7 Φεβρουαρίου – Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Κάρολος Ντίκενς

7.02.2021

γράφει η Άννα Αργύρη

Λονδίνο 1860. “Ο καιρός είναι υγρός, έχει σύννεφα και κρύο. Ο ήλιος δεν πρόκειται να ανατείλει πριν τις 05:30. Η νύχτα από τις 00:30 προβλέπεται μακρά. Ήρθε η ώρα…”.

Μια ανδρική, κομψή, ψιλόλιγνη φιγούρα με σταθερό, αργό βήμα περιπλανιέται στα σοκάκια του Λονδίνου. Μοναδικός σκοπός να «βγάλει τη νύχτα» μαζί με εκείνους που έχουν μονάχα αυτό το σκοπό και κανέναν άλλον..! Κάπου – κάπου σταματάει να παρατηρήσει λίγο πιο προσεκτικά, να αφουγκραστεί αυτό που κρύβει σαν προσωπείο το φως της μέρας…

Ο Κάρολος Ντίκενς υποφέρει από αϋπνίες. Θα βγει έξω. Θα παρατηρήσει τους άστεγους, τις παράνομες δοσοληψίες, την εξαθλίωση της αξιοπρέπειας στα βρώμικα χέρια των παιδιών που παλεύουν για ένα κέρμα, τους καυγάδες που στήνονται με σκοπό την επιβίωση, καθώς η αστυνομία άλλοτε βλέπει Κι άλλοτε παραβλέπει τα “κακώς κείμενα”. Ο Ντίκενς με βλέμμα επιθεωρητή. Παρατηρεί και συχνά δημιουργεί σχέσεις συμπάθειας, με όλα τα στοιχειά, που μορφώνουν την παρακμή. Κι όλα αυτά στο βικτωριανό φαινομενικά ακμάζον πρόσωπο του Λονδίνου του 19ου αιώνα.

Ώρα 05:30. Πλησιάζει το πρώτο πρωινό φως. Επιτέλους είναι εξαντλημένος. Επιστρέφει στο σπίτι του να κοιμηθεί.
Όταν ξυπνήσει… Η πένα του  Ντίκενς θα πάρει φωτιά!

“(…) the wild moon and clouds were as restless as an evil conscience in a tumbled bed, and the very shadow of the immensity of London seem oppressively upon the river (…)”

O Κάρολος Ντίκενς σαν σήμερα στις 7 Φεβρουαρίου 1812 είχε ήδη γεννηθεί. Το ρολόι δείχνει ώρα 00:30 μόλις άρχισε η Περιπλάνηση…

Ακολουθήστε μας

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Πότε γράφτηκαν τα ομηρικά έπη; Οι φιλόλογοι απαντούν

Σύμφωνα με το ενδιαφέρον άρθρο του Βαγγέλη Κανσίζογλου στο lavart.gr, "η απόλυτη χρονολόγηση συγκρότησης των ομηρικών επών είναι αδύνατη, εικάζεται ότι αυτά, στη μνημειώδη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, συντέθηκαν ήδη κατά τον 8o προχριστιανικό αιώνα, δηλαδή ακριβώς την...

Ερωτικό

Ερωτικό

  γράφει η Άντια Αδαμίδου - Ερωτικό oι πόλεις συντρίβονται λίγο πριν εκτοξευθούμε στο φως μη με κοιτάζεις έτσι μόνο δώσε μου ένα μενεξέ του απρίλη -μα είναι χειμώνας- μια σταγόνα της αυγής -μα εδώ είναι έρημος- κοίταξε από το παράθυρό σου βλέπεις ό,τι βλέπεις δεν...

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Παρ’ ολίγον μέλλον!

Είναι εξόχως αυθαίρετη η σκέψη πως η επιλογή και η ‘διαλογή’ μπορεί να λειτουργήσει θετικά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Θαλασσινοί θρήνοι

Θαλασσινοί θρήνοι

- γράφει η Βάλια Καραμάνου - Η μοναξιά, το αναπόφευκτο του θανάτου και η πανίσχυρη Μοίρα είναι θέματα που απαντώνται συχνά στην λογοτεχνία και μάλιστα συχνά σε ειδυλλιακά φυσικά τοπία. Ίσως γιατί ο αφανισμός είναι κομμάτι της υπόστασής μας και κατ’ επέκταση της φύσης...

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

- γράφει ο Φιλόλογος & Συγγραφέας Χρίστος Σοροβέλης - Στον Επιτάφιο του Θουκυδίδη ο αγορευτής Περικλής υπερασπίζεται το δημοκρατικό πολίτευμα, διότι η πόλη δεν είναι έρμαιο κάποιου ή κάποιων πολιτικών, αλλά αποφασίζει ο λαός για την τύχη του. Ο Αθηναίος πολιτικός...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Διαβάστε κι αυτά

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

Ικέτιδες του Ευριπίδη: «αγώνας λόγων» μεταξύ του Θησέα και του Κήρυκα

- γράφει ο Φιλόλογος & Συγγραφέας Χρίστος Σοροβέλης - Στον Επιτάφιο του Θουκυδίδη ο αγορευτής Περικλής υπερασπίζεται το δημοκρατικό πολίτευμα, διότι η πόλη δεν είναι έρμαιο κάποιου ή κάποιων πολιτικών, αλλά αποφασίζει ο λαός για την τύχη του. Ο Αθηναίος πολιτικός...

Η τέχνη μέσα απ’ τα μάτια του Δημήτρη Μαυροκεφαλίδη

Η τέχνη μέσα απ’ τα μάτια του Δημήτρη Μαυροκεφαλίδη

- γράφει η Άντια Αδαμίδου -   Ανάμεσα στις πολλές και διαφορετικές απόψεις που κυκλοφορούν περί τέχνης και έκφρασης στην εποχή μας, μπορεί κανείς να διακρίνει ορισμένες οπτικές, οι οποίες αποτελούν αναμφίβολα μαθήματα και φιλοσοφία ζωής. Ο Δημήτρης...

«Θα πω τραγούδια όμορφα και άσματα σπουδαία»: Η Θέση της Καλεβάλα στη Weltliteratur

«Θα πω τραγούδια όμορφα και άσματα σπουδαία»: Η Θέση της Καλεβάλα στη Weltliteratur

- γράφει ο Ανδρέας Αντωνίου - Στα τελευταία μου άρθρα για τον Νεοφορμαλισμό και για τα προβλήματα που παρουσιάζει η σύγχρονη κυπριακή ποίηση, έχω υποστηρίξει πως ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική/κυπριακή ποίηση είναι ο δρόμος της weltliteratur, δηλαδή τον...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου