Επιλέξτε Page

Λογοτεχνικά έργα που έγιναν τηλεοπτικές σειρές – Μέρος Β’

8.06.2021

γράφει η Βάλια Καραμάνου

Η λίστα με τα λογοτεχνικά κείμενα που μεταφέρθηκαν με επιτυχία στην μικρή οθόνη παραμένει ατελείωτη, οπότε θα παραθέσω μερικά ακόμη που χαράχτηκαν στην μνήμη μας και μας χάρισαν όμορφες και συγκινητικές στιγμές:

  1. Το Δέκα: Το ομώνυμο ημιτελές «κύκνειο άσμα» του Μ. Καραγάτση έγινε τηλεοπτικό σήριαλ δεκαοχτώ επεισοδίων και προβλήθηκε από το ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι ALPHA την περίοδο 2007 – 2008. Η σειρά απέσπασε συνολικά έντεκα βραβεία, στα «Πρόσωπα 2008»,με κυριότερα τα βραβεία καλύτερης παραγωγής, σκηνοθεσίας (Πηγή Δημητρακοπούλου), δραματικής σειράς, σκηνογραφίας(Κώστας Παππάς), πρωτότυπης ελληνικής μουσικής (Ελένη Καραΐνδρου), πρώτου ανδρικού ρόλου στον Δημήτρη Καταλειφό (Αναστάσης Καλογεράς), πρώτου γυναικείου ρόλου στη Ρένη Πιττακή (Ελενάρα) και δεύτερου ανδρικού ρόλου στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο (Μιχάλης Φουντούκος). Το Δέκα αποτελεί το κτήριο των παλιών οινοποιείων Καλογερά, όπου έχουν βρει καταφύγιο άνθρωποι της κατώτερης τάξης στην πλειοψηφία τους και πληρώνουν νοίκι στο Αναστάσιο Καλογερά, τον πλούσιο ιδιοκτήτη. Οι κεντρικοί ήρωες εδώ είναι καθημερινοί άνθρωποι του μεροκάματου και της φτώχειας. Δράματα, έρωτες, ίντριγκες, πόνος, χαρά είναι μόνο μερικές από τις πτυχές της ζωής των ηρώων. Κυρίαρχες πάντα είναι οι γυναικείες φιγούρες, περισσότερο «άντρες» από κάθε άντρα, τολμηρές, θαρραλέες, σκληρά εργαζόμενες έξω ή μέσα στο σπίτι τους, διεκδικούν εκεί που οι άντρες τους δειλιάζουν: η Ελενάρα- παλαίμαχη πόρνη του λιμανιού- γνωρίζει τα πάντα και στηρίζει με τον τρόπο της τους πάντες, αγαπώντας την ζωή – παρά την φτώχεια της και το γεγονός πως έχει καταντήσει ένα σωματικό ράκος. Η Μαρία- νεαρή πόρνη- κουμαντάρει πλήρως τον εαυτό της και δεν διστάζει να ανατρέψει ολόκληρη την ζωή της για την αγάπη του νεαρού και όμορφου Κίτσου. Η Ειρήνη, μια ματαιόδοξη γυναίκα, που ονειρεύεται να κληρονομήσει το Δέκα, δεν διστάζει να γίνει ερωμένη του Τάσου Καλογερά, του πλούσιου ιδιοκτήτη, προκειμένου να τον κληρονομήσει. Κυρίαρχη μορφή ανάμεσά τους η γοητευτική και αριστοκρατική Δέσποινα (Μαρία Πρωτόπαππα), σύζυγος του Νταηγιώργη, που αναγκάζεται από τον άντρα της να δοθεί στον Καλογερά για τα πλούτη του. Ο αναπάντεχος έρωτας ενώνει τους δυο αυτούς ανθρώπους μέχρι τον θάνατο. Ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά είναι η σκηνή της απελπισμένης Δέσποινας που τραγουδά το «Γιασεμί» στην αγκαλιά του ετοιμοθάνατου Καλογερά.
  2. Το φάντασμα: Η σειρά των δεκατριών επεισοδίων προβλήθηκε από την ΕΤ2 το 1990 σε σκηνοθεσία/παραγωγή του Γιάννη Διαμαντόπουλου, σενάριο της Αλίκης Γεωργούλη και την επιβλητική και γοτθική μουσική του Διονύση Τσακνή. Η σειρά προβλήθηκε σε επανάληψη το 1993 και το 2010 από την ΕΤ2, ενώ βασίζεται στο ομώνυμο έργο του Γρηγόριου Ξενόπουλου. Η νεαρή Ελένη Ματαράγκα (Λυδία Κονιόρδου) ερωτεύεται τον κατώτερό της κοινωνικά Κωσταντή (Διονύσης Ξανθός), παρά τις αντιδράσεις των γονέων της και του περιγύρου. Τελικά, παρά τις αρχικές αντιδράσεις της, υποχωρεί και παντρεύεται έναν πλούσιο γαμπρό (Γιάννης Καρατζογιάννης), αφήνοντας τον Κωνσταντή μόνο και καταρρακωμένο. Λίγες μέρες αργότερα ο άντρας πεθαίνει από τον πόνο του, αλλά επιστρέφει ως φάντασμα στοιχειώνοντας τις νύχτες της με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρωθεί ο γάμος της. Η Έλενα, μετά από αμέτρητες νύχτες τρόμου, συμβουλεύεται μια μάγισσα (Τασσώ Καββαδία) και αποφασίζει να καρφώσει με μαγικά καρφιά τον Κωσταντή στο φέρετρό του προκειμένου ν’ απαλλαγεί από αυτόν, μια πράξη που δεν θα μείνει ατιμώρητη. Πλήθος γνωστών συντελεστών παρελαύνει από την σειρά (Μάρθα Βούρτση, Ντίνα Κώνστα, Σταύρος Παράβας, Δημήτρης Οικονόμου, κ. ά). Αξιοσημείωτες είναι πάντως οι ανατριχιαστικές εμφανίσεις του νεκρού Κωνσταντή που αμίλητος και με τρομερό βλέμμα στοιχειώνει την έντρομη Ελένη σε ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας από τη Λυδία Κονιόρδου.
  3. Η κυρία Ντορεμί: Πρόκειται για την τηλεοπτική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος της Λιλίκας Νάκου δεύτερο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δίφρος το 1955, ωστόσο γράφτηκε το 1933, όταν η συγγραφέας υπηρετούσε ως δασκάλα Γαλλικών και Μουσικής στο Ρέθυμνο. Τα δεκατρία επεισόδια της σειράς προβλήθηκαν από την ΕΡΤ1 το 1983-4 με πρωταγωνίστρια την Ελένη Ανουσάκη. Η Κατερίνα Μακρή μια νεαρή δασκάλα ωδικής και γαλλικών, μεγαλωμένη στο Παρίσι, μετά τον θάνατο του πατέρα της, διορίζεται στο Ρέθυμνο, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Εκεί σχολιάζεται ανελέητα για την εμφάνισή της, την συμπεριφορά της, τον ανοιχτό χαρακτήρα της και την παιδαγωγική της, η οποία δεν γίνεται αποδεκτή και της δημιουργεί πολλά δυσάρεστα επεισόδια. Κατηγορείται διαρκώς για το παραμικρό, η κατάσταση όμως φτάνει στο απροχώρητο όταν ερωτεύεται ένα μαθητή της από την μεγάλη τάξη. Ο κρυφός αρραβώνας με τον λίγο μεγαλύτερό της Λευτέρη (Γιάννης Κακλέας) θεωρείται πρόκληση και απειλή για τα ήθη της πατριαρχικής Κρήτης. Η Κατερίνα δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στο περιβάλλον αυτό και πέφτει διαρκώς σε κωμικοτραγικά λάθη (όπως η σχολική εκδρομή στο Κάστρο και η γνωριμία με τις «φυλακισμένες»/ που τελικά αποδείχτηκαν ιερόδουλες) με αποτέλεσμα την αποπομπή της από τη θέση της δασκάλας και την αποχώρησή της από την Κρήτη. Η Ελένη Ανουσάκη ενσάρκωσε με τόση επιτυχία τον ρόλο ώστε ταυτίστηκε με αυτόν, ωστόσο παρελαύνουν πολλοί αξιόλογοι συντελεστές όπως: Μιχάλης Αεράκης, Βάσος Ανδρονίνης, Γιώργος Γεωργλερής, Ελένη Κοκκίδου, Καίτη Λαμπροπούλου και πολλοί άλλοι. Η μουσική είναι της Φεβρωνίας Ρεβύνθη, ενώ η σκηνοθεσία του Νίκου Κουτελιδάκη. Τα περισσότερα επεισόδια γυρίστηκαν στο Ρέθυμνο, αλλά και σε παλαιά αρχοντικά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Παρά την επιτυχία του σήριαλ, δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις κυρίως από Ρεθυνμιώτες, μια και έθιγε τα κακώς κείμενα της κλειστής κοινωνίας αλλά και της πολιτικής (όπως η δικτατορία).
  4. Μαντάμ Σουσού: Πρόκειται για κωμική σειρά είκοσι έξι επεισοδίων που προβλήθηκαν στην ΕΡΤ2 το 1986, βασισμένη σε διασκευή του έργου του Δημήτρη Ψαθά. Η σκηνοθεσία είναι του Πολ Σκλάβου, σενάριο της Ε. Διαμαντοπούλου, μουσική επιμέλεια της Δανάης Ευαγγελίου,σκηνικά-κοστούμια του Πέτρου Καπουράλη και παραγωγή της Ράνιας Δημοπούλου. Κύριο θέμα του σήριαλ είναι οι περιπέτειες της Μαντάμ Σουσού (Άννα Παναγιωτοπούλου), η οποία από το Βούθουλα μετακομίζει στο Κολωνάκι, χωρίζει τον ιχθυοπώλη σύζυγό της Παναγιωτάκη (Θανάσης Παπαγεωργίου) και γίνεται λεία στα χέρια του αρπακτικού προικοθήρα Μηνά Κατακουζηνού (Άγγελος Αντωνόπουλος). Ζώντας πλέον στην υψηλή κοινωνία της Αθήνας τα βάζει με όλα τα υποκριτικά κατεστημένα, προκαλώντας ταραχή με την εκκεντρικότητά της, ενώ στο τέλος καταστρέφεται οικονομικά από τον δεύτερο σύζυγό της και την ερωμένη του. Η σειρά τελειώνει την μαντάμ Σουσού να εγκαταλείπει την μικρή κόρη της στο κατώφλι ενός πλουσίου και την ίδια να επιστρέφει τον Παναγιωτάκη. Η ερμηνεία της Άννας Παναγιωτοπούλου ήταν τόσο χαρακτηριστική που ταυτίστηκε απόλυτα με την ηρωίδα. Πέρα από το χιούμορ και το γέλιο που προκαλεί, στηλιτεύονται με σκληρό τρόπο η υποκρισία της υψηλής κοινωνίας και οι επιφανειακές σχέσεις που δημιουργούνται βάσει του πλούτου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η τραγικότητα της ηρωίδας μας συγκινεί, καθώς αποδρά από την μίζερη καθημερινότητά της χτίζοντας τον προσωπικό της φανταστικό κόσμο.
  5. Το Λεμονοδάσος: Η ασπρόμαυρη σειρά των εννιά επεισοδίων προβλήθηκε στην ΕΡΤ το 1978 και στηρίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κοσμά Πολίτη. Πρόκειται για ένα αισθηματικό δράμα που αποπνέει τον ρομαντισμό και την μελαγχολία ενός αταίριαστου έρωτα μιας άλλης εποχής. Τα γυρίσματα έγιναν κυρίως στον Πόρο και στο περιβόητο δάσος από λεμονιές. Ο Παύλος (Γιάννης Ζαβραδινός) είναι ένας μποέμ αρχιτέκτονας με πολλές ερωτικές περιπέτειες που δεν τον ικανοποιούν συναισθηματικά. σε μια εκδρομή του στους Δελφούς, γνωρίζει και εντυπωσιάζεται από τη Βίργκω Δροσινού (Ελεονώρα Σταθοπούλου), μια γοητευτική γυναίκα από τον Πόρο που βρίσκεται εκεί με τις ξαδέρφες της. Επιστρέφοντας στο σπίτι του στην Αθήνα, μην μπορώντας να την ξεχάσει, κανονίζει να την επισκεφτεί στο νησί της. Εκεί ξεκινάει ένας αγνός και δυνατός έρωτας που θα ταράξει το αταίριαστο ζευγάρι: ζήλιες, διαφωνίες, πάθη και η κοινωνική κατακραυγή είναι μόνο μερικές από τις περιπέτειές τους. Η Βίργκω, παρότι παραμένει ένας ανεκπλήρωτος έρωτας που δεν ευοδώθηκε, είναι η ιδανική γυναίκα για τον Παύλο από την οποία έλκεται μοιραία αλλά ταυτόχρονα απομακρύνεται προκειμένου να μην την βλάψει. Κάποια χρόνια αργότερα, ένας δικηγόρος φίλος του Παύλου, θα ανακαλύψει το ημερολόγιό του ανάμεσά σε κάποια έγγραφα που του είχε φέρει ένας γέρος ναυτικός, αποκαλύπτοντας το τραγικό τέλος της ιστορίας. Η σκηνοθεσία έγινε από την Τώνια Μαρκετάκη, το σενάριο έγραψε ο Κωστής Λειβαδέας και την μουσική ο Γιώργος Μούτσιος. Η γλυκόπικρη αίσθηση που αφήνει η σειρά στον θεατή τον στοιχειώνει για καιρό, καθώς και η εικόνα του ζευγαριού ανάμεσα στις λεμονιές να εκδηλώνει τον τρυφερό και απελπισμένο έρωτά του.
  6. Η Δασκάλα με τα Χρυσά Μάτια: Η σειρά των δεκατεσσάρων επεισοδίων προβλήθηκε το 1979 από την ΕΡΤ και είναι βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Στρατή Μυριβήλη. Το έργο επιμελήθηκε η Μαργαρίτα Λυμπεράκη, στην πρώτη ενασχόλησή της με την τηλεόραση. Γυρίστηκε εξ ολοκλήρου σε φιλμ το καλοκαίρι του 1978 στην πανέμορφη Λέσβο και στις μαγευτικές τοποθεσίες της (Μυτιλήνη, Αγιάσο, Μόλυβο, Θέρμη), ενώ ένα μέρος της στην Αττική και κυρίως στο Λαύριο. Σκηνοθέτης ήταν ο Κώστας Αριστόπουλος και πρωταγωνιστές οι: Γιάννης Φέρτης, Κάτια Δανδουλάκη, Νικήτας Τσακίρογλου, Ειρήνη Ιγγλέση και πολλοί άλλοι γνωστοί ηθοποιοί. Ο Λεωνής Δρίβας επιστρέφει στο νησί του μετά από τον πόλεμο καταρρακωμένος από τον χαμό του φίλου του Βρανά. Εκεί γνωρίζει την νεαρή χήρα του, την Σαπφώ Βρανά, η οποία θα αποτελέσει το μοιραίο πάθος του. Πανέμορφη, με εμφάνιση αντιδραστική προς τα καθώς πρέπει του χωριού, περήφανη με ένα μικρό προβληματικό παιδί κρυμμένο στο σπίτι αποτελεί εύκολα «στόχο» για τον κοινωνικό περίγυρο και μαγεύει τον Λεωνή από την πρώτη στιγμή. Η αγάπη αυτή είναι αμοιβαία, αλλά βρίσκει διαρκώς εμπόδια: η κοινωνική κατακραυγή, η αίσθηση της απώλειας (ο Λεωνής φέρει τα ψυχικά τραύματα του πολέμου, η Σαπφώ έχει συμβιβαστεί εξαρχής σε μια ζωή χωρίς έρωτα και αισιοδοξία) και βέβαια ο πανίσχυρος νεκρός σύζυγος, που τους στοιχειώνει διαρκώς έως το τέλος του βιβλίου. Ανάμεσά τους, πέρα από την σκληρή πραγματικότητα, ξεχειλίζει ο λυρισμός από το υπέροχο τοπίο του νησιού και το υγρό στοιχείο της θάλασσας. Αυτός ο ερωτισμός που αναβλύζει από την φυσική ομορφιά του τόπου και της νιότης είναι αυτός που τελικά θα κυριαρχήσει στο τέλος ενώνοντας τους δυο ήρωες σε μια άκρως ερωτική σκηνή. Στο έργο συμμετέχουν πολλοί ντόπιοι για να υπάρχει γνήσιος ρεαλισμός, η Τάνια Τσανακλίδου και γνωστοί οργανοπαίχτες του νησιού. Πέρα από τις ιδανικές ερμηνείες και ενδιαφέρουσα πλοκή, δίνεται επιπλέον μια ανάγλυφη εικόνα των αντιλήψεων και των συνθηκών που επικρατούσαν στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
  7. Ο Χριστός ξανασταυρώνεται: Πρόκειται για τηλεοπτική δραματική σειρά πενήντα επεισοδίων, που προβλήθηκε από το ΕΙΡΤ-ΕΡΤ την περίοδο 1975-1976 και συντάραξε το τηλεοπτικό κοινό, σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Το σενάριο ήταν βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη. Η σκηνοθεσία ήταν του Βασίλη Γεωργιάδη, η μουσική επιμέλεια της Δανάης Ευαγγελίου, ενώ το καστ των ηθοποιών απαρτίζουν οι: Κάτια Δανδουλάκη, Ανδρέας Φιλιππίδης, Γιώργος Φούντας, Αλέξης Γκόλφης κ. ά. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην τουρκοκρατούμενη ενδοχώρα της Μικράς Ασίας και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Λυκόβρυση το 1921. Οι κάτοικοι του είχαν ένα παλιό έθιμο, κάθε εφτά χρόνια έκαναν την αναπαράσταση των Παθών του Χριστού και έπρεπε να διαλέξουν μερικούς από τους άνδρες του χωριού που θα υποδύονταν κατά βάση τους Αποστόλους και έναν που θα υποδυόταν τον Χριστό. Ο Παπά Γρηγόρης, ο γερο Λαδάς, οι τοπικοί άρχοντες και ο δάσκαλος – απόλυτα υποταγμένοι στον Αγά και κυρίως στο προσωπικό τους συμφέρον- θα δώσουν τον ρόλο του Χριστού στον αγαθό νέο Μιχελή, το ρόλο του Πέτρου στον Γιαννακό (έναν αγράμματο και φαινομενικά αφελή θεοσεβούμενο μικροέμπορο με μπερδεμένη αλλά και ανήσυχη συνείδηση που συμβολίζει τον μέσο πολίτη), το ρόλο της Μαγδαληνής στην Κατερίνα (την όμορφη πόρνη του χωριού – μήλο της έριδος και πέτρα του σκανδάλου για πολλούς άντρες του χωριού. Οι κάτοικοι του χωριού ταυτίζονται σε τέτοιο σημείο με τους ρόλους τους ώστε να ξεπεράσουν τα όρια του καθωσπρεπισμού και να βγουν στην επιφάνεια οι σκοτεινές πλευρές τους. Σε αυτό συμβάλει η άφιξη προσφύγων με επικεφαλής τον αγνό ιδεολόγο παπα Φώτη, που θα έρθει σε πλήρη αντιπαράθεση με τον παπα Γρηγόρη, αλλά και η δολοφονία του αγαπημένου αγοριού του Αγά που θα εμπλέξει αθώους και ενόχους σε ένα ανελέητο κυνηγητό. Το φινάλε αποτελεί ένα δραματικό αποκορύφωμα πέρα από κάθε φαντασία. Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά και παρά τις δυσκολίες, χρησιμοποιήθηκαν εξωτερικές κάμερες με ένα μνημειώδες αποτέλεσμα. Οι ηθοποιοί ταυτίστηκαν στη συνείδηση του κόσμου με τους ρόλους που υποδύονταν, ενώ η σειρά συνδέθηκε με ένα τραγικό γεγονός, όταν τρία παιδιά στην Πτολεμαΐδα έκαναν αναπαράσταση τη σκηνή του θανάτου δι’ απαγχονισμού του Σεΐζη, με αποτέλεσμα ένα παιδί να πεθάνει από ασφυξία. Παράλληλα, ο τότε μητροπολίτης Φλωρίνης Καντιώτης είχε αφορίσει έναν-έναν όλους τους συντελεστές του σίριαλ (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, τεχνικούς κλπ), ενώ η κοινή γνώμη είχε εκφράσει έντονες αντιδράσεις, θετικές ή αρνητικές.

Η λίστα από τις ελληνικές σειρές παραμένει ατελείωτη. Ενδεικτικά αναφέρω μερικές: Αναδυομένη, Αστροφεγγιά, Το φως του Αυγερινού, Η αίθουσα του θρόνου, Γιούγκερμαν, Μεθοριακός σταθμός, το Τρίτο Στεφάνι, η αγάπη άργησε μια μέρα και πολλές ακόμα που φιλοξενούνται στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ και υπάρχει πρόσβαση για κάθε ενδιαφερόμενο, καθώς η διαχρονική αξία τους τις καθιστά πλέον κλασικές.

Διαβάστε το πρώτο μέρος της λίστας με τα λογοτεχνικά έργα που έγιναν τηλεοπτικές σειρές εδώ

Ακολουθήστε μας

Λογοτεχνικά έργα που έγιναν τηλεοπτικές σειρές

Λογοτεχνικά έργα που έγιναν τηλεοπτικές σειρές

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Είναι σύνηθες φαινόμενο λογοτεχνικά έργα να μεταφέρονται – επιτυχώς ή μη- στην μικρή ή μεγάλη οθόνη. Επιλέγοντας λοιπόν την πρώτη περίπτωση (της επιτυχούς μεταφοράς δηλαδή) παραθέτω μια ενδεικτική λίστα με σήριαλ στην μικρή οθόνη –...

Ο Ουγκώ για την Ελληνική Επανάσταση

Ο Ουγκώ για την Ελληνική Επανάσταση

Το όνομα του Βίκτωρος Ουγκώ (1802-1885) είναι περισσότερο συνδεδεμένο με τα μυθιστορήματά του, όπως «Η Παναγία των Παρισίων» και «Οι Άθλιοι», ωστόσο το έργο του περιλαμβάνει, επίσης, δοκίμια, διηγήματα, θεατρικά  και ποιήματα, με μία ευρεία θεματολογία γύρω από τις...

Οι μικροί γαλαξίες – Νικηφόρος Βρεττάκος

Οι μικροί γαλαξίες – Νικηφόρος Βρεττάκος

γράφει η Άντια Αδαμίδου - Οι μικροί γαλαξίες Του Νικηφόρου Βρεττάκου Πᾶνε κι ἔρχονται οἱ ἄνθρωποι πάνω στὴ γῆ. Σταματᾶνε γιὰ λίγο, στέκονται ὁ ἕνας ἀντίκρυ στὸν ἄλλο, μιλοῦν μεταξύ τους. Ἔπειτα φεύγουν, διασταυρώνονται, μοιάζουν σὰν πέτρες ποὺ βλέπονται. Ὅμως, ἐσύ, δὲ...

15 Απριλίου – Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι

15 Απριλίου – Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι

- γράφει η Άννα Αργύρη - Οι μορφές χάνονται η μια μέσα στην άλλη, καθώς οι χρωματικοί τόνοι μεταβαίνουν απαλά από τη σκιά στο φως, "σαν τον καπνό που διαλύεται" (Sfumato). Τα περιγράμματα σβήνουν και δημιουργείται το ασαφές. Το αίνιγμα. 15 Απριλίου 1452 γεννιέται ο...

Πληγωμένη Άνοιξη

Πληγωμένη Άνοιξη

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Η Άνοιξη, ως περίοδος Αναγέννησης και άνθησης, συχνά αποτελεί συνώνυμο της ζωής και της ευτυχίας. Ωστόσο, καμιά γέννα δεν προκύπτει χωρίς ωδίνες και μάλιστα – σε ορισμένες περιπτώσεις- ο πόνος ξεπερνά κατά πολύ και επισκιάζει την ακμή της...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Πληγωμένη Άνοιξη

Πληγωμένη Άνοιξη

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Η Άνοιξη, ως περίοδος Αναγέννησης και άνθησης, συχνά αποτελεί συνώνυμο της ζωής και της ευτυχίας. Ωστόσο, καμιά γέννα δεν προκύπτει χωρίς ωδίνες και μάλιστα – σε ορισμένες περιπτώσεις- ο πόνος ξεπερνά κατά πολύ και επισκιάζει την ακμή της...

30 Μαρτίου – Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Βίνσεντ βαν Γκογκ

30 Μαρτίου – Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Βίνσεντ βαν Γκογκ

- γράφει η Άννα Αργύρη - 1888. Ο Σερά απασχολεί με τον Pointillism τα φιλότεχνα καφενεία στη Rive Gauche του Παρισιού. Ο Σεζάν από την άλλη απομονώνεται δημιουργικά στο Αιξ. Κι ένας νέος με ασκητική μορφή και γεμάτος πάθος αναχωρεί από το Παρίσι για τη Νότια Γαλλία....

Ο Τζόναθαν Κόου, ο κ. Γουάιλντερ και η Ελλάδα

Ο Τζόναθαν Κόου, ο κ. Γουάιλντερ και η Ελλάδα

Ο Τζόναθαν Κόου είναι ένας ευφυής συγγραφέας που δεν αρκείται στο να αφηγηθεί απλώς μια ιστορία. Καταβάλλει πάντα κόπο ως προς την επιλογή και τη δόμηση των χαρακτήρων του, στην επιλογή της γλώσσας και τη διερεύνηση των πολιτικών γεγονότων που συνιστούν τη συνήθη...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου