–
γράφει η Κατερίνα Σιδέρη
–
Το βιβλίο Ματωμένο μετάξι, παρουσιάζει μια ιστορία γραμμένη σε δύο χρονικές περιόδους. Θα μεταφερόμαστε από το όχι και τόσο μακρινό 1964 στο 2022, από την Αθήνα στην Αστόρια και θα αναζητούμε μαζί με τους ήρωες του βιβλίου, τους συνδετικούς κρίκους της αλυσίδας που αποτελούν κομμάτι του παρελθόντος, ενός παρελθόντος γεμάτου μυστικά, έρωτες, μίση και ενοχές.
Μας ας πάρουμε στα χέρια μας την αρχή του νήματος της ιστορίας και να ξεδιπλώσουμε το κουβάρι που κάθε άλλο παρά εύκολο είναι…
Η Δάφνη ζει στη μακρινή Αστόρια, είναι μια ρεαλίστρια γυναίκα, δουλεύει στο νοσοκομείο Medical New York και όνειρό της είναι να γίνει καρδιοχειρουργός. Έχει μια ανούσια όπως θα καταλάβει αργότερα, σχέση με τον Μαρκ, δουλεύει πολλές ώρες και η ζωή της είναι προγραμματισμένη και μετρημένη.
Έχει μεγαλώσει σε ένα σπίτι γεμάτο αγάπη, κοντά στη γιαγιά της Φούλα, η οποία όταν έφυγε από τη ζωή, άφησε πίσω της την κόρη της Νικολέτα και τη φίλη της Ελένη να μνημονεύουν την καλοσύνη της και την αμέριστη αγάπη της. Η γιαγιά έχει αφήσει μια διαθήκη που στο άνοιγμά της σοκάρει τους ενδιαφερόμενους και ο κιτρινισμένος φάκελος που τη συνοδεύει είναι γεμάτος αγάπη και πόνο ψυχής.
Η Νικολέτα μαθαίνει ότι είναι υιοθετημένη, κλονίζεται ψυχικά, το μοναδικό στοιχείο που διαθέτει για τη βιολογική της οικογένεια είναι μονάχα το επίθετο Μεγαπάνου και εκλιπαρεί τη Δάφνη να ταξιδέψει στην Ελλάδα και να βρει τις ρίζες της. Το ταξίδι ξεκινά και στην πορεία του πολλά μυστικά βγαίνουν στο φως, ικανά τα τυφλώσουν τους αποδέκτες που τόσο καιρό έμεναν στο σκοτάδι.
Ο ιδιωτικός ερευνητής Σωτήρης Καλιάνος, το βιβλίο «εγκλήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα την εποχή της αθωότητας» και ο εκκεντρικός συγγραφέας Δημήτρης Αγγέλου, είναι τα πρώτα αναμνηστικά του ταξιδιού της, ενός ταξιδιού σε μια άλλη εποχή που περικλείει τόσα πολλά συναισθήματα που δε βάζει ο νους σας.
Πίσω στο 1964, ο πλούσιος και κοινωνικά πετυχημένος χήρος Μιλτιάδης Μεγαπάνος ζει στο ίδιο σπίτι με την αγέρωχη και δυναμική αδερφή του επίσης χήρα Αντιγόνη Χατζηθωμά και τις κόρες τους Λέλα και Τόνια. Η Λέλα, άκρως συναισθηματική, λατρεύει την τέχνη και θέλει να σπουδάσει σε σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι. Η Τόνια, εγωίστρια και διεκδικητική, δεν την ενδιαφέρουν οι σπουδές, παρά μονάχα ένας καλός και πλούσιος γάμος. Στο ίδιο σπίτι διαμένει το υπηρετικό προσωπικό, η Χάιδω η Βούλα και η Πόπη υπηρέτριες και ο σοφέρ Νέστορας.
Θα γίνουμε μάρτυρες του αρραβώνα της Τόνιας και του Νίκου και του απερχόμενου γάμου τους, μιας απρόσμενης καρδιακής προσβολής και ενός απαγορευμένου έρωτα που άνθισε και ευδοκίμησε σε λάθος χρόνο.
Τα ηρεμιστικά χάπια, η απρόσμενη επίσκεψη στο Παρίσι, μια απόπειρα αυτοκτονίας, το αριστοκρατικό καφέ «Νέον», η κακομαθημένη Μάρω που ζητά εκδίκηση γιατί δεν αποτέλεσε την εκλεκτή της καρδιάς του νέου που η ίδια ποθούσε κρυφά, μια εγκυμοσύνη που πρέπει να διασφαλιστεί σαν κόρη οφθαλμού και η αξιαγάπητη και θαρραλέα Αλέκα, δίνουν τη δική τους πνοή στην ιστορία και προσδίδουν περίσσεια αγωνία για τη συνέχεια.
Η Δάφνη έρχεται αντιμέτωπη με αλήθειες, με ζωές ανθρώπων που ενδεχομένως έχουν σχέση με τη βιολογική οικογένεια της μητέρα της και κατά συνέπεια με την ίδια και πασχίζει να μάθει την τραγική ιστορία των ανθρώπων της ευρύτερης οικογένειας Μεγαπάνου.
Μια μανιασμένη επίθεση με νύχια και με δόντια, το μεταξωτό λευκό νυχτικό που βάφεται με αίμα, μια δίκη και η τελεσίδικη απόφασή της «εις ισόβια δεσμά», μια δικαστής στον Άρειο Πάγο, η επίσκεψη στη Θήβα που οδηγεί σε απαγχονισμό, ένας ξυλοδαρμός με μια δερμάτινη ζώνη, ένας εγκλεισμός σε δωμάτιο στο Δαφνί, ένα νόθο παιδί και το νέο σπίτι για κάποια εναπομείναντα μέλη στη Θεσσαλονίκη, ξεδιπλώνουν την ιστορία μας και καθηλώνουν τον αναγνώστη που αδημονεί να μάθει τη συνέχειά της.
Ένας αφανής ήρωας παθαίνει γάγγραινα που επεκτάθηκε σε σηψαιμία. Ένας ιδιοκτήτης περιπτέρου στη συμβολή των οδών Πιπίνου και Πατησίων, περιμένει μια πολυπόθητη συγχώρεση. Μια απώλεια μνήμης στο Τρελοβούνι, σώζει μάνα και παιδί από παράνομο αλισβερίσι. Το ίδρυμα Μητέρα στεγάζει ένα μωρό χωρίς μέλλον και τα ενοριακά συσσίτια κρατούν ζωντανή μια γυναίκα που έθαψε τα όνειρά της και πασχίζει να ορθοποδήσει.
Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο της Θεοφανίας Ανδρονίκου, ένα μικρό βιογραφικό της οποίας θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…είναι κρίμα οι άνθρωποι να μην ακολουθούν τα όνειρά τους…
Παράνομοι έρωτες, κρυμμένα μυστικά, χειμαρρώδεις αποκαλύψεις, αυπνίες, ένα πλαστό γράμμα, μια καλοστημένη ληστεία και η Ελληνίδα ζωγράφος Έλεν Νίκολας, ξεπηδούν από τις σελίδες του βιβλίου και χρωματίζουν την αύρα του άλλοτε με μουντά και άλλοτε με φωτεινά χρώματα.
Η αυλαία κλείνει, και οι ήρωες τους έχουν κερδίσει μερίδιο στην ευτυχία ή έχουν απωλέσει τα πάντα. Δε θα προβώ σε αποκαλύψεις. Θα πω μονάδα, ότι η ιστορία της οικογένειας Μεγαπάνου, θα σταθεί αφορμή για να αναθεωρήσει πολλά στη ζωή της η Δάφνη, να αναζητήσει βαθιά μέσα της τον πραγματικό της εαυτό και τα θέλω της, να εξαγνιστεί μέσα από τα λάθη της και να δώσει δεύτερες ευκαιρίες στο μέλλον που ανοίγεται μπροστά της.
Η ΘΕΟΦΑΝΙΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ-ΒΑΣΙΛΑΚΗ εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες στον χώρο του καλλιτεχνικού-τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος-σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές.
Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2009 με το βιβλίο Δεσποινίς ετών 29… και κάτι ψιλά, από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ. Το 2012 κυκλοφόρησε το μεταφυσικό δράμα 8 ψυχές που δεν έφυγαν, από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί.
Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησαν τα μυθιστορήματα: Ο κορσές της Σταχτοπούτας (2014) και Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου (2015) και από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη τα μυθιστορήματα: Η Διαθήκη του Ζάνα (2017), Η Υπηρέτρια της Δούκισσας (2018), Ζακίνθη, στο Άβατο του Κόντε (2019), Άσπιλοι Ένοχοι (2020), Kρεσέντο Εκδίκησης (2021), Μαύροι Κίκνοι (2022).
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χάρτινη Πόλη.
Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο, θα βρείτε εδώ.
0 Σχόλια