«…οι αναγνώστες καθρεπτίζουν τον συγγραφέα» – Ιλέην Ρήγα

«…οι αναγνώστες καθρεπτίζουν τον συγγραφέα» – Ιλέην Ρήγα

Θάλασσα ιδεών σε ταξίδι αέναο....

(Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος)

Σήμερα, στην λογοτεχνικής δράση «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» φιλοξενούμε  την συγγραφέα Ιλέην Ρήγα, την οποία και ευχαριστώ για την τόσο  περιεκτική συνέντευξή της!

Πρώτα όμως ας γνωρίσουμε την προσωπικότητα της δημιουργού μες από το βιογραφικό της:

 

Η Ιλέην Ρήγα γεννήθηκε στο Μόντρεαλ του Καναδά, αλλά μεγάλωσε και ζει στην Σπάρτη. Απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας Αθηνών, με αγάπη για την συγγραφή και τη λογοτεχνική μετάφραση. Είναι μεταφράστρια και αρθρογράφος στο διεθνές site Global Voices Online, δημιουργός και διαχειρίστρια του λογοτεχνικού site Nyctophilia.gr, στο οποίο και αρθρογραφεί. Λατρεύει τον Edgar Allan Poe και τη λογοτεχνία τρόμου την οποία και υπηρετεί, αναζητώντας έμπνευση στις σκοτεινές γωνιές των ονείρων, εκεί όπου όταν πέφτει φως κανείς δεν είναι πλέον ασφαλής. Διηγήματά της έχουν διακριθεί στα βραβεία λογοτεχνίας του Φανταστικού «Larry Niven» των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.

Όποιος θα ήθελε να επικοινωνήσει μαζί της, μπορεί να την βρει στο Facebook στο προσωπικό της προφίλ:

Elaine Rigas

Στη σελίδα της Nyctophilia.gr

Ή στο email: eleni.r87@gmail.com

 

Ερωτηματολόγιο για Συγγραφείς και Ποιητές

  1. Γιατί γράφεις;

Γιατί αυτό μου επέβαλλε το ένστικτό μου όταν αναζητούσα τρόπο να εκφράσω τις ιδέες, τους χαρακτήρες, την εναλλακτική πραγματικότητα που γέννησε η φαντασία μου – αλλά και όταν με έπνιγε η ανάγκη για φυγή. Η συγγραφή έγινε ο τέλειος δίαυλος επικοινωνίας της πνευματικής μου φουρτούνας  με τον δικό μας κόσμο, μια πηγαία μορφή απελευθέρωσης των ιστοριών που πλέκονται κάθε τόσο στο νου μου, αλλά και το απόλυτο ταξίδι απόδρασης από την πίεση της καθημερινότητας.

  1. Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να συμβουλέψει κανείς κάποιον για να γίνει συγγραφέας ή ποιητής – πόσο μάλλον να τον αποτρέψει. Είναι ένα εσωτερικό κάλεσμα που το ακούς την κομβική στιγμή που νιώθεις ότι θες να ουρλιάξεις, αλλά όχι με την φωνή σου -με κάτι δυνατότερο. Αν λοιπόν κάποιος ακούσει αυτό το εσωτερικό κάλεσμα, ας μην το αποφύγει, αυτή είναι η δική μου συμβουλή.

  1. Ποιο είδος γραφής αγαπάς να υπηρετείς και για ποιο πιστεύεις πως δεν έχεις τις απαραίτητες ικανότητες, διάθεση και γνώσεις για να συνεισφέρεις;

Θεωρώ την ποίηση ως την ανώτερη μορφή συγγραφικής έκφρασης και δεξιοτεχνίας, όμως δεν μπορώ να συμβαδίσω με τον έμμετρο, αφαιρετικό χαρακτήρα του ποιητικού λόγου. Έτσι αναπόφευκτα υπηρετώ πιστά – σχεδόν – την πεζογραφία, με ελάχιστες στιγμές παραστρατήματος, κυρίως για πειραματισμό.

  1. Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

Θα μου επιτρέψεις να δώσω μια 4η επιλογή ως απάντηση: καθρέπτες. Οι αναγνώστες καθρεπτίζουν τον συγγραφέα, έχουν επιλέξει να τον διαβάζουν κυρίως γιατί νιώθουν μια ανεξήγητη οικειότητα με όσα τους αφηγείται – την ίδια οικειότητα που νιώθουμε με την εικόνα του ειδώλου μας. Αν ο συγγραφέας νιώθει καλά με τον εαυτό του και το έργο του, αυτό θα βγει και στους αναγνώστες. Αλλιώς, όπως ο καθρέφτης, έτσι και αυτοί, θα γίνουν οι αυστηρότεροι κριτές του.

  1. Τι σε ενοχλεί και θα ήθελες να αλλάξει στον λογοτεχνικό χώρο; Τι σου αρέσει και θα ήθελες να μείνει ως έχει;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει να κάνει κυρίως με το είδος λογοτεχνίας που καταπιάνομαι, τον τρόμο. Με ενοχλεί που παρά τα αξιόλογα δείγματα δουλειάς και ταλέντου που αποδεικνύουν έμπρακτα ότι ο τρόμος είναι μια ιδιαίτερη τέχνη έκφρασης, εγχώρια το είδος θεωρείται ακόμα «υποκουλτούρα». Αυτό θα ήθελα πραγματικά ν’ αλλάξει, να αποβάλλουμε από την συνείδηση του αναγνωστικού κοινού αυτή τη «ρετσινιά» σ’ ό,τι αφορά την λογοτεχνία του τρόμου. Θα ήθελα να παραμείνει όμως το μεράκι και το πείσμα όλων των συγγραφέων τρόμου και φανταστικού που συνεχίζουν να δημιουργούν κόντρα στις προκαταλήψεις.

  1. Ποια λογοτεχνική ερώτηση μισείς να σου κάνουν και γιατί;

«Μα γιατί γράφεις τρόμο;» νομίζω δεν είναι τόσο η ερώτηση, όσο η έκφραση του προσώπου αυτού που ρωτάει σχεδόν κάθε φορά, το βλέμμα του, που έχει κάτι το επικριτικό, κάτι που κρύβει απέχθεια συχνά. Είναι σαν να μην περιμένουν εξήγηση, αλλά απολογία για το «τρομερό αμάρτημα» που διαπράττεις. Είναι μια πρόκληση που έχω μάθει να αντικρούω με ψυχραιμία και «φονικό» χαμόγελο  – δίνοντάς τους έναν ακόμα λόγο να με φοβούνται…

  1. Με άριστα το 10, πού κατατάσσεις την συγγραφική σου ικανότητα και γιατί;

Δεν ξέρω αν μπορώ να την «μετρήσω» αριθμητικά, κάθε μέρα, με κάθε νέα αράδα που γράφω και διαβάζω, μαθαίνω να ξεπερνάω τα όρια της φαντασίας μου, ν’ αλλάζω το ύφος της γραφής μου και να βελτιώνω τις αφηγηματικές τεχνικές μου. Θα έλεγα ότι είμαι λίγο παραπάνω από την βάση και δουλεύω ώστε να μην πέσω κάτω από αυτήν!

  1. Πιστεύεις πως οι περισσότεροι ομότεχνοί σου γράφουν από εσωτερική ανάγκη ή επιδιώκουν αποκλειστικά το χρήμα και την δόξα;

Θεωρώ πως κανένας αυθεντικός καλλιτέχνης δεν επιδιώκει χρήμα και δόξα, ο στόχος είναι να υπηρετήσεις την τέχνη που προστάζει η φύση σου. Όσα έρθουν μετά – επιτυχία ή απόλυτη καταστροφή – είναι ένα απρόβλεπτο επακόλουθο.

  1. Ανέφερε τρείς χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου για τους οποίους είσαι υπερήφανος/η και άλλους τρείς για τους οποίους όχι.

Είμαι τρομερά ονειροπόλα, πεισματάρα και τελειομανής – με όλα τα καλά και τα κακά που φέρνουν πακέτο!

  1. …και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!

Υπέροχα! Μιας και είσαι και εσύ ομότεχνος συγγραφέας, θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έτυχε να πρέπει να δημιουργήσεις έναν χαρακτήρα που απεχθανόσουν και πώς χειρίστηκες τελικά την συγγραφή μιας τέτοιας πρόκλησης.

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ για την ερώτηση σου Ιλέην καθώς και για την τόσο ιδιαίτερη συμμετοχή σου!

Σχετικά με το ερώτημά σου, απλούστευσα τα πράγματα όσο περισσότερο μπορούσα, υιοθετώντας ενδόμυχα τον ρόλο αυτού του χαρακτήρα, σκεπτόμενος τις αντιδράσεις που θα είχε ο ίδιος κατά τη διάρκεια της ιστορίας μου. Γιατί αποζητώ  ακόμη και τις απεχθείς προσωπικότητες που παίρνουν μέρος στα διηγήματα ή τα μυθιστορήματά μου, να είναι ευφυείς άτομα που να βάζουν δύσκολα στους καλοπροαίρετους πρωταγωνιστές μου μα και στους αναγνώστες, ώστε να ξέρουν πως δύσκολα θα τους ξεφορτωθούν!

Και μάλιστα σε κάποιες ιστορίες μου παρουσιάζω μια απροσδόκητη μετάλλαξη του ήρωα από καλό σε κακό, προσδοκώντας να δημιουργήσω την ανάλογη έκπληξη από μέρους του αναγνώστη…

Αν είσαι συγγραφέας, ποιητής, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!

Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.

Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!

Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Επιμέλεια κειμένου

Θεόφιλος Γιαννόπουλος

...έκανα την πρώτη μου εξομολόγηση στο χαρτί στα 12 μου χρόνια. Αφορμή στάθηκε μια δραματοποιημένη αναπαράσταση στο ραδιόφωνο από το βιβλίο του Καββαδία, η “Βάρδια”. Στη διάρκεια των σπουδών μου στην Καβάλα ως φοιτητής του Τ.Ε.Ι. Λογιστικής, ακολούθησαν το 1999 και το 2001 τρεις αυτόεκδώσεις βιβλίων μου, με τους τίτλους «Πρώτα Βήματα», «Κρυψώνες ονείρων» και «Παράξενες νύχτες». Το περιεχόμενο τους ήταν πάντα αυτοτελείς ιστορίες και ποιήματα. Έκτοτε έργα μου συμμετέχουν σε ανθολογίες διηγημάτων και ποίησης, ενώ κατά καιρούς έχουν διακριθεί και σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Επίσης, δραστηριοποιούμαι ως ομιλητής σε παρουσιάσεις βιβλίων καθώς και ως αρθρογράφος σε λογοτεχνικές ιστοσελίδες Τέλος, είμαι συγγραφέας των Εκδόσεων ΕΞΗ και εντός του 2016 αναμένεται η πανελλαδική κυκλοφορία του πρώτου μυθιστορήματός μου

Υποβολή σχολίου

Υποβολή συμμετοχής!

Εγγραφείτε στο newsletter

Αρχείο

Είσοδος