τοβιβλίο.net

Select Page

“…πιστεύω ότι όλοι έχουμε κάτι να πούμε και να αφορά τους συνανθρώπους γύρω μας…” – Άρης Δεληγιαννίδης

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Φιλοξενούμενος στη δράση «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» είναι ο συγγραφέας Άρης Δεληγιαννίδης, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική του συνέντευξη!

Φωτογραφία του Aris Deligiannidis.

Βιογραφικό

Ο Άρης Δεληγιαννίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος και Διδάκτορας της Ιατρικής σχολής του Α.Π.Θ. καθώς και απόφοιτος του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Το 2013-2017 εκδόθηκαν διηγήματα του στις συλλογές διηγημάτων «Αντίθετο Ημισφαίριο 2», «Τρόμος και Φαντασία στη Θεσσαλονίκη», «Αντίθετο Ημισφαίριο 3», «Τρόμος», «Το Έπος της Φαντασίας», «Ζόμπι στην Ελλάδα».

Το ίδιο διάστημα ολοκλήρωσε τις μικρού μήκους ταινίες «Τριπ», «Durckness» και «Το Κουτί» (σενάριο, σκηνοθεσία, μοντάζ, παραγωγή), «Ευλάβεια» (σενάριο, μοντάζ, παραγωγή, βοηθός σκηνοθέτη), «Σαρκοβόρος» (σενάριο, μοντάζ), «Eye Candy» και “Γείτονες” (μοντάζ). Το 2017 εκδόθηκε το πρώτο του προσωπικό συγγραφικό έργο, η ανθολογία διηγημάτων σκοτεινής φαντασίας «Η Άλλη Πλευρά του Δικού σου Καθρέφτη» από τις εκδόσεις Nightread.

Τρόποι επικοινωνίας:

Email: aris_tyrant@yahoo.gr

Fb: https://www.facebook.com/aris.deligiannidis.art

 

Ερωτηματολόγιο για Λογοτέχνες

  1. Γιατί γράφεις;

Γράφω για να καλύψω την εσωτερική μου ανάγκη για έκφραση. Γράφω γιατί δεν πηγαίνω στο γήπεδο και έχω ανάγκη για (λίγο πιο δημιουργική) εκτόνωση. Γράφω γιατί λατρεύω να αφηγούμαι ιστορίες, να προκαλώ συναισθήματα και αντιδράσεις. Γράφω γιατί θέλω με κάποιον τρόπο να δίνω και εγώ ζωή. Αυτοί οι χαρακτήρες κάπου εκεί έξω αναπνέουν.

  1. Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;

Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για να το αποφύγει. Μόνο αν το δοκίμασε, δεν του άρεσε, δεν τον εκφράζει, δεν τον ολοκληρώνει. Όχι το αποτέλεσμα αλλά η διαδικασία. Αν είναι το αποτέλεσμα, τότε πρέπει απλά να δοκιμάσει περισσότερο και σκληρότερα. Συμβουλεύω τους πάντες να ξεκινήσουν γιατί πιστεύω ότι όλοι έχουμε κάτι να πούμε και να αφορά τους συνανθρώπους γύρω μας. Άλλοι το κάνουν καλύτερα άλλοι χειρότερα. Μικρή σημασία έχει. Όπως και να έχει, λειτουργεί καθαρτικά και αφυπνιστικά ως προς το δημιουργικό πνεύμα που όλοι έχουμε μέσα μας.

  1. Ποιο είδος γραφής αγαπάς να υπηρετείς και για ποιο πιστεύεις πως δεν έχεις τις απαραίτητες ικανότητες, διάθεση και γνώσεις για να συνεισφέρεις;

Λατρεύω το είδος του φανταστικού στις περισσότερες εκφάνσεις του, αν και αυτό που μου αρέσει να λέω πως γράφω είναι Σκοτεινή Φαντασία.  Όχι με τη σχεδόν παιδική λογοτεχνικώς έννοια που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια αλλά κυρίως με βλέψεις προς τις γραφές αντίστοιχων συγγραφέων που περπατούσαν αυτή τη Γη δύο αιώνες πριν και ίσως και ακόμα παλαιότερα.

  1. Σε ποιόν εκδοτικό οίκο θα ήθελες να εκδίδεται το βιβλίο σου και γιατί;

Σε όποιον εκδοτικό θα είχε αγάπη προς το έργο μου, δυνατότητα και διάθεση για προώθηση και έκθεσή του σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό και εύρος αναγνωστικού κοινού. Η απρόσωπη εκπροσώπηση και λογιστική αντιμετώπιση ενός βιβλίου μου προκαλεί θλίψη.

  1. Η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που άκουσες για το έργο σου;

Η καλύτερη κριτική νομίζω βρίσκεται στα παρακάτω σχόλια: «μου άρεσε πολύ που μέσα σε αυτά που διάβαζα έβλεπα εσένα. Αυτόν που ξέρω τόσα χρόνια», «δεν ήξερα ότι μπορείς να γράφεις έτσι. Και εγώ κάποτε έλεγα να γράψω. Λες να αρχίσω;», «δεν ξέρω τι θα κάνεις, προσπάθησε να το διαβάσουν άτομα που διαβάζουν κανονικά βιβλία. Όχι μόνο φαντασίας!»…(κανονικά βιβλία!)..Ως χειρότερη λαμβάνω την.. «Πολύ ωραίο το βιβλίο σου. Μου άρεσε όλο». Τη θεωρώ ψευδή, πρόχειρη και στενάχωρη. Τίποτα δεν είναι τέλειο και γνωρίζω τις αδυναμίες του έργου μου. Ένα μέρος της ευθύνης της προχειρότητας κάθε ανάγνωσης βαραίνει και εμένα, κάθε φορά που συνειδητοποιώ πως κάποιον δεν κατάφερα να τον τραβήξω στον κόσμο μου, για να αναγνωρίσει τις ατέλειές του και να νιώσει την ανάγκη να τις εκφράσει.

  1. Τι σε ενοχλεί και θα ήθελες να αλλάξει στον λογοτεχνικό χώρο; Τι σου αρέσει και θα ήθελες να μείνει ως έχει;

Ο ερασιτεχνισμός σε κάθε του μορφή. Συγγραφείς που δεν παίρνουν τον εαυτό τους στα σοβαρά. Δεν ξαναδιαβάζουν καν και δε διορθώνουν τα κείμενά τους. Δεν πετούν τα άσχημα. Δεν ερευνούν τη θεματολογία τους. Εκδοτικοί που δεν ενδιαφέρονται. Δεν γίνεται ουσιαστική διόρθωση και επιμέλεια κειμένων. Χαϊδεύουν τα αυτιά των συγγραφέων. Δεν απορρίπτουν έργα. Δεν προωθούν τα προϊόντα τους.

  1. Ποια λογοτεχνική ερώτηση μισείς να σου κάνουν και γιατί;

Καμία. Όλες έχουν ψωμί για συζήτηση. Απλά οι πιο κλασικές κρύβουν τον κίνδυνο της κούρασης που επέρχεται με την επαναληψιμότητα. Και πάλι όμως αποτελούν ωραίες ασκήσεις για έναν συγγραφέα, να προσπαθεί να προσπελάσει ένα ζήτημα από διαφορετικές πλευρές και με διαφορετικές εκφράσεις. Κάτι που συναντούμε και στις ιστορίες μας και πρέπει να δίνεται κάθε φορά και νέα μάχη για να επιτευχθεί η πρωτοτυπία.

  1. Πιστεύεις πως οι περισσότεροι ομότεχνοί σου γράφουν από εσωτερική ανάγκη ή επιδιώκουν αποκλειστικά το χρήμα και την δόξα;

Οι λόγοι που γράφει ο καθένας μας είναι πολυποίκιλοι. Σίγουρα κανένας δε γράφει για δόξα και χρήμα. Πρέπει να είναι πολύ αφελής κάποιος, σχεδόν χαζός θα έλεγα, για να κάνει κάτι τέτοιο και ευτυχώς οι χαζοί δε γράφουν. Συνήθως η ανάγκη είναι εσωτερική αν και πολλές φορές ίσως να καταλήγουν στο χαρτί γιατί είναι το πιο εύκολο, φθηνό και προσβάσιμο μέσο που υπάρχει σε αντίθεση με το μέσο που πραγματικά θα ενδιέφερε κάποιον. Για να γίνω αντιληπτός θα φέρω ένα παράδειγμα. Κάποιος που θέλει να γράψει μία ιστορία φαντασίας για ένα video game ή σενάριο για μία ταινία. Επειδή όμως αυτά προϋποθέτουν και μια ολόκληρη παραγωγή του υπόλοιπου προϊόντος. καταλήγουν στη λύση του βιβλίου που αποτελεί από μόνο του ολοκληρωμένη πρόταση.

  1. Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;

Το ομορφότερο όνειρο είναι να περάσει η δραστηριότητα της συγγραφής τη γραμμή-τείχος του χόμπι και να γίνει καριέρα. Ο χειρότερος εφιάλτης είναι να καταφέρει να την περάσει και να πάψει να έχει την ομορφιά, την ελευθερία, την αθωότητα και την αγάπη του χόμπι.

  1. …και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!

Γιατί στις οδηγίες απαγορεύεις ρατσιστικές απαντήσεις; Δεν κρίνεται ο καθένας από τις απόψεις του; Δεν είναι ο περιορισμός της ελευθερίας του λόγου ένα είδος ρατσισμού-ταμπού;

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Ο λόγος είναι απλός. Θεωρώ πως αυτός/αυτή που θα θελήσει να αναφερθεί με ρατσιστικό τρόπο στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου μου, τότε είναι ασεβής προς τον συνάνθρωπο.

Αυτός ο περιορισμός (η απαγόρευση ρατσιστικών απαντήσεων δηλαδή) αποτελεί εκ μέρους μου έναν βασικό κανόνα για να προστατεύσω την ομαλή και αμοιβαία δημοκρατική προώθηση των σκέψεων και ιδεών τόσο των λογοτεχνών όσο και των αναγνωστών που φιλοξενώ στη στήλη μου.

Άλλωστε οι προτεινόμενες ερωτήσεις που λαμβάνει ο εκάστοτε συμμετέχοντας, είναι περισσότερες σε αριθμό από τις 10 που είναι υποχρεωμένος τελικά να επιλέξει.

Κλείνοντας, να φέρω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι θεωρώ ρατσιστική απάντηση για να γίνει εντελώς κατανοητό: Τι θα έπραττες ως εμπνευστής της στήλης, αν ένας φιλοξενούμενος καταφερόταν ονομαστικά εναντίον πχ άλλου συγγραφέα ή και κοινωνικών ομάδων για τις σεξουαλικές/θρησκευτικές/αθλητικές του/τους προτιμήσεις;

Η’ αν μιλούσε ακόμη και εναντίον σου, για προσωπικούς του λόγους και επιδιώξεις;

Δεν θα καταπατούνταν έτσι οι βασικές αρχές του αλληλοσεβασμού και της δημοκρατικής επιλογής του καθενός μας;

Σ’ ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή σου συγγραφέα μας Άρη Δεληγιαννίδη, πάντα επιτυχίες σου εύχομαι στη λογοτεχνική σου διαδρομή!

Αν είσαι λογοτέχνης, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Ο Θεόφιλος Γιαννόπουλος γεννήθηκε και ζει στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιείται ως συγγραφέας, ποιητής, αξιολογητής και λογοτεχνικός επιμελητής μυθιστορημάτων, ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων, καθώς και ως αρθρογράφος σε πολιτιστικές ιστοσελίδες. Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς κι έργα του συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης. "Το Αγκάθινο Στέμμα" από τις εκδόσεις ΕΞΗ είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πλοκή, καθώς και για να διαβάσετε δωρεάν το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου, μπορείτε να επισκεφτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ekdoseiseksi.gr/shop/ελληνική-λογοτεχνία/το-αγκαθινο-στεμμα/ Τρόπος επικοινωνίας: www.facebook.com/giannopoulos.theofilos

Υποβολή σχολίου

Ακολουθήστε μας!

Bazaar βιβλίων

Έρευνα

Εγγραφείτε στο newsletter

Ενημέρωση μόνο για λογοτεχνικούς διαγωνισμούς

Οδηγός ιστοσελίδας

Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου

Υποβολή συμμετοχής!

Αρχείο

Είσοδος