Νεαρό άσπρο ελάφι, του Χρήστου Χωμενίδη

nearo aspro elafiΌταν ο θάνατος και η ηδονή μπλέκουν τους δρόμους τους, στην τελευταία διασταύρωσή τους βρίσκεται η λύτρωση. Αυτό ήταν το πρώτο που σκέφτηκα, όταν τελείωσα το νέο βιβλίο του Χρήστου Χωμενίδη “Νεαρό Άσπρο Ελάφι”. Κι ύστερα από την τελεία και την παύλα-τόσο όμορφα αντιφατική με το τέλος- είχα εκείνη την ίδια αίσθηση ακινησίας, όπως όταν τελειώνει μια ωραία ταινία στο σινεμά, και το ίδιο μούδιασμα, όπως όταν σταματά να ηχεί ένα κομμάτι παιγμένο από μια κλασσική ορχήστρα.  

Ίσως γιατί ο Χωμενίδης – σκηνοθέτης και μαέστρος μαζί-  κάνει τον Μηνά Αβλάμη να υπάρξει και μετά την παύλα. Αγάπησε και φρόντισε τον εκών άκων ήρωα στην εύθραυστη ισορροπία του μεταξύ αφελούς ευαλωτότητας και αποφασισμένης δυναμικότητας. 

Σαν άλλος Ιησούς ο Μηνάς Αβλάμης πρωταγωνιστεί σε ένα σκηνικό των Παθών με στόχο να γευτεί την ηδονική ευτυχία στον ουρανίσκο του, ένα νεαρό άσπρο ελάφι. “[…] Το νεαρό άσπρο ελάφι σκλαβώνει ισόβια όσους ποτέ το έφαγαν. Στην προοπτική μιας δεύτερης φοράς είναι πρόθυμοι να πατήσουν όρκους, να γκρεμίσουν τον κόσμο τους, να προδώσουν τους ανθρώπους τους. Γιατί να σταθώ εγώ εξαίρεση; […]”. 

Σαν άλλος Ιησούς, που υποκύπτει στην προοπτική της θυσίας του, θα έρθει αντιμέτωπος με όλες του τις αμαρτίες και θα αποκαλύψει τον εαυτό του σε ένα δείπνο εξομολόγηση –Amen dico vobis 

Σαν ένας Ιησούς από την ανάποδη θα επιλέξει έναν άλλο Γολγοθά, για να αναστηθεί. “[…] κάθε σταυρός έχει φτιαχτεί ακριβώς στα μέτρα εκείνου που τον κουβαλάει […]Ο πόνος είναι υπόθεση εντελώς προσωπική…[…]” 

Πριν συμβούν αυτά, ο Μηνάς Αβλάμης πρώην συγγραφέας, πρώην άνθρωπος του κόσμου, πρώην όμορφος είχε αποσυρθεί για εφτά χρόνια στην Κέρκυρα. Είχε διαλέξει μια καθημερινότητα κενή από συγκινήσεις και κραδασμούς. Ήταν αποφασισμένος να μην την αλλάξει ποτέ και για κανένα λόγο σε ένα κόσμο που “ήταν ο χειρότερος, ταυτόχρονα όμως και ο καλύτερος δυνατός.” 

Το “Νεαρό Άσπρο Ελάφι” είναι ένα μυθιστόρημα, που καλεί τον αναγνώστη να το ανακαλύψει, ένα μυθιστόρημα που δεν αφήνει τον αναγνώστη να το αφήσει -ακόμα και μετά την παύλα… 

 

 

_

γράφει η Βίκη Κοσμοπούλου

 

 

 

Ακολουθήστε μας

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου 2024

Οι προσφορές των εφημερίδων για το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου 2024

Real News Καθημερινή Πρώτο Θέμα Το Βήμα της Κυριακής Δώστε μας το email σας και κάθε Παρασκευήθα έχετε στα εισερχόμενά σας τις προσφορές των εφημερίδων (Δεν στέλνουμε ανεπιθύμητη αλληλογραφία ενώ μπορείτε να διαγραφείτε με ένα κλικ και δεν θα...

Πού έκαναν sex στην Αθήνα του Μεσοπολέμου; των Εύας Γανίδου και Τάσου Θεοφίλου

Πού έκαναν sex στην Αθήνα του Μεσοπολέμου; των Εύας Γανίδου και Τάσου Θεοφίλου

Ας πάμε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και ας γυρίσουμε στην Αθήνα του Μεσοπολέμου. Ας περπατήσουμε στα στενά της πόλης, στα κακοφωτισμένα σημεία, μακριά από τις λεωφόρους και τους κεντρικούς δρόμους. Από τον Βούθουλα στο Μεταξουργείο και στα Πετράλωνα κι από κει στην...

Εργαστήριο ραπτικής, της Χρυσούλας Διπλάρη

Εργαστήριο ραπτικής, της Χρυσούλας Διπλάρη

Η Πάτρα είναι μια νέα γυναίκα με όνειρα και φιλοδοξίες. Μαθητεύει δίπλα στην αυστηρή θεία της για να γίνει ράφτρα κι όταν τα καταφέρνει ανοίγει το δικό της μοδιστράδικο κι έτσι γνωρίζουμε τις πελάτισσες, τις μαθητευόμενες, τις γειτόνισσες, τις φίλες της σε μια Ελλάδα...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Βιβλιοκριτικές
Πού έκαναν sex στην Αθήνα του Μεσοπολέμου; των Εύας Γανίδου και Τάσου Θεοφίλου
Πού έκαναν sex στην Αθήνα του Μεσοπολέμου; των Εύας Γανίδου και Τάσου Θεοφίλου

Πού έκαναν sex στην Αθήνα του Μεσοπολέμου; των Εύας Γανίδου και Τάσου Θεοφίλου

Ας πάμε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και ας γυρίσουμε στην Αθήνα του Μεσοπολέμου. Ας περπατήσουμε στα στενά της πόλης, στα κακοφωτισμένα σημεία, μακριά από τις λεωφόρους και τους κεντρικούς δρόμους. Από τον Βούθουλα στο Μεταξουργείο και στα Πετράλωνα κι από κει στην...

Βιβλιοκριτικές
Εργαστήριο ραπτικής, της Χρυσούλας Διπλάρη
Εργαστήριο ραπτικής, της Χρυσούλας Διπλάρη

Εργαστήριο ραπτικής, της Χρυσούλας Διπλάρη

Η Πάτρα είναι μια νέα γυναίκα με όνειρα και φιλοδοξίες. Μαθητεύει δίπλα στην αυστηρή θεία της για να γίνει ράφτρα κι όταν τα καταφέρνει ανοίγει το δικό της μοδιστράδικο κι έτσι γνωρίζουμε τις πελάτισσες, τις μαθητευόμενες, τις γειτόνισσες, τις φίλες της σε μια...

ΒιβλιοκριτικέςΠαιδική λογοτεχνία
Υπάρχει ένας τίγρης στο τρένο – Mariesa Dulak
Υπάρχει ένας τίγρης στο τρένο – Mariesa Dulak

Υπάρχει ένας τίγρης στο τρένο – Mariesa Dulak

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Μια όμορφη μέρα, ένας μπαμπάς και ο γιος του αποφασίζουν να πάνε στην παραλία με το τρένο. Επιβιβάζονται, κάθονται πλάι – πλάι και ο μπαμπάς αμέσως σπεύδει στο αγαπημένο του σπορ που δεν είναι άλλο από την οθόνη του κινητού του. Ξαφνικά...

Βιβλιοκριτικές
Ιανός – Νατάσα Γκουτζικίδου
Ιανός – Νατάσα Γκουτζικίδου

Ιανός – Νατάσα Γκουτζικίδου

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Όταν πήρα στα χέρια μου το βιβλίο της Νατάσας, δεν φανταζόμουν τι με περιμένει κρυμμένο μέσα στις σελίδες του. Η δύναμη της γραφής της,  η πλοκή της ιστορίας και το ανατρεπτικό φινάλε που περιμένει υπομονετικά τη σειρά του, δικαιώνει...

Βιβλιοκριτικές
Μπελ Γκριν, της Αλεξάντρα Λαπιέρ
Μπελ Γκριν, της Αλεξάντρα Λαπιέρ

Μπελ Γκριν, της Αλεξάντρα Λαπιέρ

Νέα Υόρκη, αρχές του 20ού αιώνα. Σε μια ρατσιστική Αμερική, μια γυναίκα καταφέρνει να κρύψει την πραγματική της καταγωγή και να ανελιχθεί κοινωνικά χάρη στη θέση της ως βιβλιοθηκονόμος της συλλογής του μεγιστάνα Τζ. Π. Μόργκαν και στις γνώσεις και τις δεξιότητές...

Βιβλιοκριτικές
Μετανιώνοντας για σένα – Colleen Hoover
Μετανιώνοντας για σένα – Colleen Hoover

Μετανιώνοντας για σένα – Colleen Hoover

- γράφει η Κατερίνα Σιδέρη - Την συγγραφέα Colleen Hoover την γνώρισα μέσα από την έφηβο κόρη μου. Μου την πρότεινε σε ανύποπτο χρόνο και όταν διάβασα το πρώτο της βιβλίο, πραγματικά εξεπλάγην ευχάριστα. Όλο αυτό μέστωσε μέσα μου και κάθε φορά που διαβάζω ένα νέο...

1 σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Άγγελος Πετρουλάκης

    Δεν συμμερίζομαι την άποψη. Θαρρώ πως ο Χωμενίδης ακροβατεί επικίνδυνα χωρίς να βρίσκει το δρόμο του μυθιστορήματος που τόσο εύστοχα έχει μέχρι τώρα υπηρετήσει. Βεβαίως η άποψη είναι προσωπική.

    Απάντηση

Υποβολή σχολίου