Προσφυγιά, της Στέλλας Πετρίδου

13.09.2016

σχόλια

prosfigia

Η ποιητική συλλογή με τον τίτλο «Προσφυγιά» της Στέλλας Πετρίδου αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές της κοινωνίας που μουδιασμένη τον τελευταίο καιρό παρακολουθεί κύματα μεταναστών να παλεύουν με τα κύματα αλλά και τις πολιτικές σκοπιμότητες για την αναζήτηση ενός καλύτερου αύριο. Η ποιήτρια εξωτερικεύει στους στίχους της τον ψυχισμό αλλά και τον σπαραγμό αυτών των ανθρώπων που χάνονται κυριολεκτικά στη μανιασμένη θάλασσα και μεταφορικά όταν τα φώτα της δημοσιότητας φεύγουν από πάνω τους. Είναι σχεδόν ένας βουβός σπαραγμός τα ποιήματα που γεμίζουν τις σελίδες αυτού του βιβλίου.

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;

Με χέρια γαντζωμένα όπου βρούνε

μουλιάζουν τα κορμιά στην παγωνιά

κι αλύπητα το κύμα τους χτυπά

ψυχή να παραδώσουν.

Ακούει κανείς;

Άγριος καιρός, δε λογαριάζει

και ουρλιαχτά ξυπνούν τη λύπη,

πέρα στα βράχια παραλύει

κι ο τελευταίος στεναγμός.

Ακούει κανείς;

Μια μάνα μοναχή γυμνή παλεύει,

με πείσμα την ανάσα της κεντά.

Στην αγκαλιά της το παιδί λυγά,

στη φρίκη δε σαλεύει.

Ακούει κανείς;

[…]

Δεν μπορεί παρά να συγκινηθεί κανείς μελετώντας την ποιητική συλλογή ‘Προσφυγιά’ της Στέλλας Πετρίδου, η οποία μοιάζει να έχει καταφέρει να αφουγκραστεί τον καημό των προσφύγων και να τον έχει μεταφέρει στο χαρτί. Η ποίησή της είναι ελεύθερη, χωρίς να ακολουθείται αυστηρά κάποιος συγκεκριμένος τύπος ως προς το μέτρο ή το μέγεθος, κάτι που όμως ενεργεί προς όφελος της ποιήτριας αφήνοντάς της το περιθώριο να εκφραστεί χωρίς περιορισμούς.

Το βιβλίο με την ποιητική συλλογή συνοδεύεται από CD που περιέχει το τραγούδι “Στη Γη την ξένη” με τη φωνή του Νίκου Τάγκα, σε μουσική της Στέλλας Πετρίδου και του Γιώργου Μπάμπη.

Ακολουθήστε μας

Τρικυμίες παθών, της Αργυρώς Μαντόγλου

Τρικυμίες παθών, της Αργυρώς Μαντόγλου

Ο Αδαμάντιος Κοραής (1748-1833) είναι από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού με πλούσιο συγγραφικό, εκδοτικό και στοχαστικό έργο. Ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης κι έμαθε πολλές ξένες γλώσσες. Το 1771, ακολουθώντας...

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

- γράφει η Άννα Δεληγιάννη - Τσιουλπά - Ο γνωστός και πολυγραφότατος λογοτέχνης Γιάννης Καλπούζος, με το τελευταίο του έργο-μυθιστόρημα «ραγιάς - ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821» Εκδόσεις Ψυχογιός, εισχωρεί τολμηρά στα δύσβατα μονοπάτια της πεζογραφίας και χαράσσει δρόμους και...

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News

Επιμέλεια άρθρου Κώστας Θερμογιάννης

Επιμέλεια άρθρου

Διαβάστε κι αυτά

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

Ραγιάς – ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821, του Γιάννη Καλπούζου

- γράφει η Άννα Δεληγιάννη - Τσιουλπά - Ο γνωστός και πολυγραφότατος λογοτέχνης Γιάννης Καλπούζος, με το τελευταίο του έργο-μυθιστόρημα «ραγιάς - ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821» Εκδόσεις Ψυχογιός, εισχωρεί τολμηρά στα δύσβατα μονοπάτια της πεζογραφίας και χαράσσει δρόμους και...

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

Τα χρόνια της βραδύτητας, του Fernando Aramburu

«Τα χρόνια της βραδύτητας» τιτλοφορείται το βραβευμένο μυθιστόρημα του Ισπανού συγγραφέα  Φερνάντο Αραμπούρου, μιας βραδύτητας πνευματικής, ηθικής και πολιτιστικής που ευνοήθηκε από το δικτατορικό καθεστώς του Φράνκο και τον αγώνα των Βάσκων κατά τις δεκαετίες του ’60...

Το κουτί, των Camilla Läckberg & Henrik Fexeus

Το κουτί, των Camilla Läckberg & Henrik Fexeus

Η Camilla Läckberg επιστρέφει στο λογοτεχνικό είδος που τη γνωρίσαμε και την αγαπήσαμε, το αστυνομικό, αυτή τη φορά με συνοδοιπόρο της τον βραβευμένο πνευματιστή και συγγραφέα Henrik Fexeus. Αποτέλεσμα της συνεργασίας τους είναι το Κουτί, το πρώτο μέρος μιας τριλογίας...

0 σχόλια

0 Σχόλια

Υποβολή σχολίου