«…τα λόγια, δυστυχώς, όπως κι η ζωή, δεν κρατούν αιώνια» – Νατάσσα Καραμανλή

«…τα λόγια, δυστυχώς, όπως κι η ζωή, δεν κρατούν αιώνια» – Νατάσσα Καραμανλή

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Σήμερα, στην λογοτεχνικής δράση «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» φιλοξενούμε  την συγγραφέα Νατάσσα Καραμανλή, την οποία και ευχαριστώ για την τόσο  αυθόρμητη και ανθρώπινη συνέντευξή της!

Πρώτα όμως ας γνωρίσουμε την προσωπικότητα της δημιουργού μες από το βιογραφικό της:

Βιογραφικό Νατάσσας Καραμανλή: Η Νατάσσα Καραμανλή γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και κατοικεί μόνιμα.

Από τη μητέρα της κληρονόμησε την αγάπη για τη λογοτεχνία και από τον πατέρα της το εκρηκτικό ταμπεραμέντο.

Η ενασχόληση της με τη συγγραφή ξεκίνησε από το γυμνάσιο, με τη σύνταξη της  σχολικής εφημερίδας. Έκτοτε δεν σταμάτησε ποτέ να καταγράφει τους προβληματισμούς και τις σκέψεις της, αλλά κρατούσε πάντα τα πονήματα της κρυμμένα, σαν μυστικά. Αμέσως μετά το Λύκειο ταξίδεψε στην Αμερική, όπου παρακολούθησε μαθήματα ως Graduate Minor στο Ohio State University,in Element of Theatre and Dramatic Literature.

Με την έλευση της κρίσης ξεκίνησε συστηματικά να ασχολείται με τη συγγραφή, στα φανερά αυτή τη φορά, στο προσωπικό της μπλογκ www.soufrazeta.com.

Συνεργασίες με τα περιοδικά  SOUL, Αλήθεια της Μακεδονίας, Upgrade και με το ηλεκτρονικό magazino Φυλλάδα (Fylada.gr).

Κείμενα της επίσης φιλοξενούνται στο maga.gr, στο thikfree.gr,  καθώς και στο enfo.gr., στο info barrel (στα αγγλικά), στο βιβλιο.net., καθώς και σε λογοτεχνικά projects (25η ώρα,  γραμμόφωνο)

Tον Δεκέμβριο του 2014, το εφηβικό μυθιστόρημα της «Το καλοκαίρι στον φάρο» τιμήθηκε με έπαινο, στον 59ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό  συγγραφής παιδικών βιβλίων, της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, το οποίο κυκλοφορεί σε έντυπο βιβλίο, από τις Εκδόσεις Μολύβι.

To Noέμβριο  του 2015, ο θεατρικός της μονόλογος «Το μπλουζ της Κυριακής», απέσπασε το Α’ βραβείο στον 4ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό, διοργάνωσης του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Τον Δεκέμβριο του 2015 διετέλεσε μέλος  της κριτικής Επιτροπής του 2ου Διαγωνισμού Διηγήματος Bonsaistories.

 Είναι μέλος του open foundation think tank «The Open Minds»  καθώς και μέλος της δράσης «το Ράφι της Αγάπης.» Έχει εμπνευστεί και διαχειρίζεται  ένα ακόμα διαδικτυακό project, με τίτλο «Αγαπάς αφού» (http://agapas-afou.blogspot.gr/), σε συνεργασία με τον ποιητή Θεόφιλο Γιαννόπουλο, όπου φιλοξενούνται εξομολογήσεις αγάπης.

Σύντομα, θα  ακουλουθήσει η έκδοση μιας συλλογής διηγημάτων της με τίτλο «Ένας φιλήσυχος άνθρωπος».

Αγαπά το θέατρο, τις συναυλίες και τα ταξίδια. Αντιπαθεί τις δυνατές φωνές και λατρεύει τις προκλήσεις.

Εμπνέεται από τους ψιθύρους των ανθρώπων γύρω της και από τις ιστορίες που κρύβονται στα μάτια τους.

Στόχος της, να γράφει όσο περισσότερο μπορεί και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ευχή της, να καταφέρει να καταγράψει όλες τις ιστορίες που την κατατρέχουν από παιδί.

Την βρίσκετε εδώ https://www.facebook.com/natasha.karamanli

Εδώ https://soufrazeta.com/

Εδώ https://tesseralepta.wordpress.com/

Κι αν βιάζεστε πολύ, εδώ,  natashak06@gmail.com

Ερωτηματολόγιο για Συγγραφείς και Ποιητές

1.Γιατί γράφεις;

Αρέσκομαι  να πιστεύω, ότι γράφω, επειδή δεν έχω άλλη επιλογή. Η αλήθεια όμως είναι ότι γράφω, για να  ξεγελώ τον χρόνο. Τον αναγκάζω να σταματήσει για λίγο, προς όφελος μου, καθώς το μυαλό ανακαλεί, ανασέρνει και ζωγραφίζει αγαπημένες εικόνες και οράματα. Τα φιλιά,  οι αγκαλιές, οι φίλοι, ο έρωτας, τα συναισθήματα, τα λόγια, δυστυχώς, όπως κι η ζωή, δεν κρατούν αιώνια. Στο χαρτί όμως, αποκτούν το πολυπόθητο τρόπαιο της αιωνιότητας.

  1. Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;

Ουσιαστικά, συμβουλή για να γίνει κάποιος συγγραφέας, δεν θα έδινα ποτέ. Ποιος ο λόγος να εξωθήσω κάποιον να μοχθεί νυχθημερόν, για ένα πόνημα ψυχής που επ’ ουδενί δεν κοστολογείται; Πως λοιπόν να συμβουλέψω κάποιον, ότι πρέπει  να εκτίθεται οικειοθελώς, με τον κίνδυνο να  χαρακτηριστεί ή να καλουπωθεί ποικιλοτρόπως, ή ότι οφείλει να  εκπαιδευτεί, για να περιμένει επί μακρόν, το πολυπόθητο τηλεφώνημα, ή μήνυμα από τον εκάστοτε πιθανό εκδότη; Επιπροσθέτως, να του τονίσω, ότι η συγγραφή είναι  μια πολυέξοδη ενασχόληση, καθώς θα χρειαστεί  να ξοδεύει, να ξοδεύει, να ξοδεύει … χρήματα που δεν του περισσεύουν, για κάθε νέα έκδοση. Συμπληρωματικά και εφόσον του έχει μείνει ανάσα και χρόνος να κοιτάξει γύρω του, να φροντίζει την δημόσια εικόνα του, να διαβάζει αδιάκοπα, να ενημερώνεται για τις νέες κυκλοφορίες, να είναι ενεργός στα social media, να  παρίσταται σε βιβλιοπαρουσιάσεις, να λαμβάνει μέρος σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, να, να, να… Συγγνώμη, έχω την εντύπωση ότι απάντησα μόνο στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης. Τι με ρωτήσατε; Πάμε πάλι!

3.Ποιο είδος γραφής αγαπάς να υπηρετείς και για ποιο πιστεύεις πως δεν έχεις τις απαραίτητες ικανότητες, διάθεση και γνώσεις για να συνεισφέρεις;

Αγαπώ πολύ το διήγημα και τη θεατρική συγγραφή. Τον τελευταίο καιρό φλερτάρω απροκάλυπτα με την ποίηση, την οποία ακόμα εξερευνώ και μου αρέσουν πολύ οι νουβέλες και τα παραμύθια.  Δεν θα  τολμούσα ποτέ να καταπιαστώ με την επιστημονική φαντασία, καθώς πιστεύω  ότι θα μου στερούσε τον λυρισμό και την ποιητικότητα,  στοιχεία που θεωρώ όχι μόνον απαραίτητα, άλλα και αυτονόητα στην έκφραση οποιασδήποτε   λογοτεχνικής συγγραφής .  Αα και τα ζόμπι. Ποτέ.

4.Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

 Αδιαπραγμάτευτα κριτές. Σαφώς οι μοναδικοί που δικαιωματικά κατέχουν το αναφαίρετο δικαίωμα της κρίσης-κριτικής. Ποτέ πελάτες, εφόσον ουσιαστικά ο πελάτης, είναι πρωτίστως ο συγγραφέας.

Αν δεν πείθει τον ίδιο τον συγγραφέα  το προϊόν,  αν δεν τον ικανοποιεί τα μέγιστα, αν διατηρεί αμφιβολίες, ότι δεν έχει καταθέσει όλο το εύρος των δυνατοτήτων του,  δεν έχει το δικαίωμα να το υποβάλει σε κανέναν άλλον. Δεν εμπιστεύομαι τους συμβουλάτορες, οπότε δεν θεωρώ δόκιμο τον ορισμό αυτό. Θα τολμούσα να πω, έως κάποιο σημείο,  συνακόλουθοι.

5.Η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που άκουσες για το έργο σου;

 Αν και δεν  θεωρώ το παρακάτω κριτική, παρά ένα πολύτιμο δώρο,  μιας εξαιρετικής ποιήτριας και φίλης, εντούτοις ήταν  ότι πιο όμορφο και  ενθαρρυντικό έχω ακούσει έως σήμερα και σας το μεταφέρω αυτούσιο: «η γραφή σου με κάνει να θέλω να γίνομαι καλύτερη». Την χειρότερη κριτική,  την ανακάλυψα τυχαία στο διαδίκτυο, σε κάποια τύπου λογοτεχνική σελίδα  (μή με ρωτάτε ποια, δεν θα πω) η οποία ανέφερε,  ότι η γραφή μου φέρει κλισέ και παλαιωμένα τσιτάτα, που προσπαθούν μάταια να προκαλέσουν συγκίνηση και εντυπωσιασμό. Άκουσον, άκουσον!

6.Τι εικόνα πιστεύεις πως έχουν για εσένα οι αναγνώστες; Ισχύει;

Αυτό ειλικρινά, θα ήθελα πολύ να το γνωρίζω. Ευελπιστώ, ότι δεν διατηρούν για μένα  την εικόνα μας στυγνής γεροντοκόρης,-ολίγον θλιμμένης-  που υποφέροντας στωικά μια προδιαγεγραμμένη, αδυσώπητη  μοίρα, κεντά για να σκοτώσει την  αφόρητη πλήξη της, παρακολουθώντας τη ζωή να την προσπερνά.. Σαφώς και δεν ισχύει, καθώς απεχθάνομαι το κέντημα και τις βελόνες γενικώς.

7.Ποια λογοτεχνική ερώτηση μισείς να σου κάνουν και γιατί;

Τι σκεπτόσουν όταν το έγραφες; Μα δεν είναι φανερό; Ακριβώς αυτό που διαβάσατε, αλλιώς δεν θα υπήρχε αυτή η ιστορία, παρά μια άλλη, για την οποία θα μου απευθύνατε την ίδια ερώτηση.

8.Ανέφερε τρείς χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου για τους οποίους είσαι υπερήφανος/η και άλλους τρείς για τους οποίους όχι.

Υπομονετική, επίμονη, δίκαιη-  αναβλητική, αγχώδης, λεπτολόγος.

9.Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;

To χειρότερο : «Ο φόβος  όλων των φόβων, η στιγμή που τα γράμματα δεν θα κυλούν πια μέσα μου. Το καταραμένο λεπτό που οι συλλαβές θα σταματήσουν τον αδιάκοπο χορό τους στο κεφάλι μου. Όταν το μυαλό θα μείνει  έρημο από το ανηλεές σφυροκόπημα τους. Σπίτι δίχως παράθυρα, αυλή χωρίς πουλιά, μια ρημαγμένη παράγκα κάτω από την κυριαρχία μιας σκληρής σιωπής. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη συντριβή.» σημ. απόσπασμα από το κείμενο της ιδίας, «Σαν κέρματα στην τσέπη μου»

Η ομορφότερη στιγμή, που την έζησα ως όνειρο, ήταν η βράβευση μου με το Α΄ Βραβείο UNESCO T.Λ.Ε..Ε για τον θεατρικό μου μονόλογο «Το μπλουζ της Κυριακής.»

Για το μέλλον, οραματίζομαι περισσότερα παρόμοια  όνειρα.

10…και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!

Αυτή την ατάλαντη, δήθεν συγγραφέα, Καραμανλή Νατάσσα, σαν πολύ δεν μας την πλασάρετε; Δηλαδή, τι το ιδιαίτερο έχει πια; Oυφ!

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: …αν ξαναμιλήσεις έτσι για την Λογοτέχνη, Άνθρωπο, Φίλη ,Νατάσσα Καραμανλή δεν  θα σου ξαναμιλήσω, κανόνισε!! Με όλα μου το χαμόγελα, Θεόφιλος 🙂

 

Αν είσαι συγγραφέας, ποιητής, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

 

Κράτα το

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

...έκανα την πρώτη μου εξομολόγηση στο χαρτί στα 12 μου χρόνια. Αφορμή στάθηκε μια δραματοποιημένη αναπαράσταση στο ραδιόφωνο από το βιβλίο του Καββαδία, η “Βάρδια”. Στη διάρκεια των σπουδών μου στην Καβάλα ως φοιτητής του Τ.Ε.Ι. Λογιστικής, ακολούθησαν το 1999 και το 2001 τρεις αυτόεκδώσεις βιβλίων μου, με τους τίτλους «Πρώτα Βήματα», «Κρυψώνες ονείρων» και «Παράξενες νύχτες». Το περιεχόμενο τους ήταν πάντα αυτοτελείς ιστορίες και ποιήματα. Έκτοτε έργα μου συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης, ενώ κατά καιρούς έχουν διακριθεί και σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Επίσης, δραστηριοποιούμαι ως ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων καθώς και ως αρθρογράφος σε λογοτεχνικές ιστοσελίδες Τέλος, είμαι συγγραφέας των Εκδόσεων ΕΞΗ και εντός του 2016 αναμένεται η πανελλαδική κυκλοφορία του πρώτου μυθιστορήματός μου

Υποβολή σχολίου

Υποβολή συμμετοχής!

Εγγραφείτε στο newsletter

Αρχείο

Είσοδος