τοβιβλίο.net

Select Page

“…αν ένας συγγραφέας μπορεί να εκφράσει τους πόνους και τις ανάγκες και τις σκέψεις του κοινού, τότε είναι απόλυτα επιτυχημένος” – Ειρήνη Γεροντάρα

“…αν ένας συγγραφέας μπορεί να εκφράσει τους πόνους και τις ανάγκες και τις σκέψεις του κοινού, τότε είναι απόλυτα επιτυχημένος” – Ειρήνη Γεροντάρα

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Φιλοξενούμενη στη δράση «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» είναι η συγγραφέας Ειρήνη Γεροντάρα, την οποία και ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική της συνέντευξη!

Βιογραφικό

Ονομάζομαι Ειρήνη Γεροντάρα. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Μυτιλήνη.

Είμαι μητέρα τριών παιδιών και ζω σε μια κωμόπολη του Κορινθιακού κοντά στους Δελφούς. Εργάζομαι ως καθηγήτρια αγγλικών κι έχω σπουδάσει Αγγλική Φιλολογία και Ιστορία.  

Η σχέση μου με την συγγραφή ξεκινά από τα σχολικά μου χρόνια. Έχουν εκδοθεί δύο προσωπικές ποιητικές συλλογές και ένα ανθολόγιο ποίησης με την δική μου επιμέλεια και σε συνεργασία με άλλους  δεκατέσσερις δημιουργούς. 

Γράφω  με το ψευδώνυμο «Ρένα Γέρου». Έργα μου, έχουν συμπεριληφθεί σε διάφορα ανθολόγια ποίησης και βραβευθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Συνεχίζω  να διαβαίνω τον φωτεινό δρόμο της γραφής, με ενθουσιασμό κι αγάπη. 

Επικοινωνία :

https://renagerou.wordpress.com/

https://plus.google.com/u/0/+%CE%A1%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CE%93%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%85

https://www.facebook.com/eirene.chatzekonstantinou1

 

Ερωτηματολόγιο για Λογοτέχνες

Το είδος γραφής που υπηρετείς σε εκφράζει απόλυτα; Θα μπορούσες να πειραματιστείς γράφοντας κάτι διαφορετικό, κι αν ναι τι θα ήθελες να δοκιμάσεις;  

Γράφω κυρίως αγγίζοντας κοινωνικά θέματα. Αυτό το είδος γραφής με γεμίζει και με αντιπροσωπεύει. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πειραματίζομαι. Έχω γράψει παραμύθια, επιστημονική φαντασία και πρόσφατα ασχολήθηκα με αστυνομικό διήγημα. Αυτό που θέλω να δοκιμάσω είναι το θεατρικό. Νομίζω ότι είναι μέγιστη πρόκληση να μεταφέρεις τις ιδέες σου βάζοντας χαρακτήρες να πράττουν και να λένε.

Ποια θεωρείς την πιο ξεχωριστή στιγμή στη λογοτεχνική σου διαδρομή ως τώρα;        

Η πιο ξεχωριστή μου στιγμή ήταν η έκδοση ενός ανθολογίου που επιμελήθηκα. Το έργο «Ποιητικά Ίχνη» έγινε θερμά δεκτό από το κοινό της ποίησης αφού είχαμε και Β’ έκδοση της προσπάθειας μας. Ήταν σημαντικό γιατί ενώθηκαν οι δυνάμεις δεκαπέντε διαφορετικών μεταξύ τους δημιουργών σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η ποιητική αύρα της σύγχρονης εποχής. Η αποδοχή του κοινού επιβεβαίωσε τις προσδοκίες μου αλλά ταυτόχρονα δικαίωσε και τα όνειρα μου.

Ποια είναι η γνώμη σου για τους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς;                                         

Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση. Τους διαγωνισμούς γενικότερα, είτε τους αποδέχεται κανείς, είτε τους απορρίπτει. Το βασικότερο όλων των παραμέτρων είναι να δεχθείς τους κριτές ως εμπειρογνώμονες κι έτσι να συμμετάσχεις. Γενικά δεν συμμετέχω σε πολλούς διαγωνισμούς. Έχω στείλει έργα μου σε συνολικά δέκα διαγωνισμούς ως τώρα. Έχω βραβευτεί σε μερικούς και σε άλλους πήρα επαίνους. Γενικά το βρίσκω καλό τρόπο να γράψω πάνω σε ένα θέμα που δεν θα το καταπιανόμουν διαφορετικά. Θεωρώ βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχω την  αδιαβλητότητα ενός διαγωνισμού. Εάν έχω και την παραμικρή υπόνοια ότι ο φορέας που τον διοργανώνει έχει κριτήρια λανθασμένα και βασίζεται σε γνωριμίες για να κρίνει και να βραβεύσει τότε απέχω.

Σε ποια ηλικία εκφράστηκες για πρώτη φορά, γράφοντας το πρώτο σου πεζό ή ποιητικό κείμενο;                               

Το πρώτο μου πεζό το έγραψα σε ηλικία επτά ετών. Ήταν ένα παραμύθι. Αργότερα και σε ηλικία δώδεκα ετών άρχισα να γράφω ποίηση και από τότε δεν σταμάτησα ποτέ να γράφω.

Γιατί γράφεις;

Είναι μια ερώτηση που δεν έχω κάνει ποτέ στον εαυτό μου. Γράφω από ανάγκη. Δεν το προσπαθώ. Είναι μια ενέργεια που κάνει ο οργανισμός μου όπως να αναπνέω ας πούμε. Πιστεύω γράφω γιατί δεν μπορώ να μην γράφω. Γράφω για μένα επομένως. Όχι για να με δούνε ή να με διαβάσουν αλλά για να πω αυτά που έχω μέσα μου. Παλεύουν να βγούνε οι σκέψεις μου κι εγώ τις αποτυπώνω σε χαρτί. Αυτό είναι όλο.

Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

Οι αναγνώστες είναι για μένα οι κριτές μου. Αυτοί αγκαλιάζουν ή απορρίπτουν ένα έργο. Αυτοί και μόνο δικαιώνουν τον γράφοντα. Αν ένας συγγραφέας μπορεί να εκφράσει τους πόνους και τις ανάγκες και τις σκέψεις του κοινού, τότε είναι απόλυτα επιτυχημένος και παραπάνω από αυτό. Έχει δικαιώσει την ύπαρξη του και το λειτούργημα του. Διαφορετικά σπαταλά τον χρόνο του και τον χρόνο αυτών που θα ασχοληθούν μαζί του.

Η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που άκουσες για το έργο σου;

Η καλύτερη κριτική για τα ποιήματα μου ήρθε από μια αναγνώστρια που μου είπε πως γράφω τις σκέψεις και τα συναισθήματα που είχε κι εκείνη βιώσει αλλά δεν μπορούσε να εκφράσει τι ένιωθε και μ’ ευχαρίστησε που τα είχα βάλει όλα αυτά σε ένα ποίημα. Η χειρότερη κριτική ήρθε από έναν ομότεχνο μου ο οποίος αφού διάβασε το έργο μου, αποφάνθηκε πως έγραφα συναισθηματικά σκουπίδια.

Τι σε ενοχλεί και θα ήθελες να αλλάξει στον λογοτεχνικό χώρο; Τι σου αρέσει και θα ήθελες να μείνει ως έχει;

Αυτό που λατρεύω στον χώρο αυτό είναι η ελευθερία έκφρασης που σου δίνει καθώς και το βήμα να μιλήσεις και να δηλώσεις τις σκέψεις σου. Αυτό πιστεύω είναι και το μέγιστο όφελος του να γράφεις και αν σε διαβάζουν. Τι με ενοχλεί στον χώρο είναι οι κλίκες και οι γνωριμίες που βυσσοδομούν και δολοπλοκούν για να προβάλλουν «γνωστούς» και ημέτερους. Με ενοχλεί η αναξιοκρατία και οι «δημοσιοσχετιστές». Θέλω περισσότερη ποιότητα στον χώρο και ήθος.

Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;

Ο χειρότερος μου εφιάλτης είναι να μην με διαβάζει κανείς. Το ομορφότερο όνειρο μου είναι να αποδεχτεί το κοινό τα βιβλία που έχω υπό έκδοση.

…και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!             

Λοιπόν η ερώτηση που θέλω να κάνω στον δημιουργό είναι: Αν θα δεχόταν να γράψει ένα βιβλίο με περιεχόμενο που θα ανέτρεπε τις αρχές και τα πιστεύω του για χάρη της  εμπορικής επιτυχίας;

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Σ’ ευχαριστώ πολύ για την όμορφη λογοτεχνική σου εξομολόγηση Ειρήνη Γεροντάρα και εύχομαι πάντα επιτυχίες στην συγγραφική σου διαδρομή!

Σχετικά με το ερώτημά σου, ποτέ δε προδίδω τα πιστεύω μου. Αν το έπραττα, τότε αργά ή γρήγορα θα πέθαινα από ενοχές. Και κυριολεκτώ σ’ αυτό….

 

Αν είσαι λογοτέχνης, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη

”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Ο Θεόφιλος Γιαννόπουλος γεννήθηκε και ζει στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιείται ως συγγραφέας, ποιητής, αξιολογητής και λογοτεχνικός επιμελητής μυθιστορημάτων, ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων, καθώς και ως αρθρογράφος σε πολιτιστικές ιστοσελίδες. Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς κι έργα του συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης. "Το Αγκάθινο Στέμμα" από τις εκδόσεις ΕΞΗ είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πλοκή, καθώς και για να διαβάσετε δωρεάν το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου, μπορείτε να επισκεφτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ekdoseiseksi.gr/shop/ελληνική-λογοτεχνία/το-αγκαθινο-στεμμα/ Τρόπος επικοινωνίας: www.facebook.com/giannopoulos.theofilos

1 σχόλιο

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Εγγραφείτε στο newsletter

Οδηγός ιστοσελίδας

Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος