρκετά όμορφο, καλογραμμένο και επιμελημένο βιβλίο.

…το αλκοόλ μοιάζει ώρες – ώρες με φίλο, αλλά δεν είναι. Ζητάει ανταλλάγματα για να σου κάνει παρέα…

Η Έλσα, η Φαίδρα και ο Μάρκος, είναι τρεις φίλοι γεμάτοι όνειρα. Θα αποφασίσουν να περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους στην Αμοργό, στο σπίτι της γιαγιάς της Έλσας, που η τελευταία έχει χρόνια να την επισκεφτεί. Αν και η Έλσα με τον Μάρκο είναι ζευγάρι, δεν απομονώνουν ποτέ τη Φαίδρα παρά περνούν μαζί ανέμελες στιγμές, ξοδεύοντας τα χρήματά τους με φειδώ, για να καταφέρουν να μείνουν στο νησί τον έναν πολυπόθητο μήνα που έχουν θέσει ως στόχο.

Στο σπίτι δίπλα σε αυτό της γιαγιάς, μένει ένας Γάλλος γλύπτης, ο Ζαν Κλοντ Λαμπέρ. Είναι ένας ελκυστικός άντρας, άνετος, ευφυής, δοτικός, αυτόφωτος όπως κάποιοι τον χαρακτηρίζουν, με εμπειρίες και κύρος. Λατρεύει το ποτό και δη την ακριβή σαμπάνια και θα κάνει με τους τρεις νέους πολύ καλή παρέα.

Η ιστορία της Ελένης Γαληνού διαδραματίζεται σε δύο χρόνους. Στο σήμερα και στο χτες που απέχει μακριά 13 χρόνια. Σιγά – σιγά θα ξεδιπλώσουμε το κουβάρι μεταβαίνοντας από το τώρα στο τότε, θα μαθαίνουμε πτυχές από τον χαρακτήρα των ηρώων, θα ξεθάβουμε μυστικά και όνειρα και αβίαστα θα ταχθούμε στο πλευρό εκείνων που αδικήθηκαν, πληγώθηκαν, πόνεσαν και προτίμησαν να πληρώσουν το μερίδιο που έκριναν ότι τους αναλογεί. Άλλωστε ο καθένας μας είναι υπόλογος για τις πράξεις του, τόσο όσο εμείς οι ίδιοι πολλές φορές επιτρέπουμε.

Μια φιλοχρήματη, φιλόδοξη αλλά και ενοχική νεαρή που θα ανέβει τις σκάλες της προβολής μέσα από την τηλεόραση, ένας εξίσου φιλόδοξος και πεισματάρης δικηγόρος που φλερτάρει με την πολιτική και τη δόξα, επτά χρόνια γάμου γεμάτα καβγάδες, βρισιές και νεύρα, ένα ολόγυμνο σώμα που λουζόταν με σαμπάνια, μια παθιασμένη και συγκλονιστική ένωση, μια επαγγελματική πρόταση για μοντέλο και ένας κακός εφιάλτης μέσα σε ομιχλώδες τοπίο, είναι στοιχεία του χτες και του σήμερα που με περίτεχνο τρόπο αναμοχλεύονται στα χέρια της συγγραφέως και προσδοκούν τη σύνδεσή τους στη ρότα της ιστορίας.

Τη σκυτάλη παίρνουν μια ενδιαφέρουσα βραδιά σε ένα ταβερνάκι, ένα μοιραίο παιχνίδι αυτοπεποίθησης και θάρρους, ο πήλινος Έρωτας, η γυναίκα αράχνη Μιμή που δεν έχει πει την τελευταία της λέξη, πολλά καλοστημένα ψέματα με το χέρι πάνω σε ένα ευαγγέλιο, μια πασαλειμμένη εικόνα με σοκολάτα, ένας κρυμμένος άγγελος από λευκό μάρμαρο με τα φτερά του ανοιγμένα που κρύβει πόνο και έκπληξη και, το κελί μιας φυλακής που θα πυροδοτήσει τα αναπάντητα γιατί μιας ψυχής που έγινε βορά του φόβου, του μίσους αλλά και του φθόνου.

Η συνέχει γίνεται όλο και καλύτερη. Καταιγισμός αποκαλύψεων, και μια πληθώρα από ενοχές και τύψεις εισβάλλουν βίαια στις ζωές των ηρώων, ικανές να τους τρελάνουν σαν σύγχρονες Ερινύες. Η εκδίκηση και η αγωνία καιροφυλακτούν και η δικαίωση περιμένει στωικά, τρέφει ελπίδες και αδημονεί να επισκιάσει όλα τα υπόλοιπα.

Ένα ολιγόλογο σημείωμα που έρχεται στο φως πολλά χρόνια αργότερα, μια μάζωξη 13 χρόνια μετά, μια προθεσμία που θα λήξει σε έναν μήνα, εκατέρωθεν σχέδια επί χάρτου που προσπαθούν να ευδοκιμήσουν, η ιστορία της συντηρητικής Χαράς που για λίγο τόλμησε να ανοίξει τα φτερά της και να ταξιδέψει με πλώρη τον έρωτα, μια μοιραία παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, μια απομνημόνευση μιας πινακίδας ΤΑΞΙ, ένα άγγιγμα σε ένα σώμα που επαναστατεί και συνάμα το χνότο του θανάτου που φλερτάρει με μια ανυποψίαστη ζωή, κρατούν γερά τα σκήπτρα των ζωών των ηρώων που όσο και να θέλουν να απαγκιστρωθούν από τη μοίρα τους, δεν τα καταφέρνουν.

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση που μου κίνησε το ενδιαφέρον για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο της Ελένης Γαληνού, ένα σύντομο βιογραφικό της οποίας θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:

…η ζωή είναι ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης. Το πιο εμπνευσμένο της δημιούργημα είναι ο έρωτας. Έρωτας είναι η ζωή!…

Έχουμε να διαβάσουμε πολλά. Με τις λέξεις φλερτάρουν η αυτοπεποίθηση, τα άγχη, οι αντοχές, οι προκλήσεις, τα ψέματα, οι έρωτες, οι πόθοι, τα όνειρα και οι ανάγκες. Άλλοτε πάλι ανάμεσά τους στριμώχνονται οι αποκαλύψεις, οι εξομολογήσεις που κοχλάζουν χρόνια τώρα, τα κρυμμένα μυστικά και η αλήθεια που πασχίζει να βγει στο φως και να επισκιάσει όλα.

Η αυλαία πέφτοντας, συνοδεύεται από έναν εκκωφαντικό κρότο που ταράσσει τα πάντα. Η ζωή κάποιων αλλάζει άρδην. Μια μεγάλη σελίδα γυρίζει, σε άλλους δωρίζει χαρά, πνοή αισιοδοξίας και χαμόγελα ενόσω κάποιοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τα λάθη αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό.

Δε θα πω άλλα, ήδη αποκάλυψα πολλά. Θα κλείσω την παρουσίαση με την ευχή το ταξίδι των ηρώων στην Αμοργό να αποκτήσει πολλούς – πολλούς συνοδοιπόρους, γιατί πραγματικά το αξίζει!

 

Η Ελένη Γαληνού γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται από τη Μυτιλήνη και κατοικεί στο Μαρούσι. Σπούδασε στη Σχολή Βακαλό Διακοσμητική και Γραφικές Τέχνες. Δημιούργησε δύο προσωπικές σειρές χιουμοριστικών σκίτσων που έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά. Ασχολείται με τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, την ποίη­ση και τη στιχουργική. Το 2007 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής με θέμα Σύννεφα. Ακολούθησαν δύο ομαδικές εκθέσεις στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.

 Η αγάπη της για τη λογοτεχνία και τη συγγραφή ξεκινάει πολλά χρόνια πριν. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών. Έχει συμμετάσχει στα συλλογικά έργα: Η Πόλη Φοβάται, με το διήγημα «…για ένα τσιγάρο», και Η κρυφτή γυναίκα, με το διήγημα «Η μαγική εικόνα».

Έχει γράψει τα μυθιστορήματα: Όταν στέρεψε η αντοχή (2013), Πέρα από τις κόκκινες γραμμές (2014), Ακόμη θυμάμαι (2015). Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα μυθιστορήματα: Όσα δεν έγιναν λέξεις (2016), Μυστική Διαθήκη (2018), Αιώνιοι Ψίθυροι (2019), Η Κατάρα των Μάγιερ (2020), Σε Μαύρο Φόντο (2021), Χρυσάφι και μέλι (2022), Δώδεκα ημέρες θύελλας (2023).

Επικοινωνία με τη συγγραφέα: Facebook: Ελένη Γαληνού-Eleni Galinou Instagram: eleni.galinou

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο, θα βρείτε εδώ.

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 19 – 20 Οκτωβρίου 2024

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 19 – 20 Οκτωβρίου 2024

Real News  Καθημερινή  Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να διαγραφείτε με ένα κλικ...

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Η Άννα Κασίμη και ο Μάξιμος Λυμπέρης, μια πρώην κλέφτρα κι ένας πλούσιος εφοπλιστής, άγνωστοι μεταξύ τους, ανακαλύπτουν πως είναι συνδικαιούχοι μιας σημαντικής περιουσίας στο νησί της Χίου. Πώς θα χειριστούν το αναπάντεχο νέο; Πόσες αλλαγές θα...

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μια έφηβη κοπέλα φέρνει στο φως, κρυμμένη σε μια σπηλιά, τον καρπό του παράνομου έρωτά της μ’ έναν παντρεμένο άντρα. Μια σειρά από απρόσμενα γεγονότα θα ακολουθήσουν και μάρτυρας θα είναι ένα δεκατετράχρονο...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Βιβλιοκριτικές
Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου
Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Η Άννα Κασίμη και ο Μάξιμος Λυμπέρης, μια πρώην κλέφτρα κι ένας πλούσιος εφοπλιστής, άγνωστοι μεταξύ τους, ανακαλύπτουν πως είναι συνδικαιούχοι μιας σημαντικής περιουσίας στο νησί της Χίου. Πώς θα χειριστούν το αναπάντεχο νέο; Πόσες αλλαγές...

Βιβλιοκριτικές
Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου
Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μια έφηβη κοπέλα φέρνει στο φως, κρυμμένη σε μια σπηλιά, τον καρπό του παράνομου έρωτά της μ’ έναν παντρεμένο άντρα. Μια σειρά από απρόσμενα γεγονότα θα ακολουθήσουν και μάρτυρας θα είναι ένα δεκατετράχρονο...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic
Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic

Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελούσε δέλεαρ για μένα πολύ καιρό τώρα. Σταθερά 1ο στο ΤΟΠ 10 των πωλήσεων των παιδικών βιβλίων των εκδόσεων Διόπτρα, ένα εξώφυλλο ικανό να σου γεννήσει 1.000 και περισσότερες σκέψεις και ένας τίτλος που σε...

Βιβλιοκριτικές
«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου
«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου

«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου

«Αποτύπωμα ζωής» Αγγελική Σπυροπούλου Εκδόσεις Ζενίθ 2024 - γράφει η Βάλια Καραμάνου - «Βιωματικό σύγγραμμα» αναγράφεται ενδεικτικά κάτω από τον τίτλο του βιβλίου, γεγονός που σημαίνει πως διαθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ικανά να το ξεχωρίσουν και να αγγίξουν...

Βιβλιοκριτικές
Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί
Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί

Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί

γράφει ο Πάνος Τουρλής Τρεις γυναίκες σε τρία διαφορετικά σημεία του πλανήτη και σε τρεις διαφορετικές κοινωνικές θέσεις θα παλέψουν, θα πάνε κόντρα στο ρεύμα της εποχής και του τόπου τους, θα ανατρέψουν τις ζωές τους. Τι κοινό έχουν όμως και πώς θα ενωθούν τελικά;...

Βιβλιοκριτικές
Deadline, του Αντώνη Ζερβού
Deadline, του Αντώνη Ζερβού

Deadline, του Αντώνη Ζερβού

γράφει ο Πάνος Τουρλής Τον Μάρτιο του 2020 μια υποχρεωτική καραντίνα λόγω κρούσματος covid στο Τμήμα αναγκάζει τον αστυνόμο Στάβαρη να κλειστεί με τη σύντροφό του, Πέρσα, στο διαμέρισμά τους. Πώς θα περάσουν οι μέρες; Μα φυσικά με μια κούτα με τέσσερις...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου