Η μπαλαρίνα που δεν χόρευε, της Ελπίδας Μηναδάκη

Η Μάιρα, μετά από μια άτυχη στιγμή σ’ έναν διαγωνισμό χορού, εγκαταλείπει το όνειρό της να γίνει μπαλαρίνα, ώσπου ανακαλύπτει στη σοφίτα το μπαούλο της προγιαγιάς της, που ήταν επίσης χορεύτρια! Πώς θ’ αποκτήσει λοιπόν ξανά εμπιστοσύνη η Μάιρα στο ταλέντο και στον εαυτό της; Πώς θα συμβάλει σε όλο αυτό ο γνωστός ζωγράφος Εντγκάρ Ντεγκά και πώς συνδέεται αυτός με την προγιαγιά του κοριτσιού; Τελικά πρέπει να εγκαταλείπουμε ή να ακολουθούμε τα όνειρά μας;

Η κυρία Ελπίδα Μηναδάκη γράφει μια ρομαντική και συναρπαστική ιστορία για παιδιά από 7 ετών και πάνω, γεμάτη υπέροχες ιδέες και νοήματα. Καταφέρνει με το γλυκό της στυλ να παντρέψει αρμονικά τη φαντασία με την πραγματικότητα και να φτιάξει μια ιστορία που θα μπορούσε να συμβεί σε κάθε κορίτσι γεμάτο όνειρα κι ελπίδες. Ο ροζ ταφταδένιος κόσμος του μπαλέτου ζωντανεύει με ενάργεια και στολίζεται με διαχρονικές αξίες, όπως η πίστη στα όνειρά μας, η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, η επιμονή στα σχέδιά μας, η θέληση για το ανέφικτο, όλα δοσμένα με εύληπτο και όχι δασκαλίστικο τρόπο. Με μια απρόσμενη εξέλιξη, η Μάιρα ζει από κοντά τη γνωριμία της προγιαγιάς της με τον Ντεγκά και γεμίζει σθένος και αισιοδοξία ώστε ν’ αντιμετωπίσει τις φοβίες της και να νικήσει. Το φινάλε ήταν πολύ συγκινητικό και με γέμισε χαρά για τα επιτεύγματα του μικρού κοριτσιού. Συμπληρωματικά προς την ιστορία, υπάρχουν εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες για τα διασημότερα μνημεία του Παρισιού.

Η εικονογράφηση της κυρίας Κριστίν Μενάρ είναι ακριβώς η πινελιά που απαιτείται για την τρυφερή αυτή ιστορία. Δεν είναι μόνο η πετυχημένη προσωπογραφία του Ντεγκά, τα ρεαλιστικά τοπία του Παρισιού και των αιθουσών χορού, η πιστή αναπαράσταση των φορεμάτων του προηγούμενου αιώνα αλλά και η αδρή σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών των πρωταγωνιστών, καθώς και η διακριτική πινελιά στις σελίδες που δεν έχουν εικόνες. Παλ χρώματα τονίζουν και αγκαλιάζουν ολοσέλιδα το κείμενο ως φόντο, μικρές λεπτομέρειες στολίζουν τα υποσέλιδα ενώ άκρως ρεαλιστικά σκηνικά ζωντανεύουν τη φαντασία των παιδιών. Υπέροχα μοτίβα, προσεκτικά διακοσμημένα αντικείμενα, σωστή προοπτική, ωραίες απεικονίσεις, ποικιλία από οπτικές γωνίες ερεθίζουν τη φαντασία των μικρών αναγνωστριών και σίγουρα θα τους χαρίσουν ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού και άφθονη τροφή στη φαντασία τους.

«Η μπαλαρίνα που δεν χόρευε» είναι ένα όμορφο παραμύθι, γεμάτο δύναμη και αισιοδοξία για τη ζωή, που θα εμπνεύσει τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τα δικά τους όνειρα, χωρίς να υπαναχωρούν μπροστά στην πρώτη δυσκολία. Ρεαλισμός και φαντασία, μαζί με μια αξιέπαινη εικονογράφηση, δημιουργούν μια αξέχαστη ιστορία.

Ακολουθήστε μας

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Η Άννα Κασίμη και ο Μάξιμος Λυμπέρης, μια πρώην κλέφτρα κι ένας πλούσιος εφοπλιστής, άγνωστοι μεταξύ τους, ανακαλύπτουν πως είναι συνδικαιούχοι μιας σημαντικής περιουσίας στο νησί της Χίου. Πώς θα χειριστούν το αναπάντεχο νέο; Πόσες αλλαγές θα...

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μια έφηβη κοπέλα φέρνει στο φως, κρυμμένη σε μια σπηλιά, τον καρπό του παράνομου έρωτά της μ’ έναν παντρεμένο άντρα. Μια σειρά από απρόσμενα γεγονότα θα ακολουθήσουν και μάρτυρας θα είναι ένα δεκατετράχρονο...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Βιβλιοκριτικές
Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου
Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

Ο τελευταίος κρίκος, της Ευαγγελίας Ευσταθίου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Η Άννα Κασίμη και ο Μάξιμος Λυμπέρης, μια πρώην κλέφτρα κι ένας πλούσιος εφοπλιστής, άγνωστοι μεταξύ τους, ανακαλύπτουν πως είναι συνδικαιούχοι μιας σημαντικής περιουσίας στο νησί της Χίου. Πώς θα χειριστούν το αναπάντεχο νέο; Πόσες αλλαγές...

Βιβλιοκριτικές
Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου
Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

Να ταΐζεις τη φωτιά, της Ιουλίας Ιωάννου

γράφει ο Πάνος Τουρλής Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μια έφηβη κοπέλα φέρνει στο φως, κρυμμένη σε μια σπηλιά, τον καρπό του παράνομου έρωτά της μ’ έναν παντρεμένο άντρα. Μια σειρά από απρόσμενα γεγονότα θα ακολουθήσουν και μάρτυρας θα είναι ένα δεκατετράχρονο...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic
Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic

Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Lidia Brankovic

γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελούσε δέλεαρ για μένα πολύ καιρό τώρα. Σταθερά 1ο στο ΤΟΠ 10 των πωλήσεων των παιδικών βιβλίων των εκδόσεων Διόπτρα, ένα εξώφυλλο ικανό να σου γεννήσει 1.000 και περισσότερες σκέψεις και ένας τίτλος που σε...

Βιβλιοκριτικές
«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου
«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου

«Αποτύπωμα ζωής», της Αγγελικής Σπυροπούλου

«Αποτύπωμα ζωής» Αγγελική Σπυροπούλου Εκδόσεις Ζενίθ 2024 - γράφει η Βάλια Καραμάνου - «Βιωματικό σύγγραμμα» αναγράφεται ενδεικτικά κάτω από τον τίτλο του βιβλίου, γεγονός που σημαίνει πως διαθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ικανά να το ξεχωρίσουν και να αγγίξουν...

Βιβλιοκριτικές
Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί
Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί

Η πλεξούδα, της Λετισιά Κολομπανί

γράφει ο Πάνος Τουρλής Τρεις γυναίκες σε τρία διαφορετικά σημεία του πλανήτη και σε τρεις διαφορετικές κοινωνικές θέσεις θα παλέψουν, θα πάνε κόντρα στο ρεύμα της εποχής και του τόπου τους, θα ανατρέψουν τις ζωές τους. Τι κοινό έχουν όμως και πώς θα ενωθούν τελικά;...

Βιβλιοκριτικές
Deadline, του Αντώνη Ζερβού
Deadline, του Αντώνη Ζερβού

Deadline, του Αντώνη Ζερβού

γράφει ο Πάνος Τουρλής Τον Μάρτιο του 2020 μια υποχρεωτική καραντίνα λόγω κρούσματος covid στο Τμήμα αναγκάζει τον αστυνόμο Στάβαρη να κλειστεί με τη σύντροφό του, Πέρσα, στο διαμέρισμά τους. Πώς θα περάσουν οι μέρες; Μα φυσικά με μια κούτα με τέσσερις...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου