Select Page

«…βαθιά μέσα του ο συγγραφέας γράφει για να ανακαλύψει γιατί θέλει να συνεχίσει να γράφει» – Κωνσταντίνα Καντζιού

«…βαθιά μέσα του ο συγγραφέας γράφει για να ανακαλύψει γιατί θέλει να συνεχίσει να γράφει» – Κωνσταντίνα Καντζιού

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Φιλοξενούμενη στην σημερινή μας συνέντευξη είναι η συγγραφέας Κωνσταντίνα Καντζιού,την οποία και ευχαριστώ για την τόσο ανθρώπινη εξομολόγησή της!

Φωτογραφία της Konstantina Kantziou.

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Κωνσταντίνα Καντζιού γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1996 στο Αμαρούσιον Αττικής.

Σήμερα (2017) είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολείται με την συγγραφή από την ηλικία των 14 πιο συστηματικά, αν και από πολύ νωρίς είχε δείξει κλίσεις προς αυτό.

Μεταξύ των ετών 2012-2014 ενεργοποιήθηκε και διακρίθηκε σε διάφορους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Το 2012 έλαβε έπαινο για το διήγημα της” Τσιμεντένια Ζούγκλα” από την εταιρία γραμμάτων και τεχνών Πειραιά. Το 2013 παρέλαβε έναν ακόμα έπαινο από την Ευαγγελική σχολή Αθηνών για το διήγημα της με τίτλο ” Ένα όνειρο ιστορίας”. Την ίδια χρονιά υπήρξε μια από τις νικήτριες σε πανελλήνιο διαγωνισμό που οργάνωσε ο κρητικός εκδοτικός οίκος Πανέκτυπον. Ως έπαθλο έλαβε την δωρεάν έκδοση ενός βιβλίου που ονομάστηκε Σκέψεις και Ψίθυροι και εμπεριείχε το νικητήριο διήγημα “Το ταξίδι της χρυσαφένιας πεταλούδας”. Το 2015 εκδόθηκε από τις εκδόσεις Anima το πρώτο μέρος του δίτομου μυθιστορήματος φαντασίας “Σερίνθια: Το μονοπάτι της σωτηρίας”.

Στα πλαίσια της συγγραφικής της δραστηριότητας έχει κάνει ομιλίες στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση Αθηνών(φεστιβάλ ΦantastiCon) και στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης(φεστιβάλ Fantasmagoria) γύρω από τη γυναικεία παρουσία στον χώρο του φανταστικού.

Σύνδεσμοι επικοινωνίας: https://www.facebook.com/kkantziou
https://www.facebook.com/serinthia12/

Ερωτηματολόγιο για Συγγραφείς και Ποιητές

Γιατί γράφεις;

Ξεκινώντας με την πιο δύσκολη ερώτηση από όλες. Κάθε συγγραφέας γράφει για διαφορετικό λόγο. Άλλοι γράφουν για να ελαφρύνουν το μέσα τους, άλλοι για να εξορκίσουν τους φόβους τους, άλλοι γιατί είναι εθισμένοι στο πλάσιμο ιστοριών και χαρακτήρων, άλλοι για όλα τα παραπάνω. Όμως βαθιά μέσα του ο συγγραφέας γράφει για να ανακαλύψει γιατί θέλει να συνεχίσει να γράφει, πόσο μακριά μπορούν δηλαδή να τον πάνε οι ιστορίες του. Αυτός λοιπόν ο λόγος θα έλεγα ότι μου ταιριάζει περισσότερο.

Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;

Στις συμβουλές όλα είναι επιτεύξιμα και εύκολα μπορεί να βάλει κανείς το προσωπείο της αυθεντίας. Αποφεύγοντας το προσωπείο αυτό, θα συμβούλευα κάποιον να γίνει συγγραφέας, αν νιώθει την ανάγκη να γράφει, αν νιώθει κάποιο κενό όταν πολύ καιρό μένει μακριά από την πένα του. Από την άλλη, θα του έλεγα και πόσο δύσκολο είναι να δηλώνει κάποιος συγγραφέας, ειδικά στην Ελλάδα. Πως εκείνος θα ξεκινήσει ρομαντικά και ωραιοποιημένα, αλλά στην πορεία θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες και χίμαιρες στο διάβα του. Όλα όμως αξίζουν αν κέντρο βάρους του είναι η ίδια η ιστορία του.

Ποιο είδος γραφής αγαπάς να υπηρετείς και για ποιο πιστεύεις πως δεν έχεις τις απαραίτητες ικανότητες, διάθεση και γνώσεις για να συνεισφέρεις;

Προς το παρόν υπηρετώ μόνο το είδος του φανταστικού, μιας και θεωρώ ότι είναι ένα είδος που μπορεί να γράψει κανείς με μια σχετική επάρκεια και σε μικρή ηλικία. Φυσικά θα ήθελα να γράψω στο μέλλον και κάτι διαφορετικό, όπως αστυνομικό, κοινωνικό ή και κάποιο ιστορικό μυθιστόρημα. Δε θα μπορέσω να λησμονήσω όμως το αρχικό είδος που με έφερε κοντά στο γράψιμο. Όσον αφορά τις ικανότητες, οι γνωστικές αποκτιούνται με την έρευνα, αρκεί διάθεση να υπάρχει, όμως πάντα ένας συγγραφέας θα έρχεται στον νου του αναγνώστη του πακέτο με ένα συγκεκριμένο είδος. Ένα ταμπού που αξίζει όλοι οι δημιουργοί να σπάσουμε.

Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

Οι αναγνώστες είναι πελάτες για τον εκδοτικό μου, όχι για μένα. Κριτές για τα γραφόμενα μου, όχι για μένα. Συμβουλάτορες για τον τρόπο έκφρασης μου. Για μένα σαν άτομο είναι εκείνοι που αφιέρωσαν το πολύτιμο αγαθό του χρόνου για να μπουν στον κόσμο που έφτιαξα για εμένα και εκείνους. Είναι αν θες κάτοικοι του σύμπαντος μου για μερικές στιγμές και με την κρίση τους επιλέγουν αν τους άρεσε η φιλοξενία μου ή όχι.

Η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που άκουσες για το έργο σου;

Οι διθυραμβικές κριτικές πάντα εμπεριέχουν μια μικρή δόση υπερβολής. Στη ζωή δεν πλάστηκε τίποτα με τελειότητα, για αυτό και εγώ μαθαίνω να αγαπώ τα ελαττωματικά μου δημιουργήματα. Ωστόσο, η καλύτερη κριτική ήταν γεμάτη θετικά και σχόλια αγάπης ενώ η χειρότερη με περιέγραφε σαν μια επιτηδευμένη λογοτεχνική φούσκα που θα σκάσει. Από τις δύο, η δεύτερη με στενοχώρησε αλλά εν τέλει με έβαλε σε δημιουργικές σκέψεις.

Τι εικόνα πιστεύεις πως έχουν για εσένα οι αναγνώστες; Ισχύει;

Οι αναγνώστες χωρίζονται αναπόφευκτα σε τρεις κατηγορίες, σε αυτούς που σε γνώριζαν και μετά σε διάβασαν, σε αυτούς που σε διάβασαν και μετά σε γνώρισαν και σε αυτούς που σε διάβασαν και μπορεί να μη σε γνωρίσουν και ποτέ. Για τους πρώτους ελπίζω τα γραφόμενα μου να μην τους άλλαξαν καθόλου τη γνώμη που έχουν για μένα, για τους δεύτερους ελπίζω να γνωριμία μας να ήταν μια ευχάριστη προσθήκη στον κόσμο που τους χάρισα, αλλά τολμώ να πω πως η γνώμη των τρίτων είναι η πιο αντικειμενική, αυτοί οι οποίοι δε θα γνωρίσουν ποτέ το πρόσωπο πίσω από τα λόγια, θα δουν αν ο φαινομενικά φιλεύσπλαχνος κόσμος που τους χαρίζω ανταποκρίνεται και στον δικό μου ψυχικό κόσμο. Συχνά εξιδανικεύονται όσοι γράφουν και αυτό δε το θέλω καθόλου για το δικό μου πρόσωπο.

Τι σε ενοχλεί και θα ήθελες να αλλάξει στον λογοτεχνικό χώρο; Τι σου αρέσει και θα ήθελες να μείνει ως έχει;


Ο λογοτεχνικός χώρος είναι σαν όλους τους επαγγελματικούς χώρους. Πάντα κρατώ τα καλά και όχι τα κακά και αυτά έχουν να κάνουν με όλους τους ανθρώπους που μου έδωσαν βήμα, παρά το νεαρό της ηλικίας μου. Αν ήταν κάτι να βάλω στη λίστα των κακών θα ήταν η κίνηση των βιβλίων γενικότερα στη χώρα μας, που θα την χαρακτήριζα δύσκολη, βραδυκίνητη και ανελλιπώς κατευθυνόμενη.

Ποια λογοτεχνική ερώτηση μισείς να σου κάνουν και γιατί;


Δεν υπάρχουν μίση θα έλεγα προς τις λογοτεχνικές ερωτήσεις, μιας και είναι μια ιδανική πρόκληση για όλους εμάς τους συγγραφείς. Η πιο δύσκολη είναι και θα είναι πάντα η ερώτηση “Γιατί γράφεις;”.

Πιστεύεις πως οι περισσότεροι ομότεχνοί σου γράφουν από εσωτερική ανάγκη ή επιδιώκουν αποκλειστικά το χρήμα και την δόξα;


Δε μπορώ να το γνωρίζω αυτό, όμως κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια(αν και δεν πρέπει, στη συγκεκριμένη περίπτωση εγώ θα το κάνω γιατί θέλω να ισχύει αυτό) πιστεύω ότι η πλειοψηφία των ομοτέχνων μου γράφει από εσωτερική ανάγκη. Αυτό το αποδεικνύει η μεγάλη βιβλιοπαραγωγή της χώρας μας ακόμα και σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς και η αγωνία μας για κάθε λογοτεχνικό μας παιδί. Πάντα θα υπάρχουν και εκείνοι που το κάνουν για βιοποριστικούς λόγους, αλλά ακόμα δεν έτυχε να γνωρίσω κάποιον που να ανήκει σε αυτή την κατηγορία.

…και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!

Η ερώτηση που θα ήθελα να σου θέσω Θεόφιλε είναι κατά πόσο θεωρείς εμπορικά ή μη εμπορικά αυτά που γράφεις; Θα έγραφες κάτι μόνο και μόνο επειδή θα το θεωρούσες εμπορικό;

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Καταρχήν σ’ ευχαριστώ από καρδιάς Κωνσταντίνα για την τόσο δοτική σου συνέντευξη, ειλικρινά την απόλαυσα!

Σχετικά με το ερώτημά σου για το εάν θεωρώ εμπορικά ή μη εμπορικά τα όσα γράφω, πιστεύω πως είναι κάτι που μονάχα οι αναγνώστες μπορούν να απαντήσουν. Ωστόσο θεωρώ πως δεν αποτέλεσε και δεν θα αποτελέσει ποτέ αυτοσκοπός μου να γράψω ένα έργο με γνώμονα την εμπορικότητά του και το οποίο δε θα είχε καμιά σχέση με όσα υπαγορεύει η ψυχή μου. Έχουμε άλλωστε συναισθήματα και μια φωνή μέσα μας (που την βαφτίζουμε έμπνευση) η οποία μας ωθεί στην ανάγκη να εξομολογηθούμε αυθόρμητα τις σκέψεις μας στο χαρτί. Αυτήν φωνή – ανάγκη ακολουθώ κι εγώ με τυφλή εμπιστοσύνη! 🙂

Αν είσαι συγγραφέας, ποιητής, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Ο Θεόφιλος Γιαννόπουλος γεννήθηκε και ζει στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιείται ως συγγραφέας, ποιητής, αξιολογητής και λογοτεχνικός επιμελητής μυθιστορημάτων, ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων, καθώς και ως αρθρογράφος σε πολιτιστικές ιστοσελίδες. Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς κι έργα του συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης. "Το Αγκάθινο Στέμμα" από τις εκδόσεις ΕΞΗ είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πλοκή, καθώς και για να διαβάσετε δωρεάν το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου, μπορείτε να επισκεφτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ekdoseiseksi.gr/shop/ελληνική-λογοτεχνία/το-αγκαθινο-στεμμα/ Τρόπος επικοινωνίας: www.facebook.com/giannopoulos.theofilos

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Follows

Ημερολόγιο 2018 – Πρόσκληση

Εγγραφείτε στο newsletter

Εκδηλώσεις

Φόρτωση περισσότερων

Διαγωνισμοί σε εξέλιξη

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος

Pin It on Pinterest

Αν σας άρεσε...

κοινοποιήστε το στους φίλους σας!