Select Page

“…το γράψιμο για μένα δεν είναι όνειρο, είναι η ανάγκη μου και η καθημερινότητα μου” – Ειρήνη Δερμιτζάκη

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Φιλοξενούμενη στη δράση «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» είναι η συγγραφέας Ειρήνη Δερμιτζάκη την οποία και ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική της συνέντευξη!

Λογοτεχνικό βιογραφικό Ειρήνης Δερμιτζάκη

Γεννήθηκα στην Κρήτη, μεγάλωσα τρώγοντας πακοτίνια και καμιά φορά φουντούνια και ζωγραφίζοντας κόμιξ. Πλέον ζω στο Λονδίνο. Είχα πει θα φύγω από δω μόλις βγάλω την πρώτη άσπρη τρίχα στα μαλλιά μου αλλά λόγω γονιδίων ακόμα τα μαλλιά μου είναι πίσσα κατράμι.

Αφού περιπλανήθηκα σαν τους αθίγγανους από σχολές σχεδίου, σε δραματικές και σχολές κινηματογράφου και γέμισα τον τοίχο με πτυχία αποφάσισα να εστιάσω στο γράψιμο που πάντα ήθελα και απέφευγα όπως ο διάολος το λιβάνι (και όχι τις εκδόσεις Λιβάνη-αστειάκι για συγγραφείς και όχι μόνο). Πριν λίγο καιρό τέλειωσα το μεταπτυχιακό μου στη δημιουργική γραφή και θεωρώ πως ήταν το καλύτερο δώρο που έκανα στον εαυτό μου μιας και έβαλα το γράψιμο στην καθημερινότητα μου.

Διηγήματα μου έχουν εκδοθεί σε συλλογές από διάφορους εκδοτικούς οίκους. Ευτύχισα να δω τρία από τα θεατρικά μου έργα σε θεατρικές σκηνές του Λονδίνου και κάποια σενάρια για ταινίες μικρού μήκους στη μεγάλη οθόνη. Το “Αυτό που δεν γνωρίζω ακόμα” είναι η πρώτη μου συλλογή διηγημάτων που κυκλοφόρει από τις Εκδόσεις Anima. Το νέο μου μυθιστόρημα ευελπιστώ να πάρει σύντομα το δρόμο για το τυπογραφείο.  

Μπορείτε να με βρείτε στο φέισμπουκ (θα αναγνωρίσετε το προφίλ μου από τις αποτυχημένες προσπάθειες να βγάλω σέλφι με τα βιβλία μου) ή στη σελίδα μου www.riraki.com.

Ερωτηματολόγιο για Λογοτέχνες

Γιατί γράφεις;

Είναι πιο εύκολο να γράφω παρά να μιλώ. Όταν μιλώ υπάρχουν φορές που λογοκρίνω τον εαυτό μου. …Και ίσως για να αφήσω κάτι πίσω μου όταν πεθάνω.

Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;

Συνήθως όταν συμβουλεύω κάποιον για κάτι τελικά κάνει το αντίθετο. Τα πράγματα είναι απλά, αν θες να γράψεις γράψε αν δε θες μη γράφεις! Συνδέουμε συχνά τη δημιουργία με την επιτυχία και έτσι μπουκώνουμε από καταπιεσμένες ανάγκες. Θες να γράψεις λοιπόν; Γράψε. Αν θες να το διαβάσει η μισή Ελλάδα, να είναι αριστούργημα ή να βγάλεις λεφτά αυτό είναι μια άλλη υπόθεση.

Σε ποιόν εκδοτικό οίκο θα ήθελες να εκδίδεται το βιβλίο σου και γιατί;

Σε έναν εκδοτικό οίκο που σέβεται τη δουλειά μου, τους αναγνώστες και μπορεί να με βοηθήσει να γίνω καλύτερη συγγραφέας.

Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

Είναι σχέση μάνας-παιδιού. Εγώ είμαι το παιδί κι αυτοί οι γονείς μου που τρέχω και τους δείχνω τα ωραία γράμματα, στην ουσία ορνιθοσκαλίσματα, που μόλις έγραψα στο χαρτί, περιμένοντας την επιβράβευση ή την άποψη τους για τα γεγραμμένα.

Η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που άκουσες για το έργο σου;

Όταν αναγνώστες μου λένε πως έκλαψαν ή γέλασαν με κάποια από τις ιστορίες μου. Στον κόσμο που ζούμε πολλές φορές το συναίσθημα καταπιέζεται. Αυτό που μου δίνει δύναμη να συνεχίσω είναι το γεγονός ότι αυτά που γράφω αγγίζουν τους αναγνώστες. Στις χειρότερες κατατάσσω τα σχόλια του τύπου “το βιβλίο σου είναι βαρύ. Ίσως επειδή εγώ αντιμετωπίζω την τέχνη σαν κάτι που διεγείρει τα αισθητήρια μου και όχι σαν ελαφριά ή βαριά.

Τι σε ενοχλεί και θα ήθελες να αλλάξει στον λογοτεχνικό χώρο; Τι σου αρέσει και θα ήθελες να μείνει ως έχει;

Δεν τον ξέρω καλά τον λογοτεχνικό χώρο στην Ελλάδα, μιας και είμαι ο μακρινός συγγενής που ζει στο εξωτερικό και παρακολουθεί την κατάσταση από μακριά. Έχω την αίσθηση όμως πως είναι λίγο σαν το θέατρο που έχεις τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή και τον θεατή απέναντι σε απόσταση. Νομίζω πως πρέπει οι συγγραφείς να έρθουν πιο κοντά με τους αναγνώστες, να μάθουν να αγγίζουν ο ένας τον άλλον όπως άλλωστε κάνουν αμφότεροι και με τα βιβλία. Αυτό προσπαθώ να κάνω στις παρουσιάσεις μου και στα σεμινάρια δημιουργικής γραφής. Να συνομιλώ με τον κόσμο, να γελάμε να ψάχνουμε μαζί απαντήσεις κι όχι απλά να τους παρουσιάζω στεγνά τη δουλειά μου.

Με άριστα το 10, πού κατατάσσεις την συγγραφική σου ικανότητα και γιατί;

Αν το 5 είναι η βάση νομίζω πώς κάπου εκεί βρίσκομαι ίσως και παρακάτω. Όχι από έλλειψη αυτοπεποίθησης αλλά γιατί όσο μεγαλώνω ωριμάζω κι εγώ και το γράψιμο που οπότε αν συνεχίσω να ζω και να γράφω, σε καμιά τριανταριά χρόνια ίσως φτάσω κάπου στο 8-9.

Πιστεύεις πως οι περισσότεροι ομότεχνοί σου γράφουν από εσωτερική ανάγκη ή επιδιώκουν αποκλειστικά το χρήμα και την δόξα;

Από κάποια εσωτερική ανάγκη δεν προκύπτει και η ανάγκη για το χρήμα; Και τι σημασία έχει το κίνητρο του καθενός; Για μένα που εκτός από συγγραφέας είμαι και αναγνώστης με ενδιαφέρει να γράφουν καλά, να μη με κοροϊδεύουν με κλισέ και μανιέρες, και να με αγγίζει το έργο τους.

Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;

Να πάθω άνοια ή κάποιο ατύχημα στα χέρια και να μη μπορώ να γράψω πια. Ένα όνειρο μου έγινε πραγματικότητα όταν εξέδωσα το βιβλίο μου “Αυτό που δεν γνωρίζω ακόμα”. Δε μπορώ όμως να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς να γράφω και μοιράζομαι τις ιστορίες μου με τους αναγνώστες. Το γράψιμο για μένα δεν είναι όνειρο, είναι η ανάγκη μου και η καθημερινότητα μου.

…και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!

Ήθελα να ρωτήσω αν το περιεχόμενο των συνεντεύξεων που σας έχουν δώσει ταιριάζει με την εικόνα που έχετε δημιουργήσει για τον συγγραφέα μέσα από τα βιβλία του.

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Τις καλύτερες ευχές μου στην Αγγλία Ειρήνη, με την προσδοκία η προσωπική και λογοτεχνική σου ζωή να είναι πάντα γεμάτη με χαρές.

Σχετικά με την ερώτησή σου, φυσικά δεν γνωρίζω προσωπικά όλους τους φιλοξενούμενους λογοτέχνες, κριτικούς βιβλίων ή αναγνώστες που συμμετέχουν στις συνεντεύξεις της στήλης μου. Αρκούμαι να σου πω όμως πως σε όλους διακρίνω ειλικρίνεια στις απαντήσεις τους.

Αν είσαι λογοτέχνης, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Ο Θεόφιλος Γιαννόπουλος γεννήθηκε και ζει στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιείται ως συγγραφέας, ποιητής, αξιολογητής και λογοτεχνικός επιμελητής μυθιστορημάτων, ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων, καθώς και ως αρθρογράφος σε πολιτιστικές ιστοσελίδες. Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς κι έργα του συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης. "Το Αγκάθινο Στέμμα" από τις εκδόσεις ΕΞΗ είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πλοκή, καθώς και για να διαβάσετε δωρεάν το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου, μπορείτε να επισκεφτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ekdoseiseksi.gr/shop/ελληνική-λογοτεχνία/το-αγκαθινο-στεμμα/ Τρόπος επικοινωνίας: www.facebook.com/giannopoulos.theofilos

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Follows

Κερδίστε τα!

Εγγραφείτε στο newsletter

Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου

Ακολουθήστε μας στο Twitter

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος