Τρεις μέρες μετά, της Μάρως Κερασιώτη

10.01.2015

Εκπληκτικό και πρωτότυπο βιβλίο! Ξέρουμε τον ένοχο, ξέρουμε το θύμα, περιμένουμε να δούμε αν θα συλληφθεί! Και είναι πολύ καλογραμμένο, δεν κουράζει με φιλοσοφίες, εσωτερικές αναζητήσεις, ψυχολογικές διακυμάνσεις, όχι! Μετά τον φόνο η συγγραφέας μας δείχνει κομμάτι κομμάτι τις ζωές των πρωταγωνιστών πριν το φόνο και ταυτόχρονα τα βήματα που κάνει ο αστυνομικός που ανέλαβε την υπόθεση και υποψιάζεται την κόρη του θύματος, πώς συγκεντρώνει ένα ένα τα στοιχεία!

Η Ερατώ Θοεφάνους, μια ηλικιωμένη πάμπλουτη γυναίκα, βρίσκεται νεκρή με ανοιγμένο κεφάλι. Η κόρη της, Αγάπη Πεταλά, αποφάσισε να την ξεκάνει γιατί έχει πνιγεί στα χρέη. Το πήρε απόφαση μαζί με τον εραστή της, Θωμά και την κόρη της, Λάλη. Το έγκλημα έγινε, ο Θωμάς έχει τύψεις, η Λάλη πνίγεται στο ποτό και στις ουσίες για να ξεχάσει, η Αγάπη προσπαθεί να ενορχηστρώσει αυτήν την παρωδία και να μη λυγίσει κανείς τους και καταλήξουν όλοι στη φυλακή.

Η συγγραφέας είναι ανελέητη με τον αναγνώστη: εικόνα εικόνα δίνει το παρελθόν της οικογένειας της Αγάπης και της Ερατώς, σκιαγραφεί μοναδικά τη μεταξύ τους σχέση, και ταυτόχρονα μας συστήνει τη φίλη της Ερατώς, Εύα, και νονά της Λάλης, και τον Μίλτο Γιαννάκη, έναν άντρα που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο και η Ερατώ του προσέφερε μια νέα ζωή μες στα πλούτη και τις απολαύσεις.

Πολλές φορές αναρωτιέσαι στο μυθιστόρημα τι έφταιξε και φτάσαν οι πρωταγωνιστές ως εδώ: η κακή ανατροφή της Λάλης και οι πλουσιοπάροχες απολαύσεις που χάριζε ο σύζυγος στην κόρη του και την Αγάπη; η τσιγκουνιά της Ερατώς (ή μήπως αυτό ήταν προσπάθεια της ηλικιωμένης γυναίκας να προφυλάξει την περιουσία που της αναλογούσε από τα αδηφάγα νύχια της Αγάπης;); Και ο Θωμάς γιατί δέχτηκε να σκοτώσει; Τι συνέβη στο παρελθόν του, τι ζωή έζησε και κατάλαβε ότι η Αγάπη είναι το μέλλον του; Γιατί δέχτηκε την πρότασή της και δεν την παράτησε να τα βγάλει πέρα μόνη της; Μέσα σε όλον αυτόν τον κυκεώνα τι συναισθήματα έχει η Λάλη, ένα καλοθρεμμένο κορίτσι, που μεγάλωσε εσώκλειστη σε οικοτροφείο για να μην είναι στα πόδια της οικογένειάς της; Εκπληκτική σκιαγράφηση χαρακτήρων, ένα υπέροχο ψυχολογικό παιχνίδι γάτας και ποντικιού.

Δε μου άρεσε που δεν έχει τέλος. Μου άρεσε πάρα πολύ η ανατροπή και η κίνηση-ματ που έκανε ένας από τους πρωταγωνιστές, όμως η συγγραφέας δεν έδειξε τι συνέπειες είχε αυτό στη ζωή των υπολοίπων, σα να μην ολοκληρώθηκε δηλαδή το φινάλε του μυθιστορήματος. Κρίμα, γιατί γέμισα τόσα πολλά συναισθήματα διαβάζοντάς το και είχα τόση αγωνία για τον χειρισμό του τέλους από ένα τόσο καλοδουλεμένο μυθιστόρημα που ξαφνιάστηκα!

Χαρακτηριστικά αποσπάσματα:

«Σκέφτηκε πού θα ήταν τώρα κι αυτός αν δεν έπεφτε στον δρόμο της Ερατώς, αν θα έβρισκε, τότε που έψαχνε, δουλειά που σίγουρα τώρα θα την είχε χάσει, όπως τόσοι άνθρωποι –τα ξύλα σε καιρούς μαύρης φτώχειας δε γίνονται σκαλιστά έπιπλα, γίνονται καυσόξυλα» (σελ. 158).

«Να μη σου πω και για τη μικρή. Αυτή μεγάλωσε σαν ανεπιθύμητο δέμα που διαγνωσμένα περιέχει βόμβα και διαρκώς πηγαινοέρχεται ανάμεσα σε αποστολείς και παραλήπτες που φοβούνται να το ανοίξουν. Στον δρόμο στραπατσάρεται κάθε φορά κι από λίγο και μέχρι να φτάσει στον προορισμό του γίνεται κουρέλι. Τελικά, σκάει απρόσμενα στα χέρια του τελευταίου και ενδεχομένως αθώου παραλήπτη» (σελ. 220).

«Της γυναίκας που γεννήθηκε ωραία κι έγινε σαν κακόχρόνο να ‘χει, της αδερφής του που θα μπορούσε να μοιάζει με κανονική αν έλυνε αυτό το στριφτό κοτσάκι που καθόταν ακίνητο στην κορυφή του κεφαλιού της, αν σήκωνε λιγάκι τα μανίκια να φανούν τα καλοκαμωμένα χέρια της, αν έβγαζε αυτές τις άχαρες φούστες, τα χοντροπάπουτσα και τις καφέ κάλτσες, αν θυμόταν πώς ζωγραφίζεται ένα χαμόγελο, πώς μιλιέται μια γλυκιά κουβέντα. Κοντά στα πενήντα, είχε γίνει ένα με την απογοήτευση, είχε εγκαταλείψει τελείως τον εαυτό της και τα όνειρά της, είχε πάρει απόφαση ότι δε θα παντρευτεί, δε θα κάνει τις αστικές βλακείες που κάνουν οι άσωτοι» (σελ. 267-268).

Ακολουθήστε μας

Το ένστικτο, της Ashley Audrain

Το ένστικτο, της Ashley Audrain

Το ένστικτο τιτλοφορείται το συγγραφικό ντεμπούτο της Ashley Audrain, το οποίο καταπιάνεται με ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα: τη μητρότητα ιδωμένη από μια ρεαλιστική και πιο σκοτεινή πλευρά. Η Μπλάιθ Κόνορ έχει ζήσει μια τραυματική παιδική ηλικία. Η μητέρα της ποτέ δεν...

Amor Fati, της Νέλλης Σπαθάρη

Amor Fati, της Νέλλης Σπαθάρη

Η Νάντια και η Τίνα είναι δυο φίλες που μεγαλώνουν μαζί στη ρευστή δεκαετία του 1970. Η μία έχει αδιάφορους, ουδέτερους, κτητικούς γονείς, η άλλη εγκαταλείφθηκε από τον πατέρα της. Πώς αντικατοπτρίζει το παρελθόν τις τωρινές τους συμπεριφορές; Πώς θα καταφέρει η...

Στέλιος Κυριακίδης, ο άνθρωπος που έτρεξε για έναν ολόκληρο λαό, της Μαρίας Κοντού

Στέλιος Κυριακίδης, ο άνθρωπος που έτρεξε για έναν ολόκληρο λαό, της Μαρίας Κοντού

Ποιος ήταν ο Στέλιος Κυριακίδης που έτρεξε για έναν ολόκληρο λαό; Πού γεννήθηκε, πώς έζησε, τι κατάφερε με τη νίκη του στον Μαραθώνιο του 1946; Ποιος ήταν ο χαρακτήρας του, πώς σκληραγωγήθηκε, πώς τον αντιμετώπισε η Αμερική και ο κόσμος όλος; Ο Στέλιος Κυριακίδης...

Στη ροή του ποταμού Έβρου, της Κυριακής Καζακίδου

Στη ροή του ποταμού Έβρου, της Κυριακής Καζακίδου

Ο Χαράλαμπος, με τη σύμφωνη γνώμη του πατέρα του, αφήνει τις αγροτικές δουλειές και γράφεται στο γυμνάσιο της Αδριανούπολης. Ο ξάδερφός του, Αναστάσης, ακούει τη φωνή της καρδιάς του και ξεκινάει μια νέα ζωή στη Φιλιππούπολη, ερωτευμένος με τη μέλλουσα γυναίκα του,...

Ένα τάμπλετ μια φορά…, της Γλυκερίας Γκρέκου

Ένα τάμπλετ μια φορά…, της Γλυκερίας Γκρέκου

Τι είναι το τάμπλετ και πώς πρέπει να χρησιμοποιείται από τα παιδιά; Τι αλλαγές θα επιφέρει στη ζωή τους και πώς οφείλουν να το χειρίζονται; Πώς πρέπει να το αντιμετωπίσουν οι γονείς και τι κανόνες να θεσπίσουν; Είναι καλό ή κακό να έχει κανείς μια τέτοια συσκευή στα...

Διαβάστε κι αυτά

Ένα τάμπλετ μια φορά…, της Γλυκερίας Γκρέκου

Ένα τάμπλετ μια φορά…, της Γλυκερίας Γκρέκου

Τι είναι το τάμπλετ και πώς πρέπει να χρησιμοποιείται από τα παιδιά; Τι αλλαγές θα επιφέρει στη ζωή τους και πώς οφείλουν να το χειρίζονται; Πώς πρέπει να το αντιμετωπίσουν οι γονείς και τι κανόνες να θεσπίσουν; Είναι καλό ή κακό να έχει κανείς μια τέτοια συσκευή στα...

Ζήτημα χρόνου, του Ross Stewart

Ζήτημα χρόνου, του Ross Stewart

ΤΙΤΛΟΣ: Ζήτημα χρόνου ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Stewart Ross ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Έρωτας, Κόσοβο, Πόλεμος ΔΙΑΦΟΡΑ: ΣΕΛΙΔΕΣ: 121 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη...

Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173, του Βαγγέλη Γιαννίση

Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173, του Βαγγέλη Γιαννίση

Ο Βαγγέλης Γιαννίσης είναι ο πρώτος Έλληνας συγγραφέας που καταφέρνει να… εισβάλλει στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών της ΓΑΔΑ, να συνεργαστεί με τους αξιωματικούς του και να καταγράψει πέντε υποθέσεις που κλήθηκαν να εξιχνιάσουν στη σταδιοδρομία τους, αλλά και τις συνθήκες...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου