τοβιβλίο.net

Επιλέξτε Page

Ο Νυχτερινός Διώκτης, του Chris Carter

Ο Νυχτερινός Διώκτης, του Chris Carter

Το πτώμα μιας γυναίκας βρίσκεται με ραμμένα και φιμωμένα τα γεννητικά της όργανα και το στόμα κι ένα δώρο-έκπληξη στο εσωτερικό της, κάτι που θα στοιχίσει ανθρώπινες ζωές. Πολύ σύντομα ανακαλύπτεται και δεύτερη γυναίκα, οπότε ο ντετέκτιβ του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Αστυνομίας του Λος Άντζελες Ρόμπερτ Χάντερ, μαζί με τον συνεργάτη του, Κάρλος Γκαρσία, βρίσκονται αντιμέτωποι με τον πιο στυγνό, ανελέητο, απάνθρωπο κατά συρροήν δολοφόνο. Ταυτόχρονα, την εξαφάνιση μιας μουσικού αναθέτει ο πατέρας της στη Γουίτνι Μάιερς, ταλαντούχα ντετέκτιβ της αστυνομίας, που μετά την αποπομπή της από το Σώμα, άνοιξε το δικό της πρακτορείο εύρεσης αγνοουμένων. Τι κοινό έχουν αυτές οι γυναίκες; Ποιος είναι ο δολοφόνος και πώς θα φτάσουν στα ίχνη του; Πώς θα είναι η συνεργασία μεταξύ Χάντερ, Γκαρσία και Μάιερς; Πόσο πολύ έχει διαστρεβλώσει στο μυαλό του ο δολοφόνος την αγάπη και τον έρωτα;

Αυτή είναι η τρίτη υπόθεση που αναλαμβάνει ο Ρόμπερτ Χάντερ, ένας ιδιοφυής και χαρισματικός άνθρωπος, με υψηλό δείκτη ευφυίας και πολύ καλή γνώση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και ψυχολογίας. Ο Χάντερ, πτυχιούχος Ψυχολογίας και με διδακτορικό στην Ανάλυση Εγκληματικής Συμπεριφοράς και στη Βιοψυχολογία, είδε τη ζωή του να ανατρέπεται οριστικά όταν ο πατέρας του έπεσε θύμα ληστείας από αγνώστους. Η μανία του για εκδίκηση και η αδυναμία των ερευνών να εντοπιστούν οι ένοχοι τον οδήγησαν να καταταγεί στους κόλπους της Αστυνομίας. Η αλματώδης καριέρα του τον ενσωμάτωσε στη Διεύθυνση Ληστειών και Ανθρωποκτονιών. Σε αυτό το βιβλίο μάλιστα μαθαίνουμε πώς επηρέασε τη ζωή του ο θάνατος της μητέρας του και πώς ξεκίνησαν από τότε να τον συντροφεύουν οι αϋπνίες, κάτι που χειροτέρεψε όταν έχασε και τον πατέρα του. Από την άλλη, ο συνεργάτης του, Κάρλος Γκαρσία, είναι παντρεμένος με τη γλυκιά Άννα και γιος ομοσπονδιακού πράκτορα, μιας και αγνόησε τις προτροπές της μητέρας του, που ήξερε καλά τους κινδύνους και τα προβλήματα από ένα τέτοιο επάγγελμα, και ακολούθησε τα βήματα του ήρωά του, του πατέρα του!

Αυτό λοιπόν το ντουέτο, τρία χρόνια μετά την πρώτη τους επιτυχία, αναλαμβάνει μια πραγματικά δύσκολη υπόθεση, μιας και αρχικά τουλάχιστον δε φαίνεται κάποιος συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα θύματα κι επιπλέον ο τρόπος θανάτου είναι ό,τι πιο σαδιστικά ευρηματικό έχουν συναντήσει ως τώρα. Επιτέλους, ο συγγραφέας επέστρεψε στο μοτίβο που αγάπησα στο πρώτο βιβλίο: θύματα με κοινό τρόπο δολοφονίας και βασανισμών, αγώνας δρόμου ενάντια στον χρόνο να βρουν τον δολοφόνο πριν σκοτώσει κι άλλη γυναίκα, συναρπαστικές λεπτομέρειες με τις διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για δακτυλικά αποτυπώματα, ταυτοποιήσεις, έρευνα αρχείων κλπ., διάσπαρτα κομμάτια ενός παζλ που φαίνεται να μην έχουν συνεκτικότητα, ανατροπές, φονικά όπλα-σύμβολα του ερεβώδους μυαλού του κατασκευαστή τους, εμπόδια και απρόβλεπτες εξελίξεις, λέξεις-κλειδιά και λεπτομέρειες που πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία για να σε οδηγήσουν εκεί που πρέπει και η ένταση να κορυφώνεται από σελίδα σε σελίδα.

Εδώ επανεμφανίζεται ο Ντι-Κινγκ, που είχαμε γνωρίσει στο πρώτο βιβλίο, ένας έμπορος ναρκωτικών και άλλων παράνομων ενεργειών, που ο Δολοφόνος με το Σημάδι του Σταυρού είχε πειράξει μια από τις κοπέλες του, από τον οποίο ζητά ο Χάντερ τη βοήθειά του σ’ ένα στάδιο των ερευνών. Ως προς τη συνεργασία μεταξύ Χάντερ και Γκαρσία έχουμε μια ιδανική εξισορρόπηση, μιας και οι δύο συμμετέχουν στις έρευνες, ακολουθούν παράλληλες ή διαφορετικές άκρες στο δύσκολο κουβάρι που έμπλεξαν και ταυτόχρονα η προσωπική τους ζωή είναι εντελώς αντίθετη: ο ένας ανύπαντρος, αφοσιωμένος στις υποθέσεις του, με τα δικά του ψυχολογικά προβλήματα και ο άλλος παντρεμένος με μια γυναίκα γεμάτη κατανόηση, υπομονή και εγκαρτέρηση: «Οι περισσότερες σύζυγοι αστυνομικών δεν καταλάβαιναν ούτε στήριζαν τους άντρες τους όπως έκανε η Άννα. Τα ποσοστά των διαζυγίων των αστυνομικών στο Λος Άντζελες ανέρχονταν στο 70 τοις εκατό» (σελ. 165). Πάντως, μιας και δεν πιστεύω στις ιδεώδεις ροζ σαπουνόφουσκες ίσως αυτό το ζευγάρι ο συγγραφέας των μυθιστορημάτων κάποια στιγμή το βάλει να περνά κρίση. Λίγα ακόμη στοιχεία παρατίθενται για τον ψυχισμό του Χάντερ, που τώρα μας αποκαλύπτει πως διαβάζει και τα χείλη, κάτι απότοκο μιας τραυματικής εμπειρίας.

Για άλλη μια φορά, ο συγγραφέας σηκώνει τα χέρια ψηλά με τον βαθμό παράνοιας που συναντάει κανείς στο υπέροχο και συναρπαστικό κατά τα άλλα Λος Άντζελες, στο οποίο και πάλι μας ταξιδεύει με κινηματογραφική ματιά και μας ξεναγεί στα do’s and don’t’s της πόλης. Μια απλή πρόταση δείχνει όλη τη φρίκη της εγκληματικής φύσης που ελλοχεύει: «Η μέρα δεν είχε καν ξεκινήσει. Πώς ήταν δυνατόν αυτή η υπέροχη πόλη να ήταν γεμάτη παράνοια;» (σελ. 165). Και παρακάτω παρατηρεί: «Ο Χάντερ κοίταξε έξω από το παράθυρο μια πόλη που δυσκολευόταν να κατανοήσει και που, κάθε μέρα που περνούσε, γινόταν ολοένα και πιο παρανοϊκή. Πώς μπορούσε κανείς να κατανοήσει την τρέλα που κυκλοφορούσε στην πόλη;» (σελ. 268).

Ο Κρις Κάρτερ, με ειδίκευση σπουδών στην εγκληματική συμπεριφορά και μέλος της ομάδας Εγκληματολογικής Ψυχολογίας της Εισαγγελίας της Πολιτείας του Μίσιγκαν, συνεχίζει να μεταφέρει την εμπειρία του και τις απόψεις του στα κείμενά του, χαρίζοντάς μου ξανά μια ανατριχιαστική αληθοφάνεια στις πράξεις και το σκεπτικό ενός δολοφόνου. Στο παρόν μυθιστόρημα έχουμε αρκετές «σημειώσεις ψυχολογίας», τόσο εύληπτα γραμμένες που ο καθένας μπορεί να τις καταλάβει: κυκλοθυμίες και ριζικές αλλαγές προσωπικότητας, Σύνδρομο Πολλαπλής Προσωπικότητας που δεν υφίσταται («Είναι μια διαταραχή την οποία έχουν δημιουργήσει οι ψυχοθεραπευτές και τη διαιωνίζουν τηλεοπτικές εκπομπές, βιβλία και χολυγουντιανές ταινίες», σελ. 179), «μεταβίβαση και προβολή» και πολλά άλλα καταγράφονται από έναν ντετέκτιβ που προσπαθεί να κατανοήσει το κίνητρο και τα αίτια του δολοφόνου. Ενός ανθρώπου που η προσωπική του ιστορία, με ένα μικρό twist, μιας και πίστεψα πως συνέβη κάτι άλλο απ’ αυτό που τελικά είχε όντως γίνει, με συγκλόνισε και με έπεισε απόλυτα για εκείνο το «κλικ» του μυαλού σε μια δεδομένη στιγμή, μετά την οποία τίποτα δε θα είναι πια ίδιο για σένα και τους γύρω σου.

Τέλος, δε θα μπορούσα να μη σταθώ στον χαρακτήρα της Γουίτνι Μάιερς, που τη συμπάθησα από την αρχή και η προσωπική της ιστορία που κρυβόταν πίσω από την αποπομπή της στο Σώμα είναι ένα συγκινητικό και τραγικό στην ουσία του γεγονός, που δείχνει τις συνέπειες της αυτοδικίας και πόσο λάθος είναι να ζει κάποιος τις υποθέσεις του περισσότερο προσωπικά απ’ ό,τι συνίσταται. Θα μπορούσε να είναι ένα καλό alter ego του Χάντερ ή ίσως και μια ρομαντική γνωριμία, παρ’ όλ’ αυτά ο συγγραφέας έχει άλλα σχέδια, προσγειώνοντάς με στην πραγματικότητα, ή μάλλον στη φαντασία του, πιο απότομα και κοφτά απ’ ό,τι θα περίμενα.

«Ο Νυχτερινός Διώκτης» είναι ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, γεμάτο ένταση, σασπένς και συναρπαστικά παιχνίδια μυαλού. Οι δύο ντετέκτιβ, Χάντερ και Γκαρσία, δύο πολύ ιδιαίτερες και ξεχωριστές προσωπικότητες, αντιμετωπίζουν έναν δολοφόνο, για τον οποίο γνωρίζουν ελάχιστα και ανακαλύπτουν ακόμη λιγότερα. Βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά τους κι ενώ ο χρόνος τελειώνει και τα πτώματα αυξάνονται αγωνίζονται να βρουν τους κρίκους μιας αλυσίδας που δείχνει εντελώς παράλογη! Ρεαλισμός, κινηματογραφικοί διάλογοι και απανωτές εναλλαγές σκηνών προσφέρουν ταχύτητα και παλμό κατά την ανάγνωση του κειμένου ενώ η καθαυτή υπόθεση με συνεπήρε και με ξενύχτησε.

Επιμέλεια κειμένου

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Κερδίστε το!

Οδηγός ιστοσελίδας

Εκπαιδευτικό υλικό

Αρχείο

Υποβολή συμμετοχής!

Είσοδος