Να γράφεις για σένα

 

Να γράφεις για τη λύτρωση. Για την ανακούφιση που προσφέρει η εναπόθεση των σκέψεων, η αυθόρμητη καταγραφή τους. Για να ηρεμεί ο νους σου, για να γαληνεύει η ψυχή σου. Αν δεν το κάνεις για σένα, τότε για ποιον;

Μην κρίνεις τον εαυτό σου, καθώς απελευθερώνεις τη φαντασία σου. Μην επιτρέπεις στο αποτέλεσμα να σε αποθαρρύνει. Συνέχισε για τη χαρά της έκφρασης, για τις σελίδες που γεμίζουν από τη δική σου πένα. Καμία λογοκρισία, κανένα σχόλιο υποτιμητικό για όσα λες ή νιώθεις ή σκέφτεσαι, να μη σου επιτρέπεις. Αν θες μετά να τα σβήσεις όλα, να κάνεις σαν να μην υπήρξαν ποτέ, καν’ το. Αν θες να τα κρατήσεις κάπου κρυμμένα, σαν ένα προσωπικό ημερολόγιο, κάνε αυτό. Αν πάλι θέλεις να μοιραστείς, μοιράσου. Είναι αντίδοτο για τη μοναξιά και για τον πόνο το μοίρασμα.

Ν’ αφήνεις τη σκέψη σου να χαράζει τα δικά της μονοπάτια. Να σε ξαφνιάζεις, να βλέπεις το αποτέλεσμα και να το κοιτάς με γουρλωμένα μάτια. Να λες «εγώ το έγραψα αυτό;» ή «πώς το σκέφτηκα;» και να γελάς. Ή να κλαις. Ή και τα δύο. Λίγη σημασία έχει μπροστά στην αλήθεια της στιγμής.

Να μην καταδέχεσαι τίποτα λιγότερο ή διαφορετικό απ’ αυτό που εκφράζει εσένα τον ίδιο. Κι ας μην ταυτιστεί κανείς, ας μη σε νιώσει ούτε ένας. Για σένα το κάνεις, όχι για τους άλλους. Δεν έχει νόημα να τους αρέσεις αν δε σου αρέσεις.

Να μπορείς να σε βρεις μέσα στα λόγια σου. Αν δεν εμπεριέχει μια δόση ψυχής, δεν είναι αληθινό, δεν έχει αξία. Να σου δίνεις την άδεια να είσαι χειμαρρώδης, αυθόρμητος, επιθετικός ή επικριτικός. Να είσαι ό,τι θες. Να επιτρέπεις στα λόγια σου να είναι –ή να φαίνονται- ασυνάρτητα, προχειρογραμμένα, βαρετά ή συνηθισμένα.

Να γράφεις γι’ αυτά που θες να θυμάσαι ή και γι’ αυτά που θες να ξεχάσεις. Γι’ αυτά που θαυμάζεις και γι’ αυτά που σιχαίνεσαι. Για τις αξίες σου, για τα πιστεύω σου, για την ταυτότητά σου. Κι ας αλλάξουν. Κι εσύ θ’ αλλάξεις.

Πάνω απ’ όλα, να γράφεις για την απόλαυση της στιγμής. Γι’ αυτή την υπέροχη αίσθηση της προσωπικής δημιουργίας.

Κι αν πάντα ξεκινάς μ’ αυτή την αφετηρία, όλα τα άλλα θα πάρουν τον δρόμο τους.

 

_

γράφει η Ζωή Ναούμ

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 18 – 19 Ιανουαρίου 2025

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 18 – 19 Ιανουαρίου 2025

Real News https://youtu.be/wCTThyM7GYIΚαθημερινή Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να...

Κριτική του εκπαιδευτικού συστήματος: για το βιβλίο ‘Το σχολείο φυλακή και η ελεύθερη μάθηση’, του Τζων Χολτ

Κριτική του εκπαιδευτικού συστήματος: για το βιβλίο ‘Το σχολείο φυλακή και η ελεύθερη μάθηση’, του Τζων Χολτ

  γράφει ο Μιχάλης Κατσιγιάννης   Κριτική του εκπαιδευτικού συστήματος: για το βιβλίο ‘Τ σχολείο φυλακή και η ελεύθερη μάθηση’, του Τζων Χολτ[1]   Εισαγωγή Ποιος είναι ο ρόλος και η στόχευση της εκπαίδευσης στην κοινωνία μας; Σε τι εξυπηρετεί η υποχρεωτική σχολική...

Η θέση και ο ρόλος της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης: σχόλια για μία τοξική σχέση

Η θέση και ο ρόλος της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης: σχόλια για μία τοξική σχέση

  γράφει ο Μιχάλης Κατσιγιάννης   Εισαγωγικές παρατηρήσεις Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης παρατηρείται το ίδιο παιδαγωγικό μοτίβο – τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και σε επίπεδο πράξης – ως προς την αντίληψη για την αισθητική καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση και την...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Η θέση και ο ρόλος της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης: σχόλια για μία τοξική σχέση

Η θέση και ο ρόλος της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης: σχόλια για μία τοξική σχέση

  γράφει ο Μιχάλης Κατσιγιάννης   Εισαγωγικές παρατηρήσεις Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης παρατηρείται το ίδιο παιδαγωγικό μοτίβο – τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και σε επίπεδο πράξης – ως προς την αντίληψη για την αισθητική καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση και την...

Πώς ‘κατασκευάζονται’ οι λαοί;

Πώς ‘κατασκευάζονται’ οι λαοί;

- γράφει ο Κώστας Θερμογιάννης - Η απόσταση είναι ίσως το πιο χρήσιμο εργαλείο κάθε μελετητή τής Ιστορίας διότι η διαφορά τού χρόνου από το παρελθόν ενεργεί πάντοτε αφαιρετικά, σαν φίλτρο που διηθεί τής μελετούμενης περιόδου τις μικροσυγκυρίες, τα μικροσυμφέροντα και...

Για το «Ελσίνκι» του Θ. Γρηγοριάδη

Για το «Ελσίνκι» του Θ. Γρηγοριάδη

_ γράφει ο Ηρακλής Μίγδος - Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη το καινούργιο μυθιστόρημα του Θεόδωρου Γρηγοριάδη με τίτλο «Ελσίνκι». Ένα μυθιστόρημα που δε ξεπερνά της 230 σελίδες και που ο τίτλος και το εξώφυλλο δε προϊδεάζουν τον αναγνώστη. Ο κύριος...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου