Αυτή η νύχτα μένει, του Θάνου Αλεξανδρή

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη

Ο Θάνος Αλεξανδρής, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, μέσα από το βιβλίο του «Αυτή η νύχτα μένει» προβαίνει σε μια κατάθεση ψυχής, σε μια καταγραφή των αναμνήσεών του από την εποχή που οι νύχτες του κατακλύζονταν με ουίσκι, με καπνούς από τσιγάρα, με μουσικά σουξέ, με καλάθια λουλούδια και φαντασμαγορικά μπαλέτα.

Στη ζωή του εισέβαλλαν τα σκυλάδικα, απρόσμενα και άτσαλα και από τον Σπανό, βρέθηκε να τραγουδά Καφάση. Ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο. Φιλοξενήθηκε σε πολλά μαγαζιά, έκανε στην καριέρα του στροφή 180 μοιρών και έφυγε από τη νύχτα με τις βαλίτσες του ξέχειλες από εμπειρίες.

Πόλεις όπως η Κοζάνη, ο Βόλος, η Λάρισα, η Λαμία, η Δράμα, η Βέροια, η Καστοριά, η Κατερίνη, αλλά και η Τρίπολη, ο Πύργος, η Σπάρτη, η Καλαμάτα, το Άργος και η Μυτιλήνη, έχουν να θυμούνται ένδοξες αναμνήσεις από την πάλαι ποτέ εποχή των αξέχαστων νυχτερινών μαγαζιών της επαρχίας, με τον Θάνο να τραγουδά και το μπαλέτο του να προσφέρει θέαμα.

Έχει πολλά να μας εξιστορήσει. Η νύχτα είναι δύσκολη και απαιτητική, επικίνδυνη και προκλητική, γοητευτική και αποκρουστική, ξελογιάστρα και παιχνιδιάρα, δελεαστική και άγρια. Οι ξυλοδαρμοί, το χασίς, οι μπράβοι, οι πορτιέρηδες, οι επιχειρηματίες της δεκάρας, οι απαιτητικοί θαμώνες, τα φτηνιάρικα ξενοδοχεία και οι κάλπικες υποσχέσεις, παρελαύνουν στη νύχτα, ικανά να σε τρομάξουν αλλά συνάμα να απειλήσουν και τη σωματική σου ακεραιότητα.

Οι πρόβες, οι πρεμιέρες, οι αρτίστες, τα κλειστά μικρόφωνα, οι σαμπάνιες που ρέουν, τα τσιφτετέλια επάνω στα τραπέζια, τα πανέρια με τα πολυχρησιμοποιημένα λουλούδια, το σόου με τα μπαλέτα, τα καψουροτράγουδα, η ανεύρεση κοριτσιών που ξέρουν να χορεύουν, οι καβγάδες των μεθυσμένων και θιγμένων πελατών, τα καμαρίνια, οι πίστες και τα σουξέ, δίνουν τη δική τους χροιά στις νύχτες και τις φωτίζουν άλλοτε έντονα και άλλοτε ωχρά.

Θα αντιμετωπίσουμε γλεντζέδες που επιθυμούν διακαώς να διασκεδάσουν με τον όποιο τρόπο, θα γίνουμε μάρτυρες σε φασαρίες γιατί οι θαμώνες θεωρούν τον λογαριασμό παραφουσκωμένο, θα δεχτούμε παράπονα γιατί τα κορίτσια που κάνουν κονσομασιόν δεν έδωσαν το κάτι παραπάνω ή γιατί κοίταξαν αλλού ή πήραν πρωτοβουλίες να πετάξουν λουλούδια στην πίστα και άλλα συναφή και θα γνωρίσουμε μαγαζάτορες που παρουσιάζουν μέρα μεσημέρι το καλλιτεχνικό σχήμα του μαγαζιού, ως εμπόρευμα σε παζάρι.

Στις σελίδες του πολύκροτου βιβλίου του ο Θάνος Αλεξανδρής απομυθοποιεί τα πάντα. Γίνεται καταπέλτης, μας παρουσιάζει ρεαλιστικά και χωρίς φτιασίδια τη νύχτα και μας σερβίρει την ωμή πραγματικότητα των όσων βίωσε. Οι άνθρωποι που εργάζονται για ένα μεροκάματο, γίνονται αποδέκτες της κοροϊδίας και της ξεφτίλας κάποιων υπερφίαλων, πέφτουν θύματα βιασμών, βιαιοπραγιών με τη σύμφωνη γνώμη των σερβιτόρων, των επιχειρηματιών, ακόμη και των ξενοδόχων. Όμως αν καταφέρεις να σταθείς στα πόδια σου, η νύχτα θα σε αποζημιώσει, θα σου εμπιστευτεί τα μυστικά της, θα σε ράνει ροδοπέταλα και θα σου χαρίσει πολύτιμες φιλίες.

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, επέλεξα την παρακάτω:

…οι νόμοι της νύχτας είναι άγριοι και μην το ψάχνετε…

Η Πόπη, η Λίτσα, η Τζένη, η Σούλα, η Στέλλα, η Άντζελα, η Βάλη, η Φανή, η Ζέτα, η Ρούλα, η Άννα – Μαρία, η Μπέλτσα, η Ελεάνα, αλλά και ο Μάριος και ο αρχιμανδρίτης, είναι φιγούρες που ξεπροβάλλουν από τις θύμισες αυτών των εποχών, έχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του Θάνου Αλεξανδρή και σίγουρα δε θα σβήσουν ποτέ από τη μνήμη του.

Ο Θάνος Αλεξανδρής γεννήθηκε στη Νέα Αρτάκη και παιδί τον διακατείχε ο διακαής πόθος να αναζητήσει την σωτηρία του ως ιεραπόστολος ή και ως αρχιμανδρίτης. Η Νομική έγινε το άλλοθι για να ξεφύγει, αλλά τον έκλεψαν από τη δικηγορία τα καλλιτεχνικά του όνειρα.

Ακολουθούν Θέατρο Τέχνης, Γιώργος Μαρίνος, Αισχύλος, πρωταγωνιστικός ρόλος στους «Νεκρικούς Διαλόγους» του Λουκιανού στον Λυκαβηττό, όμως μια θεϊκή συγκυρία τον οδήγησε για δέκα περίπου χρόνια στον μαγικό κόσμο των σκυλάδικων, αλλάζοντας ουσιαστικά όλη του τη ζωή.

Ακολούθησε μακρόχρονη συνεργασία με την παιδική του φίλη Μαλβίνα Κάραλη και εκπομπές στην τηλεόραση (TrashTV, Καρακορτάδα), στο ραδιόφωνο και σε περιοδικά (Penthouse, Athens Voice). Από τις Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ κυκλοφορούν τα βιβλία “Του Οσίου Αλμοδόβαρ ανήμερα” και “Αυτή η νύχτα μένει”.

 

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις KAKTOS.

Ακολουθήστε μας

Μικρασία: το τραγούδι του αποχωρισμού, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Μικρασία: το τραγούδι του αποχωρισμού, του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Η Αννιώ γεννήθηκε στη Φώκαια της Μικράς Ασίας το 1899. Τι συνέβη και μεταμορφώθηκε από νιόβγαλτο κορίτσι σε μαντινούτα (μετρέσα); Αγάπησε; Πληγώθηκε; Ευχαριστήθηκε; Ωρίμασε; Επέζησε; Πώς άλλαξε η ψυχολογία της; Τι απέγινε η οικογένειά της και οι όμορφες αναμνήσεις από...

Η σκιά του πατέρα, του Άγγελου Χαριάτη

Η σκιά του πατέρα, του Άγγελου Χαριάτη

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Όταν ο Υάκινθος ήταν 5 χρονών, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, βίωσε την εξαφάνιση του πατέρα του Τριαντάφυλλου και το θέμα δεν άνοιξε ποτέ στα επόμενα χρόνια από την πλευρά του, εφόσον η μητέρα του Βούλα αθώα για το φευγιό, δεν άφηνε...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Η σκιά του πατέρα, του Άγγελου Χαριάτη

Η σκιά του πατέρα, του Άγγελου Χαριάτη

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Όταν ο Υάκινθος ήταν 5 χρονών, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, βίωσε την εξαφάνιση του πατέρα του Τριαντάφυλλου και το θέμα δεν άνοιξε ποτέ στα επόμενα χρόνια από την πλευρά του, εφόσον η μητέρα του Βούλα αθώα για το φευγιό, δεν άφηνε...

Όνειρα στις φλόγες, του Αλέξανδρου Β. Σιδερίδη

Όνειρα στις φλόγες, του Αλέξανδρου Β. Σιδερίδη

Ο κύριος Αλέξανδρος Β. Σιδερίδης καταγράφει τις παράλληλες ζωές δύο οικογενειών που έζησαν στην Κωνσταντινούπολη και στη Σμύρνη από τα τέλη του 19ου ως τις αρχές του 20ού αιώνα. Τα μέλη, γονείς και παιδιά, ακολουθούν τον δικό τους δρόμο ώσπου οι καταστάσεις τα...

Οι κληρονόμοι της θυσίας, του Αλέξανδρου Δαμουλιάνου

Οι κληρονόμοι της θυσίας, του Αλέξανδρου Δαμουλιάνου

Το 1960 η Έλλη Λαύρη θα γίνει καλόγρια μετά τον θάνατο του αρραβωνιαστικού της σε τροχαίο, αργότερα όμως εξαφανίζεται. Τη δεκαετία του 1970 μια πυρκαγιά καταστρέφει ένα σπίτι. Το 2018 μια γυναίκα αγοράζει ένα εξοχικό για να μείνει με την οικογένειά της, μυστηριώδεις...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου